* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Rytinällä takasin. Keskenmeni. Toissa yönä tuli ruskeaa tuhnua paperiin ja eilen aamulla neuvolaan soittelin ja terkka ehdotti että ultrataan ihan vain kohdunulkoisen varalta. No kuinkas ollakkaan, kohdusta löytyi ja 2 viikkoa isompi kuin itse arvelin. Ei tieten sykettä eikä mitään 6+ viikolla. No kotiin tulin sitten kauhun sekaisin tuntein (tuosta tuhnusta johtuen) ja pian sitten alkoikin vuotamaan, oikein kunnolla. Mieli maassa ja kipeänä täällä yritän koota itseäni. Mies myös pettynyt, mutta sanoo vain että pitää jatkaa yrittämistä. Minusta vain tuntuu että elämä vei multa lapsen. Itku tosi herkässä. Tokihan järki sanoo että eihän tuolle mitään voinut, ja luonto vei heikon.

No uutta yritystä yk 3 ? Kp 2/28-36

Voi ei Hellun martta :( Paljon voimia suruun!

Äiti maa: Täälä toinen jolla alkaa nuppi sekoon, kun on muka oireita ;) Juu ei ihan voi olla, mutta pääkoppa osaa nää jutut hyvin ;) On tää aikamoista itsensä syynäämistä. Nyt meen lepäileen hetkeksi, kun on siihen mahis!

Äiti maa, kuulostaa erittäin vahvasti kemialliselta raskaudelta tai erittäin varhaiselta keskenmenolta. Raskaushormonit sen ovistikunkin saa punaiseksi, mulla paloi ovitikut punaista toista viikkoa keskenmenon jälkeen. Ja siitä voi olla tuo pitkä vuotokin.
Eli siellä on jo jokin kiinnittynyt ja kähtenyt kasvamaan, mutta saman tien tullut ulos. Siksi arvot nyt nousussa.
Toki toivois, että vois olla vaikka ihan jatkuva raskauskin, mutta taitaa olla se epätodennäköisempi vaihtoehto. :hug:
Samat halit Hellun Martalle. Joskus käy noin. Noin varhaisilla viikoilla ja yksittäiset keskenmenot johtuvat ilmeisesti melkein yksinomaan alkiosta, joka ei ole pystynyt kehittymään. Mutta kyllä se silti pahalta tuntuu, kun kaikki suunnitelmat putoavat yhtäkkiä pirstaleiksi.

Greippipäivitys: Kuuri lopetettu järkyttävän turvotuksen vuoksi. Lihoin varmaan viis kiloa parista lasista greippimehua päivittäin... Nyt taas normiolo, kun lopetin. Huh!

HELLUN MARTTA Oon todella pahoillani :hug: Km sattuessa putoaa niin korkealta ja niin kovaa! En toivo sitä kenellekään, kuitenkin sitä sattuu :( Jaksamista!!
Onneksi pääsit niin nopeasti ultraan! Täällä ei nlassa ultrata ja itse olen joutunut odottamaan yli viikon että olen päässyt gynen polille ultraan. Toisella kerralla aloin vuotamaan niin pahasti että jouduin hakeutumaan päivystyspolille ja sieltä heti leikkuriin (kaavintaan) kun vuoto niin runsasta (rv 13) ja ultra olisi vasta ollut 2 päivän päästä.

Mikä on KEMIALLINEN RASKAUS? Entä dpo? Valaiskaa tyhmää :D

Korvapuusti

Viimeksi muokattu:
tsemppihalit kaikille... mä tein nyt vihoviimeisen päätöksen.
nyt loppuu palstailu ja vauva-haaveet. en jaksa yksinkertasesti hösöttää tätä asiaa. Yhdistelmät meni eilen myyntiin, ja totesin isännälle että ostetaan sitten uuden jos tarvitaan. Taas se totesi et KUN tarvitaan.
Mun hermotasapaino ei kyllä kestä sitä et joka toinen viikko se puhuu uudesta vauvasta, ja joka toinen viikko toteaa ettei ole varaa jäädä äitiyslomalle.
nyt loppuu säätäminen ja mun pääkopalle on parempi, että lakkaan myös tämän palstailun... kiitos ja kumarrus, tämä äiti jatkaa elämäänsä, odottaen silti sitä neljännen ilmaantumista. .... ....

antaa luonnon hoitaa tehtävänsä, ja teen kuten aiemminkin, en edes yritä raskautta niin johan saa kohta yllättyä :) mukavaa kevään odotusta kaikille, toivotaan että saadaan rupatella odottajien pinossa joidenkin kanssa vielä yhtäaikaa :wave:

heipat!!!!

Voi Hellun Martta :hug: Syvät pahoittelut.

Fg: Joo, en ihmettele, ei munkaan pääni kestäis eipäsjoopaskylläpäs ihmettelyä. Toivottavasti törmätään vielä :)

(.)
Joo, en tiiä mikä sitten. Olisko ollu kemiallinen. Täytyykö sitä nyt ihmetellä neuvolassakin vai riittääkö oma ihmettely? Olettaen, että jos alan kipuilemaan tai vuotamaan isosti niin sitten tietty. Nyt ei mitään kipuja ja vuotokin hyvin vähäistä. Aamulla tuli pyyhiessä, siteeseen ei ole tullut. Kuinkahan pian se häipynee pois testistä? Entähän ovistestistä? Ja kuinkahan sekasin koko kierto tämmösestä menee.. Tietty jos olisin fiksu niin soittasin ja kysysin sieltä neuvolasta kaikki :D Noo, seurataan.

Minulla myös ihmettelyä :) Elikkä jos ois joku tulehdus tuolla alapäässä, niin oisko kipuja? tai oisko vuoto jotenkin erilaista? Mulla ei ole limat loppuneet oviksen jälkeen....ei nyt samanlaisia venyviä, paukkuvia kananmunan limoja oo mutta limaa tulee..yäk!! Kai jos ois joku tulehdus niin tulis jotain muutakin? Vai pitäskö tässä alkaa soitteleen lekurille aikaa?

Fg: Ymmärrän hyvin, minäkään en kyllä kestäis tuommoista mieheltäni. Saattaisin jopa hiukan suutahtaa ;)

ei mulla ole syytä suutahtaa ainakaan... ainakaan nyt. ilmeni valtava remontti autoon... se tietää taloudellista huolta. lisäksi miehen terveyteen pamahti ikäviä uutisia. ei hengenvaaraa mutta huolta sekin. ja näitä se on päässään pyöritellyt ja vasta nyt illalla sai sanottua...
nyt en sitten minäkään uutta raskautta todellakaan halua, ymmärrän varsin hyvin miksi hänen mielialansa asian suhteen ailahdellut.... asia siis varsin lempeällä tavalla käsitelty, ymmärrystä riittää, ja me jaksetaan rimpuilla yhdessä näiden tulevien vaikeiden aikojen ylitse. ja toivotaan että elämä KANTAA meitä :heart: so long my friends :wave:

Fg:llä on hieno suhtautuminen kyllä, mun mieskyllä tietää ettei se voisi minun kanssani ns. antaa ensin vihreää valoa ja pian sitten vaihtaakkin sen punaiseksi. Varsinkaan tässä asiassa. Kyllä mä muuten ihan ok ymmärrän, että mieli muuttuu ja kyllä tääkin sen verran vakava asia on, että jos esim just miehelle tulis jotain terveysongelmia niin en mäkään sitten enää lasta toivois, kerkiäis varmasti myöhemminkin. Tsemppiä teille :heart: Kyllä se elämä kantaa teidätkin.

Keiju-81: Koska sun ovis oli? Mulla limailee aika pitkälle oviksen jälkeenkin. Tulehduksista en kyllä tiedä,mutta muistaakseni lisääntynyt valkovuoto vois olla merkki jostain tulehduksesta, noista kivuistakaan en osaa kyllä sanoa. Voisit vaikka soittaa ja kysyä, koska tulehduskin voi olla este raskaudelle. Tai sitten se on vaan jotain ihan harmitonta :) toivotaan näin.

Viimeksi muokattu:
Äiti maa : Mulla on dpo5 ja ei oo kipuja tuota limaa vain tulee, mulla ei ole ennen tullut on loppunut ovikseen. Tänään pamahti kyllä ihan kauhea selkäsärky, joten kyllä ne menkat alkaa kohta. Ei vaan vielä tarttis alkaa kun toi luteeli vaihe jää niin lyhyeksi ;( Veikkaan että ma tai ti viimestään täti tulee kylään.

Nyt on niin monta halattavaa, että yhteis:hug:
ON: Edelleen taustalla, ei yritystä. Mutta toiveissa neljäs kuitenkin mutta milloin, se jää nähtäväksi. Ehkä haluankin nautiskella tulevan kesän kunnolla. Viime kesä oli yhtä hulinaa yrityksen tiimoilta ja varmaan väsähtikin siinä. Oli pakko tehdä muutoksia työkuvioihin, että joku järki säilyisi touhussa. Oppisi nyt nauttimaan näistä ihanista lapsista ja rauhallisemmasta tahdista. Ja jotenkin tuntuu, että ehkä kuitenkin näin on hetken hyvä.. (Kummasti silti joka päivä täällä kuikittava..mutta siitä odotuksestakin sitten nauttii taas täysin rinnoin kun sen aika on!)

Korvapuusti:hug: Tsempitykset!

Bulla: :wave: Rauhoittuminen ei ole koskaan huono juttu :) Voimia hyvän tahdin löytymiseen.

(.) raskaana 1-2 tuli digiin. :kieh: Ihan tyhmää. Viikkojahan olisi siis pitänyt olla se +3 joten.. : / Se oli sitten jo lähellä..
No, ehkäpä sitten ens kerralla saa kunnolla napattua kiinni. Toivon ainakin.

Äiti maa eikö nuo digit näytä viikot hedelmöittymisestä? Silloin se olis se +3.
Nuo raskausviikot 1 ja 2 :han eivät oikeasti ole raskausviikkoja vaan viikt ennen ovulaatiota. Eli josko se kuiten olisi tärpännyt. =)

:hug: kaikille uuteen kiertoon joutuneille tai minun kanssa saman kokemaan joutuneille.

Mulle terkkaehdotti ovistestien käyttöä että näen menikö kierto kuinka sekaisin. Eli maanantaista eteenpäin pissataan tikkuun että nähdään suuntaa. Eli uutta yritystä peliin heti. Vuoto rauhoittui eilen ja on enää hyvin vähäistä (kaks ja puoli päivää vuosi tosi runsaasti). Itku on kyllä ollut herkässä ja miestäkin teki mieli kolahuttaa ku tuo päästi suustaan sammakon -ei ollut meän vauva tämä (tarkoitti ihan hyvällä että ei ollut tätä tarkoitettu meille syntyväksi) mutta sillä hetkellä se tuntui minusta tosi pahalta. Tietenkin miehelle ei raskaus ollut vielä niin todellinen kuin minulle.
No eteenpäin mennään ja yritetään.

Hellunmarttan kp 4/28-38

ÄITI MAA Tässä suora lainaus clearbluen sivulta.

Clearblue DIGITAL -raskaustesti, jossa on viikkonäyttö, antaa kaksinkertaisen vahvistuksen tulokselle. Smart Dual Sensor ™ antaa selkeän sanallisen tuloksen ”raskaana” tai ”ei raskaana” ja ilmoittaa lisäksi, kuinka monta viikkoa hedelmöitymisestä on, jos olet raskaana.

Onnittelut positiivisesta raskaustestistä. =)

Hellun Martta: Mulla siis pitäs olla viikkoja kasassa laskurin mukaan 5+4 eli digin olisi sillon pitänyt se 3+ näyttää. Näin mä siis olen ymmärtänyt.
testi tosiaan on positiivinen mutta, et jos tää on siis se kemiaalinen niin sillon se tosiaan on plussa. Raskaus vaan ei jatku.. : /

Ja voimia teille, miehet todella saattaa päästään suustaan niin tyhmiä juttuja ettei ees tajua. Meil mies ei oikein sanonu juuta eikä jaata kun kerroin epäilykseni tästä kemiallisesta. Mutta sitten se kyllä kysyi, et mihin mennään ystävän päivänä syömään, eli tajus, et mulla voi olla paha mieli.. Mulle siis tie sydämeen käy vatsan kautta! :D

Minä tänne ajattelin kanssa liittyä, jos seuraan vielä mahtuu :wave: Elikkäs elikkäs... Olen 24 vuotias kolmen lapsen äiti... Edelliset syntyneet 6/2004, 5/2006 ja 3/2009 ja kovasti ollaan nejättä yrittäneet. Marraskuussa sain keskenmenon ja nyt on tasoittunut kierto ja toista kuukautta yritetään. Ovis tässä parhaillaan tänä viikonloppuna pitäisi olla... Testejä en ainakaan vielä ole ruvennut tekemään... Nyt sitten toivotaan parasta. Oma pää alkaa tehdä tepposia kun kuvittelen kaikkia mahdollisia oireita vaikka aikaisemmilla kerroilla oireet ovat alkaneet sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa... Toivottavasti kenenkään ei tarvitsisi kauhean kauaa tällä palstalla roikkua vaan pääsisi pian odottavien puolelle!

Minä voisin tulla mukaan myös. Olen lukenut tätä ketjua jo jonkin aikaa ja miettinyt uskallanko liittyä mukaan. Koitan kuitenkin pitää kuumeilun kohtuudessa,ettei ihan älyttömäksi mene. Mutta ajatusten vaihtoa kaipaan muiden kuumeilijoiden kanssa, ja siksi voisi olla kiva kirjotella täällä.

Olen 31v. Mulla on pojat 5/2003, 9/2005 ja 1/2010. meidän perheeseen kuuluu myös mieheni poika 3/2005. Eli olemme uusperhe ja käytännössä meillä on täällä jo neljä lasta, MUTTA itse siis haaveilen neljännestä (biologisesta) ja mieheni kanssa kuumeilemme ensimmäistä yhteistä lasta.
Viime vuonna olin jo kahdesti raskaana. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno 1/2011 rv 16+0, ja raskaudenkeskeytys 8/2011 rv 14+5 (sikiöpoikkeavuuden takia). Niinpä toivomme tästä vuodesta paljon onnekkaampaa! ja toivottavasti vielä sen yhden yhteisen terveen ja elävän lapsen syliimme saamme ajan kuluessa.

Hei kivaa! Uudet mahtuu aina mukaan. Ja todellakin, onnekkaampaa vuotta Lumia80:lle

Tänne ei uutta. Ihmettelyä vaan. Tiputtelut ja muut ohi. Maanantaiksi on tulossa r-testejä niin saa seurata viivan haalistumista. Jos siis enää maanantaina mitään viivaakaan on.Toivon ettei ei, niin pääsisi vaan suoraan uuteen kiertoon. Mitenhän toi oviksen seuraaminen menee, tänään ei ainakaan o-testin viiva ollut haalistunut tipanvertaa. :| Iha hiukan vaan ärsyttävää.

Äiti maa: Oisko se mahdollista, että ois myöhemmin ollut ovis ja oisit siitä raskaana? Älä nyt vielä ihan kokonaan lannistu. Harvinaistahan tuo on, että vuotaa, ja pysyvä plussa samaan aikaan, mutta ei tosiaankaan mahdotonta. :)

Tervetuloa uusille! Täälläkin poikien äiti ja keskenmeno 12/2011.

Meillä on välillä kireät välit miehen kanssa rakennusväsymyksen vuoksi. Tulee tiuskittua, kun raahautuu paikasta toiseen ihan horteessa, ja toisia nähdään harvoin ja kotityöt kasaantuu ja... Nytkin viikolla oon pakkeloinut ja hionut niin saatanasti. :mad: Kädet ihan kipeet ja väsyttää. Mutta ei tää enää kovin montaa kuukautta kestä. Se plussa kyllä tässä vaiheessa kummasti lohduttais.

Wandii: Pessimisti ei pety ;). Mä en nyt anna ittelleni lupaa ajatella sen enempää. Eiköhän se niiden r-testejen kanssa selviä mikä on tilanne.

Voi että, mä ymmärrän kyllä niin hyvin ton raksaväsymyksen, vaikkei me olla edes rakennettu. Ja jos rakennettas, niin se vanha sanonta et "talo on valmis sitten kun on erottu" varmaan toteutus meidän kohdalla. Me ollaan miehen kanssa muuten tosi hyvä tiimi, mutta niin erihenkisiä projektien suhteen. Mä teen vähän sinnepäin ja mies tekee just eikä melkein. Mä inhoan kun neuvotaan, mutta kyselen paljon ja mies taas neuvoessaan antaa niin ympäripyöreitä vastauksia, et iik. Mä en ikinä menis sen kans ees samaan työpaikkaan! :D. Kai siitäkin selviäis kun pakko olis, onneks juur nyt ei oo. Jaksuja kauheesti Wandiille! Toivottavasti se + tulis piristämään pian!

Tervetuloa mukaan uudet!!

Meillä raskaustesti näyttää ihan negaa eli hormoonit poistui elimistöstä nopsaan. Kaverilta sain ovistestejä eli nyt katsotaan lähinnä kuinka tuo keskenmeno sekoitti mun valmiiksi sekaisin olevaa kiertoa.

Sunnuntai iltapäivää kaikille :)

Tervetuloa kaikille uusille, kivaa kun saadaan lisää porukkaa mukaan. Iso hali Hellun martalle :hug: Toivottavasti kaikki päästäisiin pian tuonne odottaviin ;)

Tänne ei niin mitään uutta, ovislimoja (anteeksi) on nyt tullut lähes viikon verran ja tuolta perhesuunnittelujen sivujen mukaan ihan "ajallaan" ja näitä on tullut hyödynnettyä ihan hyvin :LOL: Nyt sitten odotellaan ja katsotaan miten käy :whistle:

Meillä sitten jylläsi täällä kuun vaihteessa kuume/flunssa tauti oltiin kaikki muut kipeenä paitsi mies, mulla ja nuorimmalla oli kaiken lisäksi korvatulehdus :O Nyt aletaan olemaan kaikki jotenkin terveinä ja toivottavasti pysytäänkin.

Nyt tarvii taas mennä jatkamaan "normi" sunnuntai töitä (pyykin pesua, siivousta) niin päästään vielä uloskin koko perheen voimin :)

Täällä kuume senkun vahvistuu.. :ashamed: Kierukka poistettiin viime viikolla, kovien kipujen takia ja nyt ois ekat menkat ja yritys voisi alkaa,mutta toisaalta jarruttelee se kun tuo nuorin vasta vuoden.. Ei toisen ja kolmannen kohdalla tarvinnut näin paljoa miettiä, tunne voitti silloin :heart:

Yhteistyössä