* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Kiitos Wandii Mä kävin hakees tädin tarvitsevat tuotteet, aina jaksa ton kupin kans pelata. Yöllä viimestään saapuu tättärä perille.. Mutta ei auta, uuteen nousuun vaan.

Jep, sulla on vielä niin varhaset päivät ettei ole mikään ihme, että negaa näytti, se voi muuttua vielä monta kertaa plussaksi. Mä en ees viitti testiä tuhlata. Mutta ilmoittele sitten heti kun testaat uudestaan. :)

Hrrrrrrr..mikä pakkanen, -15... Ei tarvii tänään nokkaansa pihalle laittaa.. Inhoan kylmää, mä en oikeasti oikeastaan edes syö jäätelöä siksi koska siitä tulee kylmä:LOL: Nytkin täytyy lähteä etsimään fleecetakkia tähän "normaalivaatettuksen päälle: Pitkät mannilat, colleget, sukat,villasukat, ohut pitkähihainen aluspaita ja neule.. Kuitenkin ihan normaali lämpötila sisällä.. Mut mie oon ihan ikiroudassa..

(.) Ei täti ihan vielä yöllä näemme kerennytkään.. Tää vartoaminen, tässäkin kohtaa on ärrsyttävää. Välillä vessassa käydessä pyyhkiessä tulee punaista, muttei hanat aukea. Yleensä ne on alkanu heti ja kunnolla. No,edellisetkin menkat oli vähän kummalliset, jatketaan samalla weirdolla radalla sitten.. Tuossa laskeskelin juuri, uusi ovis osuu just miehen iltavuoroviikolle..:kieh: Saa nähdä kuinka viriilejä taas pystytään olemaan.

Huomenta!

-15 ois täälä tänään:( Minä en myöskään ole kylmän ystävä. Eilen vielä kävin juoksemassa koirien kanssa, mutta taitaa tänään jäädä. Mieitin, että pitäskö vain mies vietellä illalla,vaikka en ovis plussaa saisikaan?? Kannattaako sitä ootella, vaan pupuilla vaan mahdollisimman usein? Oletteko tehneet jotain erilailla sillä kertaa kun olette saaneet pojan tai tytön? Meillä siis 3tyttöä, ja poika olisi ihana. Tyttö olisi aivan yhtä ihana, minä olen ihan tyttö-ihminen ja välillä mietin että miten sitä osaisi pojan kanssa olla ;=) Mutta olisi toisaalta ihana nähdä millainen meidän poika olisi...toivottavasti joku tajuaa?! Ja toki on pääasia että lapsi olisi terve.

Nyt pitää mennä tyttöset herättään kouluun ja eskariin!!

Wandiille ja Äiti maalle plussatuulia <3

Keiju81: Mä 1% enemmän toivoisin poikaa ja ihan vain siksi kun esikoinen joka siis itse on poika :) toivoo kovasti pikkuveljeä. Ja poika on meillä ollu vauvasta asti kaikista helpoin. Vaikka sitähän se ei sano, että kaikki pojat olisivat. Ei me tehty mitään erilailla. N. jokatoinen päivä "humpsuttelua" sillä on tehty niin tytöt ja pojatkin. Ja tehdään jatkossakin ja otetaan avosylin vastaan tuli mitä tuli.
Tässä kierrossa ei kyllä tuu muuta kun tyhjä syli :( Vieläkään ei ole alkanut kunnolla, kp 30..

Ens kiertoon otan greippimehun, kunnon vitskut käyttöön ja heitän ovistikut kuuseen.. Tuli mitä tuli.. :D

Mulla loppuu kohta testit ja päätin, että otan varman päälle, huomenna siis tämän kierron viimoinen testi. Jos nyt ei oo plussa, niin ei siitä plussaa enää tuu. Pelkään vaan, että lähen avaruuden kiertoradoille, kun en välttis usko, että oli ovistakaan tässä eka kierrossa km jälkeen... Toivottavasti en kuitenkaan.

Ehkä minäkin toivon poikaa, olis tälle kuopukselle hyvänä kaverina sitten. Toisaalta, meillähän ei ole yhtään tyttöä... :D

ps. Täällä tänään -25C, ihan normipakkanen. Tänä talvena ei tullu lainkaan niitä "helvettikin jäätyy!"- kelejä. Jotenkin sitä tänne pohjoiseen kaipaa paukkupakkasia, varsinkin alkuvuoteen, kun vuodenvaihdekin oli semmoista nuoskakeliä että äh... Lunta on kuitenkin metrin verran. :)

Viimeksi muokattu:
hei taas, täällä mä lueskelen taas :wave:

talvi ja pakkanen mun sietoraja menee lähinnä tässä, et kun on -15 tai yli, ja ei pienten kanssa voi mennä ulos, on itellä pää leviämispisteessä jo heti aamusta... :headwall: mä tarviin ulkoilmaa JOKA päivä, mieluiten kahdesti :D no, ei tätä kauaa kaiketi kestä...
muistetaan sitten heinäkuun tappo-helteillä, kumpi on mukavampi olla sisällä...helteellä vai pakkasella ;) On muuten valtavan upea auringonpaiste tuolla nyt...

tekotapa ;) siis mulla on jokaisen kohdalla ollu kertalaakista :D ei mitään eri tyylilajeja :D hassua sinänsä et voisko sillä edes vaikuttaa asiaan ----

itellä on poika ja kaksi tyttöä. ei MITÄÄN väliä mitä seuraava edustaisi. kunhan on terve. kaikki sormet ja varpaat tallella....

oma tilanne menkat alkoi tänään. mutta työnteko ja tilipäivä on niin paljon helpottavampaa arjessa nyt, että näillä mennä tallustetaan tällä hetkellä. on huojentavaa nähdä, kuinka miehen stressiä helpottaa, kun mäkin tuon kokonaisen tilin kodin laskuihin ja muihin menoihin. Neljäs on edelleen haaveissa, ja oonkin miettinyt, että miksi sitä edes stressaisi??? Jos se meille suodaan, niin taatusti mä huomaan jossain vaiheessa jos oon raskaana? Nuo tikutukset ja testaamiset sais mut hermoromahduksen partaalle, sen verran hyvin tunnen oman itseni. Kai tämä jotain itsensä suojelemista on ajatuksellisesti. Ja töiden jälkeen illat on kamalan väsyneitä nyt, ei paljoa halut jyllää kun on AIVAN sippi, kaatuu suorin jaloin sänkyyn kun lapset on saatu nukkumaan. ei siinä paljon jää kuksimiselle aikaakaan... :(
Mutta en jaksa ottaa stressiä tästäkään. Uskon ja toivon lähinnä, että ajan myötä helpottaa, kunhan tämä kaikki sähellys ympäriltä asettuu. Ja kesä tuo taas oma piristyksensä arkeen.
jos tässä nyt puoli vuottakin taustailee, niin loppupeleissä se on pieni aika siihen nähden että sen jälkeen saa alkaa tosissaan YRITTÄMÄÄN :D hahaha

greippimehu mä oon aivan tietämätön tästä :D vaikuttaako sen juominen muka jotenkin hedelmällisyyteen :D auttakaa vanhaa ja tyhmää :LOL:

toivottavasti saan roikkua täällä hännillä, vaikken niin usein enää täällä ole ollukkaan....

Fourth gift ja edelleen toiveikkaana neljättä kaipaava :heart:

FOURTH GIFT haluatko mukaan listaan vai taustailijoihin? Kerro tiedot vaan niin päivitän :)

-18 meillä tänään ja KYLMÄÄ!! Ei ton 1½v pikkuveljen kanssa mihinkään ulos lähdetä, 3½ meinaa jäätyä. Ja meillä pikkuveli sen lisäsksi sairastellu pe-illasta lähtien. Meinaa jättää päikkärit nyt pois, nukkuu pidempään aamulla ja vaikka herätin klo 7 tänään jouduin yli tunnin sitä ulkona vaunuissa nukutamaan OHUET FARKUT jalassa! Ei ollu enää tuntoa jaloissa siinä vaiheessa kun nukahti! Nyt tosi vilu ja melkeen kuumeinen olo :( Ennestäänkin kurkku kipeä. Huoh. Siinä mun vapaa aika sitten jos se jättää nyt päikkärit pois... Keskimmäinenkin oli 1½v kun lopetti. Miten mä enää saan MITÄÄN aikaiseksi täällä päivisin kun siskot kerhossa, puhumattakaan mun omasta internetti ajasta :D

Korvapuusti

Hyrisevän helmikuista huomenta

Mie täälä yksinäni höpisen..:xmas: kp 31/28-30.. Taas kierto näemmä venähtää. Eiköhän ne sitten jo huomenna ala.. Ihan hyvä,sitten oviskin siirtyy lähemmän viikonloppua :D

Flunssan kourissa :snotty: Lapset ovat ihmekyllä ja onneksi (vielä ainakin) terveitä, mutta miehen kanssa ollaan tukossa. Meillä ei isukki juuri sairasta mutta sitten kun sairastaa niin, miehiseen tapaan onkin sitten tosi kipee..:D vaikkei ole edes kuumetta..

Tiesittekö muuten, että 2012 on kiinassa (tai japanissa) täydellinen vuosi saada lapsi, kun merkki on lohikäärme. Se kuulemma takaa että lapsi "menestyy" elämässään.:heart: Täytyy toivoa, että ehtis sitten vielä tälle vuodelle :saint:

Aikainen lintu madon nappaa, mie alan jo suunnitteleen kutsukortteja mun ja pojan synttäri juhliin, jotka ovat siis vasta parin kk:n päästä. Vaikka poikaa me kyllä juhlitaan, sivussa saatan mainita, et tulee se big 30v täyteen minullakin.. :D

Leppoisat pikku lauantait kaikille:flower:

Ethän Puusti sairastuttanut itseesi, kun siellä pakkasessa jouduit seisoskeleen. Mä olisin ollu ikijäässä varmaan loppu ikäni :D

Täälä kans aikasin lopettaneet päikkärit, lapset siis. Tuo 2v ei varmaan yli 6kk ole päikkyjä nukkunu. Joskus saattaa tulla, et "tahlon kykkyy nukkuu" ja tosiaan nukahtaa alta nanon. Ja sohvallekkin, mutta sillon neiti on kyllä kipeänä. Sillon uni maistuu.

ÄITI MAA Juu reidet oli sitten ihan punaset ja kosketusarat koko eilispäivän ja illalla. Oli tosi vilu olo koko ilta mutta lenkille oli kuitenkin päästävä. Loppuilta sitten sohvassa parin ison viltin alla! Tänään pitkät kalsarit jalassa ollu aamusta ;)

WANDII Hmm mikä sua mahtaa vaivata, vai onko vastaavaa ollu aikaisemminkin, että tuntuu että menkat tulossa mutta ei tulekaan?

Korvapuusti

Ei oo ollu ikuna tämmöstä... Se mitä ihmettelin oli se, että menkkakipuja ei oo ollu lainkaan ja vuoto vaaleanpunaista limaa tunnin vuorokausi sitten. Sen jälkeen ei mittään... Testaan kyllä huomenna, jospa oliki kiinnittymisvuotoa tjt... Eihän se oo kuin vasta dpo 13 huomenna.

Wandii: mulla oli tommosta kun odotin esikkoa. Tai siis ihan yöstä välillä lorahteli verta. Välillä se oli ruskeaa, välillä limasta, välillä marjapuuron väristä ja välillä ihan verta. Testit näytti plussaa toosi myöhään ja kun oli eka kerta niin en tajunnu oireita yhdistellä raskuteen. Mutta mulla nyt oli ongelmia sitten koko hommassa, mutta voit olla ihan hyvin raskaana, kun menkkojen aikana vuosit.

Täälä on kylmä :( kohta lähen hakeen tyttöjä kotia, kaupassa pitäs käydä ja ruokaa tehä. Salille tänään ajattelin mennä huhkimaan. Alkaa muuten pää seota kun tutkii ja kuulostelee vain omia oireita ;=)

Mulla on nyt kans jotain ihme käynnistymis ongelmia.. Välillä tulee limansekaista verta (vähän) maanantaista asti nyt vai sunnuntaista asti. Joka aamu odotan, et noni, nyt ne on alkanu, mut ei, ei vaan tunnu alkavan.(Ens yönä on sitten jo pakko) Kun digi kuitenkin tiistaina valaisi et " ei raskaana", sillon oli kuitenkin jo kp30, et olishan sen jo tarvinnu se lukea jos raskaana olisi.

Korvapuusti: Mulla on AINA (yötäpäivää) pitkät kalsarit kun vähänkin alkaa mennä miinukselle ja ovat jalassa varmaan vielä huhtikuussakin :D

Äiti maa: Mulla on kesät talvet villasukat jalassa ;) En tykkää kylmästä. Tänään ollu kiirus päivä ja huominen on vielä kiireempi. Esikko menee la kaverilleen yöks ja huomena tulee tosikon kaveri meille eskarista. Minä tulin äsken kotiin tosikon vanhempain illasta ja sitten kävin salilla juoksemassa 45minsaa juoksumatolla. Nyt luulis unen maittavan :) Vieläkin peukutan plussaa Wandille ja Äiti maalle!!

Keiju-81: Jep, niin mullakin!:D Mulla on eteisessä tommonen kori mikäon täynnä villasukkia <3 Ite en osaa kutoa kun kaulahuivia.. Olis ihana osata sukatkin tehdä, mä rrrrakastan villasukkia.

Noin ikkään sitten, kp1/28-32 saisi päivittää minulle. Taas uuteen kiertoon. hymp.. Muttei auta, marraskuun vauvaa kohden sitten vaan :heart: Täti ryntäsi aamulla oikein kunniakkaasti, ei tarvi enää ihmetellä missä hää viipyy.

Mitäs meinaatte pakkaspäivän kunniaksi? Pirkanmaalla -22 näyttää olevan. Josko vaikka lasten kanssa tekisi pullaa. Pihalle ei tod mennä ja onneks meillä on alle 3v rajana -15.. :D Sopii mulle.

• Tykkää
Reactions: Wandii
Me ollaan Äiti maa nyt sitten synkronisoitu kiertomme. Täälläkin ihmevuotoja ja tänään sitten aamulla hanat auki. :) Eikun uuteen yritykseen vaan! Täällä tilataan läjä testejä o ja r, ettei tulis tylsää. :D

Mullakin on aina, nytkin, villasukat jalassa. Ne vaan aina kuluu sit puhki tosi nopeesti. Mutta uudessa talossa, kunhan valmistuu, on lattialämmitys, en tiiä tarvinko sit enää... :heart:

Huomenta täällä ollaan :wave:

Ihan aluksi tsempit ja plussatuulia äiti maalle ja wandiille uuteen kiertoon!

Täällä pohjanmaalla on pakkasta -28 astetta.. tänne vielä vetää sisälle heti niin hirveesti et oon myös ihan jäässä. Vauvaakaan ei tarkene lattialla pitää, ku toinen on muutenki ihan nuhanenä :( Onneks ei enää tarvi kauan tässä asunnossa olla, ostettiin nimittäin talo (nyt asutaan vuokralla) siihen ja muutetaan ku saadaan remppa tehtyä, helmikuun aikana kuitenkin.. Meillä taitaa tosiaan mennä tää kierto ihan harakoille, ei olla juurikaan mitään ehitty tehä.. molemmilla kauhee stressi ja väsymys kun remppa-asioita joutuu miettiin, lapset sairastelee ja itekki oon ollu niin huonossa kunnossa ja vauveli valvottaa yöt. Eniten mua pelottaa et jos kierto alkaa venyyn hirveen pitkäks, niin mulla kävi nimittäin ku alettiin tuota toista muksua yrittään, ja jouduin käydä sit lekurissa hakeen terolutit avuksi. Toivottavasti ei tällä kertaa tarvi. mä oon tosiaan aatellu mennä nyt ihan ilman ovis tikutuksia, greippimehuja sun muita, ainaki näin alkuun :D

Gallup: mites teillä muilla on huonejärjestelyt? Meillä on tällä hetkellä niin että tää nuorin nukkuu vielä meidän välissä, puolitoistavuotias omassa huoneessa ja 5-v. omassa huoneessa, mut oon aatellu et ku ostettiin se talo et ku siinä on 3 makuuhuonetta niin meille vanhemmille tulis yks makkari, yks makkari olisi lasten unihuone (eli nukkuisivat siellä) ja kolmas makkari olis sitte leikkihuone. Mitä ootte mieltä moisesta?

Haha, kappas vaan Wandii! Kuinkas sattukin! :D

Meillä on 5v ja 4v samassa huoneessa, olisi mahdollisuus omiin huoneisiin kyllä, mutta eipä nuo ole vielä halunneet :D Kumpikin vähän arkoja niin luo sitten turvaa kun on sisarus mukana ja hitsin hyvin nukkuvat. Meillä ei meinaan viereen punkee yöllä kukaan, läpi yön kyllä tuhisevat tyytyväisinä. Ainut poikkeus sitten jos ovat kipeinä. Kuopus nukkuu mein kans, hällä on oma "alkovi" mihin tällä hetkellä mahtuu pinnis, isojen tyttöjen sänky ja hänen sänkynsä :D
Jos sitten pinnikseen tulisi käyttäjä niin se ei kyllä muuta nukkumis järjestelyjä suuntaan tai toiseen. Jos olisi kova yöhuutaja niin sitten kuopus voisi nukkua isojen kanssa samassa huoneessa ja hyvin mahtuisivat. Alhaalla meillä on erillinen leikkihuone josta sitten joskus tulee meijän makkari ja lapset saa vallottaa yläkerran. :)

Meillä isot jakavat makkarin ja kuopus nukkuu yksin ;) sitten on yhteinen leikkihuone. Kaikilla ois kyllä mahollisuus omaan huoneeseen,mutta isot haluaa nukkua kahestaan. Mulla limoja tulee ja nipestelee, mutta plussaa en ole saanu:( ehkä se tekee tuloaan? jonkun laskurin mukaan,jos kierto ois 32kp niin ovis ois kp18....entiä jotenkin iski epätoivo ja masennus tänään:( saanko ollenkaan plussaa ovistestiin...nooh ei voi mittään!! Suuret halit Wandiille ja äiti maalle <3

ÄITI MAA & WANDII :hug: Tsemppiä seuraavaan kiertoon!! Plussatuulia!!

Meillä nyt melkeen koko perhe flunssassa.. Isosisko parani nopeasti, yskää + pientä lämpöä nyt terve, pikkuveli useamman päivän kuumeessa ja kova flunssa vieläkin, mäkin sain nyt kurkkukivun/yskän lisäksi kovan nuhan ja keskimmäinen kuumetta tänään iltapäivällä.. Onneksi pakkasta kun muutenkin joutuu sisällä kököttmätään ;) No ei kai, en mä tämmösiä pakkasia todellakaan halua, -10 on aika max..

Meilläkin vanha talo joka vetää ilmeisen hyvin, sillä aamulla ulkona -23 ja sisällä 16 ;) Tämä keskikerroksessa. Yläkerrassa, missä nukutaan ja makkarit on niin oli 14,5 ;) Eli villasukat ovat täälläkin käytössä lokakuulta huhtikuun loppuun!! Itse osaan tehdä ja teenkin kun niitä kuluu! Onneksi tätikin tekee joka vuosi jokaisella uudet! Harmi vaan kun lapset ei suostu pitämään.. Ja ei, takkaa meillä ei ole, on ollut pönttöuuni mutta poistettu 30v sitten ja röörit tukittu. Onneksi kuitenkin puusauna kellarikerroksessa. En ole edes nyt joulun jälkeen vaivautunut kynttilöitä polttamaan lämmön toivossa :D

Meillä nukkumisenjärjesteleyt seuraavasti: eli meillä on jopa 2 mh yläkerrassa. Pikkuveljellä oma (heräilee herkästi), toisessa nukkuu minä ja mies ja tytöt nukkuu meidän huoneessa olevassa vaatekomerossa :D Tavarat kirjoituspöydät ym on meidän makkarissa. Me vaan nukutaan tuolla, harvemmin ne siellä halua päivisin olla vaan meidän olkkari toimii lähinnä isona leikkihuoneena, huoh.. Esikoinen siirtyy omaan huoneeseen ensi tai sitten seuraavana syksynä kun menee eskariin / kouluun. Saa itse valita. Pikkuveli siirtyy sitte tonne vaatekomeroon nukkumaan keskimmäisen kanssa. Että näin ;)

Nyt tutustumaan Keventäjiin, kaveri suositteli mutta en tiedä, pitää käydä eka kattomassa minkälaista apua sieltä saa ;)

Korvapuusti & ISO mukillinen KUUMAA teetä hunajan kera!

villasukat :p kesät talvet täälläkin..... :D
just rempattu talo, lattialämmitys, mutta SILTI mä vaan hiihtelen villiksis.. :)

pistää saa mut listalle :D siis yritetään nyt jälleen.... sikäli kun onnistutaan pysymään illalla hereillä :D

Yhteistyössä