**NELJÄTTÄ kuumeilevat loppuvuonna 2011**

HAHA Nyt jo naurattaa mun eilinen touhu :D Heti kun alko tulee menkkamaisia tuntemuksia iski paniikki että EI mun on pakko olla raskaana ja riensin apteekkiin ostamaan 3 testiä. Illalla sitten tein pikapika testin vessassa samalla kun esikoinen koputti ovea ja halusi heti iltapissille. Äiti vaan murisi että EEIIII NYYYYYT!! :D Negahan se tietty oli. Kp vasta 27. Noh, meinasin tehdä uudestaan la+ma aamuna (kp 30+32) jos aihetta vielä on. Ne menkkamaiset tuntemukset ei kyllä oo ihan mitä tavallisesti vaan enemmön silleen että ristiselkää tekee kipeetä ihan kun olis tehnyt pitkän päivän töissä ja vatsapuoli taas laittaa vatsan kuralle. Etova olo jatkuu. Mulla taitaa mieli tehdä pahoja kepposia :D

Korvapuusti
 
Onnea Santulle!!

Oon nyt vähän pudonnut kyydistä... kp tänään siis 25, ja ihan varma olo, ettei raskautumista ole tapahtunut...jotenkin on vaan sellainen olo. Tai siis kun ei ole mitään tuntemuksia raskaanaolon suuntaan! Harmittaa vähän jo valmiiksi, mutta toisaalta eipähän tule niin isona pettymyksenä, kun nyt jo on nega-fiilikset...
 
Ollaan Korvapuusti samassa veneessä..mulla ei kyllä menkkojen vielä kuuluisi alkaa ja jotenkin tuntuu etten raskaana ole..mutta.. alamahaa nippii ja tänään alaselkää poltellu mullakin! Aamulla oli ihme etova olo mutta kyllä kahvi upposi! Raskausoireita en edes vielä kyti, joten ihme kipuilua.. Tilasin kuiteski varulta mammaksilta useita kappaleita liuskatestejä, niitä herkkiä. Onpahan vara vähän turhaankin tikutella!!!:whistle:
 
Korvapuustilleja bullalle peukkuja piinailuun. Mulla myös ollut aina raskauksien alussa menkkamaisia jomotteluita, että jospa se olis sitä itteään. ;)

Jemie tiedän niin ton tunteen. Itellä reilu viikko sitten oli aivan samat fiilikset ja tätihän se sit kurvs paikalle. Pidän peukkuja sulle jos kuitenkin olis tärppi käyny.;)

Täällä on nautittu talven ensimmäisistä lumista ja on tullut pulkkailtua. Saisi tulla vielä vähän lisääkin tota lunta niin olis kivempaa. Lapset on ainakin ollut innoissaan. Kiva kun toi joulukin lähestyy ja saa tehdä joulujuttuja ja leipoa jne. Pysyy ajatukset välillä ainakin hetken pois vauvakuumeilusta. Huomenna alkaa taas oviksen tikutus ja sitä myöten myös peittojen heiluttelu. :)

Reilut kaksi viikkoa enään jouluun! Hauskaa jouluhässäkkää kaikille ja plussaonnea!:xmas:
 
milloin niitä erittäin herkkiä 10 mIU/ml testejä uskaltaisi tehä? ens vko keskiviikkona pitäisi alkaa kuukautisten, uskallankohan testata jo sunnuntaina tai maanantaina :D

edellisissä raskauksissa on ollut tummat viivat heti kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (ennen sitä en ole hokannut edes kuvitella, että olisin raskaana)
tämä on meidän eka oikea lapsen teko yritys :whistle:
 
Mulle voi päivittää kp1... puh ja pöh. :(

Anteeksi omanapaisuus, yövuoron jäljiltä hieman pöhkö olo mutta sentään jotain kivaakin, löysimme nimittäin isomman asuunon tästä omasta taloyhtiöstä johon päästään helmi-maaliskuussa muuttamaan 8ei pitkä muutto matka), 5h+k+s, nyt siis olisi tilaakin uudelle tulokkaalle!
 
mmmiieee: Luulisi "hyvinkin" jo silloin näkyvän, eikös ne voi näkyä niillä jo viikko oviksesta?Tjs.
Onnea NaNaJ tulevaan uuteen kotiin! Vaikken tästä talostani mihinkään muuttaisikaan, niin kaiholla seuraan välillä muiden muuttoa. On niin ihana laittaa uutta kotia..!
 
Natusanin kyssäriin: Meillä on kaveripiirissä kaikilla lapsia :) Suurimmalla osalla on 3, ja aikasta monella on 4 :) Aikas samaa ikääkin on, joten seuraa piisaa myös lapsilla. Mun siskolla on 2 lasta, toinen samaan aikaan kun meitin tosikko ja toinen vuoden nuorempi meitin kuopusta. Veljillä ei ole vielä lapsia, mutta toinen alkaa niitä kohta puoliin puuhaamaan ;=)
Hurjat tsempitykset kaikille piinailijoille, voi kumpa saisitte toivomanne joululahjan <3
Meillä on leivottu pipareita ja kuunneltu joulumusiikkia <3 Ei pääse oma olo ainakaan vielä masentaan niin kauheasti, saas nähä mitä sitten kohta, kun rauhoittuu?!
 
Meidän ystäväpiirissä noin puolella on lapsia, yksi tai enemmän. Tosin ei kenelläkään ole kolmea enempää.. ja sinänsä harmittaa, että tosi monelta (myös mun isältä) on kuultu, että tiedättekö että vaikka raamatussakin sanotaan, että lisääntykää ja täyttäkää maa, niin ei se teitä yksistään tarvi koskea. (eikä siis kuuluta kirkkoon tai olla muuten uskovaisia). Ne kommentit loukkaa tosi paljon, niinpä ei olla juuri kenellekään asiasta kerrottukaan.

Niin, ja siskoni, joka sai ensimmäisen lapsensa viime toukokuussa (kaiketi, en oo nähnyt muksua enkä kyllä siskoakaan, ei olla väleissä) oli tyttärelleni todennut, että hänen mielestään mä teen väärin kun kerään kaiken huomion itseeni neljännellä lapsella ja hänen lapsensa jää väliinputoajaksi. Että tällanen suhtautuminen mun läheisillä. Onneks miehen läheiset on ihan innoissaan, samoin kuin mun muut lapset ja läheisimmät ystävät.
 
Viimeksi muokattu:
Lapsista ja lapsiperheistä oli puhe. Mun siskolla 2 mutta asuvat ulkomailla eikä olla yhteydessä, miehen siskolla 2. Kavereista me oltiin ekat jotka sai lapsen (22/25v oltiin) mutta nykyään suurimmalla osalla on 1, pari saavat toisen ensi vuonna.

ON ei uutta. Menkkajomotukset hävinnyt. Tänään vointi ihan norm. Eilen olin NIIN väsy ja paleli, luulin tulevani kipeeksi mutta meni sitten ohi kun menin nukkumaan.

Huomenna teen seuraavan testin (kp 30/xx) :) <3

NaNaJ Vau! Meilläkin oli 5h+k ja ihana asunto oli mutta oli pt asunto ja me haluttiin okt ja oli muutenkin epäkäytännöllisellä alueella. Nykyään meillä on se okt mutta 3h+k ;)

Autosta kyselisin, mikä teillä on ja vaihtuuko kun 4 tulee? Meillä Nissan Note ja vaihtuu kyllä, ei me edes nyt siihen kaikki 5 mahduta :D Hyvä auto ajaa mutta ei mikään perheauto kylläkään.

Korvapuusti
 
minäkin haluaisin tuota auto juttua kysellä.
meillä on nyt mazda 6 sedan, siihen ollaan mahduttu erittäin hyvin (tähän mennessä...)
mies ei halua ''tila-autoa'', mutta onko muita mahdollisuuksia? minähän en mihinkään pakettiautoon itseäni sullo!! :mad:
 
Jännät paikat monella, hui! Täällä jännätään mukana. Mmmiieee, mä testaisin jo ekan kerran sunnuntaina, mut oonkin tällainen testaushirmu :)

Meidän kaverit on melkeinpä joko lapsettomia tai sitten yhden lapsen perheitä. Kaksi lasta on kahdella ja kolme lasta yhdellä pariskunnalla. Eli me ollaan todellakin outoja lintuja :D

Ja auto. Meillä on nyt iso farkku. Mahdutaan koska taakse menee kolme turvaistuinta vierekkäin. Meillähän nää kaikki on vielä pieniä... Jos nelonen tulee, niin sit ajellaan kahdella autolla tai vaihdetaan toinen 7-paikkaiseen. Nyt siis on kaksi autoa, mut se toinen on focus farkku eli pienempi farmari. Sinne ei mahdu penkit vierekkäin taakse. Ja siis ikäerot on niin pienet et vielä moneen vuoteen ei päästä noista tuoleista eroon.

Minkä ikäisenä lapsi ei enää tarvii turvaistuinta?? Vai onko se kiinni pituudesta? Must tos 3-vuotiaan tuolissa luki et menis 12-vuotiaaksi asti..
 
minä testasin raskaustestillä jo keskiviikkona :whistle: ja eilen ja tänään...
en tiiä uskallanko huomenna vielä testata TAAS... ehkä ootan sunnuntaihin ja sitten keskiviikkoon :D ...nyt loppuun testailu, tänäänkii aamulla puhdas nega! (kp 24/28)
 
Viimeksi muokattu:
Ääh. Meil on taas kone ihan yhtä puuroa! Ei tunnu taas toimivan millään..

Auton kanssa meilläkin tulee olemaan ongelmia. Kun ei tuo mies kauheasti mielellään vaihda. Nyt on tommonen opel vectra farkku. Ihan ok mahdutaan, 3 istuinta jopa. Mutta pakko se vaihtaa on. Vaikka mä jo leikilläni heitin, et farkku on mun. Esikoinen vaan korokkeelle eteen ja muut taakse, ei vaan ikinä mennä mihkään yhdessä.. Noo, eiköhän jotain keksitä. Mulle kyllä kelpais joku transportteri ihan hyvinkin, tosin pakettiautoa en ole ikinä ajanu..

Tänne ei uutta kp6, laskurin mukaan ens viikonloppuna/alkuviikosta ovis. Mietin vaan, et kun edellinen kiero oli 28 ja nyt 30 niin vaikuttaakohan se jotain, voiko ovis olla kuitenkin sen 28 kierron mukaan? Vaikka samapa tuo, touhuttaviin päiviin ne osuis kuitenkin..:D

Tänään sain yläkerran siivottua oikein kunnolla. Lattiat pestyä ja pojan legokoppi siivottua. Voi juma niitä pikkulegoja on paljon!! Ja lisää tulee taatusti parin viikon päästä..|O
 
APUA! Otin töistä huvikseni mukaan raskaustestin, kun mullahan torstaina alkoi vuoto, mutta se on kokoajan ollut taas sellaista tuhruttelua eikä normaalia (ajattelin että se varmaan parin päivän päästä yltyy niinkuin viimeksikin teki)..no testasin nyt sitten äsken huvikseni ja sain haamujen haamun. Voi apua ja apua. Mun on huomenna ehkä ostettava uusi testi tai parin päivän päästä ellei tämä vuoto nyt tästä lisäänny. Huh sanon mä.

Natusaanin kyssäriin; meillä on kyllä ystävillä samanikäisiä lapsia mutta kaikki asuu kaukana, ei siis samalla paikkakunnalla päinkään vaan kotiseudillamme.

Auto meilläkin menisi vaihtoon, tarvittaisiin isompi seitsämän paikkanenja pienempi "kauppa-auto". Oon jo vähän salaa katsellutkin sopivia...;)

Santtu, ihanaa!

p.s ja nyt kun menin uteliaisuuttani tonkimaan roskista, niin viiva oli ihan selkeä. Mutta sehän ei kerro kyllä mitään mutta mutta...
 
Viimeksi muokattu:
Autosta: Meillä Renault Laguna, 7-paikkainen (farkku, jossa peräkontissa 2 istuinta, jotka saa tarvittaessa laskettua alas).

ON: Ei sitten mitään uutta, huomenna aion testin tehdä, tiedän sen jo valmiiksi olevan nega, mutta sitten voi odotella menkkoja rauhassa, eikä ärsytä niiden alkaminen niin paljon, kun on tulos jo tiedossa..
 
Pian se taas alkaa. Rintaa kuumottaa, mahaa nipistää, huono-olo. Viimeisin oire kyllä saattaa johtua liiasta suklaan syönnistä...
Jos malttais sen 9 pvä odotella ja hakea testin.
Onneksi on enää kaksi työpäivää ja sitten saa viettää koton 2 vko (kärvistellen ollako vai eikö olla).
Hyvää joulun odotusta kaikille ja muun odotusta :)
 
Huomenta!

Meillä toinen auto menee sitten vaihtoon, ei mitenkään mahduttaisi kaikki muuten..

Eilen piti huvikseen tehdä testi päiväpissistä ja tottahan se nega oli..mutta mitäpä sitä vielä mitään odottamaankaan, viikko kuitenkin menkkojen alkuun..tai no tänään kuusi päivää.. Saapa nähdä miten korkealta tömähtää, ei kuitenkaan tullut liian aktiivisesti hyödynnettyä ovista..Menkkajomotukset jäivät muutama päivä sitten pois, mutta rintoja polttaa kummasti hetkittäin. Se olisikin mielenkiintoinen oire, sillä aiempiin raskauksiin eivät rinnat ole alkuun reagoineet mitenkään..

Tästä päivästä tuleekin vauhdikas, iltapäivällä pikkujoulutkin..eli rauhallista sunnuntaita vain kaikille!

Ja vahvistahan NanaJ viiva tänään!
 
Näkyisiköhän testissä jo selvä plussa, jos eilen oli haamujen haamu ( ja selkeä roskisplussa n. 15-20 min testaamisen jälkeen johon ei kyllä pitäis luottaa)? Vuotokin loppui eilen, ei se kyllä mitään vuotoa varsinaisesti ollutkaan missään vaiheessa....En viittis turhaan tehdä ja pettyä..

niin ja oikeasti kierron mukaan menkkojen olisi pitänyt alkaa perjantaina tai eilen..
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai aamuja kaikille!

Täällä yksi todellinen hätähousu :snotty:, testasin sitten jo pe+la+tänään ja negojahan ne sitten oli :'( Toisaalta en ihan odottanutkaan, että vielä mitään näkyisi, mutta mutta... oviksen ajankohdasta ei kyllä niin minkäänlaista tietoa ja aika "laiskoja" oltiin vielä peittoja heiluttelemaan eli kai jonkilaisia toiveita plussasta vielä on, eikö?? Sitten vielä tota pikkuneitiä kun imetän niin en usko hirmuisesti plussaan :/ Mutta toivossahan on hyvä elää ja niin kauan kuin tätiä ei ole kuulunut niin voi toivoa ;)

Autoista ollut keskustelua. Me ostettiin kesällä "uusi" auto ja toisaalta ajateltiin jo mahdollista 4:ttä tulevaa ja toisaalta aina välillä tytön harrastuksiin liittyen niin tarvii vaan yleisesti saada enemmän porukkaa kyytiin niin nyt meillä on käytössä Volkkarin Touran seitsemän paikkainen :heart: Kakkosautona (mikä ei ole edes ajossa tällä hetkellä) niin on volkkarin farkku Golf :D

Nyt näin pyhäpäivän "kunniaksi" aateltiin lasten kanssa leipoa ekat piparit ja kirjoitella joulukortit postitusta vaille valmiiksi ja kun ei toi vesisade ole ihan kaikkea lunta yöllä "syönyt" niin kai tästä sitä joulufiilistä alkaa löytymään :)
 
NaNaJ IHANAA!! ONNITTELUT!! Haamu on aina ++!! Vau! Nyt oon kyllä kade :D

Mä tein pe iltana taas negan (piti odottaa la aamun mutta hätäilin taas). Eli menkkoja nyt odotan. Olin kovasti toivonut ++ mutta kahden negan jälkeen pitää vaan ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tajuta realiteetit :D

Autoista / Istuimista oon ymmärtänyt että istuinta suositellaan ad 10v asti mutta monethan lopettaa sen käyttämisen aikaisemmin.. Meillä ei mahdu kun 2 vyöistuinta taakse ja pikkuveli istuu edessä selkä menosuuntaan. Mä mahdun just ja just "sivuittain" taakse istumaan tyttöjen väliin kun liikutaan autolla kaikki, mutta se tapahtuu aika harvoin, enimmäkseen yksi meistä liikkuu kaikkien kanssa. Eli ei toivoa että 3 istuinta saataisiin taakse, meilläkin kun pieniä lapsia ja istuimet vielä kauan käytössä. Mutta eka pitää saada ++ testiin ennen kun uskaltaa uudesta autosta unelmoida :D

Meillä myös siivotaan tänään ja piparkakkuja olis tarkoitus iltapäivällä tehdä. Ihanaa kun on viikonloppu!

Korvapuusti
 

Yhteistyössä