Heips!
Joo, jännä asia tuo vauvan koko. Mulla ei ole edes ruokavalinnat vaikuttaneet vauvojen kokoon. Eka oli pienin ja silloin söin mitä sattui ja sain eniten raskausaikaisia kilojakin
Ja näin isoja vauvoja on tullut vaikka ei ole ollut raskausajan diabetestä.
Mulla meinas kans jo toka jäädä kiinni hartioistaan ja kun kolmannessa raskaudessa sf-mitta lähti taas huitelemaan, niin kävin jopa polilla kokoarviossa. 1,1 kiloa meni se arvio hutiin, et se niistä arvioista :O Kolmas jäi sit kans kiinni, mut onneks ei pahasti. Vauva joutui kuitenkin lastenosastolle tarkkailuun vuorokaudeksi.
Toi sf-mitta on kans mulla harhaanjohtava, sillä ekasta on ollu isoin sf-mitta vaikka vauva yli kilon pienempi kuin esim. tää kolmas.
Olenkin päättänyt (katotaan nyt saanko pidettyä pääni tosipaikan tullen), että meidän viimeinen eli neljäs tulee sektiolla. Syitä on kolme. Ensinnäkin en halua kolmatta kertaa sitä paniikkia, kun vauva meinaa jäädä jumiin. Jotenkin osaan odottaa jopa vielä isompaa vauvaa, kun aiemminkaan syömisillä tai liikunnalla ei ole kokoon voinut vaikuttaa. Tokaksi, mulle on tullut vähän pelkoa noista tilanteista. Kävin pelkopolilla jo ennen kolmatta synnytystä. Ja kolmanneksi, kun kyseessä on viimeinen vauva niin haluaisin samalla strelisisaation. Se olisi helppo tehdä siinä samalla. Miinuspuolia tässä mun "suunnitelmassa" on se, et sektiosta kestää luultavasti kauemmin palautua (nostelut ja isompien lasten hoito), lääkärit ei taida näillä mun perusteluilla siihen ryhtyä ja mieskin on vastaan (varmaan siksi et joutuis alussa hoitamaan myös mua
).