**NELJÄTTÄ kuumeilevat loppuvuonna 2011**

Keijun kyselyyn:

Tyttö rv 40+3, 3020g ja 48cm
Poika rv 40+2, 3875g ja 54cm
Poika rv 39+6, 3435g ja 51cm

Eilen tuli päivällä ovistestiin vahva plussa ja sen myötä on peitot heilunu ja vielä varmistellaan. Hyvä että tässä kierrossa nyt tuli ajoissa ovis. Kohta sitten alkaa taas jännäily.
 
Siitä on vuosia aikaa kun edellisen kerran oon raskautunut ja itseasiassa tuo kolmas lapsi oli vahinko ja ihme. Sikäli ihme, että mulla on PCO ja siinä kierrossa olin yhdynnässä vain kerran. Mutta kun tuollainen ihme tuli, tottakai otin raskauden vastaan lämmöllä:heart:

Nyt siis on taas yritystä vaihteeksi ja olen jotenkin unohtanut mitä pitikään tarkkailla...kahden ekan kohdalla tikuttelin ovista, muistaakseni ne oli aika kalliita ne ovistestit. Missä hinnoissa ovat nykyään ja paljonko niitä on per pakkaus?

Kysyisin myös ovislimoista. Mulla tuli vaan kerran sellainen kananmunaklöntti tuossa kierron 13. päivä tietämillä...oliko ovis ennen sitä vai sen jälkeen?
 
Meidän perheen joululahjat lapsille ostettu. Tuli hyödynnettyä prisman kanta-asiakaspäiviä :xmas:

Meillä oli lapset mukana kaupassa. Saivat itse etsiä lahjansa niin tulee sitten varmasti mieleisiä. Toki oli meillä lapset ne jo moneen kertaan valmiiksi miettinyt :D. Ennen kassoja minä lähdin lasten kanssa syömään ja isi jäi ottamaan "valokuvat" niistä pukille. Tänään lapset saavat pukille kirjoittaa toiveensa ja isi lähettää kuvat niin osaa varmasti pukki jouluna tuoda oikeat lahjat :LOL:

Näin teimme viime vuonnakin ja hyvin meni lapsille läpi :whistle:
Tällä tavalla meillä lapsia huijataa. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Tällähän on uusi ketju, kiitos siitä!

Tukholman reissusta kotiuduttu, hyvin sivistyneesti oltiin mutta shoppailtua tuli oikein urakalla, huh huh. :D

menkat alkaa olla lopuillaan, inhottavasti vielä tihuttelee, mutta sen tiesin että nyt ilman ehkäisyä ne saattavat venähtää. Mulla on tass hirveä vauvakuume-vaihe, nyt ei epäilytä taas yhtään! Oottelen ovista sinne kp 15-18, viimeksi tais olla ne järkky kivut niitä oviskipuja ja ne ajottui muistaakseni juurikin uihin päiviin, pitänee tarkistaa asia..

Galluppiin:
esikoinen syntyi rv 40+5 3900g 54cm
kakkonen rv 38 3200g 49cm
kolmonen 38+3 suunnitelulla sektiolla 3400 ja 50cm

Ai niin, hurjasti onnea raskautuneille ja tervetuloa uusille mukaan!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Meillä -07 murunen on syntynyt tammikuussa, iso neiti siis ja 5-v synttäreitä odotellaan kovasti! (Hankalaa kirjoittaa, kaatui neitiltä limua eilen näppäimille ja vähän meinaa jumittaa.....se siitä keittiössä syömisestä.....

Mutta mullepa saakin päivittää kp1! Toivoin niin että alkaisi etuajassa mutten kyllä olisi uskonut kun on áina säännöllinen kierto ollut.Mutta niin hienoa päästä pillerihormoonittomaan kiertoon vihdoikin!MUkavaa sunnuntaita, itsellä se taittuu työn merkeissä....
 
Galluppiin:

1. rv 41 3910g 52cm Poika
2. rv 42 3380g 48cm Poika
3. rv 42 3680g 50cm Tyttö

Hei vaan kaikille!

Täällä vaan ootellaan sitä tätiä tulevaksi... muutama r-testikin tehty ja puhdasta negaa näyttää... onneks huomenna on gyne käynti niin jos sit sais vähän selkeyttä tähän tilanteeseen.

Mukavaa pyhää kaikille :wave:
 
Moro!

G: Meillä lapset on syntyneet seuraavasti. Eka rv 39, 3280g ja 49cm. Toka rv 41, 4160g ja 51cm. Kolmas rv 41, 4440g ja 51cm.

Tuu sit äiskä kertomaan mitä gyne sanoi!

Mä oon kyllä kans niin malttamaton et tekis mieli gynelle mennä. Ihan vaan et kattois näyttääkö tuolla siltä et joskus alkais jotain tapahtua. Tai kai siellä jotain tapahtuu näiden kipujen valossa, mut mitä. Tänään taas tuntunu. Just tossa kohdussa, keskellä ja joskus tuntuu selässäkin. Ei ollenkaan munasarjoissa sivuilla. Tein tänä aamuna r-testinkin ihan vaan kun en malttanu olla testaamattakaan. Negahan se oli. Ja odottelu jatkuu.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi tonne etusivulle laittaa lapsoset T-06 T-08 P-10 Kiitos :)

Galluppiin Meidän lapset syntyneet
1: 39+3 3190/48 tyttö
(2&3 km rv 8,13)
2: 41+1 3445/50 tyttö
3: 40+5 (kaksonen kuoli raskauden alussa) poika
(käynnistetty vauvan sykkkeen takia) 4180/52 (imukuppi, oli liian iso mulle synnytyttäväksi)

Jos meille suodaan 4. niin mun on ehdottomasti pysyttävä terveellisessä ruokavaliossa + liikuttava paljon, 4000g+ vauvaa en ikinä toiste synnytä!!

Meillä mennään edelleen vaihtelevasti kumilla ja joskus ilman, tosin kumi meni toissapäivänä rikki, olisko enne ;)

ONNITTELUT PLUSSANNEILLE!! * kade * ;)

Korvapuusti
 
Viimeksi muokattu:
Kurkkaa tänne. :wave:

Gallup:
1. 39+4 3590g
2. 38+5 3050g
3. 41+3 3780g (käynnistys)

Just kävin vanhasta ketjusta kurkkiin mun kiertopäiviä, kun siellä ne tickerit tikittää. Kuinka säälittävää! Ei mulla ollu missään ylhäällä, ja neuvolassa pitää sitten tietää... Jännittää ensi viikonlopun pikkujoulut. Miten ihmeessä niistä selviää niin, ettei kukaan arvaa... :confused:

++++++++++++++++ Paljon plussaa tänne! T: Wandii ja nyytti 4+4
 
Tätä ketjua luettuani tuli mieleen, että luonnon kannalta aika julmaa jos lapsi kehittyy suuremmaksi mitä äiti voi synnyttää...vai onko kyse enempi siitä, mitä lääkärit sanovat...että minkä kokoisen äiti voi synnyttää? Ehkä ei nyt liity tähän ketjuun tämä asia, mutta aloin pohtia...kun itse en ole kovinkaan pitkä mutta erittäin laaja lantio ja uskon että sieltä mahtuisi jopa seitsemän kiloinen...jos olis tarvis mahtua:ashamed: Jos olisin kapeam:Opi lantiolta (enkä nyt siis tarkoita pelkästään rasvamassaa vaan luiden leveyttä lantion kohdalla) niin silloin luulisi, että luonto tarkoittaisi syntyvän pienikokoisia vauvoja?
 
Kurkkaa tänne. :wave:

Gallup:
1. 39+4 3590g
2. 38+5 3050g
3. 41+3 3780g (käynnistys)

Just kävin vanhasta ketjusta kurkkiin mun kiertopäiviä, kun siellä ne tickerit tikittää. Kuinka säälittävää! Ei mulla ollu missään ylhäällä, ja neuvolassa pitää sitten tietää... Jännittää ensi viikonlopun pikkujoulut. Miten ihmeessä niistä selviää niin, ettei kukaan arvaa... :confused:

++++++++++++++++ Paljon plussaa tänne! T: Wandii ja nyytti 4+4
Wandii juo vaan alkoholitonta glögiä ja väittää kovasti olevansa syntymäjumalassa. Tosin noin alkuvaiheessa ei pari drinksua haittaa sikiön kehitykseen millään tavalla, mutta mikäs pakko sitä on ottaa varsinkin jos tietää odottavansa ;)
 
Heips!

Onnittelut plussanneille! Mun mukelot tuosta listasta vielä puuttuvat, eli pojat 02 ja 07 (maaliskuu, kun joku kyseli;) ) ja pikku neito 09. Meinasin ensin, etten edes lasten syntymäaikoja laita, kun en halua, että kukaan tuttu bongaa.. Mutta toisaalta ihan sama.
Täällä siis menossa kp 8, ei kummempia oloja vielä! Meillä peittojen heiluttelu on aina tiivistä, kahden päivän taukoja ei ole oikeastaan ikinä:ashamed: ,mutta on juteltu, että tätä vauvantekoa varten ei tahtia hidasteta, vaikka sitten pikkuinen antaisi itseään vähän odottaakin. Mielummin pidämme hauskaa niin paljon kun halutaan, jotta ei mene liian tekemisen makuiseksi homma. Nopeaa tärppiä toki silti toivotaan ja varmasti tulee taas oviksen kohdalla mietittyä, että jokohan tärppää:D
Onneksi elämä on niin kiireistä, ettei ihan joka sekunti ehdi tätä asiaa miettiä, vaikkakin tiedän, että sitten kierron lopussa juoksen vessassa ja etsin oireita minkä ehdin!
 
meillä syntyneet 38+4 3400/51, 39+1 3700/49 40+1 3970/50

itsekin mietin ettei +4kg onnistu mitenkään. Viimeisellä jo kätilön vaihtuessa kuiskuttelivat keskenään, että piti ihan vetää. oli se tympeää kun pää tuli ulos, niin ei kun uudestaan punnaamaan, että vauva suvaitsi maailmaan saapua. aiemmat kun ovat tulleet jo pään jälkeen huminalla.....
 
Heips!

Joo, jännä asia tuo vauvan koko. Mulla ei ole edes ruokavalinnat vaikuttaneet vauvojen kokoon. Eka oli pienin ja silloin söin mitä sattui ja sain eniten raskausaikaisia kilojakin :D Ja näin isoja vauvoja on tullut vaikka ei ole ollut raskausajan diabetestä.

Mulla meinas kans jo toka jäädä kiinni hartioistaan ja kun kolmannessa raskaudessa sf-mitta lähti taas huitelemaan, niin kävin jopa polilla kokoarviossa. 1,1 kiloa meni se arvio hutiin, et se niistä arvioista :O Kolmas jäi sit kans kiinni, mut onneks ei pahasti. Vauva joutui kuitenkin lastenosastolle tarkkailuun vuorokaudeksi.
Toi sf-mitta on kans mulla harhaanjohtava, sillä ekasta on ollu isoin sf-mitta vaikka vauva yli kilon pienempi kuin esim. tää kolmas.

Olenkin päättänyt (katotaan nyt saanko pidettyä pääni tosipaikan tullen), että meidän viimeinen eli neljäs tulee sektiolla. Syitä on kolme. Ensinnäkin en halua kolmatta kertaa sitä paniikkia, kun vauva meinaa jäädä jumiin. Jotenkin osaan odottaa jopa vielä isompaa vauvaa, kun aiemminkaan syömisillä tai liikunnalla ei ole kokoon voinut vaikuttaa. Tokaksi, mulle on tullut vähän pelkoa noista tilanteista. Kävin pelkopolilla jo ennen kolmatta synnytystä. Ja kolmanneksi, kun kyseessä on viimeinen vauva niin haluaisin samalla strelisisaation. Se olisi helppo tehdä siinä samalla. Miinuspuolia tässä mun "suunnitelmassa" on se, et sektiosta kestää luultavasti kauemmin palautua (nostelut ja isompien lasten hoito), lääkärit ei taida näillä mun perusteluilla siihen ryhtyä ja mieskin on vastaan (varmaan siksi et joutuis alussa hoitamaan myös mua :) ).
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä olette tästä?



Oisko se sittenkin ovis vasta nyt... Viimeks pissin ovistikkuun 17.11. eli siis 4 päivää sitten. Silloin täysin nega. Hitsi kun ehdin kaataa pisun pois, ois voinu tarkistaa digillä. Nyt täytyy odotella uutta hätää eikä sitä voi avittaa paljolla veden juomisella ettei tuu liian laimeaa tavaraa :headwall:
 
Jees, kyllä se ovista pukkaa! Laitan tännekin pari kuvaa. Kirjoittelin jo tuonne ovisketjuun.





Jäin vaan itse pohtimaan, et milloin ois hyvä aika tehdä talletuksia. Sainkin jo hyviä vastauksia tuolla toisessa ketjussa. Varmaan tänään uusitaan eilinen, ei uskalla jättää pelkästään huomiselle jos vaikka tuliskin esteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Moikka.

Nyt omaa napaa kun ärsyttää NIIIN paljon. Tähän loppui tämän perheen oviksen tikuttelut. No toki olen käyttänyt halpoja ovisliuskoja (Pregcheck). AINA ne on näyttäneet kahta viivaa. No olin varma, että yhdessä liuskassa se oli tummempi kuin muissa. Nyt on päiviä mennyt välissä. Hyvät täti kolotukset menossa ja ihan mielenkiinnolla ajattelin testata, että mitä se nyt näyttää kun varmasti nega pitäisi olla. No se näyttää vain aavistuksen vaalempaa Huom! Vain aavistuksen. Äkkisiltään katsottuna ihan yhtä tummaa. :kieh: (Raskaustesti näytti puhdasta negaa :headwall: Näin oireetkin on ja tätiä odotellaan)

Jep... että se niistä ovistikuista sitten. Käytetään jatkossa samaa taktiikkaa kuin nuilla kolmellakin. Eli puputellaan silloin kun sille tuntuu :whistle:
 
Jadey, ovistahan tuo näyttää, nyt ei muutakuin varman päälle. :)

Nuista isoista vauvoista, esikoinen oli syntyessään 3940 ja se oli kyllä aikamoinen puserrus, päätyikin lopulta imukuppiin sydänäänten laskun takia ja mun pitkittyneen ponnistusvaiheen takia. Ensimmäiseksi synnytyskerraksi lievästi sanottuna traumaattinen kokemus koska kaikkea muutakin tapahtui. Mun ruokavalio varmaan vaikutti esikoisen kokoon, koska myöhemmissä raskauksissa olen syönyt huomattavasti terveellisemmin ja vauvatkin on olleet "normaalipainoisia".
 
Vauvan kokoon vielä lisäisin: Meidän tytöt oli suht pieniä 3190g ja 3445g (2vkoa "ikäeroa") eli olis varmaan olleet yhtä isoja jos samoilla viikoilla olisi syntyneet. Noh noitten ponnistusvaihe 1h30min molemmilla! 3 odottaessa kävin loppuraskaudessa ä-polilla ja todettiin että jo silloin 3200g ja lääkäri meinasi että 4000g+ la mennessä. Mä yritin kertoa miten pitkät / vaikeet ponnistusvaiheet mulla aikaisemmissa on ollut mutta lääkärillä oli kiire ja meinasi että jos 2 on synnyttänyt niin kolmas mahtuu myös tulee koosta huolimatta. Nlassa eivät olleet samaa mieltä ja sanoivat että valmistaudu henkisesti sektioon / imukuppiin. Synnytyksessä sitten, siis kolmas, ei laskeutunut kunnolla ja tunsin itse että on liian iso, mutta ponnistin kyllä kiltisti tunnin kunnes sydänäänet 250 ja vauva oli nopeesti saatava ulos, ei ehditty edes hätäsektioo tekee vaan lääkäri veti imukupille maailmaan. päö oli vaikee saada ulos ja hartioista jäi myös kiinni. Lääkäri totesi heti että oli liian iso mulle.. Suututtaa niin kun itse tietää mutta lääkäri ä-polilla ei sitten usko / ota huomioon! Jos mulle kerran vielä sanotaan että kun oot x synnyttänyt niin MITÄ VAAN mahtuu niin mä kyllä sanon jotain hyvin rumaa sille henkilölle!! Että näin! Anteeksi mun purkaus :D

Korvapuusti

Niin ja siis poika oli 4180g ja olis varmaan vielä menny useamman päivän yli eli olis voinut olla jopa 4400g jos ei oltais 40+5 käynnistetty sydämen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Korvapuusti:hug: Syntyikö poika terveenä kuitenkin? Kauheeta tuommoinen. Mua aina pelottaa synnytykset muutenkin etukäteen, siis vaikka olen ne kolme synnyttänyt. Mutta kun melkein mitä vaan voi käydä. Täytyy vaan ristiä kädet ja toivoa että kaikki menisi hyvin meillä kaikilla sitten aikanaan! Jos raskaudumme:heart:
 
Kastanja: Mulla oli sotasuunnitelma, johon kuuluu alkoholiton siideri+etikettien liotus ja vaihto, tarjoilijan puhuttelu ennen illallista ja juotavan haku ITSE baaritiskiltä. Toivottavasti onnistuu!

Tunnustan, en viihdy tuolla heinäkuisissa, siellä on niin kauheesti sakkia. Mää tahron pienempää ryhymään teirän kanssa yhressä ja noitten parin, jokka ekana plussas! Yhyy! :'( :D
Pitäiskö houkutella kaikki tuonne neljättä odottaviin? Se tuntuu aika flegmaattiselta nyt, mutta piristyis, kun muutkin tulis sinne. :) Jäis jotain mieleenkin toisten jutuista.
Ja todella hienot ovisviivat Jadey! Heti vaan peitot heilumaan. Ne kaks päivää ennen ovistahan ne parhaat päivät on, ehtii kaverit kiipeillä sinne, minne pitääkin. ;)
 
Vauvan koko jatkan vielä.. Poika oli ihan mustelmilla kun 5 ihmistä repi sitä ulos (saliin ryntäsi hetkessä 3 lääkäri + ne 3 kätilöö mitkä siellä oli + opiskelija) ja oli viikon lasten osastolla sitten, mutta ei sen takia vaan infektion. Ihme juttu niin pää ei saanu sitä tötterömuotoa imukupista huolimatta, jos sillä nyt väliä / lohduttaa :)

Miten monta lasta toivotte? Tai miten iso perhe suunnitteilla? Tällä hetkellä tuntuu että mä haluaisin nyt näitten 3 lisäksi 2 pienellä ikäerolla. Mutta ollaan aina edetty siten että 1 kerrallaan ja katsotaan sitten uudestaan.

Ootteko kuinka kauan olleet lasten kanssa kotona? Meidän lapset on aina ollut kotihoidossa eli ooon vajaa 6v nyt ollu kotona. Keikkaa sitten aina tehnyt silloin tällöin ja on edelleen läheinen suhde työpaikkaan / työkavereihin.

Wandii Voithan sä täälläkin "odottaa", en mä usko että se nyt ketään meistä häiritsee ;)

Korvapuusti
 

Yhteistyössä