Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Päärynärouva tiedän niin tunteen, kun toiveet korkealla testaa negan. Äh. Jospa pikku toivonhippunen kuitenkin olisi ja vielä iloksi kääntyisi. Mut jos ei niin sitten seuraavassa kierrossa!

Minulla venyi jostain syystä kierto tässä kuussa ja vaikkei vauvaa vielä edes yritetä, toivo heräsi. Meillä on lähemmäs viisi vuotta käytetty osittain ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää ja se kyllä meillä toimii, mutta nyt sitten aloin jo ajattelemaan, josko sittenkin... Ja voi hyvänen aika, miten sekaisin sitä heti menee. Olin ihan täpinöissäni ja keskittymiskyky oli nolla. Sitten testasin negan ja menkat alkoi heti perään.

Tämän episodin seurauksena aloin miettimään, voidaanko neljättä alkaa yrittämäänkään. Ajatus oli, että ehkä syksyllä (kun olen ensin pudottanut painoa). Kuvittelin aiemmin, että pystyisin nyt olemaan rennosti tulee jos on tullakseen -ajatuksella, mutta enpä usko viime viikkoisen perusteella :D Tuntuu väsyttävältä ajatella, että taas alkaisi päivien laskeminen, toivominen ja pettyminen. Olisiko fiksumpaa luopua koko haaveesta? Toisaalta tuo tapahtuma vahvisti ajatusta siitä, että vauva olisi enemmän kuin tervetullut. Olin nii-in innoissani. Ainoa miinusajatus oli tämä paino, mutta muuten olisin ollut vain superonnellinen.

Toisaalta siis elämä olisi varmaan helpompaa, jos unohtaisi neloshaaveen, toisaalta tekisi mieli aloittaa yritys samantien painoakin uhmaten! Tuskin heti tärppäisi kuitenkaan, joten ehtisin ne muutaman haluamani kilon pudottaa.
 
Hei, mahtuisko yks neljännen kuumeilija mukaan joukkoon? :) täällä tällänen "ikuinen kuumeilija" tai no kyllä mä toivoisin että tää kuume joskus loppuis.. ainakin neljännen jälkeen. Kotoa löytyy jo kolme lasta (09, 11, 13 syntyneet.) ja siksi täällä vaan tällä hetkellä kuumeillaan ja yritystä ei ole vielä. Mulla on tunne siitä että yksi ihana lapsi meidän perheeseen vielä mahtuisi hyvin joukkoon mutta silti jotenkin pelottaa hirvesti :/ en tiedä mikä tässä pelottaa.. järjellä ajatellen kolme lasta riittäisi vallan mainiosti. :D Mä oon ite tässä tuuminut että jos muutaman kuukauden odottaisi niin nuorimmainen ehtisi täyttää 2vuotta (jos siis heti yrittämisen jälkeen tärppäisikin heti) ennen kuin uusi vauva syntyisi. Ja silti joka toinen päivä musta tuntuu että haluan alkaa yrittää lasta heti ja toisena päivänä tuntuu että jos kuitenkin myöhemmin.... arg. Vaikeeta :) toivottavasti joku edes saa mun kirjoituksesta selvää. Mä niin innokkaana täällä kirjoittelen ihan omassa rauhassa ja olis paljon asiaa mutta ei osaa järkevästi kirjoittaa. Mukavampi tällee anonyyminä kirjoitella kun ei miehelle saatikka ystäville en oo pahemmin näistä mun kuumeiluasoista puhunut..
 
Hei,

täällä kanssa olisi uusi nelosta kuumeileva.. Vihdoin mieskin näytti vihreää valoa.. kolme lasta jo on vuosimalleja -03, -08 ja -10 eli iltatähtönen vielä olisi haaveissa. Nyt kp 8/33-35. Omakin mieli on tässä vaihtunut tiheään ees ja taas, mutta kyllä se nyt siihen kallistuu se ajatus, että jään varmaan aina kaipaamaan sitä neljättä lasta, jos ei sitä edes yritetä saada... joten saapi nähdä, ainakin on kiva kun saa kumiukot nakata roskiin :D

Ja Emmamalle kans kommentoisin, et painojutuis samassa veneessä.. mut niin oon kyllä ollut joka odotuksessa.. ei ole estänyt aiemmin raskautumista, eikä myöskään ole ollut raskausdiabetesta. Mä ajattelin tässä pistää ruokavaliota vähän herkuttomampaan kuntoon, josko ne kilot pikkuhiljaa alaspäin hiipisi..
 
Pakko tulla jakamaan harmitus... Ajattelin jo, että olkoon kilot. Viime raskaus meni hyvin ja nyt on vain pari enemmän enkä todella ole ainoa ylipainoinen odottaja eikä minulla ole muuta perussairautta tms. Niinpä olen miestä pehmitellyt asialla urakalla, mutta mulla menikin itselläni ns. sisukaulaan! Ja nyt on sitten ovis mennyt ja täytyy odottaa kuukausi ennen seuraavaa mahkua. Tai unohtaa edelleen koko juttu. Pöh. Pitikin olla jänishousu.
 
Mä oon ollu koko aikuisikäni ylipainoinen ja niin olen ollut siis joka kolmessa raskaudessakin. Jokaisen raskauksien välissä oon koittanu painoo pudottaa mut huonolla menestyksellä. Onneksi kaikki raskaudet on menneet hyvin eikä vaivoja ole ollut. Nytkin tässä neljättä kuumeillessa painonpudotusasiat ovat kokoaja mielessä ja mä tiedän että olis tehtävä painolle jotain mutta kun ei saa mitään aikaiseksi. :/

Ja vauvakuume vaan kasvaa kasvamistaa. Mä tiedän haluavani sen yhden pienokaisen vielä meidän perheeseen mutta kun se ajankohta vaan ei oikein selkeydy. :D "Ehkäisynä" meillä keskeytetty, toisinaan muistetaan kumiukko ottaa mukaan mutta harvemmin. Joten riskit tiedetään ja ei se nyt niin kamala asia varmaan olis jos raskaaksi pamahtaisin. Muutenhan se kumi olis mukana jokakerta. Joka kuukausi menkkojen aikaan mä toivon että menkat ei alkaisi ja olisin raskaana. Ompas se vaikeeta. :) tänäänkin taas kun ostettiin nuorimmaiselle kengät niin totesin miehelle että ompahan seuraavalle kengät :D
Mun vauvakuumettahan ei ainakaan paranne se että kahdelle kaverille on tulossa vauvat. Yhdelle syntyy ihan lähipäivinä ja pääsen nuuhkuttelemaan pientä :)
 
Pystyn kyllä samaistumaan Emmaman fiiliksiin, nyt jos oikein muistan niin kp14/33-35 ja on vähän melkein kuin paniikki, että josko sittenkään vai eikö vai jooko vai pitäisikö odottaa (ikääkin on, ei tässä nyt älyttömiä odotella) ja riittääkö rahat ja jaksaminen. Mut oon nyt kuumeillut ja haaveillut jo vuoden ja nyt tosiaan miehelläkin taitaa olla vähän vauvakuumetta.. Että ehkä pelot ja paniikit ja epäilykset nyt nurkkaan vaan ja touhuamaan :) En edes usko kovin paljon siihen, että nopeasti raskautuisin, kierto on pitkä ja hiukan epäsäännöllinen ja tuntuu hormonitoiminta muutenkin olevan vähän vinksallaan ja yksi perussairauskin lie vaikuttaa.. Silti ei voi olla miettimättä, miten ihanaa olisi toukokuussa pientä nyyttiä ihmetellä ja vielä kertaalleen kokea kaikki..
 
Heipsan kaikille! Pitkästä aikaa! :)

Täällä nyt menossa kp10/25-28 ja yk5. Alkanut olla ovisoloja nyt eli kaipa se lähellä on. Harmi vaan kun mies sairastaa nin tuskinpa saadaan tätä (kään) ovista hyödynnettyä! :(

Meillä 3 aiempaa raskautta tärpännyt heti kun yritys on aloitettu, joten tässä on välillä ollut vähän epäonnistunut olo kun kiertoja on takana jo useampi. Vaikka eipä tuo nyt niin paljon kuitenkaan järjellä ajateltuna ole.

Välillä kyllä tulee mietittyä sitäkin että onkohan tässä ihan hullu kun haluaa alottaa vauvarumban uudelleen. Isommat lapset -07, -08 ja -11 ja arki alkaa olla jo suht helppoa. Vauvan tullessa kaikki alkaa taas alusta. Lisäksi auto menee sitten vaihtoon ja kotonakin tarvisi tiivistää että saadaan jokaiselle oma makuusoppi. Tietysti rahanmenokin vaan kasvaa jne. Eli onko tässä vaan ihan hullu??
vauvan kaipuu vaan on ihan kamala ja koko ajan tunne että joku puuttuu. Toisaalta voi olla kroonistakin eli meneekö ohi koskaan?
 
Onpa täällä hiljaista. Mitäs kuuluu kaikille? itsellä ei tärpänny tässä kuussa vaik menkkoihin on viel n. 10 Pvä... oireettomuus ja tunne et tässä se se oli taas /: mut ens kierros otan ovistikut käyttöön et tiedän edes et pupuillaan oikeeseen aikaan :D mä olen kyllä hommannut jo isoimmat hankinnatvalmiiksi vaik ei tärppää niin voin antaa ne sit kaverille :D hullu olen tiedän. Olen vaan niin kamalan vauvakuumeinen...
 
Täällä ollaan, samoja pähkin kuin neppisnei, välillä tulee ihan epäusko, että onko tää nyt kuitenkaan järkevää.. niin aina, järki vs tunteet? Ovis varmaan pitäis olla täs piakkoin.. uskaltaisko sen hyödyntääkin..? :D
 
Mitäpä kuuluu? No ainakin sitä, että harmittaa edelleen, kun jäi saumat käyttämättä :D Mutta silti edelleen myös sitä samaa mitä ilmeisesti monelle muulle neljännestä haaveilijalle eli epävarmuutta suunnitelman järkevyydestä.

Hassua muuten Päärynärouva, että ollaan aika samoilla taustatiedoilla liikkeellä, kun tuosta keskisuomalaisesta ketjusta sinut bongasin. Minäkin siis keskisuomalainen ja lapset suurin piirtein samoina vuosina saatu (mulla 03, 04 ja 09).

Mihin vuodenaikaan teidän muiden lapset ovat syntyneet ja mikä tuntuisi parhaalta vuodenajalta vauvalle (tietysti käy muutkin, mutta nyt jo kokemuksella mikä olisi paras aika)? Minun lapsista yksi on syntynyt tammikuussa ja kaksi syksyllä. Kolmen kuukauden sisään menee kaikkien synttärit. Olisi siis toisaalta kiva saada kevät/kesävauva noin vaihtelun vuoksi ja synttäreitä olisi kiva pitää joskus kesäkelissä ulkona. Toisaalta kesä on mukavaa aikaa muutenkin, joten syksyllä/talvella vauvan saanti piristäisi pitkää talvea. Jouluvauvastakin olen joskus haaveillut. Eli tosiaan mikä aika vaan kelpaa :) Jälkivuotoineen kovin helteellä ei ehkä olisi mukava olla, joten siinä mielessä heinäkuu olisi ehkä ns. huonoin syntymäkuu vauvalle. Talvi- tai kevätvauvassa hankalaa taas olisi loppuraskauden vaatetus. Joten syksy olisi aika hyvä ja käytännössäkin hyväksi todettu :) Jos seuraavasta kierrosta raskautuisin, laskettuaika sattuisi touko-kesäkuun vaihteeseen. Kyllä se sopisi :)
 
Täällä kp16/25-28 ja jos kroppaani yhtään tunnen niin dpo3 tai 4. Tekee pahaa jatkuvasti ja vatsa kipuilee. Ei vieläkään tunnetta että olisi tärpännyt mutta eipä auta kun odotella. En ajatellut testatakkaan ennen kun menkat on oikeesti myöhässä. Jos vaikka pettymyskään ei sitten tuntuis niin isolta jos se täti taas kurvaa sieltä kuitenkin.

Meillä on kaikki lapset kevään lapsia. Tammi, maalis ja huhti noin tarkemmin. Toisaalta voisi olla hauska saada kesävauva. Voisi päästä vähän helpommalla mm. Pukemisten kanssa.
 
Meillä on kaikki lapset syntyneet kesällä niin toisaalta olisi ihana kokea myös talvivauva. Mutta just se sana talvi kuulostaa mun korvaan tosi kamalalta :D Kesällä kaikki on ollu niin helppoa kun on saanu lähteä melkolailla samantein ulkoileen ja ei oo tarvinnut kamalasti vaatteita pukea yms.

Voi että.. tänä aamuna n. 10 minsan ajan sattui aivan tajuttoman paljon oikealle puolen alavatsaa joka meni sitten ohitse sen silinä tien. Mulla olis nyt 8 päivää menkkojen alkuun ja mä tyhmä täällä kuvittelen että voisko olla jotai kiinnittymiseen liittyvää? :D Tuskimpa.. koska eihän raskautuminen voi oikeestaan olla edes mahdollista. Tai voi ja voi.. jos ehkäisyä ei käytä mutta keskeytettyä kuitenki niin oletan että ei se voi mitenkään olla mahdollista.

Tuli muuten mieleen että edellisessä raskaudessa n. viikko ennen menkkojen alkua olin ystävän kanssa liikkeellä ja yhtäkkiä alkoi tajuttoman paljon sattua vatsaan ja menkkamaisesti ja totesinkin sitten siinä ääneen että outoa että menkat alkais jo nyt. No eihän ne sieltä alkanut vaan raskaana olin.
 
Heippa kaikille. Kirjoittelin täällä viimeksi toukokuussa, oli niin hiljainen palsta että kirjoitukset sitten omaltakin osalta hiipui. Toivottavasti tämä nyt tästä vilkastuisi.. myös niiden plussien osalta ;). Meillä ollaan siis yritelty viime vuoden lokakuusta, eli parin kk:n päästä vuoden. Ei ole tässä välillä ollut minkäänlaisia tärppejä. Ikää on tullut vuosi lisää, muita muutoksia ei ole ollut. Lapset toki kasvaa :D. Menkat juuri loppui ja nyt sitten taas toivotaan ja toivotaan..

Talvi/kesävauva: Meillä on lapset syntyneet 11/10 ja 2x01/13. Kesävauva olis ihana. Toisaalta talvella vauvan kanssa on todella helppo olla kun ei tarvitse sitä paahtumista pelätä.

Painosta: Mulla oli paino ennen ensimmäistä 64kg/158cm. Kaksosia kun rupesin odottamaan niin lähtöpaino 62kg ja nyt tällä hetkellä 60kg. Raskauskiloja kertyi ensimmäisellä kerralla 7 ja toisella 13-14(en käynyt usein puntarilla kun makasin sairaalassa viimeiset 2,5kk). Kamala työ oli kyllä saada nuo vähätkään pois, yhtään ei lähtenyt itsekseen.

Nyt kun työt on alkanu taas ja koulukin kohta tämä vauvakuume on vaan pahentunut.
 
Ajatus oli, että jos vielä neljäs niin sitten ihan vaan tulee jos on tullakseen eikä mitään stressiä tai päivien laskemista... No eihän se noin tällä emännällä koskaan mene! Tilasin nimittäin jo raskaustestejä!! Ihan älytöntä :) Joo, eiköhän se yritys ensi kierrosta ala, kunhan nyt menkat alkaisi. Samalla tässä pudotan painoa, joten eiköhän se ehdi jonkin verran pudota ennen tärppiä. Ainakin pari kiloa... Olisi ollut parempi odottaa vielä pari kuukautta, mutta kuume huitelee nyt sellaisissa lukemissa, ettei jarrutus tunnu tehoavan :) Tänään katsoin jo vaunujakin... Ihan pöljä olen :D
 
Heippa! :wave:

Täällä uusi nelosen kuumeilija. Meillä on kuopus kans vuosimallia -11 kuten Neppisneillä. Kaikki tavarat on laitettu kiertoon ja tässä sitä ollaan... No, mikä sen ihanampaa kuin tehdä vauvahankintoja :heart: Oispa vielä sitä ylimääräistä rahaa :whistle:

Elikäs, meillä on se tilanne että alusta asti on "tiedetty" että neljä on meidän luku. Kolme on uusi kaksi eikä haluta kuulua enemmistöön :LOL:

No ei vaan, mieheni ainoana lapsena muistaa aina muistuttaa siitä, mikä se meidän perintö tulee tässä elämässä olemaan. Ei ainakaan meidän opiskelut, työpaikat tai vähäiset säästöt vaan ne lapset. Itsellä meinasi mennä pupu pöksyyn, kun kolmen lapsen kanssa arki olikin hullunmyllyä. Nyt on tosiaan nuorin yli 3-vuotta ja arki rullaa iisisti eteenpäin. Neljäs ois enemmän kuin tervetullut!

Nyt mennään kp 18/28 ja ovis on yritetty hyödyntää vaikkakaan just ovispäivän iltaan ei saatu jumppaa aikaiseksi. Laitoin r-tikut tilaukseen ja aion ottaa tästä yrityksestä kaiken irti - viimeistä kertaa kun kuitenkin viedään. Eli testailun aloitan viimeistään dpo10. Hullu mikä hullu :popcorn: Voi olla toinen ääni kellossa ens vuonna jos plussaa ei kuulu.

Meillä aiemmat on tärpänneet nopeasti: eka yk3, toka oli yllärivauva valemenkkoineen kaikkineen ja kolmas yk2. Ja olette puhuneet vuoden ajoista, meillä on touko, kesä ja jouluvauva. Nyt jos heti tärppäis, niin tulis toinen toukovauva. Haluaisin tammi-helmivauvan jos sais päättää, mut ehdottomasti kaikki käy :LOL: :attn:

Painostakin olette jutelleet. Mulla on ylipainoa. Noin 7 kiloa jos mietitään bmi:tä ja normaalipainon ylärajaa. Haluaisin kyllä pois ainakin sen 10 kiloa. Mulla on aina tullut raskaana ihan sairaasti painoa ja aina on th siitä marmattanut. Olen joka raskaudessa joutunut sokeritesteihin, onneksi ei ole r-diabetestä todettu koskaan.

Miten teidän synnytykset?
Mulla on sellainen ajatus, että saisin jotenkin puhuttua itselleni nyt vikalla kerralla sektion, sais siinä samalla sitten sen sterilisaation.. Mutta oon niin onneton näyttelijä, että ei ne taida sitä mulle antaa. Oikeaa syytä on siinä mielessä, että kaks viimeistä muksua on olleet jättejä ja ovat vähän jääneet jumiin ja toinen joutui lastenosastollekin vuorokaudeks kun jäi synnytyskanavaan jumiin silleen, että hapetus kärsi. Mutta kun mua ei oikeasti pelota, niin miten sitä osais esittää.. :saint:

Emmama: mä oon jo kans tutkinut vaunuja. Hulluja tässä ollaan!
 
Jaday : tervetuloa <3 kyselit synnytyksistä. Eka käynnistettiin ja oli kamalat 13 h. Toka syntyi itekseen tasan 42 vko, jäi hartioistaan jumiin kun oli niin iso. Kolmas käynnistettiin ja päätyi sektioon. Toivon sektiota nyt neljännestä kun haluun samal sen sterilisaation :) omaa napaa : nyt kierto kp 22/28 ja ikävä kyllä menkkoja odotellessa :/
 
Mulla synnytykset menneet hyvin. Kestot 8h, 6h ja 5h30min. Keskimmäinen käynnistettiin.
Toka ja vika vain ilokaasun voimin. Tokassa kokeiltiin spinaalia joka meni väärään kohtaan eli eipä auttanut. Kolmannessa en sitten suostunut enää kokeilemaankaan! :D

Mulla kp20/25-28 ja menkat alkaa ensi viikon alussa luulisin. Taas aika pessimistinen olo.
 
Mulla kp 21/25-28 ja tässä arvon koska uskaltaisi testailla. Ajattelin kyllä että testaisin vasta kun menkat on myöhässä mutta nyt en ole enää varma! :D
Mä niin pelkään sitä pettymystä joka taas iskee päälle! :(
 

Yhteistyössä