Tervehdys!
Onnittelut kaikille plussanneille :heart:
Vähän pidempi tauko tullut omaan kirjoitteluun. Oli pakko pitää taukoa kun tuntui siltä että kuumeilu ja se että ei tärppää alkoi stressaamaan jo vähän liikaakin.
Täällä menossa nyt kp 3 / n. 32. Kierto on melko epäsäännöllinen mutta ehkäpä hieman tasaantumassa kuitenkin. Yrityskertoja taitaa käynnistyä nyt 11 (tai 10 en nyt tarkkaan muista koska päätettiin "virallisesti" aloittaa) , vuosi kohta täysi eikä tärppiä näy eikä kuulu : /
Aika ristiriitaiset fiilikset koko tästä yrittämisestä. Toisaalta kovasti vielä toivoisi sitä vauvaa mutta samalla myös tuntuu että nyt menee hyvin enkä tiedä jaksaako tai haluaako aloittaa kaikkea taas alusta. Mutta silti edelleen vaan yritetään, tulee jos on tullakseen
Tuolla aikaisemmin oli keskustelua
talvi vs kesävauva, meillä esikoinen ja kuopus ovat lokakuun vauvoja ja keskimmäinen kesäkuun. Silloin kun keskimmäinen syntyi alkoi seuraavalla viikolla ihan hirveät helteet ja vauvan ensimmäisistä viikoista on jäänyt vain todella hikiset muistot
Vauva nukkui huonosti ja oma olokin oli tosi epämukava kipeiden rintojen, vuotojen, kuumuuden yms. takia. Joten jos saan valita niin mieluummin syksy-kevät vauva mutta ei enää kesä!
Synnytyksistä oli myös puhetta. Mulla on synnytykset sujuneet aika mallikkaasti, nopeasti tosin. Esikoisesta n. 9h, toisesta n. 4h ja kolmannesta n. 8h jos lasketaan kipeiden supistusten alusta mutta jos lasketaan siitä että koska supistukset oikeasti alkoivat tekemään muutoksia kohdunsuulla niin meni vain 2h
Kolmannesta on jäänyt pieni synnytyspelon tapainen. En varsinaisesti itse synnytystä pelkää vain sitä nopeaa etenemistä, oli aika rajua. Alkuun tuntui että mitään ei tapahdu, eikä oikeastaan tapahtunutkaan. Olin synnärille tullessa klo. 7 aamulla 1,5-2cm auki ja kipeistä supistuksista huolimatta klo. 12 jälkeen tehdyssä tutkimuksessa tilanne oli sama. Siitä sitten n. 12.30 oltiin minua lähettämässä kotiin jolloin vedet menivät ja 14.30 oli vauva ulkona. Mitkään kivunlievitykset eivät siinä enää ehtineet vaikuttamaan.
Että kyllä jos vielä raskaaksi tulen niin varmasti tulee synnytys jännittämään loppuun asti
Sitten vielä loppuun kysymys, pitäisikö tehdä uutta pinoa meille?
Kevät ja kesä taitaa olla jo ohitettu