NELJÄTTÄ kuumeilevat 2012 vol 1.

Ei haamua eikä viivan paikkaa..Mutta viikko vielä menkkoihin, tuskin ei-herkällä testillä mitään kuuluisi vielä näkyäkään.. Miksihän sitä pitää olla niin malttamaton aina. (Viikonloppuna silti testaan taas herkällä!)

Sonderille myös tervetuloa joukkoon ja toivotaan että tärppäisi jo ekalla.

Bullalle toivon myöskin plussatuulia oikein kovasti, tiedän mitä on olla malttamaton näiden asioiden suhteen.

Omaa napaa: vuotoa, vuotoa, vuotoa.. vähän yli puolivälissä kiertoa ja verta vuotaa kuin olisi niagara. Todella on hienoa tämä asia. Kierto on ihan sekaisin. :/ Mä ihmettelinkin eilen, miksi mun alavatsaa nippailee niinkuin olis menkat alkamassa, ja vatsa oli sekaisin koko päivän.

Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille.
Alkaa taas tämä tuskallisen hitaasti kulkeva piina viikko. Tosin on jo semmoset oireet, että pian saa taas aloittaa yrittämisen uudestaan.
Jos nyt aloittaa suunnitelmat testin ostosta niin ihan varmasti alkaa menkat. Joten päätän aloittaa semmoset kesäsuunnitelmat, jota mahdollinen positiivinen testi tulos haittaisi. Käänteistä psygolokiaa, jos vaikka noi "solut" menis halpaan :D

helou.. mä luulin jo menkkojen alkavan, mutta haaa, eipäs alkaneetkaan... nyt sitten odotellaan :D mutta testin osalta päätin tehdä kuten aiemmissakin,,,, teen sen vasta kun on takarajastakin pari päivää myöhässä. mies on alkuviikosta työmatkalla, saan jännätä ite sillä aikaa :D

• Tykkää
Reactions: Inala
no menkkas today :D

eli vapaa suomennos ei siis alkanu vieläkään. ja... OIREITA on. lenkillä sen taas täällä illan suussa huomasi. painelin silti täysillä, mutta nytkin kun istun, nippailee sieltä täältä. hmmmmm..mahtaako sittenkin :D
eihän huomaa että oon ihan höpertynyt aiheesta :D ????!!!

Moikka! Ei sua oo kukaan unohtanut. :) Ja onneksi olkoon tukiperheestä. Meillä teini on tukiperheessä kaksi viikonloppua kuukaudesta ja vähän miten sattuu loma-aikoina. Nytkin on siellä, ja tulee torstaina takaisin kotiin.

Vähän oon myös kateellinen sulle, että jaksat olla niin sinnikäs ettet osta testiä. :D Oli niin tai näin, niin toivottavasti tulos on teidän perheelle mieluinen.

Juu, kaikki muksut tietää, mut esikoinen (teini) on se, joka on ihan innoissaan asiasta. :)
No onpa positiivinen asenne teidän teinillä. Meillä teini olisi järkyttynyt. Juu, tukiperhe oikein hyvä asia tässä vaiheessa. No, tein sen testinkin sitten ja nega oli. Ihan outoa, kun mulla on ne clomit kuitenkin ja niiden pitäis taata säännöllinen kierto. En nimittäin uskaltanut heti ekan clomikierron jälkeen lopettaa. Ei kyllä olla myöskään yrittämällä yrietty, mutta ei nyt seksiä vältettykään. Jos nyt alkaa tästä kierrosta menkat jossain vaiheessa, niin sitten en enää napsi niitä. Ei edes kehtaa lääkärille puhua omasta typeryydestä, nimenomaan vauvan hankintaa vartenhan mä ne sain:ashamed:

Aikas lupailevaa vihlovaa nipistelyä ollu jo pari päivää ja jatkuvasti pissa hätä... no nyt iltaa kohti oireet muuttunu enemmän virtsatietulehduksen suuntaan -hohhoijaa- ihan kiva :ashamed:

No ei ole vielä sanottua etteikö ois silti natsannu. Kyllä on odottavan aika pitkä.

Heippanderi vaan uusille! Kivaa, et jengi kasvaa!

Tsemppiä kaikille vastauksen edessä olijoille, ilmoitelkaa sitten hetihetiheti kuinka kävi! :D

Maanantaina tuli täti, tänään ohitse :O Mitä ihmettä?? Yleensä ei nyt ihan kolmella vuotopäivällä selviä. Olisko pillerit sitten venyttäneet päiviä vai miksihän näin? Hassua, et jos vauvaa ei yrittäs niin olisi vaan ihan tyytyväinen mutta koska yritys on päällä niin kaikki kehon muutokset mietityttää.. :snotty:

Mä olen varmaan kohta ihan *coocoo crazy*..:D

Laskurin mukaan ens pe-ma välillä olisi taas oivat hetket.. Sinne siis..:p

Ohhoh, Äiti maa.

Olen itsekin huomannut, että kiinnitän ihan eri tavalla huomiota kropan muutoksiin. Toisaalta, mä kiinnitän muutenkin herkästi huomiota noihin asioihin, kun on nämä omat vaivat.

Itselläkin vuoto loppui tänään aamupäivällä.. noh, katsellaan.

Viimeksi muokattu:
:'(

menkat alkoi...

päivä meni näin: vatsaa vihloi ja painoi vielä päivälläkin. sitten tuli sellanen limaklöntti. ihan kuin ennen synnytystä limatulppa :O
valkovuodon näköistä seuraavalla vessakerralla.
ja nyt äsken kirkasta vuotoa :'( alavatsaa vihloo aivan erilailla. eikä mulla koskaan menkat ala näin, että kahtena edeltävänä päivänä on tommosta viiruilua ... saati raskauden oireita...

oletan siis että meillä kuitenkin tärppäsi mutta meni kesken.

ainoa huvittava puoli tässä oli se, että mä onnistuin lähtemään yksin kauppareissulle tänään.. ajoin tohkeissani apteekin eteen, mutta: eihän mulla ollut kiekkoa :stick:
tuhisten jatkoin matkaani, ja päätin jättää asian maanantaille.
no, enää ei tartte :headwall:
toisaalta tää oli helpotus, että ei tartte saada keskenmenoa sitten esim viikolla 10-12.
ennemmin näin.
vaikkakin mun oireet olikin selkeät, ja jotenkin jo oli onnensa kukkuloilla... niin silti tää nyt on näin, ja eteenpäin mennään. uutta putkeen :heart:
parin viikon päästä sitten taas peittoilemaan :cool: sikäli kun se lapsikatraan keskellä on mahdollista :D

täällä jatkan silti keskustelua, kuumeilenhan silti kovasti sitä neljättä, vaikkakin ei just nyt tärpännyt...

lav juu ool :heart: (eihän huomaa että lohdukseni otin välittömästi lasin punaviiniä :D ja huomenna vedän ehkä kaksikin, kerran ei tartte varoa :D )

ja vielä... että mies kun just kuuli tän, oli hän suruissaan :'( oli jo toivonut että onnistuttiin...
masentavaa :(
no, en tiedä mitä nyt jatkossa muuta tapahtuis muuta kuin uutta yritystä. mies ainakin oli sitä mieltä. ja on toivonut isoa perhettä aina, joten en mä tähän latistu... mutta surettaa se silti :|

Fourth Gift: Iso halaus ja uutta yritystä! Eiköhän se jo kohta nappaa. Itsellä jumalattomat viiltelyt alavatsassa mut ei vuotoa. Erittäin inhottava olo.

ja omaa napaa: pelottaa ja jännittää ja hormonit on ihan sekaisin.. eilen iski tajuntaan vähän monta asiaa. Ihan ekaks olis tosi kiva jos kohta natsais. Mutta ne seuraukset... raskausaikana jokaisessa raskaudessa tähän saakka: ennenaikainen avautuminen, pakkovuodelepo, gestaatiodiabetes ja käynnistetty synnytys rv 38 (paitsi ensimmäinen joka meni 2 viikkoa yli, sillä vasta toisen kohdalla tajuttiin että kun pitäis synnyttää niin sitä hormonia ei sitten enää eritykään)..

Kaikki lapset syntymästä saakka jollain tavalla sairaita, ei näillä mun geeneillä täysin terveitä lapsia saadakaan. Mä olen itse moniallergikko, keliaakikko ja sisäelinten vointi on vähän miten sattuu (löytyy sappikivet, 27 kappaletta, rasvoittunut maksa ja krooninen vatsakatarri). Sairastan fibroa, nivelrappeumaa ja lisäksi mulla oli syöpäkasvain ja pieni aivovammakin löytyy, kiitos aivokuumeen.

Oikea munasarja on revennyt, vasen monirakkulainen, ja kaiken lisäksi mulla on vaikeiden lapsuuden traumojen aiheuttama tunne-elämältä epävakaa persoonallisuus jonka kanssa oon oppinut elämään, mut muuten oon kyllä ihan terve. Paitsi toi keliakin aiheuttama ihon hiivatulehdus joka ei lähde kulumallakaan.

Mulla on 3 maailman ihaninta mukulaa ja ihana mies (existä ei puhuta, oikeudessa ollaan oltu ja ollaan menossa) mutta olenko silti ihan sekopää kun haluan vielä neljännenkin lapsen?

Tupakanpoltonkin lopetin ja sitä myötä on tullut varmaan 8 kiloa lisää painoa, joka ei oo hyvä tässä 161 sentin varressa. Olo on kuin vuoristokarusellilla.

Joo tuli avautuminen, mut oli ihan pakko. Mulla on niin syyllinen olo koko lapsenhankinta-asiasta. Ja jos joku miettii että mistä nää ajatukset kumpusivat, niin puhuin vanhempieni kanssa puhelimessa. Ne on helkkarin hyviä syyllistämään, isä varsinkin. Mä olisin hyvä lapsi jollen olis olemassa. Muutenhan en osaa mitään, en pysty mihinkään ja aina saa hävetä. Nyt joutuu häpeämään kun en ymmärrä olla lisääntymättä. Miksi mä en ymmärrä, että voisin ihan hyvin jatkaa samaa linjaa kuin viimeiset 1,5 vuotta. Olla tapaamatta niitä ollenkaan. Mulla olis parempi olla, mut muksut ikävöi isovanhempiaan.

fourth gift:Voi harmi...:hug:
Inala: Koetahan jaksaa ja aina on hyvä avautua edes jonnekkin, jotta saa edes vähän painetta purettua.

Mun tunteet heilahtelee laidasta laitaan. Välillä tuntuu, että ny olis tärpännyt, mutta taas välillä tuntuu, että menkat alkaa nyt just. Mies on vaan ihmetelly, että miks mä oon vaan tiuskinu koko päivän...Hormonit ? Nää tuskin...

Moikka!!

Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat,ihanaa kun alkaa oleen porukkaa enemmän :) '

Täälä ei ovista oo kuulunu vielä, mutta nyt tuntuis siltä että ehkä jokusen päviän päästä :=)

Paljon plussatuulia kaikille!!

inala heti ekana teet vanhemmilles selväksi, että sun ei TODELLAKAA tarvii niiden lupaa saada lasten tekemiseksi!!!
sinä ja miehesi tiedätte omat voimavaranne, ja jaksamiset kaiken keskellä. monen "terveen" mielestä toi on varmasti raskasta, mutta moni kovin allerginen yms perhe nauttii silti elämästään. ne osaa arvostaa oikeita asioita, millä on oikeasti merkitystä. eikä valita turhista. ne osaa elää sairauksista huolimatta, sopeutuen.
lapsilla on oikeus isovanhempiinsa. sitä en rikkoisi. vaikka aikuiset ei tulisi keskenään toimeen, ei ole oikein opettaa lapsia huonolle välien pidolle. en tarkoita tällä nyt mitään pahaa sulle.
vaan nyt on isovanhempien korkea aika oppia olemaan niin että lapsenlapset on kaikki kaikessa, vaikka se oma lapsi tekisikin eri ratkaisun elämässään mitä he itse toivoisi.
voimia ja hirveästi haleja.
ite aikanaan tein varsin selväksi että mun päätöksiin saa sanoa mielipiteensä, mutta vanhemmat ei elä mun elämää vaan minä. eikä sitä elä kukaan muukaan. siitä syystä meni kans noin 1,5 vuotta kunnes välit on entistä läheisemmät tänä päivänä :)

joskus ne omat vanhemmat unohtaa että se lapsi on aikuinen :D

hermoja, ja tsemppiä!!! juttelet miehesi kanssa miten jatkossa teette :) se on teidän yksityisasia :)

fourth gift: Voi miten harmi :( Jaksamista teille yrittämiseen. Mukavaa että mies on tolleen tukena. Mulla aikoinaa ei ollut, sanoi vain että aijaa sattuuhan tota... (ei olla siis enää yhdessä)

inala: Mulla myös varsinkin oma äiti, mutta välillä myös muu suku kritisoi aika kärkkäästi perheen kasvua. Minulla on nuo kolme lasta aiemmasta liitosta ja nyt toivon neljättä mieheni kanssa (ollaan oltu naimisissa kolmisen vuotta) Mulla on välilevyn rappeumia selässä ja fibro todettiin vihdoin viime keväänä. Meillä on myös kaksi koiraa ja kolme kissaa. Joidenkin mielestä se on liikaa ja voi ollakin jos tykkää matkustella tai viettää kovasti sitä "omaa aikaa" ! Kyllä se on minusta omista voima varoista kiinni ja siitä mitä perhe elämältään ja elämältään yleensä toivoo. Välillä on raskasta ottaa voimakkaita mielipiteitä vastaan mutta onneksi löytyy niitäkin jotka eivät kauhistele elämän tyyliäni.

soja: minäkin haaveilin neljännestä vaikka pojat oli vielä pieniä. Monet piti ihan hulluna jo kun sain kolmannen niin pian. Onnea teillekin yrityksen. Meillä on elämä pyöritellyt sen verran että nyt vasta on otollinen aika syynnitella sitä neljättä. On tää jännää aikaa.

Yhteistyössä