NELJÄTTÄ kuumeilevat 2012 vol 1.

"FG": Joo, niimpä. Olis huomattavasti helpompaa kun olis selvät sävelet, vaikka olisko se elämä sitten ehkä jopa tylsää? Työkuvioita tosiaan saa ihmetellä, kokin paperit mulla on kyllä takataskussa muttei isommin halua niitä hommia tehdä. Tän pph:n uran kautta voisin oppisopimuksella lukea lh:ksi, mutta se saa odottaa ainakin sen 3v..:D Mutta mikäpä tässä kiire, valmiissa maailmassa.
En mä sitten olisi kun 33v eikä sillon ole mun mielestäni vielä pitkäänaikaan liian vanha opiskelemaan.

Älkää ihmetelkö jos tässä tulee aika ettei minnuu näy, läppäri on ikä loppu ja on alkanu näyttää lopun alkua. Et jos tää tussahtaa niin menee hetki varmaan ennenkun uutta haetaan.

äiti maa siis oletko perhepäivähoitajana? mä olen, aika sattumaa jos sinäkin :) rakastan olla lasten kanssa :wave:
oppisopimusta itsekin pohtinut, se kestäisi pari vuotta ja olisi sitten virallinen ammatti siihen.
koulutusta löytyy aivan eri alalle, ja lähinnä kaupan alalla oon ollut vuosia töissä myös.

mä tarttisin nyt vaan rohkeutta itseltäni. miehen mielestä vauvoja voisi tulla useampikin, mutta kunhan edes vielä yksi :D
Liekö sitten ikä tekee jo sen, että enääpä ei vaan hommaan kuin hommaan ryhdykään tuosta noin vaan. vaan aikuisen lailla ihan jää pohtimaan eri vaihtoehtoja ja järkeilemään ;)

Itku silmässä ollut tämän illan. isommat lapset vein isänsä luo, ja on se vaan äidille järkyttävää olla viikko taas erossa rakkaistaan..... kunpa ei tarttis koskaan luopua, mutta minkäs tälle mahtaa.... kuinka sitten nämä vauva-haaveet herkistäneet mielenkin tähänkin suuntaan.

Jotta sais jotain muuta mietittävää, niin laitanpa joitakin kysäreitä teille :)

Mitä te harrastatte? Onko teillä elukoita kotona? Mitä teette työksenne? Mitä haluaisitte tehdä työksenne?

Meillä on 3 koiraa ja yksi kissa. Olen ollut ravintola hommissa ja tehnyt vähän sitä ja tätä:) En oikein tiä mitä haluisin tehdä, ehkä olla eläinlääkäri. Mutta olin tyhmä nuorena kun ajattelin ettei tarvi lukea kun pärjäsin muutenkin hyvin.
Minä harrastan koiria :) Käyn paljon näyttelyissä ulkomailla asti, sitten olen liikuntahullu. Hevonen oli ennenkuin aloin odottaa kolmosta, sitten ei vain aika enään riittänyt vaikka kuinka koitti. Ja mulla kun raskaudet on olleet niin vaikeet, en ois voinu ees kuvitella pystyväni heppaani pitään :( ehkä joskus...

FG: No olen joo! :) Että oikein virkasisko! Ompa kiva, mistä päin vaikutat? Itse pirkanmaan ja satakunnan rajalla.
Mä tykkään kans lasten kans puuhata, mutta sitten kun saan omat kouluikään niin mieluusti suuntaisin päiväkotiin tai vastaavaan.

harrastukset koti, lapset, koira :) hevosihmisiä henkeen ja vereen muttei aika ja rahat riitä :D
iso koira meillä, toinen haaveena kunhan ajankohta on suotuisa.

äiti maa satakunta :)
ja just sama suunta itelläkin, päiväkoti tms haaveena itellä työpaikkana. voiisn jopa perusta ite oman ryhmiksen. nää pienet on niin valloittavia :heart: ja mä jaksan pelata muksujen kanssa loputtomiin, kunhan saan sen päiväkahvin juoda rauhassa :D
onpa kiva että näin samanhenkinen ihminen löytyi :heart:

oma työ siis olen perhepäivähoitaja :) ja haluaisin siis tulevaisuudessakin olla lasten parissa, jollain tapaa.
kassan tilitykset, vaihtorahojen vekslaaminen, pakollinen tekohymy aamusta iltaan, hankalat asiakkaat, joulun ja muiden pyhien ruuhkat ei kiinnosta enää tuon taivaallista :D

tai jos elämä heittää oikeaan suuntaan ja saadaan lottovoitto, perustan ratsutallin ja maatilamatkailun :)

Huomenta!

Olen sitten herännyt 1.30 :( katellu telkkaa ja ollu netissä ja syönyt?? Siis maha kurnii, kun nälkä niin kova, ja nyt muka taas nälkä. Tästä tullee pitkä päivä, kun en ole nukkunut kuin 2h.. Kohta kyllä alkaa meneen hermo jos en saa nukuttua ja alan heräileen nälkään.
Ihana viikko tiedossa, paljon touhua ja tekemistä. Tänään tulee esikon kaveri koko päiväksi ja siivottava ois kuopuksen kanssa. Lenkillekkin jos jossain vaiheessa kerkeis niin olis kivaa :)

FG::D No et arvaakkaan, mun sydän on aikoinaan kans jääny talleille. Yli 10v olen ratsastanu ja talleilla pyöriny. Ennen joulua kävin testaan taitoja pitkästä pitkästä aikaa, vitsi oli ihanaa, mutta niin totta, mistä rahat ja aika?? Ehkä sitten aloitan taas tosissani kun lapset ovat isoja. Koirat on toinen intohimo, meillä vaan on tuo keskimmäinen lievästi allerginen niin ei uskalla omaa huffee nyt ottaa ja toisaalta sekin voisi olla viisasta sitten kun tiedän, että lenkille voi lähteä ilman että tarvitaan joku katsomaan lasten perään.

Harrastukset: Lukeminen, kesken jäävät käsityöt, sisustaminen ja tietty perhe <3 Lenkkeilenkin kun aika semmoisen välin suo.

Keijulle :hug: Mikä sua valvottaa :(

Maanantai aamuja kaikille =)

Täällä oli kyselty omista töistä ja harrastuksista. Itse olen asiakaspalvelussa palvelumyyjänä ja olen tykännyt työstäni, jotenkin taidan olla vinksahtanut :D Mutta ei ole kyllä yhtään samanlaista päivää ollut tai tule olemaan, saan olla ihmisten kanssa tekemisissä. Työaika säännöllinen 9-17. Harrastuksia säännöllisen epäsäännöllisesti, eli zumbaa yritän 1-2 x vko saada harrastettua ja tuo lenkkeily olisi myös sellainen mistä tykkäisin, mutta lasten kanssa pvä:llä se ei oikein onnistu, kun toi keskimmäinen ei tahdo jaksaa kävellä hirmuisesti ja illalla taas menisi kovin myöhäiseen : / Toivottavasti tässä taas pääsee vauhtiin ja saisi jopa pari kiloa poiskin. Niin ja tuosta painostakin oli täällä ollut juttua, itsellä vielä(kin) kolmosesta noin 5-7 kg jäljellä,, riippuen mistä sen katsoo (ennen raskautta oletuspaino vai neuvolan ekapunnitus). Ja ihan ekastakin raskaudesta painoa "jäljellä" noin 20kg :ashamed: Mutta siihen lähtöpainoon en ole sen jälkeen päässyt enkä taida päästä vaikka mitä tekisin :( Toisaalta en haluakaan, tavoite olisi siinä 68-70kg ja pituutta 173.

Voi Keijua, todella kurjaa tuollainen kesken unien pirteänä herääminen :hug: Toivottavasti ei kauan jatkuisi!

Täällä nyt mietitään, että käynkö pvä:llä kaupassa keskimmäisen kerhon aikana ja haenko testin.... omien laskujen mukaan 32/33-44, viime vko:n negat tuolla takaraivossa "huutelevat", toisaalta eilen ei ollut millainenkaan olo, mutta tänään aamulla herätessä vatsaa todellakin nipisteli ja sattui (lähes supistusmaisesti?) niin toisaalta ei sitä haluaisi taas nähdä sitä yhtä viivaa siinä tikussa...., mutta.... voi ei!! On tää niin hirmuista tää kuume :LOL:

Tietääkö/muistaako kukaan miten ne ovislimat meni ovulaation suhteen? Tulivatko oviksen jälkeen vai sen aikana? Ennen en sellaisiin ole edes kiinnittänyt huomiota, mutta tässä kierrossa ne olivat NIIN selvät, mutta voiko tuo ovis lima kestää lähes vko:n?? Voivoi pientä ja sen päätä :whistle:

Nyt tarvii mennä valmistautumaan tuonne pakkaseen ja kerhoon lähtöön, hyvää alkanutta viikkoa kaikille :D

-Natusani

asiakaspalvelu ja sen ihanuus siis todellakin se on kivaa duunia :) kymmenen vuotta alaa nähneenä on vaan vaihtelu virkistävää :) missään tapauksessa en tarkoittanu moittia ihmisiä jotka tykkää siitä työstä :D itekin nautin olla ihmisten kanssa, mutta aikansa kutakin :) jonain päivänä saatan olla taas kaupassa töissä mistä tätä elämää tietää :)

keiju toivotaan että pian saat kokonaiset yöt, yritä ees pienet päiväunet jossain väliss jos mahdollista.
koita jaksaa :hug: jos pitempään jatkuu tollaisena, kehottaisin kääntymään lääkärin puoleen.

oma tilanne sai taas käännöksen joo, puolenvälin kivut heilahti ruutuun . niin, sen piti olla myönteinen piirre.
miehelle vinkkasin et nyt sit tänään ois yks otollisista ajankohdista lisääntymisen suhteen :)
NIIN: jaa-a mites sitten kannattaako nyt sitten vielä sittenkään....
:O mitä???!!! ei nainen ymmärrä tällasta edestakas vekslaamista!!! mä jo melkein olin ajatuksissani illan lemmen puuhissa, kun matto vedettiin kerralla jalkojen alta.
ymmärrän toki että elämäntilanteessa on tällä hetkellä työn puolelta hiukan epävarmuutta, että jos se selkiintyisi niin homma ois ok.
eli siis meillä juttu jäi tällä erää auki. mies totesi, et no eihän tätä nyt heti tartte päättää. niin. ei nyt, mutta illalla kyllä. ovulaatio ei kestä kauaa, ja sit tarvii taas odotella kuukauden päivät ennen seuraavaa kertaa.
kunhan työpäivä on kokonaan ohitse, toivon että saan jonkun vastauksen. joko sanoin tai teoin :p
taloudellinen tilanne tottakai on arvioitava, mutta pahimmassa tapauksessa asian selvenemiseen menee vielä puoli vuotta. no, jos en raskaudu ennen kesää, niin siinä tapauksessa pääsen käymään terassilla kavereiden kanssa :D

onneks meillä ei tule riitaa tällasistakaan asioista, ei oikein ikinä mistään, niin asiaa voi avoimesti vaan jutella. ja nyt saa mies ainakin loppupäivän rauhassa funtsia oman työnsä ohella :) kyllähän se niin on että ehtiihän tuota myöhemminkin, mulla vaan tää ikä on se kompleksi mikä väistämättä puskee vastaan.... kyllä on vaikeeta :LOL:

Natusani: Jep, mulla ainakin kestää ja melkein ylikin.. : / Kipuilit alkoi viime viikon puolessa välissä, siinä samassa melkein limailutkin.. Ja kuitenkin "täydellisen" tikkubongauksen sain tänään. Oli selvästi paaaaljooon tummempi kuin se mikä testiin aina tulee, kontrolliviivako se oli? Sais kyllä todellakin napata koukkuun jo, aika kärsimistä. Mä en pahemmin kipuja ja kolotuksia valita, mutta tää ei ole kauhean kivaa kun melkein jokatoinen viikko on jotain.
Saa nähdä päästäänkö tänään hyödyntämään (eilen onneks!:D) Kuopus päätti herätä klo.3:20, millon oli pissahätä, millon masu kipeä.. Tai pyöri sängyssään ja mä oon semmonen, et en saa nukuttua jos toinenkaan ei, havahdus kaikkiin ääniin. Et mä oon varmaan ihan zippi kun muksut saa maate. :kieh:

Kiitos teille kaikille ihan mahdottomasti onnitteluista!:)
Tuntuu vielä aika uskomattomalle tää raskaus ja parina päivänä aion vielä tehdä varmistus testejä ja kattoa että viiva vahvistuu.

Alan tästä siirtyilemään pikkuhiljaa taustalle ja tuonne toiselle puolelle, mutta toivon teille kaikille hirrrrrrrrrveesti plussaonnea! :) :wave:

En tajua enään.. Eilen siis tuli aamulla pyyhkiessä ruskeaa limaa, sitten lenkin jälkeen pyyhkies ihan vähän ja muuten ei mitään. Tänään tuli hiukan pyyhkiessä limaa mis olis ollu verinen juova. Siis voiko menkat oikeesti alkaa tälleen?? On mulla joskus alkanu menkat "hitaasti" mutta vuoto on kyllä koko ajan lisääntyny. Vai voikohan mulla olla joku tulehdus? Jomotti vatsaakin sivuilta yöllä.

Natusani: mulla limat kestää runsaina 3-5päivään ja kivut on yleensä vain yhden päivän jonka jälkeen limatkin loppuu.

Meillä pieninkin sai nyt taudin ja on kuumeessa. Toinen on ihan pieni reppana!

Oon ollu niin kiinni töissä, että oon ollu vähän pimennossa täältä.
=)
-Työ kuviot mullakin on lasten parissa. Olin ensin perhepäivähoitajana ja nyt toista talvea pienessä päiväkodissa jossa omat muksut on myös hoidossa.

-Koiria on kaks ja kissoja kolme. Ennen lapsia ollu myös hevonen ja vuohia.

-Harrastukset liittyy lähinnä koiriin. Muuhun ei jääkään oikeen aikaa tai jaksamista (ainakaan tällähetkellä)

Billabee; Hirmuisesti onnea plussasta !!!

meidän yritys jäi haaveeksi, mä olen niin kipeä taas että ei voi kuvitellakaan päästävänsä miestä edes lähelle. että mä vihaan puolenvälin kipuja :kieh:
joka synnytyksen jälkeen vaiva aina pahentunut, tätä nykyä kestääkin kivut kolme päivää. onpa hehkeetä. vieläköhän sitä sitten onnistuukaan, kun otollisin aika menee mulla kärvistellen kipujen kanssa.

Huomenta!

Minulle voipi päivitellä kp1 :( Menkat siis rantautui aamulla. Olisinhan mieluusti sen plussan ottanut, mutta olen tosi onnellinen, että mun kierrot alkaa lyhentyä ja palautua normaaleiks. Nyt innokkaasti tämän kierron ovista kohden :)

fg: Kurjaa jos tekee noin kipeetä ovis. Mulla on yleensä 1 päivä kun oon aikas kipuinen. Onkohan se sitten jo SE ite ovis pv?? Kun sen pv:n jälkeen ei tuu limaakaan.

Nyt pikkuista sylittelemään!!

Mä oon sairaanhoitaja, tosin sain ekan lapsen 22v joten en ole paljon ehtinyt töissä olemaan mutta keikkailen melkeen viikottain nyt.

Harrastan lenkkeilyä, lukemista, telkkaria ja nettiä, HAHA mitkä harrastukset mullakin :D

Mulla ainakin ovislima tulee reilusti oviksen JÄLKEEN ja useampana päivänä. Oviken taas tunnen kipuna.

Miten te muut asutte, riittääkö tila hyvin neljännelle? Me asutaan vanhassa rintamamiestalossa 3h+k 105/165neliöö (asuinpintalaa siis 105), nytkin nukutaan 4 samassa makkarissa joten tila EI riitä tällä hetkelläkään mutta toisaalta ei oo varaa isompaanakaan, kalliissa kaupungissa kun asutaan ja muutenkin viihdytään tässä tosin hyvin. Vasta vajaa 3v asuttu.

Keijulle jaksamista seuraavaan yrityskiertoon :hug:

:hug:Uuteen kiertoon siirtyneille ja muuten vain kipeille.. Meillä ei tähän kiertoon yritystä olekaan, joten siltä osin pitäisi olla ressaamatta..
Kyselyihin: Mulla yhdistyy työ ja harrastus, eli hevoset. Toki myös luen paljon, sekä jonkin verran käyn lenkillä ja salilla. Eläimiä on sitten hulluna, hevosten lisäksi kissaa, koiraa, kania , marsuja, lampaita yms.. Teen myös töitä hoito- ja sosiaalipuolelle ja sieltä työhistoria onkin..

Korvapuustin kyssään: Meillä myös rintamamiestalo -56. Mutta, koska tässä on aikoinaan ollut kangaskauppa ja vissiin 2 erillistä asuntoa on tilaa ihan erilailla kun normi "rintsikassa". Virallisesti 5h mutta sitten on 3 tommosta isompaa "koppia" mitä ei lasketa, mutta sen verta tilavia ovat kuitenkin, että ihan hyvin huoneesta menisi + että kellarikerroksessa on valtavasti säilytystilaa ja ihana iso puusauna:heart: Tää oli kyllä niin niin löytö. Ihan pikku kylämme keskustassa, jokapaikkaan pääsee mukavasti kävellen.

Bulla:Jee! Lisää hevosihmisiä! Ravi vai ratsut? :)

Mulla alkaa olot helpottaan, edellis yönä ihan heräsin kun vatsaa kouristeli niin maan pirusti!:O Aivan jäätävä kipu, en muista et yleensä olisin ihan noin kipeä ollut. Tiiä sitten, mahtoko olla edes ovikseen liittyvää.. Siellä alueella kuitenkin. : / Nyt saa sitten taas aloitella piinaviikot.. Oletan, et dpo 2 on nyt.

Päivää!!!

Nyt heti omaa napaa ja isosti: Tämä himotestaaja siis testasi viime vko:lla (oisko ollut to kp28 ja la kp 30) negat, nooh... tällä vko:lla negat ma ja eilen... nämä kaikki s-marketin Pregcheck - testeillä... tänään pienimmän neuvolan jälkeen tein jälleen hätä housuna kahdella EI niin suositellulla testillä (first signal ja predictorilla) nooh ei ole kyllä tullut edes niissä minkään asteen haamuja tai roskis-plussia :(

Kuitenkin tuolla takaraivossa olisi sellainen olo, että nyt olisi tärppi käynyt, mutta mutta silti toisaalta olisikohan jo pitänyt tulla edes jonkinlainen haamulainen?? Mulla ei noista haamuista todellakaan ole minkäänlaista kokemusta kun aina olen testin tehnyt käytännössä joko pari pvää yli oletettujen menkkojen niin on ollut ihan selkeät plussat :D Voi miksi tämän täytyy olla niin vaikeaa??

Ja varsinaiset "oireet" onkin alkanut vasta noin 5-6 vko:sta eteenpäin niin ei niistäkään voi vielä mitään päätellä :/ AAARGGH! Pää tässä hajoaa :LOL:

Ai niin, kuopuksesta "heräsi" epäilysraskaudesta noin kuukautisten alun paikkeilla, koska kesäkuumalla EI pystynyt juomaan lauantai-illalla kylmää lonkeroa vaikka mieli teki ja kuinka :LOL:

Niin ja kun niistä limoista kyselin, niin mullahan niitä oli tuossa kuun alussa ekalla ja tokalla viikolla.... varsinaista kipua (ovulaatiota) en kyllä tainnut tunnistaa, mutta jotenkin tuo 6.pvä on jäänyt takaraivoon.... :O Mikähän siinäkin....?

Jokos Keijulle on uni "maistunut"? Toivottavasti!!

Me asustellaan ok-talossa missä on 4mh ja yläkertaan ois käytännössä mahdollisuus rakentaa ainakin 2-3h lisää, mutta kun ei toi rahapuoli anna periksi ja kyllä nyt nuo nuoremmat varmaan hetken samassa huoneessakin menee :D Siis jos tästä nyt vielä raskautuu ja 4:s sattuisi myöskin tyttö olemaan ;)

Tämä navankaivaja pakenee taas omiin aatoksiinsa, mutta tsemppiä kaikille :heart:

Moikka
Onnea kaikille plussanneille. Täällä kovasti taustaillaan (jos joku muistaa vielä :wave: ). Ehkäsyä meillä ei ole käytetty vaikka yritykset pois jätettiinkin. Kierto tasoittunut kun tuo yritys tressi jäänyt pois. Nyt meillä mennään näin :D

Jotta nyt jotain positiivista niin varattiin keväälle matka Kreikkaan koko perheelle. Miehelle hehkutin, että ihanaa päästä syömään hyvin ja maistelemaan erilaisia viinejä (meillä siis all inclusive). Mies tuohon, että elä liikaa ajattele asiaa. Saatan kuulema tippua korkealta kun helsinki-vantaan lentokentällä teen lähtiessä plussatestin :LOL:. Tämä siis meidän perheen vitsaus. Kaikki lapset tulleet juuri silloin kun heitä vähiten on odotettu. Uusille tiedoksi, että omaan erittäin pahan raskauspahoinvoinnin ja jokaiselta olen oksentanut 24h/vrk yli 20 raskausviikolle asti. Joten saattaisi jäädä viinit juomatta ja ruuat syömättä :whistle:

Mutta onhan meille se neljäs tervetullut ihan milloin vain :cool:

Viinika

Huomenta kaikille!!

korvapuustin kyssäriin: Me asutaan isossa ja vanhassa puutalossa ihan kaupunkimme keskustassa. Meillä on 8h ja keittiö, alhaalla kivijalassa on saunaosasto ja koirahuone ja khh. Muutettiin viime kesänä ja kyllä ollaan nautittu.

natusani: Uni on maittanu oikein makeasti :)

Tuli tuosta viinikan reissusta mieleen, että me olemme kanssa lähdössä ku koulut loppuu niin Ranskaan joiksikin viikoiksi ja nyt mies koittaa saada meitä innostumaan ja lähtemään hiihtolomalla johki. Nyt lähenkin mielellään, mutta jos tässä raskaudun niin ....mulla on aikas hankalat raskudet olleet, olen maannut sairaalassa ja kotona :( No se nyt on vasta sitten kun joskus raskaudun.

Menkat siis jatkuvat, hyvä niin :) Meillä synttäreitä ja juhlia vloppuna ja ensi viikolla, joten aika menee nopsaan!!

Heipsun Viinika, ei ole unohdus käynyt :) Voi apua, teidän matka kuulostaa aivan upealta. Kyllä minäkin sitten joskus, ehkä.. :)

Tänne ei mitään uutta. Totuttelua taas aikasemmin heräämiseen. Mä en juurikaan ole mikään aamuihminen. Tai olen, kyllä mä herättyä saan mutta tarvisin semmosen oman hetken ihan rauhassa kahvikuppini kanssa. Mutta ei, tänäänkin aamulla klo.6.25 kun etsin vaatteitani tosta aulasta niin eikös 2 vanhempaa muksua kurkkaa ja tokase, et "Jee on aamu!".. Ja kauhea höpötys ja pöpötys käynnissä. Ja sitten herää kuopuskin jo.. Tarvi sitten kiivetä takasin ylös koneelle, et saa sen hetken olla rauhassa.. :saint:

Ja mä olen taas lähes varma, ettei tärppi käynyt. Jotenkin vaan tunnen sen. Ja vaikka edellisissä raskauksissa pahoinvoinnit ja muut on alkanu vasta rv6-8 niin silti jotenkin on semmonen tunne. En tiedä.. :snotty:

Tajusin just, et meille tulee tän kevään aikana 10v yhteistä taivalta. Jumantsuikka on aika mennyt nopeasti! Tarviskohan kehitellä jotain kivaa sille? :D

Yhteistyössä