Negatiivinen testi, mutta vahvat oireet...

Hätäisenä tein pregchekillä jo päiviä ennen seuraavia menkkoja. Kuvittelen, että sain haamujen esi-isän, mutta mulla on valtavan hyvä mielikuvitus. Voihan tuo olla viivanpaikkakin.

[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
Mimmi79: Kävin esikoisesta alkuraskauden ultrassa, koska La piti selvittää epäsäännöllisen kierron takia...

Ekassa ultrassa kohdun limakalvot 1,5cm (vastaa n. viikkoa 4).
Kahden viikon päästä ultrassa löydettiin 1cm joku pussukka vastaa n. rv 5. (saman näköinen, kun tuo sinun ultrassasi löydetty! )
MUTTA hCG- seula näytti samana päivänä, että arvo noin 28000!
Viikko tämän jälkeen ultrassa näkyi noin 6mm alkio rv6+3.

Pahoin pelkään siis, että kohdussasi olisi "normaali raskaus", kun testit eivät ole kunnolla positiivisia. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla siis nyt vasta dpo 9/10. Pe ultrassa katsottiin pääasiassa munasarjoja, koska mulla on endo. Silloin olis mahdollisesta oviksestakin ollut vasta viitisen päivää. Yllätyksenä siellä kuitenkin näkyi se rinkula, jonka sanoi muistuttavan joko vasta kohtuun tullutta alkiorakkulaa, joka ei olis vielä ollut kiinni tai jotakin muuta rakkulaa. Hätäinen kun olen, testasin näillä halpisliuskoilla ja odotin vielä puhdasta negaa. :)
 
voihan mimmi raskaanakin olla, mutta nuo testit viittaa että olisi n. dpo8-11 enkä usko että lääkäri on vielä raskautta voinut nähdä. Mulla sillon rv4 ultrassa näkyi nuppineulanpään kokoinen juttu joka oli siis kiinnittynyt alkio, se ei tosiaan ollut mikään rakkula vaan pieni piste paksuuntuneessa limakalvossa. Ehkäpä huomenna tulee testiin jo vahvempaa viivaa, peukut sille :)
 
Mulla siis nyt vasta dpo 9/10. Pe ultrassa katsottiin pääasiassa munasarjoja, koska mulla on endo. Silloin olis mahdollisesta oviksestakin ollut vasta viitisen päivää. Yllätyksenä siellä kuitenkin näkyi se rinkula, jonka sanoi muistuttavan joko vasta kohtuun tullutta alkiorakkulaa, joka ei olis vielä ollut kiinni tai jotakin muuta rakkulaa. Hätäinen kun olen, testasin näillä halpisliuskoilla ja odotin vielä puhdasta negaa. :)
Ahaa! :) No sitten onnittelen varovasti :LOL: Koska minulla oli tosiaan ne limakalvot paksuuntuneet 15mm rv4 ja sulla oli 13mm, hyvä paksuus siis alkuraskautta ajatellen :) Tsemppiä, toivottavasti plussaat pian kunnolla! :heart:
 
Se oli kohdun sisällä. Lääkäri sanoi ettei voi sanoa tässä vaiheessa juuta eikä jaata, mutta epikriisiin kirjoitti, ettei mitään endoon viittaavaa. Se näkyi siellä aika keskellä palloilemassa ja pisti aivan heti silmään, että mikä tuo oikein on.
 
Tein aamupäivällä taas pregcheckin. Näettekö väriä näissä? Minusta näyttää kädessä viivanpaikalta ja kuvassa erottaisin väriäkin. Tosin, oon tikutellut näillä aivan hirveen monesti (halpoja kun ovat), enkä oo koskaan saanut sitä viivanpaikkaakaan tällä lailla.

[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
 
Kyselinkin jo tuolla plussatestien puolella antaako apteekin oma viivanpaikkoja, kun oon kuullut niistä niin paljon hyvää. No, hätäinen tampio kun olen, tein sillä aamupäivästä testin, parin tunnin rakolla. Tässä on tulos, viivanpaikkaa sekin lykkää. Mä oon mut päivistä jo aivan sekaisin, kun ollut kierrot niin erimittaisia. Pidemmän kierron (siis normi 28 pvän kierrolla) mulla ois nyt dpo11 ja sen lyhyemmän (joita mulla on pari ollut nyt putkeen) ois dpo13. Olettaisin saavani vahvempaa plussaviivaa, jos ois kaveri kyydissä..

[/URL][/IMG]

Ps. Kuva on hieman rakeinen, pahoittelut siitä..
 
Voi kun voisit saada vastauksen jo tänään... Mutta et voi ja piinaat itseäsi vaan tuolla jatkuvalla testaamisella! Olen aivan samanlainen :ashamed: Peukut pystyssä!!! P.s. Jotain varmasti tapahtuu kropassa, kun saat "jotain" jo testeihin. Iso hali kamaliin piinapäiviin! :hug:
 
Voi minua. Kiitos tsempeistä. Tää on aivan älytöntä näiden testien kanssa ja järkikin sen sanoo, että viimeistään viikon päästä tuon varmuudella tietäis, mutta kun ei pysty!! :LOL: Kiitos Hömpille! :heart:
 
Tervehdys!

Kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa.

Ovulaatiotesti oli positiivinen 1.11. joten ovis on ollut ilmeisesti 2.11. Sinä päivänä heiluteltiin peittoa (ja parina päivänä ennen tuota 1.11 sekä tuon 2.11. jälkeen). Mutta silloin 2.11. lauantaina heti puuhastelun jälkeen tuli sellainen tunne et "nyt tais tärpätä". Sen koko illan ja seuraavan päivän (ainakin) nippaili oikeasta munasarjasta melkein jatkuvasti ja aika kovaakin.
Jätin e-pillerit elokuussa pois, sitä ennen olin niitä syönyt reilu 1½ vuotta. Ja aiemmin noin 10 vuotta, mutta sen jälkeen olin noin kaksi vuotta ilman pillereitä. Nyt on tullut kolmet menkat tuon pilsujen lopetuksen jälkeen ja kierrot on olleet aika epäsäännölliset, eli 21, 27 ja 24 tuossa järjestyksessä. Pilsujen kanssa ne olivat yleensä sen 28 d mutta yksi 32 päivän kiertokin mahtuu mukaan.
Kun oviksesta oli kulunut neljä päivää, tuli yhtäkkiä hirveä hiki jota seurasi palelu, lämpö 37,2. Mun normaalilämpö on 36,4 ja jos nousee yli 37 on jo yleensä kipeä. Mitään nuhaa tai yskää ei ole. Kädet ja jalat on kylmät. Tuosta alkaen on lämpö pysynyt siinä 37 tai päälle. . Voihan toki olla, että se on ollut aiemminkin koholla, mutta tuolloin tajusin vasta mitata. Ja kyllähän lämmöt pysyy menkkoihin asti oviksen jälkeen koholla normistikin...
Sitten viidentenä päivänä oviksesta tuli hieman huono olo, joka paheni autossa. 6.dpo oli aamulla etova olo. Illalla tuli oikea nänni kipeäksi ja myös oikeasta munasarjasta nippaili. Sen jälkeen on joka aamu ollut etova olo, mutta se on helpottanut kun on syönyt. Nälkä tuntuu tulevan tosi vahvasti päälle ja on syötävä ettei tule paha olo. Autossa tuo paha olo jotenkin pahenee.
6.-7.dpo alkaen oon saanu rampata pissalla tosi usein, samoihin aikoihin alkoi suu kuivua tosi helposti ja janontunne on kasvanut.
Eilen sitten kahvipöydässä tuli sellainen olo, että makeaa ei meinannut saada alas millään, tökki tosi pahasti. Illalla en saanut roiskeläppää alas kuin ihan pikkuhiljaa, vaikka päivän syömiset oli jäänyt aika vähiin kyläreissusta johtuen ja oli aika nälkä. Viime yönä heräsin käymään vessassa, jolloin tuli taas etova olo. Tänään aamulla herätessäni se sama olo tuli taas. Näin yöllä myös unen, että olin tehnyt raskaustestin ja se näytti plussaa. Aamupala ei maistunut ollenkaan, piti väkisin nieleskellä leipää alas. Kahvista jäi puolet juomatta, vaikka yleensä sitä on aamulla pakko saada se kupillinen.
Eilen oli siis 10.dpo. Bussissa kotimatkalla tuntui että nyt alkoi menkat satavarmasti ja kiiruhdin vessaan, mutta ei ne alkaneetkaan. Tänään on juiminut koko päivän ihan kuin olisi menkat, mutta mitään vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut.
Turvotusta on ollut jo sieltä 6.dpo alkaen ja myös alavatsaa on juiminut välillä enemmän, välillä vähemmän.
En tiedä...Jotenkin vaan on ollut siitä oviksesta alkaen niin vahva tunne että oon raskaana. Mutta tänään (11.dpo) sain erittäin herkällä (10 miu) testillä negan. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että kuitenkin olen raskaana. En edes itkenyt negan nähtyäni, kun oma tunne kertoo toista. Mutta silti mietityttää, että eikö nuo noin herkät testit näyttäisi raskauden jo tässä vaiheessa? Olen kyllä varmaankin tuijottanut kalenteria ja omia tuntemuksia ihan liian tarkkaan, mutta se johtuu ihan siitä tunteesta silloin ovulaation aikoihin.
Mitä mieltä olette? Voi kun saisin rauhoitettua tätä sekavaa mieltäni :) Lapsi olisi niin kovasti toiveissa.
 
Moikka!

Tämä ketju näyttäisi olevan aika vanha jo mutta kirjoitan nyt kuitenkin.
Mulla testi negatiivinen vaikka oireet ovat ihan selviä raskauteen viittaavia.

Oireina siis:
Kova alavatsa
Vatsan turvotus
Väsymys (nukuin kerran vahingossa yli 24 tuntia)
Jatkuva nälkä (maha täynnä mut pää huutaa lisää ruokaa)
Ruoan jälkeen 4 tuntia tuntuu että oksentaa vaikka olisi syönyt pelkän leivän
Rintoja pistelee ja sattuu
Lisääntynyt jano, tunnissa menee puoli litraa vettä
Vessassa juokseminen puolen tunnin välein
Kamala paleleminen
Menkkakipujen tapaiset vihlaisut mahassa
Ripuli
Päänsärky
Paino on noussut normaalista 3 kiloa tähän mennessä
Kamala kuumuus ja hikoilu

Nämä oireet alkaneet kaksi viikkoa sitten ja lisääntyneet hiljalleen. Olen kohta vuoden käyttänyt Mercilon merkkisiä pillereitä eikä unohduksia ole tullut. Viimeksi menkat oli 7.2.-9.2. sillä tässä kuussa halusin skipata ne tärkeän reissun takia. Tein testin nyt torstaina ja näytti ihme kyllä negativiista. Olin ihan varma että plussaa, mutta ei. Kaveritkin sanoneet että selvä raskaus, mutta näköjään joku kropan hauska pila tai sitten raskaus ei vielä testissä näy. Tein raskauslaskurin jonka mukaan ovis olisi ollut 22.2. jonka läheisinä päivinä oli ollut seksiä aika reilusti. Kannattaako tuota ensimmäistä testiä uskoa vai pitäisikö odottaa ensi viikkoon ja tehdä uus? Inhottaa kun ei tiedä onko raskaana vai ei. Tekee mieli lopettaa e-pillerit, mutta sitten jos ei olekaan raskaana niin pillereiden lopetuksen jälkeen ainakin on. Pää räjähtää elää epätietoisuudessa..tahdon tähän jonkun loogisen selityksen.
 
Leila. Menisin sinuna verikokeeseen. Voi olla että olet raskaana tai sitten et. Mutta verikoe kertoo sen varmasti. Lisäksi kyllä menisin (jos et raskaana) oireiden kans lääkärille ja pyytäisin esim kilpirauhaskokeet.
Ton hcg saat vaikka soittamalla neuvolaan ja sanomalla tilanteen. Tulokset saat joko samana tai seuraavana päivänä.
Tulehan kertomaan miten kävi?
 
Mä nyt nostelen tätä ketjua kun vastauksia kaipailen..Tai lähinnä kokemuksia.. Eli itellä on tilanne että kuukautiset on jo viikon myöhässä, käytössä ollut kapseli, tosin ihan viimeisiä kuukausia viedään ja tätä ennen kuukautiset on tullu melkein minuutilleen...
Testejä on tullu tehtyä ja aikaisemmat ei ole näyttäny mitään, eilisestä jäi kuitenkin tällänen: kp36

Tänään en ole testannut mutta huomasin et oli tullut vähän rusehtavaa vuotoa ja mahaa on kipristellyt.

Olen nyt ihan pihalla tämän asian kanssa eikä terkkarikaan sanonut muuta kuin että odotellaan ja että on täysin mahdollista että kapselin teho on laskenut niin alas ettei enää ehkäise, itseä kuitenkin pelottaa mahdollisuus kohdunulkopuolisesta raskaudesta, koska siitäkin on kokemusta...

Ei kai mun auta kun kärvistellä?
 
Moikka taas!

Kävin tuossa eilen lääkärillä pyytämässä verikoetta tuon raskausepäilyn takia, mutta lääkäri tyrmäsi epäilyni täysin. Lähes nauraen sanoi ettei ole mitään mahdollisuutta raskauteen jos käytössä on pillerit ja ei kertonut mitään muuta syytä näille oireille. Oireet tosin ovat loppuneet tuossa viime viikon lopulla ja kuukautisetkin alkoivat normaalisti, tosin vuoto on jatkunut nyt pitempään ja menkkaoireina on ollut kamalia kuumia ja kylmiä aaltoja ja päänsärkyä koko viikon vaikka niitä ennen ei ole koskaan ollut. Vuodon mukana tuli myös jotain epämääräisiä hyytymiä joihin en ole koskaan ennen törmännyt.

En sitten tiedä uskoakko tuota lääkäriä kun kerta oireetkin loppuivat kuin seinään...tosin nälkä, väsymys ja vessassa juokseminen jäi. On kyllä kummallista. Liekkö sitten varhainen keskenmeno tai jotain muuta.
 
Leila96 ehkäisypillerit estävät yleensä käsittääkseni ovulaation, joten on kyllä todella pieni mahdollisuus, että olisit raskaana ollut. Monilla kestää pillereiden lopettamisenkin jälkeen pitkään, että keho alkaa ovuloida ja toimia.
Käytin itse pillereitä 5v ja tuollaisia oireita tuli välillä jos söin monta liuskaa putkeen, kun keho alkoi sekoilemaan :) Pillerimerkkien muutoskin aiheutti oireita.

Luulisin, että kehosi oli vain sekaisin useamman liuskan syömisestä putkeen ja yritti saada tyhjennysvuodon alkamaan mutta hormonit estivät sen. Kun sitten tyhjennysvuoto alkoi, kehosi palasi normaalirytmiin. Toisaalta vaikka sinulla keskenmeno olisikin ollut, sillä tuskin on enää merkitystä ellet koe, että keskenmeno olisi voinut jäädä kesken (kohtuun olisi jäänyt jotain tavaraa.)
 
Leila96 ehkäisypillerit estävät yleensä käsittääkseni ovulaation, joten on kyllä todella pieni mahdollisuus, että olisit raskaana ollut. Monilla kestää pillereiden lopettamisenkin jälkeen pitkään, että keho alkaa ovuloida ja toimia.
Käytin itse pillereitä 5v ja tuollaisia oireita tuli välillä jos söin monta liuskaa putkeen, kun keho alkoi sekoilemaan :) Pillerimerkkien muutoskin aiheutti oireita.

Luulisin, että kehosi oli vain sekaisin useamman liuskan syömisestä putkeen ja yritti saada tyhjennysvuodon alkamaan mutta hormonit estivät sen. Kun sitten tyhjennysvuoto alkoi, kehosi palasi normaalirytmiin. Toisaalta vaikka sinulla keskenmeno olisikin ollut, sillä tuskin on enää merkitystä ellet koe, että keskenmeno olisi voinut jäädä kesken (kohtuun olisi jäänyt jotain tavaraa.)
Kiitos tästä, hyvä tietää että usean liuskan syönnin jälkeen voi oireita tulla. :) Itselläni kun ei noista Merciloneista ole aiemmin tullut minkäänlaisia sivuoireita niinkuin aiemmista pillereistä joita käytin. Ne muuttivat minua täysin ja menetin poikaystävänikin niiden takia, mutta onneksi nämä nykyiset eivät ole noita oireita lukuunottamatta aiheuttanut mitään sivuoireita. :)

Vauvakuumeesta huolimatta hyvä saada joku järkevä selitys noille kamalille oireille niin saa mielenrauhan edes hetkeksi. Tällä hetkellä muutenkin niin paljon mielessä, että saa nähdä missä kohtaa pää räjähtää, kun ei enempää kestä.

Toivottavasti sitten jatkossa ei tarvitse pelätä raskautta, kun pillereitä ottaa. Hirvittää lukea tarinoita kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, joka on pillerien syöjillä aika yleinen. :/ Jospa sitä itsekin saa oman prinsessan tai prinssin juoksemaan jalkoihin sitten kun aika koittaa :3
 
Hyvä että oli apua! Itsellä tosiaan tuli kokeiltua viiden vuoden aikana Yazeja, Femodeneja, Merciloneja, Yasminelleja, taas yazeja, diane novia.. Loppujen lopuksi siirryin ehkäisyrenkaaseen mikä oli todella hyvä vaihtoehto ja mietohormooninen joten ei aiheuttanut sivuoireita!

Kyllä sullekin tulee vielä pikkuinen, hyvää kannattaa odottaa ;)
 
Joo itselläkin Yazit oli ekalla kertaa ja tekivät kyllä hulluksi sen ensimmäisen kolmen kuukauden jälkeen varsinkin, kun olin saada niiden käytöstä veritulpan. Nyt kyllä semmonen rakkaus näitä Merciloneja kohtaan!

Ja poikaystävän kanssa odotellaan sitä "oikeaa hetkeä" milloin olisi sopiva aika lapselle. Niin sanottu vahinkolapsikaan ei haittaa, kun jos kerta läpi puskee joku uimari niin tottakai se otetaan ilomielin vastaan. :D Poikaystävästä en tiedä, mutta itse tulen kyllä hulluksi tämän vauvakuumeen kanssa...vähän väliä saa itkeä, kun kuulee jonkun muun saaneen vauvan tai näkee jollakin ihanan vauvamasun. Kateeksi käy kyllä teitä kaikkia joilla plussannu on ja joilla elämäntilanne sallii yhden vauvan sinne väliin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Jep meillä on oikeastaan sama juttu, en vaan käytä enää mitään ehkäisyä ja ollaan menty keskeytetyllä yhdynnällä/tjottailulla tämä vuosi. Jos nimimerkkisi vuosi on syntymävuotesi, meillä ei olekaan kuin vuosi ikäeroa (olen 20v). :)

Tiedän niin ton tunteen. Meilläkin avomies vielä vähän jarruttelee, mutta kuitenkin on sanonut usein, että jos vahinko käy niin se on iloinen asia. :D Noh me ollaan vielä nuoria ja ehditään kyllä elämään sitä perhe-elämää varmasti vielä :)
 

Yhteistyössä