Tervehdys!
Kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa.
Ovulaatiotesti oli positiivinen 1.11. joten ovis on ollut ilmeisesti 2.11. Sinä päivänä heiluteltiin peittoa (ja parina päivänä ennen tuota 1.11 sekä tuon 2.11. jälkeen). Mutta silloin 2.11. lauantaina heti puuhastelun jälkeen tuli sellainen tunne et "nyt tais tärpätä". Sen koko illan ja seuraavan päivän (ainakin) nippaili oikeasta munasarjasta melkein jatkuvasti ja aika kovaakin.
Jätin e-pillerit elokuussa pois, sitä ennen olin niitä syönyt reilu 1½ vuotta. Ja aiemmin noin 10 vuotta, mutta sen jälkeen olin noin kaksi vuotta ilman pillereitä. Nyt on tullut kolmet menkat tuon pilsujen lopetuksen jälkeen ja kierrot on olleet aika epäsäännölliset, eli 21, 27 ja 24 tuossa järjestyksessä. Pilsujen kanssa ne olivat yleensä sen 28 d mutta yksi 32 päivän kiertokin mahtuu mukaan.
Kun oviksesta oli kulunut neljä päivää, tuli yhtäkkiä hirveä hiki jota seurasi palelu, lämpö 37,2. Mun normaalilämpö on 36,4 ja jos nousee yli 37 on jo yleensä kipeä. Mitään nuhaa tai yskää ei ole. Kädet ja jalat on kylmät. Tuosta alkaen on lämpö pysynyt siinä 37 tai päälle. . Voihan toki olla, että se on ollut aiemminkin koholla, mutta tuolloin tajusin vasta mitata. Ja kyllähän lämmöt pysyy menkkoihin asti oviksen jälkeen koholla normistikin...
Sitten viidentenä päivänä oviksesta tuli hieman huono olo, joka paheni autossa. 6.dpo oli aamulla etova olo. Illalla tuli oikea nänni kipeäksi ja myös oikeasta munasarjasta nippaili. Sen jälkeen on joka aamu ollut etova olo, mutta se on helpottanut kun on syönyt. Nälkä tuntuu tulevan tosi vahvasti päälle ja on syötävä ettei tule paha olo. Autossa tuo paha olo jotenkin pahenee.
6.-7.dpo alkaen oon saanu rampata pissalla tosi usein, samoihin aikoihin alkoi suu kuivua tosi helposti ja janontunne on kasvanut.
Eilen sitten kahvipöydässä tuli sellainen olo, että makeaa ei meinannut saada alas millään, tökki tosi pahasti. Illalla en saanut roiskeläppää alas kuin ihan pikkuhiljaa, vaikka päivän syömiset oli jäänyt aika vähiin kyläreissusta johtuen ja oli aika nälkä. Viime yönä heräsin käymään vessassa, jolloin tuli taas etova olo. Tänään aamulla herätessäni se sama olo tuli taas. Näin yöllä myös unen, että olin tehnyt raskaustestin ja se näytti plussaa. Aamupala ei maistunut ollenkaan, piti väkisin nieleskellä leipää alas. Kahvista jäi puolet juomatta, vaikka yleensä sitä on aamulla pakko saada se kupillinen.
Eilen oli siis 10.dpo. Bussissa kotimatkalla tuntui että nyt alkoi menkat satavarmasti ja kiiruhdin vessaan, mutta ei ne alkaneetkaan. Tänään on juiminut koko päivän ihan kuin olisi menkat, mutta mitään vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut.
Turvotusta on ollut jo sieltä 6.dpo alkaen ja myös alavatsaa on juiminut välillä enemmän, välillä vähemmän.
En tiedä...Jotenkin vaan on ollut siitä oviksesta alkaen niin vahva tunne että oon raskaana. Mutta tänään (11.dpo) sain erittäin herkällä (10 miu) testillä negan. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että kuitenkin olen raskaana. En edes itkenyt negan nähtyäni, kun oma tunne kertoo toista. Mutta silti mietityttää, että eikö nuo noin herkät testit näyttäisi raskauden jo tässä vaiheessa? Olen kyllä varmaankin tuijottanut kalenteria ja omia tuntemuksia ihan liian tarkkaan, mutta se johtuu ihan siitä tunteesta silloin ovulaation aikoihin.
Mitä mieltä olette? Voi kun saisin rauhoitettua tätä sekavaa mieltäni
Lapsi olisi niin kovasti toiveissa.