Naurettava riita tramboliinista naapurin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tulppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt mä oon ihan nolo... No jos ei kuitenkaan :D Minulla myös naapuri antanut lapsille luvan käyttää heidän tramppaansa ja ihan sielunsa kyllyydestä niin tehneetkin. Yleensä kun leikkivät heidän lastensa kanssa mutta joskus muutenkin, sitä olen kyllä yrittänyt toppuutella vaikka lupa myös siihen on. Meillä on muutenkin aika avointa kulkemista pihasta toiseen, ei mitäään aitoja tms, lapset pyörii miten milloinkin.

Me asumme alueella, jossa paljon lapsia, mutta meidän trampalla ja altaassa ei kyllä käy kukaan ilman erillislupaa. Altaaseen en ota kenenkään kakkapyllyjä, olen sanonut sen ihan noilla sanoilla, että meillä käydään uimassa vain pesun kautta. En jaksa laittaa kokoajan sen takia klooria ja pestä suodattimia. Trampalle en päästä turvallisuuteen vedoten. Jos joku suuttuu vika itsessä.

[QUOTE="Vieras";28508389]Olisit voinut avata sylisi ja sydämesi noille lapsille ja yhdessä viettää hauska kesä. Valitsit toisin ja oikeutetusti sait myös asian mukaisen palkkion.[/QUOTE]

Mikä palkkion? Sen että lapset ovat jatkossa pysyneet poissa meidän pihalta ja ovelta, eivätkä vanhempansa enää oleta mua milloin missäkin tilanteessa heidän ilmaiseksi lastenvahdikseen. Siihen olen kyllä todella tyytyväinen.

Miksi ei voi vain kertoa esim. totuutta siitä mitä itse ajattelee? Tietääpähän mitä on miehiään. Vai onko jotain pätemisen tarvetta?

Onko selittelyt kivempia? Mukavampaa mahdollisesti puhua itsensä pussiin tai saada jotain jälkiseurauksia joita joutuu taas selittelemään?

Itse en usko, että on oikeata tapaa toimia. On vain erillaisia.

Olenkin aina miettinyt missä ovat vanhemmat, jotka antavat omien kultamurustensa päivittäin hyppiä naapurin trampalla (huom. lapset kysyneet luvan naapurilta... heh heh) ja antavat lastensa valvomatta mennä uimaan toisten uima-altaaseen/rantaan, ja antavat lastensa leikkiä huoleti naapurin pihalla kun siellä on kivampaa vissiin kuin omalla.

Mutta täällähän niitä näyttää olevan palsta täynnä!!!

Ei täällä ole kritisoitu sitä, että kielletään naapurin trampalla hyppiminen tai uima-altaassa oleminen vaan tapaa, jolla asia esitetään jälkikäteen ja kierosti. Jos meillä olisi oma piha, niin pistäisin semmoiset aidat, että vain etuoven kautta ja talon läpi pääsisivät omat ja vieraat lapset kulkemaan ja minä siinä välissä porttivahtina!

[QUOTE="Vieras";28508389]Olisit voinut avata sylisi ja sydämesi noille lapsille ja yhdessä viettää hauska kesä. Valitsit toisin ja oikeutetusti sait myös asian mukaisen palkkion.[/QUOTE]

yööks tätä siirapin määrää.

näistä asioista kannattaa olla hyvin yksiselitteinen. sanoa suoraan että ei lapsia meidän pihalle ellei erikseen pyydetä. meilläkin on tätä ongelmaa koska naapurin lapsien vanhemmat eivät ohjeista lapsiaan siitä että naapurin tontille ei mennä.

Myötätuntoni ap:lle, että trampasta lähtevä ääni on todella ärsyttävä ja mitä vanhemmaksi se käy sitä kamalammin se parahtaa pomppijan toimesta. Ja meillä se sama ääni lähtee naapurin tontilta, joten tässä ei kovin montaa kesäiltaa pihalla tulla nautiskelemaan.

En tajua täällä moralisoineita tyyppejä, joiden mielestä naapurin muksut saavat käyttää tramppaa. Siis haloo, ei se, että antaa luvan tarkoita koko kesäksi. Naapurin muijalla on asenteet vinksallaan, että kehtaa vielä tulla kiittämään kun saa omat muksut pois omista hoteistaan. Hyvinpä menee siinä perheessä.

Toisekseen 30 euroa on veetuilua. Trampat maksavat enemmän ja kohtuumaksu olisi ollut puolet trampan hinnasta niin aktiivisella käytöllä. Tuskin se naapurin muija tulee tramppaa huoltamaan ja huutoa tulee, jos naapurin muksu taittaa niskansa. Onko vakuuutukset heillä kunnossa? Minä en ainakaan päästäisi vieraita pentuja pihalleni temppuilemaan ilman asianmukaista valvontaa. Ap:n homma se ei todellakaan ole! Ja naapurin muijaakan sinne tuskin kaivataan, jos on omakin pihä hällä käytössään.

Mielensä saa muuttaa. Tänne kirjoittavat diktaattorit ovat tosi joustamattomia, jos elämässä pitää hampaat irvessä sietää vääräksi arvioimaansa tilannetta. Kuka olisi osannut ennustaa, diktaattoreistakaan, että naapurin muksuista tulee maanvaiva? Tuskin kukaan, joten porttikielto vaan suoraan muksuille. Anna sen laiskan naapurinmuijan olla oloissaan, osta rahalla hyvä vinkkupullo, korkkaa se näyttävästi pihamaallasi ja huikkaa kiitokset rahasta, jos naapurin muija sattuisi naamansa vielä näyttämään.

Naapurisovusta viis, jos on noin osaamaton hyväksikäyttäjä naapurissa,. Niitä on nähty ja niitä tulee olemaan, mutta jonkun ne täytyy myös asetella paikoilleen.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Mikä palkkion? Sen että lapset ovat jatkossa pysyneet poissa meidän pihalta ja ovelta, eivätkä vanhempansa enää oleta mua milloin missäkin tilanteessa heidän ilmaiseksi lastenvahdikseen. Siihen olen kyllä todella tyytyväinen.

Palkkiona sotkettu uima-allas. Aivan oikein, että saatte maksaa seuraukset törkeästä käytöksestä. Ihan surku käy pienten lasten puolesta. Kehtaakin!

Niin kyllä minäkin ap:lle antaisin neuvon palauttaa se kolmekymppiä kuoressa tai käteen ihan ensi tilassa. Naapurihan voi kuvitella että tällä hän nyt sitten osallistuu riittävästi ja kakarat tulevat jatkossakin pomppimaan. Terveisiksi vaikka että sovitaan että meidän piha-alue on meidän ja sinne tullaan vain kun ollaan erikseen asiasta sovittu, eikä missään tapauksessa päivittäin. Ystävällisin terveisin naapuri.

Ja sen jälkeen en piittaisi paskaakaan mitä kyseinen naapuri mahtaa ajatella tai olla ajattelematta. Tai palstallinen mammojakaan senpuoleen.

[QUOTE="niin";28508439]Miksi ei voi vain kertoa esim. totuutta siitä mitä itse ajattelee? Tietääpähän mitä on miehiään. Vai onko jotain pätemisen tarvetta?

Onko selittelyt kivempia? Mukavampaa mahdollisesti puhua itsensä pussiin tai saada jotain jälkiseurauksia joita joutuu taas selittelemään?

Itse en usko, että on oikeata tapaa toimia. On vain erillaisia.[/QUOTE]

On ihmisiä, jotka ovat narsisteja. He kyllä väsyvät jos heillä on vieraita lapsia tai näiden melua. Mutta jotenkin kummasti he olettavat että heidän omat kakaransa ovat tervetulleita joka paikkaan ja heillä on oikeus olla missä vaanja tehdä mitä vaan. Näille ihmisillle ei voi sanoa että heidän lapsensa eivät ole toivottuja. He eivät käsitä koska siitä on heille itselleen vaivaa että pitävät kurissa räkänokkansa.

Jos trampoliinin narina, keinujen vikinä, jalkapallon pomputus ja hyppynarun viuhuna alkaa ottamaan noin pahasti korviin, niin mene itseesi. Ne on lapsia ja lapsista lähtee ääntä. Ihan sama kenen lapsia ovat, lapsia ne ovat silti. Kokeile ostaa korvatulpat ennen kuin lyöt omia lapsiasi, senkin lapsivihaaja!!

[QUOTE="vieras";28508638]Jos trampoliinin narina, keinujen vikinä, jalkapallon pomputus ja hyppynarun viuhuna alkaa ottamaan noin pahasti korviin, niin mene itseesi. Ne on lapsia ja lapsista lähtee ääntä. Ihan sama kenen lapsia ovat, lapsia ne ovat silti. Kokeile ostaa korvatulpat ennen kuin lyöt omia lapsiasi, senkin lapsivihaaja!![/QUOTE]

Nyt nitroa kielen alle. On varmaan raskasta janota noin paljon huomiota. Mutta joo, annetaan sitä: provosi on nähty ja huomattu. Olet edelleen elossa, nähtyja + tärkeä.

[QUOTE="Tulppu";28507907]Olen ajautunut niin naurettavaan riitaan naapurin kanssa tramboliinista, että huh huh.

Meillä pihalla tramboliini, jota myös naapurin lapset käyttävät. Nuo lapset sen verran nuorempia kuin meidän, että eivät ole kavereita keskenään. Lapsemme eivät siis leiki keskenään, vaan nuo naapurin lapset vaan köpöttelevät pihallemme hyppimään tramboliinilla.

Keväällä, kun tuotiin trampoliini pihalle, lapset kysyivät saavatko siinä hyppiä. Sanottiin, että tottakai, mutta ei tiedetty, että tulisivat siis ihan joka päivä hyppelemään. Joku hienompi ihminen ei välittäisi, mutta minua alkoi ketuttaa kuunnella trampoliinin ääntä jatkuvasti.

Eilen näin naapurin kadulla ja vaihdettiin pari sanaa. Kiitteli, kuinka kätevää, että lapset voivat käyttää trampoliiniamme, kun heidän tontti niin pieni, että eivät ole omaa ostaneet. Tympäsi tuo niin paljon, että tiuskasin, sitten, että onhan se joo kätevä tapa säästää rahaa, että käyttää muiden omaisuutta ja käppäilin pois tilanteesta.

Tänään oli postilaatikkoon ilmestynyt kuoressa 30 eur saatesanoilla trampoliininkäyttömaksu. Grrrr....nyt luulee, että raha varsinainen ongelma. Haluan tenavat pois pihaltamme ja piste. Mitenhän tämä onnistuisi ilman avointa naapurisotaa?[/QUOTE]

Muista että naapurin lapset on sun vastatuulla kun hyppivät trampoliinilla sun pihalla !

[QUOTE="vieras";28508394]Meillä on muutenkin aika avointa kulkemista pihasta toiseen, ei mitäään aitoja tms, lapset pyörii miten milloinkin.[/QUOTE]

Kiinnostaa tietää ketä syytetään jos jotain sattuu kun mukelot huinivat pitkin poikin pihoja?

Mutta kukas on vastuussa jos jollekulle naapurin tenavista sattuu jotain siinä trampalla...

Entäs jos minä kysäisen meidän naapurilta "saanko lainata sun fillarias" ja naapuri lupaa. Tarkoittaako se että saan käyttää sitä fillaria aina kun lystään ? No ei todellakaan tarkoita, ainoastaan sitä yhtä kertaa vain !
(Tai entäs jos tarvitseisin naapurin miestä auttamaan vaikkapa sohvan sisälle kannossa ja pyytäisin naapurin rouvalta "lainaatko miestäs mulle hetkeks?" Saanko sitten käyttää sitä samaista miestä mihin vaan jatkossa, tuolla yhdellä pyynnöllä ja luvalla ?)

Minä haluan vaan kertoa, että meidän pihalla on tramppa jota käyttää myös naapurin lapset eikä minua häiritse ollenkaan. Kun se tuohon viime kesänä hommattiin niin toisen naapurin lapsen vanhemmat kävi kysymässä, että onhan ok et heidän lapsi siellä hyppii (toki mun lasten kanssa) ja että käske pois jos häiritsee tms.. Toisen naapurin lapsen vanhemmat eivät edes kaipaa lastaan eikä mitään kommenttia ole tullut, et sopiiko että on meidän pihalla tms. mutta sekään ei minua haittaa :) minusta on mukavaa kun tuolla pomppivat :)

Muista että naapurin lapset on sun vastatuulla kun hyppivät trampoliinilla sun pihalla !

No ei se kyllä noin mee :) naapurin lapset on naapurin vastuulla, vaikka olis meidän pihalla. Sitte ne on mun vastuulla jos otan ne mukaan tuonne uimarannalle, mut pihamaalla ne on omien vanhempien vastuulla. Toki minä katson niiden perään niinkuin kuka tahansa normaali aikuinen katsoo..

Höpöhöpö. En minä ainakaan ota kaikenkattavaa vastuuta muiden lapsista jos ei ikänkuin erikseen ole sovittu että tulevat hoitoon/vieraammat kylään, tottakai puutun asiaan jos lapset jotain päätöntä tekee ja sen sattuu näkemään. Mutta naapuruston lapset, jotka sen ikäisiä, että kulkevat pihasta toiseen niin jokainen vastuussa omistaan.
Aikanaan meillä oli iso uima-allas, siihen sai tulla uimaan vain itsenäisesti uimataitoiset kaverit ja niin, että joku oli kotona. En kuitenkaan vahtinut vieressä koska omaanikaan ei enää tarvinnut vahtia. Kieltämättä ahdisti ajatus, että joku pikkulapsi harhailisi pihaan ja hukkuisi sinne, onneksi ei ihan pieniä silloin lähellä asunut ja nyt ei enää minun murheeni.

[QUOTE="vieras";28508695]Kiinnostaa tietää ketä syytetään jos jotain sattuu kun mukelot huinivat pitkin poikin pihoja?[/QUOTE]

Naapurisopuiset ihmiset harvemin syyttelee, asiat hoituu maalaisjärkisessä hengessä ja lapsillekin järkeä yritetty saada päähän sen verran, että osaisivat ihmisiksi olla :D

Noin minäkin olisin tehny: laittanu rahaa tulemaan, siitähän sä narisit, ja olit vailla:D

Kyllä normaalisti noi asiat voi hoitaa ihan diplomaattisesti juttelemalla, ennen kun alkaa savu nousta korvista.

• Tykkää
Reactions: Aramoana
Minusta ihan selvä homma: jos tänään lupaan mennä trampoliinillemme, se ei tarkoita, että sitten sinne saa mennä koko kesän aina kun huvittaa. Lupa kysytään erikseen joka kerta, eikä se suinkaan tarkoita sitä, että joka jumalan päivä moneen kertaan ollaan sinne pyrkimässä.

Jos haluaa jatkuvasti pomppia trampoliinilla, niin silloin pitänee hankkia oma. Jos ei löydy niin montaa kaveria/naapuria, että aina jonkun kuona saa luvalla hyppiä.

On syynsä, miksen halua naapurien lapsia trampoliinilleni aina. Eikä minun tarvitse niitä syitä heille selitellä sen enempää.

Ja sama koskee muitakin pihan leikkivälineitä, tietysti.

Onneksi ainakin toistaiseksi naapurustomme lapset ja heidän vanhempansa ovat erittäin järki-ihmisiä, eikä ole tarvinnut tällaisista kinastella.

[QUOTE="Vieras";28508174]Olette kyllä ap:n kanssa todella kummallisia[/QUOTE]

Ei mitään kummallista siinä, ettei halua naapurin lasten sotkevan ja hajoittavan omaisuuttaan!

Mikä helvetti teitä vaivaa, kun pidätte itsestään selvänä, että naapurin omaisuutta saa käyttää kuin omaa? Hei se omaisuus on maksanut, sen hoito vie aikaa ja rahaa, uima-allas ei pystytä itse itseään jne. Tuskin nuokaan naapurit on olleet allasta kasaamassa saati huolehtimassa veden puhdistamisesta!

Joku roti, perkele.