Naurettava riita tramboliinista naapurin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tulppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on paljon juttua puolesta ja vastaan, itse sanoisin, että ap on oikeassa siinä, että heidän ei tarvitse antaa naapurin lasten pomppia päivittäin trampoliinilla (tietenkään) ja naapuri teki väärin, kun ei kysynyt asiaa, että sopiiko varmasti.
Ja ap teki ehdottomasti väärin sanomalla naapurille noin pahasti ja olettamalla, että pienet lapset tajuavat, että ap tarkoitti vain sitä päivää eikä sitten korjannut asiaa lapsille.
Onhan tuossa vastuukysymyskin, kuka maksaa/korvaa, jos trampoliini hajoaa tai lapsi loukkaantuu.
Ap olisi voinut lapsillekin käydä sanomassa, että ei joka päivä, yksi hyppii kerrallaan ja nyt riittää.

Itse olen kylmän viileästi kieltänyt lapsia tuomasta kavereita trampalle hyppimään, jos yksi on kylässä, niin ok, mutta tyttö toi kerran kolme kaveriaan hyppimään (siis 4 hyppi yhtäaikaa,12v olivat), meidän kolme pienempää parkuu vieressä, ettei he pääse ollenkaan ja meno oli sellaista, että kohta jollain pää halki. Kaikki pois vaan ja tytölle asia selväksi, ettei noin toimita. Meidän vastuullahan se olisi ollut, jos jotain olisi sattunut ja lisäksi kun on omiakin lapsia omasta takaa, jotka haluaa hyppiä, niin en näe järkeä, että kaikki tulee tuohon. Lisäksi kun kaikilla oli vielä trampat omasta takaa.

Ei mitään kummallista siinä, ettei halua naapurin lasten sotkevan ja hajoittavan omaisuuttaan!

Mikä helvetti teitä vaivaa, kun pidätte itsestään selvänä, että naapurin omaisuutta saa käyttää kuin omaa? Hei se omaisuus on maksanut, sen hoito vie aikaa ja rahaa, uima-allas ei pystytä itse itseään jne. Tuskin nuokaan naapurit on olleet allasta kasaamassa saati huolehtimassa veden puhdistamisesta!

Joku roti, perkele.

Mutta meidän eelimatias on erikoistapaus, toki nyt meidn eelimatias saa. Miksi ei saisi, ei se ketään haittaa, meidän lapset saavat leikkiä, ei aina voi vahtia, meidän lapset. On kyllä pikkumaista käyttää itse omaansa eikä toisille, meidän lapset saavat, on heillä oikeus.

Mun mielestä ap ei edes mitenkään kovin pahasti sanonut :D Tulipahan selväksi että ärsyttää. Olis vaan voinut sanoa selvemmin että mikä ärsyttää.
Itse oon niin törkeä, että olisin sanonut lapsille suoraan ensin.

[QUOTE="vieras";28509065]Täällä on paljon juttua puolesta ja vastaan, itse sanoisin, että ap on oikeassa siinä, että heidän ei tarvitse antaa naapurin lasten pomppia päivittäin trampoliinilla (tietenkään) ja naapuri teki väärin, kun ei kysynyt asiaa, että sopiiko varmasti.
Ja ap teki ehdottomasti väärin sanomalla naapurille noin pahasti ja olettamalla, että pienet lapset tajuavat, että ap tarkoitti vain sitä päivää eikä sitten korjannut asiaa lapsille.
Onhan tuossa vastuukysymyskin, kuka maksaa/korvaa, jos trampoliini hajoaa tai lapsi loukkaantuu.
Ap olisi voinut lapsillekin käydä sanomassa, että ei joka päivä, yksi hyppii kerrallaan ja nyt riittää.

Itse olen kylmän viileästi kieltänyt lapsia tuomasta kavereita trampalle hyppimään, jos yksi on kylässä, niin ok, mutta tyttö toi kerran kolme kaveriaan hyppimään (siis 4 hyppi yhtäaikaa,12v olivat), meidän kolme pienempää parkuu vieressä, ettei he pääse ollenkaan ja meno oli sellaista, että kohta jollain pää halki. Kaikki pois vaan ja tytölle asia selväksi, ettei noin toimita. Meidän vastuullahan se olisi ollut, jos jotain olisi sattunut ja lisäksi kun on omiakin lapsia omasta takaa, jotka haluaa hyppiä, niin en näe järkeä, että kaikki tulee tuohon. Lisäksi kun kaikilla oli vielä trampat omasta takaa.[/QUOTE]

No huh, täytät itse maan ja lapselleasi (vanhimmalla) ei saa olla kavereita kun teillä lapsia omasta takaa...

Laittaisin kyllä kuriin ne pienemmät, kyllä heidän pitää tajuta, että isoimmalla saa olla kavereita, eivät kai he aina voi hyppiä ne pienemmätkään.

[QUOTE="Vieras";28508574]Palkkiona sotkettu uima-allas. Aivan oikein, että saatte maksaa seuraukset törkeästä käytöksestä. Ihan surku käy pienten lasten puolesta. Kehtaakin![/QUOTE]

Really? Susta oli siis ihan ok tuolta naapurin lapselta kostaa monta kertaa sotkemalla meidän allasta se, että he eivät osanneet itsekseen käyttäytyä, eivätkä vanhempansa viitsineet heitä vahtia? Mä en nimittäin ois heitä pysyvästi häätänyt jos jompi kumpi ehdoista olis täyttynyt.

Really? Susta oli siis ihan ok tuolta naapurin lapselta kostaa monta kertaa sotkemalla meidän allasta se, että he eivät osanneet itsekseen käyttäytyä, eivätkä vanhempansa viitsineet heitä vahtia? Mä en nimittäin ois heitä pysyvästi häätänyt jos jompi kumpi ehdoista olis täyttynyt.

törkeitä "ihmisiä" ja eivät valitettavasti ainoita laatuaan. Kun se on vaan joillekin se oma napa, muista viis.

En ymmärrä, miten voi olla niin vaikeaa kertoa naapurille omista ajatuksistaan ja mielipiteistään.
Minkä ihmeen takia pitää päiväkaupalla miettiä, et mitä nyt tekisi?

Elämä olisi niin helpompaa, jos ihmiset vain osaisivat sanoa ajatuksensa sanoiksi.

[QUOTE="neljän äiti";28507968]Näin toimisi fiksu ihminen. :flower: Voisitte vaikka sopia että lapset saavat tulla hyppimään silloin kun te ette ole kotona. (esim jos teillä on iltameno tiettynä iltana. tai lomamatkan aikana jne). Palkaksi he voisivat vaikka tyhjentää teidän postilootan ja kastella pihakukat, kun olette lomareissussa. :)[/QUOTE]

tämän on pakko olla provo.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti vielä;28508028:
ANtakaa mä ennustan: ap ei ole tytyväine MIHINKÄÄN vastaukseen mitä täältä saa. Varsinkaan hän ei aio mennä pyytämään anteeksi, eikä sopia asiaa niinkuin fiksut ihmiset tekisivät, vaan päin vastoin, heittää vettä lisää myllyyn, kertoo koko kylälle asiasta, haukkuu naapuria selän takana jne.

olet todella vastenmielinen ihminen. hyi olkoon! kaikki eivät ole samanlaisia juorukelloja kuin sinä, ap ihan normaali kiva tyyppi.

[QUOTE="Tulppu";28507907]Tympäsi tuo niin paljon, että tiuskasin, sitten, että onhan se joo kätevä tapa säästää rahaa, että käyttää muiden omaisuutta ja käppäilin pois tilanteesta.

Tänään oli postilaatikkoon ilmestynyt kuoressa 30 eur saatesanoilla trampoliininkäyttömaksu. Grrrr....nyt luulee, että raha varsinainen ongelma.[/QUOTE]

Pieni ristiriita? Käyttäyidyit törkeästi ja voisit pyytää ihan ensimmäisenä anteeksi!

[QUOTE="vieras";28508082]Vaikuttaa sillä, että sulla on mukava, huomaavainen ja fiksu naapuri.

1. Mikset ole sanonut aikaisemmin, että pomppivat vaikka tiettyyn aikaan päivästä, koska te ette jaksa kuunnella sitä jatkuvasti?
2. Tai mikset ottanut sitä esille, kun naapuri tuli juttelemaan ja kiittelemään siitä että lapset saa hyppiä?
3. Jos sua ärsyttää se, että teidän pihassa ollaan/melutaan, niin mikset sanonut mitään siitä, vaan annoit ymmärtää, että kyse on rahasta?

Naapuria varmaan nyppii sun käytös, eikä se enää päästä lapsia teidän pihaan, ja olette jatkossa kiusaantuneita kun näette toisenne, onneksi olkoon!

Ehkä voit virlä korjata tilanteen palauttamalla rahat ja pyytämällä anteeksi, kun tuli vähän sanottua kiukkuisen amitä sylki suuhun tuo. Sano niin kuin ajattelet, että sua ei haittaa se lainaaminen, mutta et halua että teidän pihalla ollaan koko aika. Keksikää yhdessä ratkaisu.[/QUOTE]

No enpä tiedä siitä fiksuudesta. Jos minun lapseni tulisi sanomaan, että saa käyttää naapurin trampoliinia koska haluaa, niin ensinnäkin menisin tarkistamaan asian naapurilta, koska ei olisi ennenkuulumatonta, että lapset vakuuttavat saaneensa luvan ties mihin ja toiseksi en sallisi lapseni pomppia toisten pihalla jatkuvalla syötöllä, varsinkaan kun naapurin lapset eivät olleet edes kavereita...

Kaikki ei halua kuulla, nuo meidän samaiset lapset harrasti toissakesänä sitä että kävivät n. 5 min välein päivittäin, koko päivän soittamassa meidän ovikelloa ja pyytämässä lastamme ulos. Poikamme oli tuolloin 1,5vuotias, ja mä en todellakaan päästänyt häntä itsekseen pihalle, eikä mulla todellakaan ole itselläni aikaa istua koko päivää omalla pihalla, ei edes kesäisin. Samoin vanhempansa saattoivat mitään sanomatta tuohon aikaan vaan lähteä autolla pihasta ja jättää omat lapsensa pihalle mun kanssa vailla tietoa siitä mihin isi/äiti/molemmat lähtivät. Molemmista asioista sanottiin naapureille useampaan otteeseen, mutta selitykset olivat luokkaa "en minä voi niitä koko aikaa vahtia niin en tiedä tuleeko ne teidän ovelle vai ei", "oon kyllä yrittänyt tytöille sanoa etteivät viitsis, mutta eihän noin pienellä ole vielä ajantajua" tai "olis ne tytöt voineet siinä pihalla kahdestaankin odottaa" (asumme muuten järven rannalla) jne. Koitapa tuollaisten kanssa sitten toimia jotenkin kohteliaasti niin että samalla saisit myös viestisi perille moisille puupäille.

Ei mitään toivoa noiden kanssa. Jos on pieni sitä vahditaan ja kasvatetaan ja pidetän kurissa ja opetetaan toisten huomioimista. Jos isompi, se osaa jo käyttäytyä kun sit on vahdittu ja kasvatettu ja pidetty kurissa, vaikka se vie kaiken ajan sen jonkun vuoden.

mutta noi ihmiset on täysin tolloja ja törkeitä ja itsekkäitä, parasta kun pysyy erossa niin pitkälle kuin mahdllista.

[QUOTE="heh";28509210]No huh, täytät itse maan ja lapselleasi (vanhimmalla) ei saa olla kavereita kun teillä lapsia omasta takaa...

Laittaisin kyllä kuriin ne pienemmät, kyllä heidän pitää tajuta, että isoimmalla saa olla kavereita, eivät kai he aina voi hyppiä ne pienemmätkään.[/QUOTE]

Eli sinun mielestä minun olisi pitänyt hakea pienimmät pois vierestä itkemästä ja antaa 4 ison lapsen pomppia yhtä aikaa ja riehua, vaikka kuten kirjoitin, kaikilla trampat omasta takaa ja osa asuu ihan vieressäkin, joten ei olisi ollut pitkä matka mennä tyhjille trampoille hyppimään..
Jos meille tramppa pystytetään, niin kyllä omat on aina etusijalla ja kyllä 12veet löytää muutakin yhteistä tekemistä ja tajuavat asian , kun selittää, toisin kuin 2vee
Ja kuten sanoin, vaarallista kun hyppivät yhtä aikaa ja meidän vastuulla, joten ei vaan käy.

Se on karma kultaseni. Mitä kylvää sitä niittää. Olet kuin joku säälittävä hahmo Paha maa -elokuvasta

:attn: älkää tulko meidän trampalle ettei se mee rikki :attn: meidän trampalla ei varmuuden vuoksi hypi omatkaan lapset ettei se mee rikki, meluaki niistä lapsista tulis jos ne tossa pomppis :kieh: ihaillaan vaan sitä trampaa ikkunan takaa...

[QUOTE="vieras";28509410]:attn: älkää tulko meidän trampalle ettei se mee rikki :attn: meidän trampalla ei varmuuden vuoksi hypi omatkaan lapset ettei se mee rikki, meluaki niistä lapsista tulis jos ne tossa pomppis :kieh: ihaillaan vaan sitä trampaa ikkunan takaa...[/QUOTE]

Me ei osteta omaa kun meillä ei ole rahaa laittaa sitä pihaa johon mahtuu, ihaillaan naapurin tramppaa. Meillä on rahaa vaan tehdä lapsia, pihaan ei.

Mun mielestä naapuri olisi voinut hiukan katsoa miten usein lapset siellä teidän tramBoliinilla aikaansa viettävät,tai vanhemmat käydä vaikka uudelleen kysymässä, saako lapset tosiaan käydä siellä niin usein tms. MUTTA tuo tyyli millä sinä asian heille ilmaisit on kyllä niin mauton,en yhtään ihmettele että käyttömaksu tuli postilaatikkoon. Vastaavanlaisessa tilanteessa tulisin pitämään sinua varmaan idioottinaapurina jatkossa,eikä oikein mikään auttaisi tuohon kasvojen menetykseen.Paitsi oikein kunnon anteeksipyyntö kukkakimpun kera tyyliin "mulla on ollut pinna liian kireellä,oli myös tosi huono päivä.Anteeksi en tarkoittanut noin". Niin ja tietenkin pitäisi ystävälliseen tyyliin mainita miten trampoliinin kitinä joskus häiritsee... Sosiaalisissa taidoissa olisi ap.lle reippaasti petrattavaa!

Me ei osteta omaa kun meillä ei ole rahaa laittaa sitä pihaa johon mahtuu, ihaillaan naapurin tramppaa. Meillä on rahaa vaan tehdä lapsia, pihaan ei.

Mun mielestä teidän kyllä kuuluu maksaa meille jos ihailette MEIDÄN tramppaa... tai sitten voisitte lopettaa ja katsella muualle, koska MEIDÄN tramppa voi kulua myös teidän polttavan kaipaavista katseista ja ainaki voisitte lopettaa sen kuolaamisen ikkunat on ihan syljessä :kieh:

[QUOTE="Vieras";28508710]Siis onko oikeasti trampan ja maanomistajan vastuulla, jos jotain sattuu? Siis jos vanhemmat "laittavat" lapsensa toisen pihalle hyppimään ilman valvontaa?[/QUOTE]

Kyllä.

Onhan näitä tapauksia ollut julkisuudessakin, kun joku pikkupoika on kuollut pudottuaan esim. viljasiilon katolta. Omistaja on joutunut syytteeseen, koska hänen vastuullaan on, etteivät ulkopuoliset pääse rakennelmaan ja vahingoita itseään.

[QUOTE="vieras";28509410]:attn: älkää tulko meidän trampalle ettei se mee rikki :attn: meidän trampalla ei varmuuden vuoksi hypi omatkaan lapset ettei se mee rikki, meluaki niistä lapsista tulis jos ne tossa pomppis :kieh: ihaillaan vaan sitä trampaa ikkunan takaa...[/QUOTE]

siis vittuako se sulle kuuluu mitä naapuri omalla trampallaan tekee, sehän saa sen ottaa vaikka unikaveriksi tai pitää koristeena!!!
Hanki oma älä kadehdi toisen1!!