Natsiäiti = joka luulee kasvatusmetodiensa olevan ainoita oikeita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Tuleepa mieleeni eräslähisuvun natsiäiti, joka LUULI kasvattavansa lapsensa SEN AINOAN OIKEAN mallin mukaan. Aina, kun kävimme heillä kylässä, heidän äitinsä puuttui leikkeihimme ja yritti kokoajan vahdata tekemisiämme. Heidän muksut olivat puettu ja puunattu viimeisen päälle. Harrastuksiakin oli ties minkälaisia, tosin äidin tahdon mukaisia. Molempien lapsien oli pakko mennä lukioon äidin tahdosta.

Nyt parikymppisinä nuo lapset eivät voi sietää äitiään ja jäikistyvät aivan täysin, kun äitinsä on lähettyvillä. Molemmat lapset asuvat monen sadan kilometrin päässä kotoa, eivätkä kaipaa minkäänlaista apua äidiltään. He eivät vieraile kotona äitiään moikkaamassa, kuin harvoin.

Antakaa lapselle vapaus kasvaa rauhassa ja valita itse koulutuksensa ja harrastuksensa.

Ap, oletko itse asunut koko ikäsi samalla paikkakunnalla? Aika moni joutuu lähtemään opiskelujen ja työn perässä satojen kilometrien päähän lapsuuden kodistaan. Silloin viikottaiset piipahdukset kotiin eivät onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, oletko itse asunut koko ikäsi samalla paikkakunnalla? Aika moni joutuu lähtemään opiskelujen ja työn perässä satojen kilometrien päähän lapsuuden kodistaan. Silloin viikottaiset piipahdukset kotiin eivät onnistu.

Tällä ei ole mitään tekemistä opiskelujen kanssa. Olen itse seurannut lähietäisyydeltä asioita ja lapset eivät todellakaan halua tulla kotiin käymään vaikka vanhemmat yrittävät jopa maksaa matkat!

Yhteistyössä