nasevia kommentteja haussa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa!!

Vieras
Kuvitellaan että olet ostanut juuri asunnon joka on ns.moitteettomassa kunnossa. Sinne tulee "kouluttamaton" rakennusalalla (puuseppä) toimiva tuttava vierailemaan. Tiedät/tai omasta mielestäsi asunnossa ei ole mitään vikaa. Tämä tuttava alkaa sanomaan asuntoa kierrellessään, että jokin on tehty väärin tai hakemalla hakee asunnosta vikoja. Siinä vaiheessa sinulla nousee niskakarvat pystyyn ja tekee mieli sanoa hänelle ilkeästi. Mitä nakkaisit hänelle takaisin?? :)

Tilanne minulla on se,että äitini mies on tällainen "sanoja" joka hakee kaikesta jotain vikaa ja esittää täydellistä ihmistä joka elämän alueella. Tekisi mieli sanoa jotain nasevaa ja ilkeää hänelle takaisin,mutta pelkään että äitini suuttuu siitä jos menen sanomaan liian ankarasti hänen miesystävälleen. Ja voinen sanoa että kerta ei ole ensimmäinen. Hän on lukemattomia kertoja hakenut vikoja äitini sisarusten asunnoista. Mm. vasta tehdystä keittiön remontoinnista löysi "vian",muiden mielestä se oli aivan normaalin näköistä jälkeä.

Se on hänen tapansa päteä. Turha loukkaantua. Sano sille ystävällisesti, mutta veikeästi, että "voi ajatella ja me kun olimme niin tyytyväisiä uuteen kotiin, mutta tämä taitaakin olla ihan susi."

[QUOTE="joo";23086390]Me tiedettiin jo etukäteen et näin tapahtuu, joten tyydyttiin miehen kans hymyilemään toisillemme tietävästi.[/QUOTE]

Eikö se oo alistumista tuollasen arvostelijan mielestä?

Naseva kommentti riippuu aina tilanteesta, siitä mitä vastapuoli sanoo ja kaikesta. Jos niitä etukäteen suunnittelee niin minulta ei ainakaan onnistu, nasevat "iskut" lähtevät niin spontaanisti että itsekin ne kuulee vasta siinä vaiheessa kun ne tulevat suusta ulos.

Ja nasevalle kommentoinnille ei saa asettaa etukäteen mitään rajoja, esimerkiksi "ettei äiti vain suutu". Antaapa äidin rauhassa suuttua, jos hänessä olisi yhtään puhtia niin olisi tukkinut tuon äijänkuvatuksen kidan jo aikoja sitten.

Sano ihan vapaasti mitä mieleen juolahtaa, älä estele sanojasi. Anna palaa! Kysy vaikka äijältä suoraan mikä psyykenongelma sillä on kun pitää sukulaiskämppiä kiertää mollaamassa!? Ei se mitään varsin nasevaa ole mutta usein ihmiset menevät hiljaisiksi kun iskee kysyä ihan suoraan että "mitä vittua sinä oikein siinä tepastelet ympäriinsä vittuilemassa ja vikoja etsimässä!? Antaa heittää jos ei uusi kämppämme miellytä!"

[QUOTE="alkup.";23086407]Eikö se oo alistumista tuollasen arvostelijan mielestä?[/QUOTE]

Oli mitä oli sen mielestä, me tiedetään miten terveessä töllissä elellään, ei ollut mitään syytä alentua nälvimään. Mä itse mietin aikanaan paljonkin mitä meistä tai meidän tavoista muut miettii, pärjään tätä nykyä paljon paremmin, kun pääsin yli tuosta.

[QUOTE="joo";23086433]Oli mitä oli sen mielestä, me tiedetään miten terveessä töllissä elellään, ei ollut mitään syytä alentua nälvimään. Mä itse mietin aikanaan paljonkin mitä meistä tai meidän tavoista muut miettii, pärjään tätä nykyä paljon paremmin, kun pääsin yli tuosta.[/QUOTE]
Juuri näin. Omiin juttuihin pitää osata olla tyytyväinen ilman muiden arvostustakin. Toki jos kanssakäyminen on aina vastaavanlaista muutenkin, niin varmaan tulee vietettyä vähemmän yhdessä aikaa. Heidän menetyksensä.

Ongelma onkin juuri se,että tämä mies vinoilee vähän kaikesta meille, ei vain asunnosta. Etenkin miehelleni..lisäksi hän yrittää manipuloida lapsiamme ja pitää heitä sylissään kuin "pappa". Joka hän ei tule koskaan olemaan lapsillemme. Ajatuskin oksettaa.

Ehkä tällä arvostelijalla on vain niin heikko luonne. Hän asuu itse vuokralla, ei uskalla ottaa riskejä missään asioissa. Mieheni taas on päinvastainen kuin hän. Hän on pidetty sukulaistemme silmissä, hän asettaa itselleen haasteita, tienaa hyvin, on määrätietoinen. Hän on siis hyvin erilainen ja rehellinen tähän arvostelijaan verrattuna. Kateutta?

Voi olla kateuttakin, tai ihan perusluonne joka on valloillaan. Jos haluat että tilanne muuttuu, asiasta kannattaa yrittää luoda sellainen lämminhenkinen keskustelutuokio, nälväämisen sijaan. Jos ei onnistu, niin on ehkä viisainta noudattaa edellisen "vieraan" kommenttia yhteisen ajan jakamisesta hänen kanssaan.

[QUOTE="alkup.";23086581]Ongelma onkin juuri se,että tämä mies vinoilee vähän kaikesta meille, ei vain asunnosta. Etenkin miehelleni..lisäksi hän yrittää manipuloida lapsiamme ja pitää heitä sylissään kuin "pappa". Joka hän ei tule koskaan olemaan lapsillemme. Ajatuskin oksettaa.

Ehkä tällä arvostelijalla on vain niin heikko luonne. Hän asuu itse vuokralla, ei uskalla ottaa riskejä missään asioissa. Mieheni taas on päinvastainen kuin hän. Hän on pidetty sukulaistemme silmissä, hän asettaa itselleen haasteita, tienaa hyvin, on määrätietoinen. Hän on siis hyvin erilainen ja rehellinen tähän arvostelijaan verrattuna. Kateutta?[/QUOTE]
No mutta teillä on sitten hyvät lähtokohdat olla tyytyväisiä. Ottakaa se sanominen miehen huonon itsetunnon osoituksena. Onhan se aika säälittävää. Ei ole muuten harvinaista tuollainen arvostelu rakennusasioissa. Moni pitää sitä tavallaan neutraalina alueena, johon voi sanoa. Jopa isät haukkuvat lastensa asuntoja, mikä tuntuu oudolta.

Kannattaa ajatella asiaa kokonaisuutena, jos vaikka äidillesi joskus puhut. Voit sanoa, että yleinen negatiivisuus häiritsee. Jos sanot vaan jostakin yksittäisestä asiasta, niin voi luulla, että otatte pikkuasian henkilökohtaisesti. Äitiä kannattaa varmaan tavata enemmän ilman miestä.

[QUOTE="alkup.";23086407]Eikö se oo alistumista tuollasen arvostelijan mielestä?[/QUOTE]

Eeeei.

Mä antaisin olla vaan. Päästäisin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, toiset nyt vaan on kovia sanomaan. En mä silti tahallaan loukata yrittäis.

Ja jos esittää nasevia kommentteja, niin ukko saattaa olla tyytyväinen, koska ajattelee osuneensa oikeaan :D. Saatte sen jälkeen vielä enemmän typeriä "ammattilaisen" mielipiteitä..

Yhteistyössä