Narsistinen persoonallisuushäiriö

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Tiedän kyllä kaksi ihmistä jotka ovat kykenemättömiä empatiaan, jos heiltä kyynel heruu, niin se tulee vain säälistä itseä kohtaan. Mutta ei kai ne narsisteja silti ole, häiriintynyt vain tuo empatiapuoli.
 
Olin pari vuotta suhteessa sellasen kanssa... Vai oisko ollu peräti psykopaatti, kusipää joka tapauksessa. Onneks pääsin eroon. Toisenki tiedän, jonka käytös tohon kovasti viittaa.. Se on keski-iän ylittäny nainen.
 
kyllä
luulen tietäväni yhden.
Tämän diagnoosin on tehnyt minä =)

mutta siis epäilys heräsi, ja en oikeastaan ollut minä joka sen narsismin tajusin. Tiesin heti että jotain siinä oli. On tuhonut oman suvun ja minun suvun.
Luin kirjan "naimisissa narsistin kanssa"
ja siinä oleva kuvaus ja henkilön historia, mistä moinen usein johtuu on juuri kun tuntemani nainen.

Se tuntuu jotenkin epätodelliselta, mutta kun on nähnyt mihin hän kykenee ja seurannut sivusta sekä ollut mukana sotkuissa niin tuntuu hirveältä ja tuntuu todella hirveältä että läheinen on tässä ihmisessä kiinni mutta et voi tehdä mitään....
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
luulen tietäväni yhden.
Tämän diagnoosin on tehnyt minä =)

mutta siis epäilys heräsi, ja en oikeastaan ollut minä joka sen narsismin tajusin. Tiesin heti että jotain siinä oli. On tuhonut oman suvun ja minun suvun.
Luin kirjan "naimisissa narsistin kanssa"
ja siinä oleva kuvaus ja henkilön historia, mistä moinen usein johtuu on juuri kun tuntemani nainen.

Se tuntuu jotenkin epätodelliselta, mutta kun on nähnyt mihin hän kykenee ja seurannut sivusta sekä ollut mukana sotkuissa niin tuntuu hirveältä ja tuntuu todella hirveältä että läheinen on tässä ihmisessä kiinni mutta et voi tehdä mitään....
myös isääni epäilen :(
 
myy
Valitettavasti yhden kanssa joudun töitä tekemään. Tämä asia hänestä oli ollut minulla jo jonkin aikaa mielessä, kun sen sanoi ääneen eräs toinen aika asiansa osaava henkilö, joka tuntee myös tämän narsistisen henkilön.
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja niin varmaan:
Voihan niitä kuvitella tietävänsä. Aika monella on narsistisia piirteitä, mutta ihan persoonallisuushäiriö-diagnoosiin ne ei riitä...
tää on totta! eli diagnoosinhan voi tehdä vain psykiatri ja yleensä heillekin se on vaikeaa ilman pitkää suhdetta asiakkaaseen ja historiikin oikeaa tuntemusta

mutta jos joku haluaa lukea asiasta enempi niin suosittelen sitä naimisissa narsistin kanssa.
Se on kirjoitettu niin että kaikki ymärtää eli ei tarv olla lääkäri
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
mutta jos joku haluaa lukea asiasta enempi niin suosittelen sitä naimisissa narsistin kanssa.
Se on kirjoitettu niin että kaikki ymärtää eli ei tarv olla lääkäri
Toinen hyvä aihetta valottava kirja on Naamiona terve mieli. Tai nää nettisivut:

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja niin varmaan:
Voihan niitä kuvitella tietävänsä. Aika monella on narsistisia piirteitä, mutta ihan persoonallisuushäiriö-diagnoosiin ne ei riitä...
aivan..
Jos mittakaava on suuri, niin kyllä riittää. Mun tuntema tyyppi ei ainakaan o terve, kaikki merkit täyttyy selkeesti ja vahvasti. Ikävä kyllä. Diagnoosin tekemiseen tarvitaan pitkä hoitosuhde, koska narsistit on mestareita teeskentelemään mukavaa. Ite kun oon sellasen hullun kanssa eläny, niin ihan tasan tarkkaan pystyn sanomaan sen olevan narsisti. Turha väittää muuta, jos ette ees asiasta mitään tiiä.
 

Yhteistyössä