Narsistin erottaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mistä tietää, onko oikeasti kysymyksessä narsistinen ihminen vai muuten vain "outo"? Kertokaa, please, lyhyesti kokemuksia.

Entä, jos on narsistinen henkilö tavallaan paljastuu narsistiksi, miten hän käyttäytyy. Tiedän, ei ole yhtä yleistä käytösmallia mutta kuitekin olisin kiitollinen vastauksista.
 
Mistä tietää, onko oikeasti kysymyksessä narsistinen ihminen vai muuten vain "outo"? Kertokaa, please, lyhyesti kokemuksia.

Entä, jos on narsistinen henkilö tavallaan paljastuu narsistiksi, miten hän käyttäytyy. Tiedän, ei ole yhtä yleistä käytösmallia mutta kuitekin olisin kiitollinen vastauksista.

Minusta tyyppiesimerkki narsumiehestä on Taukki Peltonen. Tämä noin niin kuin karkea esimerkki. Jotkut ovat vähän piilotetummin ja hienovaraisemmin, mutta periaate on sama.

Oma etu ja ääretön itsekkyys. Minäminä, minä ensin, minulle enemmän, on homman nimi. Se ei aina tule heti esiin, mutta jossain vaiheessa kyllä. Hyväksikäyttäjä.
 
"Entä, jos on narsistinen henkilö tavallaan paljastuu narsistiksi, miten hän käyttäytyy. Tiedän, ei ole yhtä yleistä käytösmallia mutta kuitekin olisin kiitollinen vastauksista."

Höm. Siis ei narsisti itse tiedä olevansa narsisti. Sairaus se on. Ei käytös muutu siitä että "paljastuu".
 
Luulin jo että joku antaa narsistille potkut..
 
  • Tykkää
Reactions: -tibis
Diagnoosia ei voi tehdä maallikko. Ei edes julkisuuden henkilöstä. Jokainen itseään täynnä oleva mulkku ei ole narsisti.

Narsisti harvemmin lähtee diagnosoitavaksi lääkärille. Toiseksi taitava narsisti harhauttaa myös lääkäreitä, psykologeja ja sosiaaliviranomaisia usein kuin litran mittaa. Usein on niin, että narsistin tunnistaa vain sellaisen kanssa todella tekemisissä ollut ja elänyt ja narsistin "sisimmän" nähnyt.
 
Entä, jos on narsistinen henkilö tavallaan paljastuu narsistiksi, miten hän käyttäytyy. Tiedän, ei ole yhtä yleistä käytösmallia mutta kuitekin olisin kiitollinen vastauksista.

No, minut yritti tappaa "paljastuttuaan". Paljastuminen oli egolle niin kova kolaus ja häpeä. Vainosi vuosia, pelkäsin henkeni puolesta ja pelkäsin myös lapsemme puolesta ja toisinaan saan pelätä yhä, viiden vuoden jälkeenkin. Jouduin antamaan yhteistä lastamme hänelle välillä, koska narsisti vedätti kaikkia viranomaisia. Pelkäsin oikeasti, että vahingoittaa lasta, koska hänen kostonhimollaan ei tuntunut olevan mitään rajaa. Niin hullu, että tekisi melkein mitä vain kostaakseen minulle.
 

Yhteistyössä