Näkemisen armolahja uskovaisilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miinamaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
jumala tykkää antaa pimeitä vertauskuvallisia näkyjä jollekkin suomalaiselle tehdastyöläiselle, ja samaan aikaan kun tämä ihme tapahtuu jumalaa ei kiinnosta paskan vertaa lapsen kuoleminen nälkään darfurissa? on se onni että jumala suosii länsimaalaisia. :heart: :xmas:

Tutkimattomat ovat herran tiet :laugh:

toki. näinhän se on, vittu kun menin unohtaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
jaa mutta jos enm ihan väärin muistya niin näkihän joku raamatussa ainaki unia missä sai neuvoja/käskyjä tai jotain. siitä on niin kauan kun kirjan luin ..

Kyllä, Jumala antaa näyn unessa joillekin jossa tietoa tulevasta tai näkynä rukouksessa.

no minä kun mielellään kysenalaistan kaikkea niin mites tuo eroaa enneunista=ennustamisesta ?

"lähde" on vaan tyystin eri kuin esim. tarot-korteista tms ennustaminen. Jotkut ovat täyttä huijausta, mutta jotkut ovat todella antautuneet pahan palvelemiseen tätä kautta.

jaa mutta jos enm ihan väärin muistya niin näkihän joku raamatussa ainaki unia missä sai neuvoja/käskyjä tai jotain. siitä on niin kauan kun kirjan luin ..

Kyllä, Jumala antaa näyn unessa joillekin jossa tietoa tulevasta tai näkynä rukouksessa.

no minä kun mielellään kysenalaistan kaikkea niin mites tuo eroaa enneunista=ennustamisesta ?

"lähde" on vaan tyystin eri kuin esim. tarot-korteista tms ennustaminen. Jotkut ovat täyttä huijausta, mutta jotkut ovat todella antautuneet pahan palvelemiseen tätä kautta.

no lähteestä riippumatta mun mielestä kaikki on huijaamista ..

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Hohoi, eikö mun shamanismikysymykseeni vastata? Harjoitan shamanismia ja tiedän itse noi tilat.

Tilat? tyyliin jumalallinen/luonnollinen/demoninen? Kristityt eivät usko siihen, että luonnollisesti voisi nähdä, vaan se on joko jumalallista tietoa, tai demonista näkemistä.

Vai mitä sä tarkoitit?

Tarot- korteista ei ennusteta. Jos sulle joku on väittänyt ennustavansa, on puhunut lööperiä. Taroteista tulkitaan, ei ennusteta.

ja mistä vastaanottaja tietää että kuka on oikeesti lähettäjä :o

Kyllä ihminen tietää kummalla puolella seisoo. Ainakaan Jumalan puolella ei voi seistä, kuin tietoisesti valitsemalla sen joka päivä.

no eihän ne tiedä. ne vaan uskoo sokeasti. :heart:

hihhulit haukkuu toisia hihhuleja. vain minä olen oikeassa... :xmas:

en mä ketään hauku, haluan vaan tietää..

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tarot- korteista ei ennusteta. Jos sulle joku on väittänyt ennustavansa, on puhunut lööperiä. Taroteista tulkitaan, ei ennusteta.
:laugh: aha, ok

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kristityt eivät usko siihen, että luonnollisesti voisi nähdä, vaan se on joko jumalallista tietoa, tai demonista näkemistä.

Ja nämä kaksi asiaa erottaa toisistaan miten? Voishan se Lussekin niitä ennusunia laitella siinä ku Jullekin.

Kristityt eivät usko siihen, että luonnollisesti voisi nähdä, vaan se on joko jumalallista tietoa, tai demonista näkemistä.

Ja nämä kaksi asiaa erottaa toisistaan miten? Voishan se Lussekin niitä ennusunia laitella siinä ku Jullekin.

Kuten sanoin, ihminen tietää, kummalla puolella seisoo. Jumalan puolella ei voi seistä, kuin tietoisesti valitsemalla sen joka päivä.

Hohoi, eikö mun shamanismikysymykseeni vastata? Harjoitan shamanismia ja tiedän itse noi tilat.

Tilat? tyyliin jumalallinen/luonnollinen/demoninen? Kristityt eivät usko siihen, että luonnollisesti voisi nähdä, vaan se on joko jumalallista tietoa, tai demonista näkemistä.

Vai mitä sä tarkoitit?

Noi tilat, mistä puhuit.
Tiedätkö. Ihmisen pahin vihollinen on pelko. Kun sä voitat sen, saat rauhan.
Turha pelätä mitään saatanoita tai demoneita.
Niitä ei ole.

no eihän ne tiedä. ne vaan uskoo sokeasti. :heart:

hihhulit haukkuu toisia hihhuleja. vain minä olen oikeassa... :xmas:

en mä ketään hauku, haluan vaan tietää..

tarkoitin siis, että jokainen uskonto kuvittelee olevansa oikeassa. hihhuli numero 1 (hellari) väittää että shamanismi on saatanasta. hihhulimuslimi kuvittelee että hihhuli numero 1 on saatanasta. shamanisti kuvittelee että on oikeassa, ja sekä hihhuli 1 että hihhuli 2 on väärässä.

kuvitellaan. minä, jumala, heitän sinulle 200 marmorikuulaa lattialle. vain yksi kuula on oikea valinta, muut vääriä. minkä valitset? sama uskonnoissa...

kuvitellaan nyt vaikka että mä näkisin seuraavan kerran nukkuessani enneunia. (en näe unia ollenkaan, tai en muista niitä). tasan en osais sanoa että kuka on lähettäjä..

kuvitellaan. minä, jumala, heitän sinulle 200 marmorikuulaa lattialle. vain yksi kuula on oikea valinta, muut vääriä. minkä valitset? sama uskonnoissa...

en valitse mitään. mun käsityksen mukaan usko valitsee ihmisen eikä toisinpäin.
eiole arpa osunu kohdalle. eikä haittaa yhtään.. :xmas:

Vai mitä sä tarkoitit?

Noi tilat, mistä puhuit.
Tiedätkö. Ihmisen pahin vihollinen on pelko. Kun sä voitat sen, saat rauhan.
Turha pelätä mitään saatanoita tai demoneita.
Niitä ei ole.

Mites noi tilat, miksi tossa sitten on se demoninen?
Mä tasan tiedän, että demoneita on. Mutta ennemmin, kuin pelkään niitä, pelkään Jumalaa ja haluan pysyä Hänen kanssa väleissä. Jumalan voiman rinnalla pahuus on kuin räksyttävä rakki. Mutta jos sitä ei tiedä, voi pelko saada otteen. Myös silloin paha saa otteen, jos ihminen luulee itse jotain olevansa. Jos ei tiedä pahan olemassaoloa, ei voi sitä vastaan suojautua.

Kuten sanoin, ihminen tietää, kummalla puolella seisoo. Jumalan puolella ei voi seistä, kuin tietoisesti valitsemalla sen joka päivä.

uskossa oleva siis tietää kummalla puolella seisoo, eli kun saa näkyjä tai mitä tahansa tietää että ne on Jumalalta ja hyviä. mutta jos mä pakana näen unen tai ennustan asian tai aistin hyvän, uskovaiset kieltävät sen koska en voi tietää onko se hyväksi naamioitunut paha.

mikä musta tekee huonomman aistimaan sen todellisen hyvän, ettei se 'kelpaa', vain koska en kutsu sitä Jumalaksi? =)

Yhteistyössä