Naisnäkökulmaa pettämisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perheen kokoinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siihen voit vain itse ottaa kantaa, että hyväksytykö vaimosi ystävyyden vai et. Kaikki itse siis tekevät omat roolinsa. Myös muut täällä. Muiden rooleihin et voi vaikuttaa.

Täällä kirjoittavat ihmiset ovat omien rooliensa ja tunteidensa asiantuntijoita ja niihin valintoihin et sinä voi vaikuttaa.

Nämä ovat niitä juttuja, joihin ei ole olemassa (yhtä) vastausta. Tässäkin pettämisjutussa on vähintään neljä aikuista ja lisäksi lapset. matemaatikko ehkä voisi laskeskella todennäköisyyttä onnistumiselle tai menetyksille tulevaisuudessa. Variaatioita on loputtomiin.

Mutta kuitenkin on varmaa, että tilanne on surkea kokemuksena ja tunnetasolla kaikille. Kaikki ovat pettyneet, petettyjä jollain tavoin suhteissaan puolisoon, salarakkaaseen, itseensä ja varmaan myös lapset vanhempiinsa. Aikaa on valunut pois perheeltä ja lapsilta salarakassuhteessa, ajatuksissa, viestittelyssä ja jutun puimisessa nyt ja myöhemmin. Vanhemmat eivät pysty olemaan läsnä lastensa elämässä siinä määrin kuin voisi tasapainoisessa perhe-elämässä olettaa olevan.

Aloittajalle vaimo on kertomansa mukaan aiheuttanut pettämisen, jonka hän on kertaalleen hyväksynyt. Nyt tilanne on toinen tai entisen hyväksynnän jatkumoa. Itse pitää ratkaista, milloin mitta tulee täyteen.

Kyse voi myös olla vaimon persoonasta. Jos ei olisi ex-salarakasta, olisi ehkä joku muu. Jollekin naisille on hyvin tärkeää, että heillä on tuttavuuksia, ihailijoita ja mahdollisuuksia aina varalla. Jotkut pönkittävät itsetuntoaan kehumalla kaikilla tuttavuuksillaan, jopa lapsuudenystävillään. Pitää saada tietää, mitä kaikille "vanhoille" kuuluu. Sillä perusteella pitävät itseään hyvin sosiaalisina. Mutta onko kyse jostain riippuvuudesta, siitä ettei osaa päästää mistään irti?

Minua ihmetyttää edelleen aloittajan kysymys: eli haluaako vaimo ystävyyttä ja mies myös. Ja miehen vaimo hyväksyy tämän? Vai onko tämä nyt apn vaimon yksipuolinen päähänpinttymä jostakin omasta mielihalusta. Ihan ihmeellinen tarina. Mitä tuollainen ystävyys voisi olla? Miten sellaista voisi toteuttaa? En näe mitään todellista realistista elämää tuossa kuviossa.

Minä taas jumituin siihen, että ap uskoo että vaimonsa olisi raivona, jos olisi miehensä tilanteessa. Miksi mies ei saisi reagoida samoin, esim. olemalla vihainen, vaimo vaan ihmettelee kun mies vielä vanhoja kaivelee. Pitäisikö miehen vaan mukisematta suostua siihen, että nainen pitää edelleen yhteyttä rakastajaan, vaikka oli toisin sovittu? Pitääkö nainen itsestään selvyytenä, että miehen tulisi hyväksyä mitä tahansa reagoimatta, kun itse saa raivoilla mielensä mukaan? Miksi noin erilaiset odotukset, onko mies vellihousu, jonka vaimo tekee suhteessa omat, itselleen sopivat säännöt? Aika itsekkään ja lapsellisen tuntuinen ämmä muutenkin, tyyliin minä, minä, minä.

Vaimoni monen vuoden suhde ukkomieheen paljastui. Ero oli edessä, mutta pienten lasten ja kuitenkin kaiken entisen hyvän takia päätimme jatkaa liittoamme. Toki ehdoton edellytys oli, että tämä mies poistuu hänen elämästään.
Nyt sain selville, että ovat tapailleen jollain tapaa aina silloin tällöin. Myöskin testarit ja sähköpostit ovat olleet yhteysvälineinä. Vaimo on visusti kieltänyt pitävänsä mitään yhteyttä häneen enää kiinnijäämisen jälkeen.

Vaimoni selitti, että mies on niin hyvä ystävänsä, että hän haluaa pitää tämän jäljellä. Minusta tämä on epämiellyttävää. Voiko vanhasta ihastussuhteesta tulla pelkästään ystävyyssuhde, mietin.
Onko nyt parisuhteemme päätöksessään, koska hän oli tällaisen valinnan tehnyt. Neuvokaa etenkin naispuoleiset, miten tämän tilanteen kanssa edetään. Onko minulla vain rooli aisankannattajana ja perheen talouden huolehtijana?

Kertaalleen jo kirjoitin, että lemmppaa tuollainen vaimo.
Tahi sanot joko tai, mutta ei tuollaista nössöilyä, pettämistä en suvaitse ollenkaan, jos joku tuttu tällaista harrastaa, taatusti käräytän hänet.-
Ja tuttuni tietävät tämän.
Vaimosi on jo kertaalleen valehdellut asiasta, sinua voidaan pettää nykyäänkin, muista se.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä