Naisnäkökulmaa pettämisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perheen kokoinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perheen kokoinen mies

Vieras
Vaimoni monen vuoden suhde ukkomieheen paljastui. Ero oli edessä, mutta pienten lasten ja kuitenkin kaiken entisen hyvän takia päätimme jatkaa liittoamme. Toki ehdoton edellytys oli, että tämä mies poistuu hänen elämästään.
Nyt sain selville, että ovat tapailleen jollain tapaa aina silloin tällöin. Myöskin testarit ja sähköpostit ovat olleet yhteysvälineinä. Vaimo on visusti kieltänyt pitävänsä mitään yhteyttä häneen enää kiinnijäämisen jälkeen.

Vaimoni selitti, että mies on niin hyvä ystävänsä, että hän haluaa pitää tämän jäljellä. Minusta tämä on epämiellyttävää. Voiko vanhasta ihastussuhteesta tulla pelkästään ystävyyssuhde, mietin.
Onko nyt parisuhteemme päätöksessään, koska hän oli tällaisen valinnan tehnyt. Neuvokaa etenkin naispuoleiset, miten tämän tilanteen kanssa edetään. Onko minulla vain rooli aisankannattajana ja perheen talouden huolehtijana?

Jos joku pariskunta on oikeasti sopinut keskenään, että he voivat harrastaa seksiä miudenkin kanssa, niin sittenhän se on ihan ok. Silloin ei tarvitse enää selitellä mitään puolin eikä toisin.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt sitä joidenkin ihmisten käsitystä, että parisuhteessa oleva mies
voi olla uskoton vaimoleen, mutta vaimo ei. Kyllähän uskottomuus aina vaimoa loukkaa, sekä henkisellä tasolla että myöskin hänen naiseuttaan, ettei ole riittänyt miehelle, eikä ole enää tarpaeeksi vetävä omalle miehelleen.
Jos mies selittää vaimoleeen, että sehän oli pelkkää seksiä, ei siinä ollut mitään tunnetta mukana, niin kyllä vaimokin voi selitellä ihan vastaavanlaisesti miehelleen, jos jää kiinni. Jos mies on uskoton, niin miksi vaimon pitäisi olla uskollinen ? Käydään vuoroin vieraissa, vai kuinka ?!
Jos mies ei ole mikkään pyhimys, niin pitäisikö vaimon olla joku enkeli ?!
Jos toinen osapuoli on jatkuvasti uskoton, niin kyllä silloin yleensä ennenpitkää erotaan.
Jos kerran pitää olla uskoton, niin molemmat saavat olla uskottomia ja pitää hauskaa niin että hippulat vinkuu.
On olemassa veilä onnellisia ja uskollisia pariskuntia, jotka jopa rakastavat toisiaan. Yleensä ihmiset haluavat, että toinen avioliitto onnistuisi uuden puolison kanssa ja oltaisiin onnellisia.

Rakkaus ei ole loppunut, mutta usko ja toivo vietiin. Mustasukkaisuus on kalvava sairaus. En pysty jatkamaan yhdessä sen takia... Joskus pelottaa teenkö oikeita ratkaisuja, elämä on niin lyhyt ja ainoa. Olen kiitollinen ennestään tuntemattomalle miehelle joka soitti ja kertoi että puolisomme pettävät meitä yhdessä. Se oli huonon uutisen paras keino tulla ilmi. Sain häneltä kriisikeskusteluapua.

Mielestäni vaimolla ei ole mitään oikeutta pitää entistä (?) rakastajaansa ystävänään ja uskottunaan teidän suhteenne ohella.
Hän on pettänyt ja jäänyt kiinni - jos hän haluaa sinun kanssasi jatkaa on hänen tehtävä valintoja.

Kaikkea ei voi saada.

Vaimoni monen vuoden suhde ukkomieheen paljastui. Ero oli edessä, mutta pienten lasten ja kuitenkin kaiken entisen hyvän takia päätimme jatkaa liittoamme. Toki ehdoton edellytys oli, että tämä mies poistuu hänen elämästään.
Nyt sain selville, että ovat tapailleen jollain tapaa aina silloin tällöin. Myöskin testarit ja sähköpostit ovat olleet yhteysvälineinä. Vaimo on visusti kieltänyt pitävänsä mitään yhteyttä häneen enää kiinnijäämisen jälkeen.

Vaimoni selitti, että mies on niin hyvä ystävänsä, että hän haluaa pitää tämän jäljellä. Minusta tämä on epämiellyttävää. Voiko vanhasta ihastussuhteesta tulla pelkästään ystävyyssuhde, mietin.
Onko nyt parisuhteemme päätöksessään, koska hän oli tällaisen valinnan tehnyt. Neuvokaa etenkin naispuoleiset, miten tämän tilanteen kanssa edetään. Onko minulla vain rooli aisankannattajana ja perheen talouden huolehtijana?
Älä luule luuta lihaksi tai lampaapäätä makkaraksi!Ei akat sulle eroneuvoja anna.
Ei muuta kun sulle,mulle loput kauppaan takaisin!

Viimeksi muokattu:
sorry ap,

Sun vaimosi ei kunnioita sinua pätkääkään, eikä edes rakasta, kun ei aikuisten oikeasti dumppaa tuota kaveria pois parisuheestanne. Eli vaimosi saa kaverilta jotain sellaista mitä ei sinulta saa, henkistä tai fyysistä, mitä lie, mutta jotain kuitenkin.

Jos kestät sen, niin jatka parisuhdetta, jos et, niin pistä ero vireille.

Hyvin kiteytti ajatukseni "aikuinen nainen". Mielestäni avioliiton ulkopuolinen suhde ei voi muuttua pelkäksi ystävyydeksi. Jotakin he edelleen toisiltaan saavat ja se jokin on pois sinun ja vaimosi suhteesta.

Sinkkuaikana tyttökavereiden kanssa paljon keskusteltiin aiheesta "kaveri exän kanssa" ja yhteisymmärrykseen ei koskaan oikein päästy. Itse olen aina katkaissut välit exiin välittömästi ja kokonaan - minulle elämässä eteenpäin meneminen tarkoitti ja tarkoittaa edelleen vanhojen asioiden taakseen jättämistä. Toisille kavereilleni taas oli äärimmäisen tärkeää pysyä ystävänä exien kanssa - miksi, sitä en edelleenkään ymmärrä. Eikö sille rakkaimmalle suhteelle pitäisi antaa kaikkensa ja keskittyä vain siihen eikä entisiin heiloihin?

Mielestäni vaimollasi ei ole nyt muita vaihtoehtoja kuin valita joko perhe tai se entinen heila. Molempia hän ei voi saada - toisesta on luovuttava.

en minä tarkoittanut että kun erotaan niin eksälle ei edes päivää sanota.

Kyllä eksiensä kanssa voi moikata kun kadulla vastaan tulee ja vaihtaa muutaman sanan,
käydä jopa kahvilla isommalla porukalla jne.. ihan kuin kenen tahansa tutun kanssa.

Etenkin jos on yhteisiä lapsia, niin silloin on todella suotavaa, että erotaan sovussa ja ex-puolisoiden välit pysyvä asiallisina ja hyvinä. Näin saadaan kasvatettua täyspäisiä uusia aikuisia tähän yhteiskuntaan.

Mutta se, että uskottomuudesta kiinni jäätyäkin lähetellään sähköpostia, tekstaillaan tai soitellaan tämän toisen kanssa puolison selän takana yhä... niin silloin tuosta sivusuhteesta on vielä jotakin jäljellä. Ne tunteet ovat poissa aviopuolisolta.

Jokainen vastaa ja päättää omasta suhteestaan ja liitostaan sekä tekemistään sopimuksista. Vaikka elleiltä kysytkin, niin kyllä vaimosi antaa sinulle tarvitsemasi vastauksen - tai on jo antanut. Oma moraali ja sietokyky on sen jälkeen se, johon on peilattava kokemusta - ensin pettämistä ja sitten jatkoa.

Kaikkien moraali ei kulje samaa rataa. Jos yksi pettää ja toinen jättää, niin voiko kolmas olla ystävä. Aviomiehenä ja isänä varmaan itse tiedät omat ihanteesi ja arvosi. Tarvitseeko niitä kysyä muilta (naisilta tai miehiltä) tai varsinkaan vaimolta. Ilmeisesti vaimosi ei ole toiminut sinun arvojesi mukaan. Olette ainakin kovin erilaisia parisuhteeseen ja ehkäpä myös lastenne kasvattajiksi.

Vaimolle olisi varmaan hyvä saada puolisokseen ystävä, rakastettu. Sitähän me kaikki sisimmässämme toivomme. Lasten kannalta voi perheen kasassa pitäminen olla järkevää :) muttei aina eheyttävää. Lapsilta kuitenkin voi olla vaikea ruveta kyselemään, mitä mietä he ovat vanhempien suhteesta ja suhteista, erosta tai perheen tilanteesta yleensä, koska se voi olla uhkaavaa jo sinänsä, vaikka lapset kyllä aavistavat paljon.

Viimeksi muokattu:

Vaimosi keskusteli miehen kanssa, että nyt tämän ja tämän takia emme voi enää olla ystäviä ym.? Jos näin ja mies ei ole enää sinkku niin mihin vaimosi tätä miestä enää tarvitsee ...
Mitä mies sanoo asiasta?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ystävätär;10825353:
Sinkkuaikana tyttökavereiden kanssa paljon keskusteltiin aiheesta "kaveri exän kanssa" ja yhteisymmärrykseen ei koskaan oikein päästy. Itse olen aina katkaissut välit exiin välittömästi ja kokonaan - minulle elämässä eteenpäin meneminen tarkoitti ja tarkoittaa edelleen vanhojen asioiden taakseen jättämistä. Toisille kavereilleni taas oli äärimmäisen tärkeää pysyä ystävänä exien kanssa - miksi, sitä en edelleenkään ymmärrä. Eikö sille rakkaimmalle suhteelle pitäisi antaa kaikkensa ja keskittyä vain siihen eikä entisiin heiloihin?

Samaa mieltä, exät on taaksejäänyttä elämää. En pitäisi myöskään siitä jos omalla miehelläni kulkisi liuta exiä perässä, kuten ei hänkään arvostaisi jos minä riekkuisin exieni kanssa. Ainoastaan jos on lapsia yhdessä on syy pitää yhteyttä, ja tällöinkin vain lapsiin liittyen, asiallisesti eikä mitenkään "ollaan parhaita kavereita" -tyylillä. Minulle ainakin se oma kumppani on se paras kaveri. En haluaisi miehen exiä meidän luo kahville puhumaan vanhoista, ja jälleen kerran ei mieskään sellaista haluaisi kuulla minun exiltäni.

Jos miehiltä muuten kysytään, niin he voivat olla ystäviä naisen kanssa vain niin kauan kunnes saavat merkin että jotain muutakin irtoaisi. Jos siis nainen näyttää vihreää valoa, hyppää mies sänkyyn. Varsinkin exät jotka ovat jo sängyn jossain vaiheessa jakaneet ovat helppoja "lankeamiskohteita"...

Alkuperäiseen viestiin vastatakseni, vaimo joko valitsee sinut tai sen toisen miehen. Anna hänen valita, luulen että jos hän valitsee sen toisen miehen on sinulle ja lapsille parempi että saatte sen tietää ja asiat selviksi. Voit sitten etsiä itsellesi uuden kunnon naisen joka ei haikaile vanhojen perään.

Oon joskus pettänyt. En kuitenkaan voisi edes kuvitella ihastumisen ja seksisuhteen muuttuvan "syväksi ystävyydeksi" siinä rinnalla, kun keskittyisin siihen oikeaan parisuhteeseen. Kyllä se olisi rusinat pullasta tilanne, jos rakastajankin saisin "ystävänä" pitää puolison luvalla. Kyllä se myös olisi muuta kuin "ystävyyttä".

Sua vedätetään ihan kunnolla. Tällaisessa tapauksessa se on valinnan paikka. Joko sinä tai "ystävä". Eri asia jos tuo suhde olisi muuttunut ystävyydeksi jo ennen teidän suhdettanne. Mut ei se niin tapahdu, et ollaan suhteessa sun kanssa ja pannaan toista ja sit kun jäädään kiinni, niin pano muuttuu ystäväksi ja sinä puolisoksi. Aivan absurdi ajatuskin :D

Kannattaako suhdetta jatkaa, jos vaimo ei kunnioita ja rakasta sinua enää? Luottamus on varmasti tuhottu ikuisiksi ajoiksi. Pelkästään lasten kanssa ei kannata olla yhdessä, vaikka kyllähän moni niin tekee. Silloin kannattaa tehdä itselleen selväksi, että miksi pysyy avioliitossa (raha, kulissit, lapset, unelmien koti).

Vaimosi ei näytä siltä, että hän olisi ollenkaan jättämässä ihastustaan. Itselläni on se linja, että asioista puhutaan avoimesti. Minä en ainakaan mene edes kahdestaan kenenkään miehen kanssa suljettujen ovien taakse juuri siksi, että ei tule mitään väärinkäsityksiä kenenkään taholta. Jos esimerkiksi haluaisi pitää asialliset välit ex-puolisoon, niin minusta on OK, että hän on tervetullut esim. lasten rippijuhliin, jolloin muutkin ihmiset ovat paikoilla. Sen sijaan se ei ole hyväksyttävää, että exän kanssa kahdestaan käydään esim. exän kotona. Olen itse huomannut, että kun olen tarkka tällaisissa asioissa, niin puolisonkaan ei ole tarvinnut ikinä epäillä, että minä petän tai käytän tilaisuutta hyväkseen (tai että ex yrittäisi tehdä lähempää tuttavuutta).

Onko vaimosi kertonut siis sinulle miehen kannan eli haluaako hän ystävyyttä? Onko välit mieheen "ystävällishenkiset" eli ei mitään selvitettävää enää? Onko mies sinkku/varattu?

Kaikki tämä vaikuttaa ja mitä ystävyys tarkoittaa? Joskus ystävyyskin voi olla vaan platonista mutta tuskin muuta. Siihenkin tarvitaan kahden tahto. Nyt kerrot vaimosi kannan mutta et miehen kantaa. Mikä se on? Totta on että todellisia ystäviä meillä on elämässä todella vähän. Miehen ja voimon pitää olla toistensa parhaat ystävät. Muita ei tähän suht

Viimeksi muokattu:
Onko vaimosi kertonut siis sinulle miehen kannan eli haluaako hän ystävyyttä? Onko välit mieheen "ystävällishenkiset" eli ei mitään selvitettävää enää? Onko mies sinkku/varattu?

Kaikki tämä vaikuttaa ja mitä ystävyys tarkoittaa? Joskus ystävyyskin voi olla vaan platonista mutta tuskin muuta. Siihenkin tarvitaan kahden tahto. Nyt kerrot vaimosi kannan mutta et miehen kantaa. Mikä se on? Totta on että todellisia ystäviä meillä on elämässä todella vähän. Miehen ja voimon pitää olla toistensa parhaat ystävät. Muita ei tähän suht

Muita ei tähän suhteeseen siis mahdu!

Viimeksi muokattu:
Vaimoni salarakkaalla on vaimo ja lapsia, yhtä pieniä kuin meilläkin. Tämä vaimo ei tiedä mitään koko suhteesta silloin eikä nytkään. Oon sen tyyppinen äijä, etten mieluusti lähde toisten elämää pilaamaan tai puuttumaan siihen.
Mies on siis naimisissa, ja luulen, että seksi on ollut se yhdessäpitävä voima henkisen suhteen lisäksi. Vaimonihan yritti pitää suhdetta salaisena, mutta kun otti miehen mukaan työmatkoille, sitä eivät kaikki työkaverinsa katsoneet suopeasti ja kertoivat minulle. Tätä vaimo ei tiedä vielä tänäkään päivänä. Sähköpostin auki jääminen ja tekstarit sitten paljastivat suhteen edelleen jatkumisen.
He eivät ole olleet aiemmin tuttuja, tapasivat liikuntaharrastuksessa lapsien syntymän jälkeen.

Suhteemme vaimon kanssa on ollut hyvää, seksiä on ollut, ja muutenkin sopuisaa. Todella yllättävää suhteen edelleen jatkumisen paljastuminen oli. Niinkuin kerroin, vaimo kertoo heidän vain kyselevän kuulumisia, ei sen kummenmpaa.

Jos itse olisin tehnyt vastaavaa, vaimo olisi aivan raivona, tempperamenttinen kun on. Nyt hän vain suhtautuu, että oletpa outo, vanhoja juttuja kaivelet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ystävätär;10825353:
Hyvin kiteytti ajatukseni "aikuinen nainen". Mielestäni avioliiton ulkopuolinen suhde ei voi muuttua pelkäksi ystävyydeksi. Jotakin he edelleen toisiltaan saavat ja se jokin on pois sinun ja vaimosi suhteesta.

Mielestäni vaimollasi ei ole nyt muita vaihtoehtoja kuin valita joko perhe tai se entinen heila. Molempia hän ei voi saada - toisesta on luovuttava.

Olen Ystävättären kanssa sekä samaa, että eri mieltä. Mielestäni salarakas, jonka kanssa puolisoa on petetty, ei voi muuttua ystäväksi. Molempia ei voi tosiaankaan saada. Jos liittoa todella yritetään pelastaa, tulisi vaimon katkaista kaikki yhteydet tähän mieheen. Yhteyden pitäminen ex-rakastajaan miehen selän takana, vaikka se ei olisikaan seksuaalista, on silti mielestäni jonkin asteista pettämistä, ja varmasti rikkoo viimeisenkin luottamuksen rippeen puolisoiden väliltä.

Toisaalta en ymmärrä sitä, miksi pitäisi katkoa välit kaikkiin exiin. Kyllä exien kanssa voi olla ystäviä. Kaikki riippuu siitä millainen suhde oli, ja miten ja minkä vuoksi se päättyi. Itse olen ystävä kahden vanhan poikakaverini kanssa. Tulimme ja tulemme todella hyvin toimeen keskenämme, eikä välillämme ole enää minkäänlaista seksuaalista jännitettä. Tämän vuoksi seurustelusuhteet aikanaan päättyivät ja ystävyyden säilyttäminen on onnistunut, sillä ero oli yhteinen päätös. Tietenkin jos exään on vielä vahvoja tunteita tai seksuaalista kipinää, kannattaa varmasti tehdä selvä ero ja jättää yhdeytenpidot kohteliaaseen moikkaukseen tavattaessa.

ja etenkin jos se on ollut salarakassuhde. Vaatii kyllä kumppanilta tosi paljon ymmärrystä. Vaikutat olevan aika hieno mies, kun et oo naista lempannut jo saman tien hykertelemään suhteeseensa.
Tiedän, että on rankkaa vetää pöytään kortit ja käskeä valitsemaan. Luulen, että vaimosi voi valita tuon miehen. Etenkin jos siellä parisuhde vetää viimeisiään. Mutta se sinun täytyy tehdä. Selkeästi rakastat vielä puolisoasi ja lastesi äitiä. Mutta...rakastatko itseäsi? Sinulle tehdään tosi julmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Exiä ja "exiä";10825745:
Olen Ystävättären kanssa sekä samaa, että eri mieltä. Mielestäni salarakas, jonka kanssa puolisoa on petetty, ei voi muuttua ystäväksi. Molempia ei voi tosiaankaan saada. Jos liittoa todella yritetään pelastaa, tulisi vaimon katkaista kaikki yhteydet tähän mieheen. Yhteyden pitäminen ex-rakastajaan miehen selän takana, vaikka se ei olisikaan seksuaalista, on silti mielestäni jonkin asteista pettämistä, ja varmasti rikkoo viimeisenkin luottamuksen rippeen puolisoiden väliltä.

Toisaalta en ymmärrä sitä, miksi pitäisi katkoa välit kaikkiin exiin. Kyllä exien kanssa voi olla ystäviä. Kaikki riippuu siitä millainen suhde oli, ja miten ja minkä vuoksi se päättyi. Itse olen ystävä kahden vanhan poikakaverini kanssa. Tulimme ja tulemme todella hyvin toimeen keskenämme, eikä välillämme ole enää minkäänlaista seksuaalista jännitettä. Tämän vuoksi seurustelusuhteet aikanaan päättyivät ja ystävyyden säilyttäminen on onnistunut, sillä ero oli yhteinen päätös. Tietenkin jos exään on vielä vahvoja tunteita tai seksuaalista kipinää, kannattaa varmasti tehdä selvä ero ja jättää yhdeytenpidot kohteliaaseen moikkaukseen tavattaessa.

Vaimoni salarakkaalla on vaimo ja lapsia, yhtä pieniä kuin meilläkin. Tämä vaimo ei tiedä mitään koko suhteesta silloin eikä nytkään. Oon sen tyyppinen äijä, etten mieluusti lähde toisten elämää pilaamaan tai puuttumaan siihen.
Mies on siis naimisissa, ja luulen, että seksi on ollut se yhdessäpitävä voima henkisen suhteen lisäksi. Vaimonihan yritti pitää suhdetta salaisena, mutta kun otti miehen mukaan työmatkoille, sitä eivät kaikki työkaverinsa katsoneet suopeasti ja kertoivat minulle. Tätä vaimo ei tiedä vielä tänäkään päivänä. Sähköpostin auki jääminen ja tekstarit sitten paljastivat suhteen edelleen jatkumisen.
He eivät ole olleet aiemmin tuttuja, tapasivat liikuntaharrastuksessa lapsien syntymän jälkeen.

Suhteemme vaimon kanssa on ollut hyvää, seksiä on ollut, ja muutenkin sopuisaa. Todella yllättävää suhteen edelleen jatkumisen paljastuminen oli. Niinkuin kerroin, vaimo kertoo heidän vain kyselevän kuulumisia, ei sen kummenmpaa.

Jos itse olisin tehnyt vastaavaa, vaimo olisi aivan raivona, tempperamenttinen kun on. Nyt hän vain suhtautuu, että oletpa outo, vanhoja juttuja kaivelet.

Kyllä on niin sekava juttu. Mitäköhän se vaimon "miehen" vaimo ajattelee ystävyydestä, mikä herätetään henkiin.

Taitaa olla paree vaan jokaisen pysyä omissa housuissaan tai hameissaan. Eikä alkaa leikkiä Tarzania. Vanha juttu, mikä vanha juttu. Jos viime vuosituhannelta niin ei kannata herätellä "kuolleita" haudoistaan.

Viimeksi muokattu:
Itse pistäisin vaimon pellolle ja kävisin painamassa tätä toista miestä turpaan. Lapsien takia ei kannata jäädä tuollaiseen suhteeseen ja nöyryyttää itseään enempää. Itseään kunnioittava mies ei katselisi tuollaista toimintaa hetkeäkään vaan kokoaisi arvokkuuden rippeensä ja jatkaisi elämäänsä muualla. Hyvä mies, ansaitset parempaa, hanki se...

Yhteistyössä