Naisnäkökulmaa pettämisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perheen kokoinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perheen kokoinen mies

Vieras
Vaimoni monen vuoden suhde ukkomieheen paljastui. Ero oli edessä, mutta pienten lasten ja kuitenkin kaiken entisen hyvän takia päätimme jatkaa liittoamme. Toki ehdoton edellytys oli, että tämä mies poistuu hänen elämästään.
Nyt sain selville, että ovat tapailleen jollain tapaa aina silloin tällöin. Myöskin testarit ja sähköpostit ovat olleet yhteysvälineinä. Vaimo on visusti kieltänyt pitävänsä mitään yhteyttä häneen enää kiinnijäämisen jälkeen.

Vaimoni selitti, että mies on niin hyvä ystävänsä, että hän haluaa pitää tämän jäljellä. Minusta tämä on epämiellyttävää. Voiko vanhasta ihastussuhteesta tulla pelkästään ystävyyssuhde, mietin.
Onko nyt parisuhteemme päätöksessään, koska hän oli tällaisen valinnan tehnyt. Neuvokaa etenkin naispuoleiset, miten tämän tilanteen kanssa edetään. Onko minulla vain rooli aisankannattajana ja perheen talouden huolehtijana?

Itse kysyisin mikä siinä toisessa miehessä on parempaa, ja eritoten seksin paremmuudessa.

Jopa olisin valmis tekemään niinkin radikaalin teon, että pyytäisin nähdä sen toisen miehen ja vaimon rakastelun.

Tuosta ainakin selviäisi se voisinko itse tehdä jotain toisin.

Ja sekin selviäisi, onko se salainen seksi vaimolle tärkeää.
Eli siinä salaisuudessa on se paremmuuden juju.

Itse kysyisin mikä siinä toisessa miehessä on parempaa, ja eritoten seksin paremmuudessa.

Jopa olisin valmis tekemään niinkin radikaalin teon, että pyytäisin nähdä sen toisen miehen ja vaimon rakastelun.

Minulla oli vastaavanlainen tilanne eli tässä minun tarina.Vaimollani ja hänen työkaverillaan alkoi seksisuhde noin 20 vuotta sitten.Mistäkö tiedän.Työreisuille pakattiin mukaan sukkanauhaliiviä ,nailonia pikku pöksyjä jne.
No lopulta sain selville ja aiheutti tietenkin riitoja ja mustasukkaisuutta mutta aina ne selvitettiin.
Ja sitten taas oli suhdetta ja riitoja ja ne selviteltiin.Uhkasin erolla ja käskin valita mutta vaimo ei halunnut oli vasta rakennettu talo pienet lapset ja muuta yhteistä elämää ja paljon hyviä hetkiä.
Kaveri yritti tahollaan seurustella mutta aina hänen suhteensa kaatui.
Vaimo sanoi ,että se on vain ystävyyttä ja tästä ystävyys suhteesta ei hän luovu.
Vuodet vieri ja jollain tasolla heidän yhteys seksi suhteena säilyi ns.sillointällöin.
Lopulta kyllästyin ja aloin katsomaan touhua läpi sormien kun tällaiset satunnaiset tapaamiset eivät vaikuttaneet muuhun elämään.
Oli niin paljon muuta yhteiset matkat tuttavat ym..
Lopulta kaveri meni tahollaan naimisiin ja nyt hänellä kaksi lasta naisen edellisestä ja kaksi yhteistä lasta avioliitosta.Ovat myös vasta rakentaneet.
Mitä sitten .
Kerran kun istuimme iltaa kuistilla vaimo sanoi minulle pikku viineissä ,että jos hän olisi minä niin ei olisi katsellut hyvällä vaan lähtenyt.
Nyt kuitenkin silloin tällöin tapailevat ja ilmeisesti paneskelevat .
Kerran kun vaimoni unohti kännykän oli siellä tältä kaverilta viesti "oletko yksin".Jokainen kait tuosta voi vetää omat johtopäätökset.
Mutta mutta.Jokainen voi arvostella minua mutta näin minä ajattelen sen asian.
En kuvittele olevani täydellinen ja vaikka seksissä ei meidän välillä ole vikaa sillä kaikki mahdolliset asennot ja dildot käyty läpi niin ilmeisesti tämä kaveri sitten antaa sitä kiihkoa ja seksin hurmaa mikä pitkässä avioliitossa voi väljehtyä.
En kait minä voi toista omistaa ja annan siis vapauden vaimolleni koska molemmat hoitavat panot niin ,että siitä ei ole mitään uhkaa avioliitolle.Vain pelkkä pano.Ja itulevat muutenkin toimeen keskenään.
Olen tavannut ja jutellut kaverin kanssa ja ei olisi tullut mieleenkään alkaa turpa käräjille koska fiksu ja asiallinen tyyppi.
En ala neuvomaan ja tuomitsemaan mutta ketään ei voi omistaa .
Jos päätät jatkaa vaimosi kanssa niin kokemuksesta voin kertoa ,että ei se ole todellakaan maailman loppu jos vaimollasi rinnakkaisuhde jonka ei välttämättä tarvitse johtaa avioeroon.
Itselläni ei tällaisia suhteita ole ollut.
Eli tällainen tarina ja tämä on sitten tosi.

Viimeksi muokattu:
Minulla oli vastaavanlainen tilanne eli tässä minun tarina.Vaimollani ja hänen työkaverillaan alkoi seksisuhde noin 20 vuotta sitten.Mistäkö tiedän.Työreisuille pakattiin mukaan sukkanauhaliiviä ,nailonia pikku pöksyjä jne.
No lopulta sain selville ja aiheutti tietenkin riitoja ja mustasukkaisuutta mutta aina ne selvitettiin.
Ja sitten taas oli suhdetta ja riitoja ja ne selviteltiin.Uhkasin erolla ja käskin valita mutta vaimo ei halunnut oli vasta rakennettu talo pienet lapset ja muuta yhteistä elämää ja paljon hyviä hetkiä.
Kaveri yritti tahollaan seurustella mutta aina hänen suhteensa kaatui.
Vaimo sanoi ,että se on vain ystävyyttä ja tästä ystävyys suhteesta ei hän luovu.
Vuodet vieri ja jollain tasolla heidän yhteys seksi suhteena säilyi ns.sillointällöin.
Lopulta kyllästyin ja aloin katsomaan touhua läpi sormien kun tällaiset satunnaiset tapaamiset eivät vaikuttaneet muuhun elämään.
Oli niin paljon muuta yhteiset matkat tuttavat ym..
Lopulta kaveri meni tahollaan naimisiin ja nyt hänellä kaksi lasta naisen edellisestä ja kaksi yhteistä lasta avioliitosta.Ovat myös vasta rakentaneet.
Mitä sitten .
Kerran kun istuimme iltaa kuistilla vaimo sanoi minulle pikku viineissä ,että jos hän olisi minä niin ei olisi katsellut hyvällä vaan lähtenyt.
Nyt kuitenkin silloin tällöin tapailevat ja ilmeisesti paneskelevat .
Kerran kun vaimoni unohti kännykän oli siellä tältä kaverilta viesti "oletko yksin".Jokainen kait tuosta voi vetää omat johtopäätökset.
Mutta mutta.Jokainen voi arvostella minua mutta näin minä ajattelen sen asian.
En kuvittele olevani täydellinen ja vaikka seksissä ei meidän välillä ole vikaa sillä kaikki mahdolliset asennot ja dildot käyty läpi niin ilmeisesti tämä kaveri sitten antaa sitä kiihkoa ja seksin hurmaa mikä pitkässä avioliitossa voi väljehtyä.
En kait minä voi toista omistaa ja annan siis vapauden vaimolleni koska molemmat hoitavat panot niin ,että siitä ei ole mitään uhkaa avioliitolle.Vain pelkkä pano.Ja itulevat muutenkin toimeen keskenään.
Olen tavannut ja jutellut kaverin kanssa ja ei olisi tullut mieleenkään alkaa turpa käräjille koska fiksu ja asiallinen tyyppi.
En ala neuvomaan ja tuomitsemaan mutta ketään ei voi omistaa .
Jos päätät jatkaa vaimosi kanssa niin kokemuksesta voin kertoa ,että ei se ole todellakaan maailman loppu jos vaimollasi rinnakkaisuhde jonka ei välttämättä tarvitse johtaa avioeroon.
Itselläni ei tällaisia suhteita ole ollut.
Eli tällainen tarina ja tämä on sitten tosi.

No voihan nyt perskale, itse en olisi tuollaista katsonut sekunttiakaan, kenkää vaan.

Viimeksi muokattu:
Vaimoni monen vuoden suhde ukkomieheen paljastui. Ero oli edessä, mutta pienten lasten ja kuitenkin kaiken entisen hyvän takia päätimme jatkaa liittoamme. Toki ehdoton edellytys oli, että tämä mies poistuu hänen elämästään.
Nyt sain selville, että ovat tapailleen jollain tapaa aina silloin tällöin. Myöskin testarit ja sähköpostit ovat olleet yhteysvälineinä. Vaimo on visusti kieltänyt pitävänsä mitään yhteyttä häneen enää kiinnijäämisen jälkeen.

Vaimoni selitti, että mies on niin hyvä ystävänsä, että hän haluaa pitää tämän jäljellä. Minusta tämä on epämiellyttävää. Voiko vanhasta ihastussuhteesta tulla pelkästään ystävyyssuhde, mietin.
Onko nyt parisuhteemme päätöksessään, koska hän oli tällaisen valinnan tehnyt. Neuvokaa etenkin naispuoleiset, miten tämän tilanteen kanssa edetään. Onko minulla vain rooli aisankannattajana ja perheen talouden huolehtijana?

en ole nainen, mutta anna sille rouvallesi kenkää, älä nössöile, sinua petetään olen takaa.
Kyllä nämä nykyäjan naiset osaavat...

Viimeksi muokattu:
Minulla oli vastaavanlainen tilanne eli tässä minun tarina....... Eli tällainen tarina ja tämä on sitten tosi.

Jos olisit jättänyt tuon loppukliseen pois niin joku tämän päivän metromies saattaisi uskoakin. Mutta kyllä oikeastaan joku raja sentään pitäisi olla naistenlehtien novellien lainaamisessakin, ettei mene ihän överiksi.

Viimeksi muokattu:

Loogisesti ajatellen homman saisi tällä tavoin äkkiä järkiperäistettyä, mutta monellako riittää rahkeet ja asiantuntemus käsitellä asiaa niin kokonaisvaltaisesti kun on jo muutenkin hankala olla itsensä kanssa tunnetasolla?

Ap:lle sanoisin, että sinun täytyy ensin tietää mitä itse haluat ja odotat. Pelkästään vaimosi ehdoilla ette voi tilannetta jatkaa, koska sittenhän vaimosi on perin itsekäs omaan napaan tuijottelija ja elää kovin pinnallista elämää miettimättä perhe-elämäänne pitkässä juoksussa. Viittaisi siihenkin, että vaimosi on lähtenyt suhteeseenne kypsymättömänä ja jokunen juttu jäänyt nuorena kokeilematta.

Olen itse joutunut vastaavan pettämisen "uhriksi" ja annoin puolisoni valita: joko minä tai se toinen. En olisi missään nimessä jaksanut venkutella kolmiodraan ääressä ja pidän sen verran itsestäni sekä elämästäni, minkä vuoksi ehto oli "helppo" heittää. Hyväksyin jo valmiiksi sen, että suhteemme päättyisi ja puolisolleni antamani viikon miettimisajan jälkeen hän halusikin jatkaa.

Parisuhteessa toista voi venyttää vaikka maailman tappiin asti, jos toinen siihen suostuu. Oletko sinä nyt se venytettävä osapuoli, jonka sallivuuteen ja reiluuteen vedotaan väärin keinoin? Ja onko vaimosi enää niin tärkeä sängyssä, koska mietit kuitenkin käyttäväsi samaa naista toisen miehen kanssa.

Viimeksi muokattu:
instituutiona, jossa seksi ei nyt niin tärkeässä osassa enää ole. Turvallisuuden kannalta tämä on vallan hieno olotila, joten jos ap pystyy niin miksikäs ei eläisi näin.

Love story:
Miehelläni oli suhde ystävääni, muutaman vuoden. Ystävä oli paras ystävättäreni, juteltiin monista herkistä asioista. Kunnes sitten aloin epäilemään mieheni ja ystävättäreni liiallisesta ja läheisestä ystävyydestä. No tilanne selvisi minulle monen mutkan kautta ja sovimme mieheni kanssa, että hän lopettaa ystävyyden, ettei yhteydenpitoja pidetä.
Luulin että miehen sana pitää ja paskat pitivät yhteyttä edelleen. Sanoin suorat sanat heidän touhustaan ja olin, niin kyllästynyt tuohon touhuun. Aloin jo olemaan äärirajoilla ja valinnanpaikka oli edessä.
Mies aloitti suhteen jo esikoiseni ollessa pieni. Minusta tehtiin typerys.
Olen tullut kovaksi, edelleen olemme yhdessä, mutta jotain on kuollut ja lopullisesti. Sitä ei saa enää takaisin, vaikka aikakin on tehnyt tehtävänsä.
Monesti mietin, että olisiko oikea vaihtoehto ollut tuo muotiero. Mutta edelleen yhdessä.
Kukaan ei jaksa aikuisen oikeasti, että toinen pitää sitä rakastettuaan varalla, tai toisinpäin. Se
näivettää kolmannenpyörän(puolison).
Teinkö virheen.

Vanhasta ihastuksesta voi tulla ystävä, ja ihan sellainen, että joskus tavataan perhekunnittain. Avainsana on mielestäni kuitenkin tässä tuo "vanhasta".

Teidän tapauksessannehan kyse ei tainnut olla vanhasta ihastuksesta, sillä suhde ymmärtääkseni päättyi "joko - tai" -valintaan vasta sitten, kun käry kävi. Jos tunteita oli puolin ja toisin, eivät ne varmastikaan voi muuttua samalla siunaamalla sekunilla vanhaksi ihastuksesi ja vain ystävyydeksi.

Minun entinen mieheni jäi kiinni pettämisestä. Yritimme sen jälkeen vielä ja yritin antaa anteeksi, mutta en onnistunut siinä. Erosimme siis. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut yhdessä lähes kymmenen vuotta ja teimme molemmat heti suhteen alussa selväksi, että parisuhteen keskeisimmät asiat ovat rakkaus, luottamus ja uskollisuus.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä