Naiset, joilla ei nouse maito tai jotka eivät halua imettää, eivät ole valmiita äidiksi

täh
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Onko nyt niin, että en ole valmis äidiksi tälle nuorimmaiselle? meinaan kun ei maito noussut tämän kanssa vaikka vanhempien sisarusten kanssa nousi...
Anna se pois. Mä voisin ottaa muutoin, mutta kun mäkään en ole valmis äidiksi.
Antakaa ne mulle. Saatte laajat tapaamisoikeudet. Mulla on maito noussut ja oon halunnut imettää molempia. Oon siis niinQ tosi valmis äidiksi ja kaikkee.
Joo, imetät siis jo vähän varttuneempaa lasta....mahtaakohan huolia tissiä suuhun enää ravinto mielessä....hmmm
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Onko nyt niin, että en ole valmis äidiksi tälle nuorimmaiselle? meinaan kun ei maito noussut tämän kanssa vaikka vanhempien sisarusten kanssa nousi...
Anna se pois. Mä voisin ottaa muutoin, mutta kun mäkään en ole valmis äidiksi.
Antakaa ne mulle. Saatte laajat tapaamisoikeudet. Mulla on maito noussut ja oon halunnut imettää molempia. Oon siis niinQ tosi valmis äidiksi ja kaikkee.
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Jos maito ei nouse=et ole valmis äidiksi (ainakana fyysisesti). Maidon nousu ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi valmis äidiksii.
Eli jos maito ei nouse = et ole valmis äidiksi, mutta jos maito nousee = et siltikään ole valmis äidiksi? :xmas:

Nerokasta. Hae Mensaan.
Miksi sä teet itestäs noin typerän nyt?
Niin siis kuka tekee itsestään typerän?
Miksi mun mielipide on susta niin typerä?
No siksi, että sulla on aivan päätön logiikka jonka kautta jos asiat ajattelee niin varmaan puolet naisista ei ois valmiita äidiksi. Miten sectiot? Tai solisluun murtumiset jotta mahtuu alakautta puoliväkisin?

Ja miten se liittyy luontoon mitenkään, että jos äiti ei halua imettää? Mun nähdäkseni imetys ei ole niin iso asia että jos sen jättää pois koska ei sitä halua tehdä, niin siinä kohtaa voitaisiin väittää ettei ole valmis äidiksi.

Kai ymmärrät että isosta kokonaisuudesta jos yksi pieni palanen ei ole ihan kohdillaan, niin ei se sitä isoa kokonaisuutta ravisuta niin paljon että sitä kautta koko pakka hajoaa.
No kyllähän se pistää vähän miettimään, jos ei voi alakautta synnyttää. Mutta eihän se siihen itse äitiyteen vaikuta, jos ei ole fyysisesti valmis äidiksi (eli ei nouse maito, eikä voi synnyttää alakautta), jos muuten on omaksunut äidin roolin.
Sen sijaan, jos äiti ei halua imettää, ei hälle ois lasta saanu suodakkaan. Kuitenkin se rintamaito on parasta vauvalle, ja jos ei äiti halua lapselleen parasta, ei häntä ole tarkoitettu äidiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Onko nyt niin, että en ole valmis äidiksi tälle nuorimmaiselle? meinaan kun ei maito noussut tämän kanssa vaikka vanhempien sisarusten kanssa nousi...
Anna se pois. Mä voisin ottaa muutoin, mutta kun mäkään en ole valmis äidiksi.
Antakaa ne mulle. Saatte laajat tapaamisoikeudet. Mulla on maito noussut ja oon halunnut imettää molempia. Oon siis niinQ tosi valmis äidiksi ja kaikkee.
Joo...mä lähetän nä kaikki 3..toi nuorin ainaki tarttee viel maitoo ku on 3kk...ja jos viittit niin imetäx myös tota taaperoo 1v5kk. Isoin ei rintamaitoo tartte...tai voit sä tiäx mukist koittaa antaa.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Joo, imetät siis jo vähän varttuneempaa lasta....mahtaakohan huolia tissiä suuhun enää ravinto mielessä....hmmm
Mä en oo imettänyt ketään vuosikausiin, ja kun imetin niin tottakai ravintomielessä (miten muutenkaan?).
;)
Mä haluaisin nyt oikeasti balleriinalta vastauksen kysymykseeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Joo, imetät siis jo vähän varttuneempaa lasta....mahtaakohan huolia tissiä suuhun enää ravinto mielessä....hmmm
Mä en oo imettänyt ketään vuosikausiin, ja kun imetin niin tottakai ravintomielessä (miten muutenkaan?).
;)
Mä haluaisin nyt oikeasti balleriinalta vastauksen kysymykseeni.
Siis mihin kysymykseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Joo...mä lähetän nä kaikki 3..toi nuorin ainaki tarttee viel maitoo ku on 3kk...ja jos viittit niin imetäx myös tota taaperoo 1v5kk. Isoin ei rintamaitoo tartte...tai voit sä tiäx mukist koittaa antaa.
Asia pihvi.

Mutta hei, nyt mä lähden kaverin luo siideriä litkimään, joten älä ihan heti niitä ovelle tuo :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Jos maito ei nouse=et ole valmis äidiksi (ainakana fyysisesti). Maidon nousu ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi valmis äidiksii.
Eli jos maito ei nouse = et ole valmis äidiksi, mutta jos maito nousee = et siltikään ole valmis äidiksi? :xmas:

Nerokasta. Hae Mensaan.
Miksi sä teet itestäs noin typerän nyt?
Niin siis kuka tekee itsestään typerän?
Miksi mun mielipide on susta niin typerä?
No siksi, että sulla on aivan päätön logiikka jonka kautta jos asiat ajattelee niin varmaan puolet naisista ei ois valmiita äidiksi. Miten sectiot? Tai solisluun murtumiset jotta mahtuu alakautta puoliväkisin?

Ja miten se liittyy luontoon mitenkään, että jos äiti ei halua imettää? Mun nähdäkseni imetys ei ole niin iso asia että jos sen jättää pois koska ei sitä halua tehdä, niin siinä kohtaa voitaisiin väittää ettei ole valmis äidiksi.

Kai ymmärrät että isosta kokonaisuudesta jos yksi pieni palanen ei ole ihan kohdillaan, niin ei se sitä isoa kokonaisuutta ravisuta niin paljon että sitä kautta koko pakka hajoaa.
No kyllähän se pistää vähän miettimään, jos ei voi alakautta synnyttää. Mutta eihän se siihen itse äitiyteen vaikuta, jos ei ole fyysisesti valmis äidiksi (eli ei nouse maito, eikä voi synnyttää alakautta), jos muuten on omaksunut äidin roolin.
Sen sijaan, jos äiti ei halua imettää, ei hälle ois lasta saanu suodakkaan. Kuitenkin se rintamaito on parasta vauvalle, ja jos ei äiti halua lapselleen parasta, ei häntä ole tarkoitettu äidiksi.
Jos muutoin on omaksunut äidin roolin? Mitä sä oikeen höpiset? :LOL:

Mä en tiennytkään että se äidin rooli pitää jotenkin erikseen omaksua (ja opetella?) jos ei ole voinut synnyttää alakautta tai imettää :saint:

Mä haluan lapselleni parasta..haluan hälle 4000 neliön kartanon ja uusimman Ferrarin...mutta kun mä en voi sitä hälle tarjota niin mä taidan olla sille kykenemätön aidiksi. Mutta onko tää nyt fyysistä, psyykkistä vai mitä tää mun kykenemättömyys nyt tässä kohtaa?
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Joo, imetät siis jo vähän varttuneempaa lasta....mahtaakohan huolia tissiä suuhun enää ravinto mielessä....hmmm
Mä en oo imettänyt ketään vuosikausiin, ja kun imetin niin tottakai ravintomielessä (miten muutenkaan?).
;)
Mä haluaisin nyt oikeasti balleriinalta vastauksen kysymykseeni.
Siis mihin kysymykseen?
täh (vierailija)
Onko nyt niin, että en ole valmis äidiksi tälle nuorimmaiselle? meinaan kun ei maito noussut tämän kanssa vaikka vanhempien sisarusten kanssa nousi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Joo, imetät siis jo vähän varttuneempaa lasta....mahtaakohan huolia tissiä suuhun enää ravinto mielessä....hmmm
Mä en oo imettänyt ketään vuosikausiin, ja kun imetin niin tottakai ravintomielessä (miten muutenkaan?).
;)
Mä haluaisin nyt oikeasti balleriinalta vastauksen kysymykseeni.
Siis mihin kysymykseen?
täh (vierailija)
Onko nyt niin, että en ole valmis äidiksi tälle nuorimmaiselle? meinaan kun ei maito noussut tämän kanssa vaikka vanhempien sisarusten kanssa nousi...
et.
 
leppis
Vadelma ballerina, kuinka monta lasta sinulla on? Miten raskautesi ja synnytyksesi on mennyt, oletko ihan luomuna hoitanut kaiken? Otitko puudutuksia tai oksitosiinitippaa? Jos puhutaan sinun logiikkasi perusteella siitä, kuinka suuri osa raskaana olevista naisista on luonnonvalinnan mukaan valmiita äideiksi, niin äiti-lapsi-kuolleisuus olisi varmasti todella suurta. Suuri osa sektioilla syntyneistä vauvoista menehtyisi ja aika monesti äiti myös. Minullakaan ei luultavasti olisi tuota ainokaistani, kun hän joutui heti synnyttyään muutamaksi päiväksi teho-osastohoitoon, minkä tähden minulta ei myöskään käynnistynyt maidontulo.

Minusta tuntuu, ettet kyllä miettinyt mitä kirjoitit...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
jos ei äiti halua lapselleen parasta, ei häntä ole tarkoitettu äidiksi.
:D

Mikä taho päättää missäkin asiassa sitten, että mikä on lapselle parasta? Päiväkoti, kotihoito vai pph? Yksityinen kristillinen koulu vai valtion koulu? Ulkomaanmatkalle vai ei?
 
eee
Jaa, ton teorian mukaan ei olisi ollut valmis äidiksi oma äitini (jolla 3 lasta) enkä minä... Kummallakin ongelmia maidonnousun ja imetyksen kanssa. Itseasiassa, suuri osa mun tutuista myös. Pitäisköhän laittaa midän lapset huutiksen?

No, ihan kiva provo kumminkin! :)
 
ooh
Joskus imettämättömyys (onks tuo sana) on olosuhteiden vuoksi oikea vaihtoehto. esim. äidin lääkitys tms. Että ihan turha vihjailla muuta. Kyllä ne äidin hormonit toimii, vaikka ei imetys onnistuiskaan. Imetys on vaan yksi osa vauvan kanssa olemisessa. Vauva tarvii masunsa täyteen, kun on nälkä, ja ihan on sille sama saako pulloa vai tissiä, jos kuitenkin sylissä on.
 

Yhteistyössä