Naisen markkina-arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No'One
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jessus. Se, että tämä asia on herättänyt keskustelua, jotenkin järkyttää. Naisen markkina-arvo. Naisen arvo lasketaan ulkoisen viehättävyyden perusteella, ei muiden saavutusten.

Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla — Henry Laasanen

Siis noinhan se on ollut kautta aikojen, ja ikävä kyllä näin on yhä edelleen. Tuliko tuo jollekulle yllätyksenä?

Luuleeko joku, että miehet valitsevat naisen esim. siitä syystä, että ko. nainen on menestynyt työelämässä?

Ei Laasasen jutuista kannata vetää hernettä nekkuunsa. :D

Sitä paitsi, kyllähän näiden markkina-arvoteoreetikkojen mukaan miehilläkin on markkina-arvo ihan samoin kuin naisella. Rokkarin tai varakkaan liikemiehen markkina-arvo on (naisten silmissä siis) korkeampi kuin opisto-insinöörin tai verovirkailijan. :)

Laasanen taas vauhdissa, tuo ei ole edes pahinta mitä hän on laukonut. Henkilökohtaisesti en voisi vähempää välittää siitä että onko mun markkina-arvoni hänen mielessään laskenut vai ei. :D

:laugh: :laugh: :laugh:

Ei tsiisus miten hulvaton sepostus :laugh:

No, musta on kyllä ihan kiva olla ruma ja tyhmä ja oon saanut sillä miehenkin :D Tollaset tyhjänjauhajat ei edes kiinnostaisikaan, ihan hyvä tietää miten sellaset saa karkotettua kimpusta :)

[QUOTE="vieras";27009398]Kyllä se vaan on tutkimuksissakin todettu. Naisessa tärkeää on nuoruus ja ulkonäkö, miehessä varallisuus, munan koko ja asema.[/QUOTE]

Sulla on varmaan heittää joku tutkimus tähän...? Ihan vaan noin omakohtaisesti kiinnostaa kun on noita miehiä joskus valinnut ja mulla on ollu kyllä vaakakupissa ihan muut seikat kuin munan koko tai asema...

Onhan se välillä hyvä tiedostaa, että tuollainen ajatusmaailma on jollakin. Toisaalta voi helpottaa elämää, että oma markkina-arvo on vähäinen tuon miestyypin silmissä. :D

Kyllä sen olemassaolo tässä maailmassa silti järkyttää.. Nainen on hyödyke? Vitsit.

[QUOTE="vieras";27009398]Kyllä se vaan on tutkimuksissakin todettu. Naisessa tärkeää on nuoruus ja ulkonäkö, miehessä varallisuus, munan koko ja asema.[/QUOTE]

Lähde?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27009235:
Ei Laasasen jutuista kannata vetää hernettä nekkuunsa. :D

Sitä paitsi, kyllähän näiden markkina-arvoteoreetikkojen mukaan miehilläkin on markkina-arvo ihan samoin kuin naisella. Rokkarin tai varakkaan liikemiehen markkina-arvo on (naisten silmissä siis) korkeampi kuin opisto-insinöörin tai verovirkailijan. :)

Paitsi ettei ole mitään "naisten silmiä". Minun silmissäni rokkarin markina-arvo (käytetään nyt tätä "termiä") voi ollakin suurempi kuin verovirkailijan, mutta toisaalta minun silmissäni sen varakkaan liikemiehenkin markkina-arvo olisi aika alhainen. Ja esimerkiksi jonkun persaukisen maailmanparantaja-idealistin markkina-arvo taas kiilaisi todennäköisesti rokkarinkin ohi. Ja tämä on se heikko kohta noiden markkina-arvoteoreetikkojen jutuissa: ei nähdä ihmisiä yksilöinä, vaan ainoastaan stereotyyppisenä, kliseisenä massana.

Mutta joo, oikeassa olet - ei niistä Laasasen jutuista kyllä kannata vetää hernettä mihinkään. Tämänkertainen vaikutti siltä, että alkaa olla aiheet vähissä, tämä tatuointijuttu on nimittäin jo aika väkinäinen "teoria" :D

• Tykkää
Reactions: No'One ja Millenia

Yhteistyössä