Miksi markkina-arvo teoria aiheuttaa naisissa niin paljon vastustusta. Vaikka te todistitte sen äsken oikeaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Stinde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no kyllä minä ainakin laitan itseäni juurikin siksi että näyttäisin viehättävältä erään tietyn miehen silmissä, mutta en näyttääkseni viehättävältä kaikkien miesten silmissä ( mikä olisikin mahdotonta, koska makuja on niin monia), mutta ei haittaa jos joku muukin tykkää kuin rakas mörököllini, eikä minua haittaa lainkaan sekään että tuolla on pilvin pimein naisia jotka ovat haluttavamman näköisä kuin minä.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Se on harvinaista rehellisyyttä itselleen, kuule. Moni jankkaa jatkuvasti laittautuvansa vain itsensä takia, muttei käytännössä tee niin koskaan muuten kuin ihmisten seuraa varten. Ristiriitaista? On.

No nyt jäin tosissani miettimään miksi sitä sitten ei voi myöntää laittautuvansa muiden vuoksi?! Onhan se ihan 'kohteliastakin' (tää ei ole nyt se sana jota haen mutta ei tule muuta mieleen) muita ihmisiä kohtaan olla... jos ei puleerattu niin ainakin siististi laitettu. Eihän mun mieskään lähde ihmisten ilmoille tukka pystyssä ja haisevissa verkkareissa. :D

Se on harvinaista rehellisyyttä itselleen, kuule. Moni jankkaa jatkuvasti laittautuvansa vain itsensä takia, muttei käytännössä tee niin koskaan muuten kuin ihmisten seuraa varten. Ristiriitaista? On.

Mä laittaudun baariin, vaikka olen naimisissa, siksi että rakastan miehiltä tulevaa huomiota. Yhtä ihanaa on itsevarmasti torjua kaikki lähentely-yritykset. Minusta on myös kiva, että olen paljon kauniimpi kuin useimmat ystäväni kun laittaudun baariin. Nostaa itsetuntoa mukavasti. Oma mies kyllä hokee, että olen maailman kaunein, mutta välillä kiva testata omaa viehättävyyttään. :)

siis oikeastiko kuvittelet monen jankkaavan tuota? taitaa olla harhaluuloa sekin, että kuvitellaan, että kaikki naiset kuvittelee laittautuvansa vain itselleen.

itse en ole koskaan kuvitellutkaan, että itseäni varten laittautuisin. pakkelit kasvoille vain kotoa poistuessa = ihmisten ilmoilla. en mä kotisohvalla tai mökillä mitään meikkejä laita.

Ei paljon laittautminen auta. Oikeasti naisen markkina-arvo on yhdistelmä leveää lantiota, kapeaa uumaa, muotoja. Runsaat, pitkät hiukset on eduksi. Tietynlainen vartalo ja hiukset viehättää miehiä enemmän kuin toisenlainen. Ihan sama onko meikkiä naamassa vai ei. Älykkyys taas viehättää molempia sukupuolia, koska älykäs ihminen on usein kiehtova ja osaa käyttäytyä kiinnostavasti halutessaan. Älykkyys avaa paljon mahdollisuuksia. Naisilla se voi olla kaksiteräinen miekka, huono itsetuntoinen mies voi pelätä, että älykkäämpi uros vie hänen naisensa. Urheilullinen, terveen näköinen ihminen näyttää elinvoimaiselta ja on siksi usein paremmassa markkina-asemassa kuin sohvaperuna.

Ei paljon laittautminen auta. Oikeasti naisen markkina-arvo on yhdistelmä leveää lantiota, kapeaa uumaa, muotoja. Runsaat, pitkät hiukset on eduksi. Tietynlainen vartalo ja hiukset viehättää miehiä enemmän kuin toisenlainen. Ihan sama onko meikkiä naamassa vai ei. Älykkyys taas viehättää molempia sukupuolia, koska älykäs ihminen on usein kiehtova ja osaa käyttäytyä kiinnostavasti halutessaan. Älykkyys avaa paljon mahdollisuuksia. Naisilla se voi olla kaksiteräinen miekka, huono itsetuntoinen mies voi pelätä, että älykkäämpi uros vie hänen naisensa. Urheilullinen, terveen näköinen ihminen näyttää elinvoimaiselta ja on siksi usein paremmassa markkina-asemassa kuin sohvaperuna.

Luonnollisuus on myös Suomessa arvostettua eli että ne muodot eivät ole silikonista vaan aidot ja pukeutuminen on hillitympää kuin kaiken paljastavaa. Amerikassa taasen voi olla tekotissitkin ja silti hyvä markkina-arvo.

Alan kohta uskoa feromoneihin, koska tässäkään ei ole meidän kummankaan ominaisuuksia.

Älykkäät naiset ovat todella seksikkäitä :p:

[QUOTE="vieras";24351207]siis oikeastiko kuvittelet monen jankkaavan tuota? taitaa olla harhaluuloa sekin, että kuvitellaan, että kaikki naiset kuvittelee laittautuvansa vain itselleen.

itse en ole koskaan kuvitellutkaan, että itseäni varten laittautuisin. pakkelit kasvoille vain kotoa poistuessa = ihmisten ilmoilla. en mä kotisohvalla tai mökillä mitään meikkejä laita.[/QUOTE]
Voi voi, ei todellakaan ole harhaluulo. Täällä palstalla on monet jopa kunnolla suuttuneet, kun olen kehdannut huomauttaa jonkun "itselleen laittautumisesta". Siinä ei ole mitään kuvittelua, moni nainen todellakin suuttuu.

Ei pitäisi, en ole sanonut niin. Sanon vain, että "laittaudun itseäni varten" on silkkaa itselleen valehtelua. Ihmiset laittautuvat nimenomaan muiden ihmisten takia, myös varatut.

Miten tuo varattuus liittyy laittautumiseen? Itse olen huomannut laittutuvani mammatapaamisiin ja mennessäni veljeni luo. Tarkoittaako se sitä, että haluan iskeä mammakaverini tai veljeni?

[QUOTE="Stinde";24351292]Älykkäät naiset ovat todella seksikkäitä :p:[/QUOTE]

Mietin ensin ihan samaa, mutta sitten ajattelin älykästä naista yhdistettynä sotanorsun kroppaan, niin en saanut seksikästä tekemälläkään. Sanottakoon siis näin, että älykkyys antaa tietyssä mittakaavassa anteeksi ulkoista habitusta, mutta ei se nyt mikään ihmeidentekijä sentään ole.

Jos mä laittaudun niin kyllä mä näen laittautuvani nimenomaan itseäni varten. Minähän sen perimmäisen tyydytyksen siinä saan jos saan ulkonäköni takia joskus huomiota. Eli silloin, omaa hyväksytyksi ja halutuksi kokemisen tarvettanihan minä toteutan, en kenenkään muun?

On sitä paitsi paljon kivempaa katsella itseään peilistä laitettuna kuin päinvastoin, ja juu, minä saatan laittaa meikit ja tukan kivasti ja sitten siivota ja pyykätä koko päivän kotona :whistle: Kai mussa on sitten joku vika tai jotain? Ja niissä kaikissa muissa jotka niin tekevät..

Voi voi, ei todellakaan ole harhaluulo. Täällä palstalla on monet jopa kunnolla suuttuneet, kun olen kehdannut huomauttaa jonkun "itselleen laittautumisesta". Siinä ei ole mitään kuvittelua, moni nainen todellakin suuttuu.

Se itselleen laittautuminen on joskus ihan vaan sitä, että ei haluta myöntää omaa rupsahtamista itselleen. Jos aamulla peilistä katsovan flanellipyjamaisen mörököllin saa vielä meikeillä ja vaatteilla laitettua ihmisen näköiseksi, ei tarvitse ongelmalle tehdä sen enempää.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24351366:
Se itselleen laittautuminen on joskus ihan vaan sitä, että ei haluta myöntää omaa rupsahtamista itselleen. Jos aamulla peilistä katsovan flanellipyjamaisen mörököllin saa vielä meikeillä ja vaatteilla laitettua ihmisen näköiseksi, ei tarvitse ongelmalle tehdä sen enempää.

flanelliset yopoksyt, eh?

[QUOTE="mies";24351348]Mietin ensin ihan samaa, mutta sitten ajattelin älykästä naista yhdistettynä sotanorsun kroppaan, niin en saanut seksikästä tekemälläkään. Sanottakoon siis näin, että älykkyys antaa tietyssä mittakaavassa anteeksi ulkoista habitusta, mutta ei se nyt mikään ihmeidentekijä sentään ole.[/QUOTE]

Tottakai moni muukin asia vaikuttaa, mutta ison plussan siitä saa.

ehkä. itse uskon, että huoliteltu ulkonakö auttaa elämässä eteenpäin siinä missä korkeakoulututkinto tai terveelliset elämäntavat. ei moni omaki ilokseen sitä tutkintoakaan tee, vaan se on väline.

Jos olisin viikon yksin kotona poistumatta hetkeksikään ulos sekä mies ja lapset olisivat viikon esimerkiksi jossain lomailemassa (tällaista ei oikeasti tapahdu, mutta kuvitellaan), niin kyllä minä silloinkin kävisin suihkussa, pesisin hiukset ja laittaisin dödöä. Ihan itseni takia sen tekisin. En haluaisi edes yksikseni olla likainen ja haiseva. Meikit sensijaan jättäisin laatikkoon. Tästä voitaisiin varmaan päätellä että laittaudun osittain itseäni, mutta jossain määrin myös muita varten.

[QUOTE="vieras";24351440]ehkä. itse uskon, että huoliteltu ulkonakö auttaa elämässä eteenpäin siinä missä korkeakoulututkinto tai terveelliset elämäntavat. ei moni omaki ilokseen sitä tutkintoakaan tee, vaan se on väline.[/QUOTE]

Korkeakoulututkinnon voi tehdä karkeasti jaoteltuna ainakin kahdella eri tavalla. Jos kituuttaa vuosia opintorahalla mieluisensa aiheen parissa ja sen jälkeen päätyy apurahatutkijaksi, niin kyllä silloin on mielestäni aika lailla omaksi iloksi tekeminen mielessä ollut. Jos taas pyrkii valmistumaan ennätysajassa ja sen jälkeen nostamaan huippupalkkaa, niin silloin korkeakoulututkinto on luultavasti ollut vain väline.

Ja näinhän se on. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jotkin naiset saisivat enemmän munaa kuin toiset johtuen markkina-arvostaan. Jokainen nainenhan sitä halutessaan saa. Eli jos markkina-arvoaan koittaa mittailla tuolla kylillä itse empiirisesti, niin kyllähän se jokaisella naisella kova varmasti on.

Eri asia sitten, kun haluttavuuksia kirjataan kyselytutkimuksilla kuvien perusteella vaikkapa satunnaisotannalla otetulta miesjoukolta.

Vai saa jokainen nainen halutessaan! Lol! Ei saa, eikä ainakaan niiltä unelmamiehiltä. Eivät nämä laasaslaiset markkina-arvoteotreetikkomiehetkään halua mitä tahansa pillua, vaan sitä laadukkaampaa, korkeamman arvotason bindeä. Siitähän tässä koko jutussa on kysymys. Alemmalla arvotasolla olevan haikailevat kovatasoisemman vastakkaisen sukupuolen edustajaa, mutta joutuvat tyytymään rupsahtaneisiin säkkeihin, jos saavat edes niitä.

[QUOTE="ninni";24351060]No kyllä välillä testaan meikkejä ja kivoja vaatteita yksin kotona, niinkuin varmaan useimmat muutkin naiset??[/QUOTE]

Miksi sä dechs sivuutit täysin tämän viestin?
Tässähän todetaan, että osa naisista kyllä testailee meikkejä, kampauksia ja vaatteita ihan yksin kotona ollessaankin. Itsekin tykkään välillä keikistellä peilin edessä korkeimmissa koroissani ja katsoa telkkaria iltapuvussa ja ihastella itseäni ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ;) Meikkaamisestakin tykkään, ja kokeilen välillä iltaisin erilaisia silmämeikkejä.

• Tykkää

Yhteistyössä