Nainen vanhempi kun mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 10v ikäeroa. Meille se ei ole ongelma, muille kylläkin, ainakin aikanaan oli, kun suhde oli alussa. Läheisimmät ystävät, jotka tunsivat meidät oikeasti, näkivät, että ikäero ei vaikuttanut meihin mitenkään. Asiasta vain vitsailtiin itse. Sitähän ei tietenkään nämä mielensäpahoittajat ymmärtäneet, ne joille suhteemme ei mitenkään kuulunutkaan.
Tuntuu, että ihmiset hyväksyvät ikäeron toisinpäin helpommin, eli, kun mies on vanhempi, niin 'sehän on vain ottanut nuoremman akan...niin se pitää!'

Meillä 10v ikäeroa. Meille se ei ole ongelma, muille kylläkin, ainakin aikanaan oli, kun suhde oli alussa. Läheisimmät ystävät, jotka tunsivat meidät oikeasti, näkivät, että ikäero ei vaikuttanut meihin mitenkään. Asiasta vain vitsailtiin itse. Sitähän ei tietenkään nämä mielensäpahoittajat ymmärtäneet, ne joille suhteemme ei mitenkään kuulunutkaan.
Tuntuu, että ihmiset hyväksyvät ikäeron toisinpäin helpommin, eli, kun mies on vanhempi, niin 'sehän on vain ottanut nuoremman akan...niin se pitää!'

Jotkut ihmiset ovat valmiita puolustamaan konservatiivisia ajatusmallejaan, vaikka niissä ei olisikaan mitään järkeä, eikä asia heille kuulu. Olisi mielenkiintoista tietää olivatko nämä mielensäpahoittajat miehiä vai naisia?

Jotkut ihmiset ovat valmiita puolustamaan konservatiivisia ajatusmallejaan, vaikka niissä ei olisikaan mitään järkeä, eikä asia heille kuulu. Olisi mielenkiintoista tietää olivatko nämä mielensäpahoittajat miehiä vai naisia?

En sen syvällisemmin lähde spekuloimaan oliko niinkään konservatiivisista ajatuksista kyse, vaiko vain tavasta "tunkea nokkansa" muiden asioihin. Tuollaiseen kun on ns. helppo tarttua ja kritisoida. Tiedä häntä...
Muiden mielipiteillä ei meille kuitenkaan ole ollut merkitystä. Se mitä kaupankassa meistä miettii tai puhuu, ei ole relevanttia.

Suhteemme järjellisyyden pohtijoissa oli sekä miehiä että naisia.
Ei tämä järkisuhde ole ollutkaan, vaan perustunut rakkauteen.

Joku 18 vuotta alkais olla jo aika iso ikäero.
Itteeni huolestuttais isossa ikäerossa eniten se, että tajuisiko mies, että minä olen kumminkin se, josta pitää huolehtia ja etten ole mikään äidillinen hahmo.

Itse en hyväksyis.
Jotenkin ihanaa, kun mies on 10 vuotta vanhempi.
Mies juhli vasta 30 vuotis juhliaan ja minä juhlin parikymppisiä :)
Hän ei halua vielä lapsia, enkä minäkään.

Itse en hyväksyis.
Jotenkin ihanaa, kun mies on 10 vuotta vanhempi.
Mies juhli vasta 30 vuotis juhliaan ja minä juhlin parikymppisiä :)
Hän ei halua vielä lapsia, enkä minäkään.
Miksi sitten hyväksyt toisin päin? Mikä se on mikä tekee vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhteesta vähemmän hyväksyttävää?

Minä olen miestäni 4,5 vuotta vanhempi. Oltiin 39 ja 35, kun tavattiin. Ikäero ei ole kauhean suuri, enkä minä mielestäni näytä ikäistäni vanhemmalta. MUTTA mies on tosi babyface ja siksi kaverit uteliaina kyselivät aikanaan hänen ikäänsä enemmänkin. Itsellä oli jotenkin tarve selitellä asiaa. Naimisissa ollaan oltu jo 10 vuotta ja alkaa hänkin pikkuhiljaa vanhemaan. Tosin edelleen voisi ottaa iästä pois 10 vuotta.

Tuli mieleen, että kun tulee vanhaksi, se ei ehkä enää olekaan ihanaa. Että toinen on paljon vanhempi. Joutuu vanha hoitamaan toista vielä vanhempaa.
Jos noin ajattelee, niin kannattaisi ehkä puolison olla vähintään parikymmentä vuotta vanhempi. Sitten kun se puoliso huitelee 80 tienoilla ja tarvitsee holhousta, niin itse olisi vielä suhteellisen vetreä 60v ja jaksaisi huolehtia toisesta :)

en näe siinä ongelmaa. mutta te itsehän sen tiedätte. mä vaan luulen, että kun on kuitenkin noin iso ikäero, niin sit kun sä alat olla 60 ja sulho on vielä alle viiden kymmenen, voi se alkaa sitä sulhoo haittaamaan.

Minusta on typerää spekuloida tuollaisella. Jos yhteisiä onnellisia vuosia on tuossa vaiheessa takana 30, niin siinä vaiheessako se ikä sitten nousee kynnyskysymykseksi?

On varmaan paljon terveydestäkin kiinni tuntuuko, että toinen "vanhenee käsiin" ja hänestä tuleekin riippakivi. Entäpä jos se onkin, että se nuori viisikymppinen uros sairastuu ja itse toimit omaishoitajana. Tuskin sulhoa siinä kohtaa vituttaa. Hän on ehkä onnellinen, että vaimo pysyy rinnalla ja rakastaa niiden kolmenkymmenen vuoden jälkeenkin.

Mutta ainahan voi toivoa, että kuolee ennen sitä..

Yhteistyössä