Nainen kosii, ja saa kaks kertaa pakit!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolattu

Vieras
Juu eli näin meillä.. mitäköhän pitäis ajatella. Meillä on 3 alle 2vuotiasta lasta. Miehen syntymäpäiväksi olin sitten kerännyt rohkeutta ja koonnut itseni ja aikonut kosia (seurusteltu yhdessä kohta 4v ja asuttu yhdessä myös samainen aika) Sormuksen ostin jo Ke ja synttärit oli Su, jännitystä riitti vaikka en ajattelin itse miksi jännitän kun eihän siinä ole mitään epäselvää! Yhdelle kaverille kerroin koska en pystynyt pitämään sitä salassa kokonaan, olin niin innoissani!

Noh päätimpä sitten mennä miehen herättämään sunnuntai aamuna aamupalan kera kun lapset vielä nukkuivat. lauloin synttärilaulun ja annoin aamupalan yöpöydälle. Sitten siinä hymyilin ja kävin polvilleni ja kysyin "tulisitko miehekseni"? Ilme oli hyvin hämmästynyt (yllätyshän se oli kyllä tarkotuskin olla), ensimmäinen kysymys vaan kuului että "millä rahalla sinä nuo ostit"? hetken hiljaisuuden päästä se sanoi että "minä syön nyt ainakin eka". Eli se siitä, kyllä itsellä nousu vitutus korviin asti!!!!!! Ei auttanut kun pistää sormukset takaisin siihen rasiaan ja alkaa antamaan aamupaljoa lapsille. Asiasta ei sen enepää puhuttu vaan eleltiin päivä normaaliin tapaan.

Noh seuraavina päivinä olin aika vaisu ja vasta Ma (kosinta siis Su) pääsi itku kun mietin sitä että hän ei suostunutkaan, asiasta oli aikaisemmin jo kahden vuoden ajan puhuttu ja itselle se ainakin oli itsestään selvä asia, mutta ei. Jotain yritin asiasta puhua ja sain sen parin päivän päästä kokeilemaan sormusta, se kokeili ja sanoi "ois voinu olla leveempi", ostin sellaiset leveämmät että ei ensimmäisessä kanto hommassa/remontissa katkea! Että ei sitten ollut sormuskaan yhtään hyvä. Kokonsa puolesta oli kyllä juuri sopiva! Uskalsin sitten kysyä häneltä että miksei hän suostunut, hän vain takesrtui siihen että oli juuri saanut silmänsä auki ja herännyt. Minä en pitänyt/pidä sitä syynä. Harmittaa niin pirusti, että pitikin nolata itseni oikein kunnolla!!!! Ja kaverillekkin kerroin, eli oli myös kerrottava ettei me mentykkään kihloihin.

Seuraavan kerran kosin To, kun asiasta oli puhuttu jonkun verran ja juuri ennen toista kosintaani kysyin siltä että olisiko se ihan mahdoton ajatus kantaa sitä sormusta sormessa? Hän vastasi että "ei olisi mahdoton ajatus". No hän siinä teki keittiöaskareita ja kävin hakemassa sormukset takaisin ja kysyin uudetsaan "tulisitko mihekseni" hän vastaa tyynen rauhalisena virne kasvoillaan että "eihän me nyt, katotaan sitten viikonloppuna". Että silleen!! Eikä vituttanu juuri ollenkaan!

Kai me nyt eletään sitten kämppiksinä lastemme kanssa!!! En vaan saa sitä pois mielestä että voisin jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, hän kyllä elää niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ja sekin ärsyttää, koska ei siis antanut minkäänlaista arvoa kosinnalleni!!!

Olisikos jollakin kommenttia, vaikka miehistäkin näkökulmaa.
Kiitos jos jaksoitte lukea. Asia vaivaa minua.

PS. Sen päätin että jos kerta jatketaan niin seksiä ei heru ennen kun sormus on sormessa. Nyt tosin sormukset on palautettu ja mies saa itse ne hankkia kun näkee tilanteen sopivaksi!!

Kosiminen on miesten hommaa. Mies kokee jäävänsä tossun alle kokonaan, jos ei saa ite päättää, kenet kihlaa. Olis ehkä ollu parempi kertoa vaan miehelle, miten tärkeeks ite kokee kihlautumisen ja antaa miehen tehdä päätös ja ratkasta tilanne.

se sitten on mahtanut ne lapset siun kanssa hankkia? Mun mielestä miehesi käyttäytyi todella törkeästi, olisi sitten edes selittänyt kunnolla, mistä tuossa "kieltäytymisessä" on kyse. Nyt se pitää sua tavallaan löyhässä hirressä. Puhumattakaan siitä, että vinkui sormuksen "tyylistä"...

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
se sitten on mahtanut ne lapset siun kanssa hankkia? Mun mielestä miehesi käyttäytyi todella törkeästi, olisi sitten edes selittänyt kunnolla, mistä tuossa "kieltäytymisessä" on kyse. Nyt se pitää sua tavallaan löyhässä hirressä. Puhumattakaan siitä, että vinkui sormuksen "tyylistä"...

no juuri näin.. oikeasti :o :hug:

:o En oikeesti ymmärrä teitä avopareja! Ootteko oikeesti menny yhteen vaan huvikseen? Ettekö mene yhteen ollaksenne aina yhdessä? En ymmärrä miksi "teette" lapsia, jos lapsilla ei ole toisiaan rakastavia vanhempia. Miehesi on kanssasi siis niin kauan, kunnes paremman löytää. Mun tulkinta tapauksesta, sorry! Ellei sitten itse halua yllättää sua viikonloppuna...
?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No tuohon ainakin tartun että on törkeää kiristää seksillä.. Jos mies ei halua, ei pidä pakottaakaan.

Ihan samaa olin sanomassa. Sillä sitä sormusta ei sen sormeen saa, että pihtaa.

Oisko mies halunnu ehkä ite kosia ja kokee, että naisen kosinta on jotenki hullua? Anna ajan vähäsen kulua ja kokeile uudestaan. Tai älä varsinaisesti kosi vaan kysäse, että josko mentäis naimisiin/kihloihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

Jos sormus on sormessa tarkotus olla loppu elämän, niin eiköhän jokainen saa tahtoa just sellasen, mistä tykkää. Olisin miekin parimillisestä narissu.

No tuohon ainakin tartun että on törkeää kiristää seksillä.. Jos mies ei halua, ei pidä pakottaakaan.

"Kiristää seksillä"? Jos ei toinen halua olla parisuhteessa, ei mun mielestä tarvitse olla sukupuolielämääkään sellaisen kanssa. En mä ainakaan kämppiksen kanssa sänkyyn menis...

no tuota....

1) ymmärrän miestäs ettei ekalla kosintakerralla kyllä osannu sanua mitään ko kerta justiinsa heräs, mieki oon ihan pihalla heti ko herään
2) miksi sie väen vängällä haluat kosia? siis sori nytten kovasti mutta miulle tuli tuosta siun kirjotuksestas mieleen että sie oot paniikissa ja että nyt on äkkiä päästävä naimisiin hinnalla millä hyvänsä... anteeks jos oon väärässä
3) jospa se miehes haluaaki kosia sinua? haluaa yllättää mutta ei voi nytten ko sie olet jo tämän ruljanssin pistäny pyörimään?

ja muille ku ap:lle: eihän se lasten hankkiminen automaattisesti tarkota sitä että naimisiin on pakko mennä, tai ees kihloihin???? :o vai sitäkö se tosiaan tarkottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:

"Kiristää seksillä"? Jos ei toinen halua olla parisuhteessa, ei mun mielestä tarvitse olla sukupuolielämääkään sellaisen kanssa. En mä ainakaan kämppiksen kanssa sänkyyn menis...

no en minäkään. lisäks tollaisesta menis multa ainakin halut vaikkei se tapahtuis kiristämis tarkoituksessa.

Kyllä mä olisin miehen istuttanu tuoliin ja tivannu, että missä mättää. Onhan tuo nyt kumma jos ei edes selitystä tule. Itse vetaisisin kyllä pussillisen herneitä nokkaan JA SYVÄLLE. Jos yhteisiä lapsiakin on niin luulisi kiinnostavan yhteinen tulevaisuuskin. Ja vaikka seksillä ei saakkaan kiristää niin ei tuollainen kohtelu varmasti niin mieltä ylentävä ole, että tekisi mieli sänkyyn hypätä.

No ihan varmasti tuntui pahalta nuo "pakit" Mutta voihan olla, että miehesi vaan meni niin tavattoman hämilleen, ja yllättyi tilanteesta? Joillekin miehille asioiden sulatteleminen voi kestää vaikka kuinka kauan. Tai ehkä miehesi olisi halunnut kuitenkin itse hoitaa tuon kosimisen.. Meillä ainakin mies on sanonut suoraan, että hän haluaa kosia sitten, kun on siihen valmis.. Ja sitä odotellessa..

no mutta onko teillä kolmoset, vai kaksoset ja yksi.. no nopeaa toimintaa siltikin..
lapsia on miehes suostunu tekemään aika piakkoin niin sano sille että naimisiin meno on paljon helpompaa. se on vaan nimet paperissa ja näin, jos ei suju niin tehdään toiset paperit.. toista se on noiden lasten kanssa ne on ja pysyy..

No tuota noin...ymmärrän ap:n tuohtumuksen mutta onko tuo seksillä kiristäminenkään oikea tapa? Minä ainakin haluaisin naimisiin rakkaudesta enkä todellakaan tuntisi asian näin olevan jos pihtaamalla pakottaisin miehen alttarille. Ja pieni varoituksen merkki tästäkin...jos kotoa seksiä ei saa niin hyvin moni lähtee vieraisille ja siinäpä sitten on soppaa kerrakseen. Kaikille naimisiinmeno ei ole tärkeää, mitäpä se papin aamen siinä sen enempää merkitsee jos näinkin on hyvä elää. Toki olen samaa mieltä että miehesi olisi voinut selittää asian sinulle jos kokee ettei pidä tärkeänä naimisiinmenoa. Ja ei, sillä ei mitata rakkauden määrää vaikkei naimisiin haluakkaan!!!
Lisään vielä tuohon yhteen kommenttiin että sanoiko miehesi ettei halua olla parisuhteessa? Ei se sitä merkitse vaikkei naimisiinmenoa haluakkaan ettei suhteessakaan halua olla. Pitäs hyväksyy toisenkin kanta asiaan eikä vain ajaa omaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:

ai että sit jos ei kihlaukseen suostu niin se on sama kuin "en halua olla sun kanssas"? Jos se mies ei vaikka juurikin halunnu et nainen kosii! Mä ainaski oon niin vanhoillinenkin et miehen tulee kosia ja niinhän se kyl kosikin ja ite hämmennyin niin et sanoin kyl et tottakai mut en ois osannu varmaa ees vasempaan nimettömään pistää sormusta ellei mies ois ohjaillu! Siin tilanteessa hämmentyy! Ja tuota en toki ymmärrä et sit uudestaan kosii ja kieltäytyy niin sillon ei enää oo hämmennyksestä kyse mut tuskimpa se nyt yks yhteen senkää kans menee et juu en halu sun kans ollakaan.

Teillä on yhteisiä lapsia. Ne ovat kaikista suurin side mitä teidän välillänne on tai tulee koskaan olemaan. Ne ovat suurempia kuin kihlat tai avioliitto.

No kirjoituksesi perusteella sain kuvan, että miehesi ei taida olla todella tosissaan avioliittoa vastaan, kommenteista päätellen.
Mutta sinun olisi pitänyt tämän ensimmäisen kosinnan ja juttelun jälkeen perääntyä.

Ajattelen nyt itseni miehesi asemaan. Vaikuttaa siltä että avioliitto ei ole mahdottomuus, mutta jokin tuntuu jarruttavan häntä ja tuntuu kuin hän haluaisi olla tässä asiassa se jolla on teidän perheessä housut.
Tämä sinun toinen kosintasi oli suuri suuri virhe, tästä kirjoittamastasi pätkästä päätellen:
"""Hän vastasi että "ei olisi mahdoton ajatus". No hän siinä teki keittiöaskareita ja kävin hakemassa sormukset takaisin ja kysyin uudetsaan "tulisitko mihekseni" hän vastaa tyynen rauhalisena virne kasvoillaan että "eihän me nyt, katotaan sitten viikonloppuna". Että silleen!! Eikä vituttanu juuri ollenkaan!""""
MInä tulkitsen tämän miehesi vastauksen siten, että hän oli jo suunnitellut ennen sitä toista onnetonta kosintaasi jotain itse, sillä miehiselle miehelle naisen kosinta on isku vyön alle.

Toivottavasti nyt olet ihan hiljaa kosinnoistasi kotona, ole niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja elä normaalisti, niin voit yllättyä positiivisesti sitten kun miehesi pääsee kosinnastasi ylitse ja uskaltaa kosia sinu ilman, että se tuntuu pakottamiselta puolin tai toisin.

Tuohon teidän juttuun en oikein osaa mitään sanoa. Itse olen kosinut miestä varmaan 20 kertaa, mutta olisin todella hämmästynyt, jos hän joku kerta sanoisi "kyllä". Kun ei tahdo naimisiin niin ei tahdo, yhteisiä lapsia on ja yhteistä velkaa yhteiseen kotiin. Molemmat olemme olleet aiemminkin naimisissa.

Tiedätkö mitä mieltä mies on hääjuhlista? Todennäköisesti maksaisitte häät itse, olisiko teillä sama käsitys siitä miten naimisiinmenoa juhlitaan?

Miehesi haluaa varmaan miettiä asiaa rauhassa ja ehkä menee hämilleen, kun tivaat/kyselet asiasta, anna "hautua" vähän aikaa ja ota sitten puheeksi, jos miehesi ei ole ehtinyt sitä ennen...Meillä ainakin kesti pitkään ennen kuin päädyttiin kihloihin ja se ihan mieheni ajatus enkä halunnut patistaa häntä....Tsemppiä ap:lle!

Taidat olla sellanen ihminen (ei pahalla) joka saa päähänsä jonkun asian ja se pitää tapahtua heti. Et sinä jankkaamalla pääse naimisiin eikä se ilo kihlautumista ole suuri jos jankutuksen jälkeen miehesi suostuu laittamaan sen sormuksen. Odottele nyt rauhassa...

Yhteistyössä