Nainen, kokonainen

On kiva kuulla mitä miehet ajattelevat, mutta kivaa tietää myös mitä naiset itse ajattelevat.


Tämä ei ole sormi osoittamaan ketään, vaan perustuu tietenkin omaan kokemukseeni.

Seksuaalisuus naisen elämässä on jonkinlainen arka aihe. Vanhan naisen seksuaalisuus mukaan lukien. Seksuaalisuus, seksi, seksikkyys, ovat kaikki eri asioita, mutta kuuluvat samaan. Myös sukuelin, kukin kutsukoon millä nimellä haluaa.

Jos kertaa omaa seksuaalihistoriaa, ja varsinkin sitä, miten siitä on muodostunut estotonta ja helppoa, on tietenkin avoin luonteeni. Ekan poikaystävän stondis oli ihmeellisin ja kiehtovin siihen astisessa elämässäni.

Eli kokemukseni seksiin nuorena oli pakottamatonta, häpeämätöntä, viatonta ja nautinnollista. Koskaan vanhempani eivät osoittaneet millään tavalla että olisi häpeällistä olla tyttö ja nainen, että minun sukupuoleni olisi jotenkin vähemmän.
Isäni on huipputyyppi, vieläkin hän sanoo( kun olen joskus kysynyt että olisitko ollut onnellisempi, jos olisin ollut poika) että parasta elämässä ovat naiset ja heidän tyttäret.

No asiaan..koko elämäni minulla on ollut turvallisia miehiä ja poikia, jotka ovat pitäneet minua kauniisti ja arvokkaasti. Sen vuoksi osaan vaatia sitä miehiltä yhä, sillä tiedän olevani hyvän käytöksen arvoinen.

Väitän siis,että avoin suhtautumiseni miehiin, heidän flirttiin, ihailuun ja kosiskeluun on peräisin turvallisuuden tunteesta ja siitä että osaan puolustaa itseäni. Saadakseni ihailua ei tarvitse mielistellä.

Usein tulee valituksia että naiset pihtaavat. jne. Ja uskon että taustalla on monia vaikuttavia tekijöitä, joista miehen kannattaa olla kiinnostunut. Totta kai, ensin on syytä miettiä miten kumppanina toimii..ja äkkiseltään kaikki "helpot" vaihtoehdot.
Uskon että uskonollisuudella seksin syntisyydellä, naisten "moittimisella" ja tuomitsemisella ollaankin päästy tähän, että naiset pukeutuvat lenkkareihin ja kumisappaisiin, välttyäkseen olemasta "huora". Jollakin tavalla tässä yhteiskunnassa yhä, tehdään naisesta likainen ja naisesta joka pitää seksistä ja jopa nauttii siitä avoimesti, likainen lunttu.

Nousen tätä kaikkea syntisyyttä vastaan. Naisella on oikeus nauttia omasta ihanasta pimipistään, meillä on oikeus hehkuttaa ihanaa naiseuttamme. Meillä on upea ja kiehtova keho, jota taiteilijat ovat tutkineet ja pitäneet pyhänä. Me naiset olemme ihania ja miehet haluavat hunajaamme, olkaa ylpeitä ja kauniita. Olkaa ihania, hyvälle tuoksuvia ruususuita. Heitetään ne porakoneet nurkkan, miehet osaavat käyttää niitä ja jos eivät osaa opetelkoot.

Niin..siinä se. Aion tästä mennä punaamaan huuleni ja kuorimaan perunoita.. jos mieheni tulee, häntä sattaa odottaa yllätys esiliinan alla..
 
"Vieraana"
Osittain samaa mieltä, osittain ei. Miksi heittäisin porakoneen nurkkaan kun sitä osaan ja tykkään käyttää? Miksi miesten pitäisi opetella sitä käyttämään sen paremmin kuin naisten jos eivät ole kiinnostuneita?
Harvemmin käytän parfyymejä eikä töissä voisikaan joten en tuoksu miltään.
Pimppi on ällö nimitys minusta, v:llä alkavakin on parempi. Makuasioita.
Minun mieheni ovat aina tykänneet minun naisellisuudestani johon kuuluu luonnossa liikkuminen, eräharrastukset ja avuttomuus keittiössä ja haluttomuus hoivaamiseen. Jos mies ei tykkää, etsikööt "naisellisen" naisen.
Uskovaisuuden ei tarvitse liittyä seksin paheksumiseen mitenkään. Seksi on ihanaa. Se on surullisen totta että naisten seksuaalisuutta on aina enemmän kahlehdittu kuin miesten. Viime aikojen irvokas esimerkki että kun australialaismies hehkutti miten sai Suomesta naisseuraa. Joidenkin mielestä se antaa huonon kuvan Suomen naisista. Miksi näin, miksi juuri naisista, eikö se silloin anna huonon kuvan myös australialaisista miehistä?
 
[QUOTE="Vieraana";30186915]Osittain samaa mieltä, osittain ei. Miksi heittäisin porakoneen nurkkaan kun sitä osaan ja tykkään käyttää? Miksi miesten pitäisi opetella sitä käyttämään sen paremmin kuin naisten jos eivät ole kiinnostuneita?
Harvemmin käytän parfyymejä eikä töissä voisikaan joten en tuoksu miltään.
Pimppi on ällö nimitys minusta, v:llä alkavakin on parempi. Makuasioita.
Minun mieheni ovat aina tykänneet minun naisellisuudestani johon kuuluu luonnossa liikkuminen, eräharrastukset ja avuttomuus keittiössä ja haluttomuus hoivaamiseen. Jos mies ei tykkää, etsikööt "naisellisen" naisen.
Uskovaisuuden ei tarvitse liittyä seksin paheksumiseen mitenkään. Seksi on ihanaa. Se on surullisen totta että naisten seksuaalisuutta on aina enemmän kahlehdittu kuin miesten. Viime aikojen irvokas esimerkki että kun australialaismies hehkutti miten sai Suomesta naisseuraa. Joidenkin mielestä se antaa huonon kuvan Suomen naisista. Miksi näin, miksi juuri naisista, eikö se silloin anna huonon kuvan myös australialaisista miehistä?[/QUOTE]

Tekstissäni on myös huumoria ja ironiaa..
Kuka tahansa nainen osaa käyttää poraa, minäkin. Osaan suunnistaa, käyttää kirvestä, ajan autoa, teen lumitöitä, osaan naulata nauloja...kantaa omat laukkuni jne..
Mutta toisaalta kyse on juuri siitä, yksinkertaisesta asiasta: ovatko naiset puskeneet liikaa miesten reviirille? Siis jos te ihan mietitte naiset. Jokainen nainen haluaa( kait? )
että " mies vahtii susia luolan ovella" kun hoidat perhettäsi, uskon että jokainen nainen kikattaa tai ainakin hymisee onnesta kun mies sanoo, haluun sut nainen.
Kai te ymmärrätte että siinä vaiheessa karkein uroskin häviää kun rasvatukkainen kumisaapasnainen karjuu: anna sattana olla mun perseeni, mulla PMS, enkä olis antanu, vaikka ei olis ollukkaan!

Ei meille naisille käy huonosti, vaikka me oltais ihan rennosti naisia ja rakastettais sitä naisena olemista. Ei meidän tarvi todistaa mitään,me naiset ollaan hyviä ja ihania kaikella lailla. Jos joku pirkko tykkää raknetaa talonsa, ei se mua haittaa, tai sahaa käsisahalla hehtaarin metsää,mutta olisko siinä mitään että osaisi antaa miehelle tilaa olla mies.


Tähän myös liittyy se häpeä, mitä kulttuurissamme on paljon. Ja häpeeä on paljon enempi langettey naiselle, kuten Eva. Nainen on synnillinen ja mies on se parka. Naisen kuuluu olla kainovieno ja siveydensipuli. Ja sitten vielä se neitsyys.. kuka rehellinen nainen haluaisi pakokauhuisen pikkupojan laukeamaan reisilleen..ei kukaan. Ja toisaalla pikkutyttöjen neitsyydestä maksetaan omaisuuksia..

Naisena oleminen on haastavaa ympäri maailmaa, mutta meillä täällä, olisi kaikki mahdollisuus nauttia vapaudestamme olla naisia. Olkaa naisia, ihanaisia, kokonaisia, olkaa omalla tavallanne.
 
Viimeksi muokattu:
Mä lisään vielä, ettei ulkonäkö tai vaatetus edes ole se, joka tekee naisesta seksikkään tai naisellisen. Itsetunto, ryhti ja iloinen ilme ovat tärkeämpiä. Ja nämä ovat näitä olettamuksia ja yleistyksiä, sillä sehän riippuu ihan toisena osapuolena olevasta miehestä, onko se kumpparimuija ihana vai ei.
 
No avatkaa keskustelua naiset. Mitä se naisena oleminen teille on. Ei puhuta nyt miehistä. Vaikka usein peilataan itseään mieheen..mutta nyt ihan se, minkälainen nainen olet. Ilman kenenkään halveksuntaa siitä minkälainen joku on. Ilman tuomiota, Ilman mitää moitteita. Eikö me osata lojaalisuutta omaa sukupuoltamme kohtaan? EI kai nainen tosiaan ole se selkään puukottaja?

Niin mielelläni haluaisin nähdä ja kuulla positiivisuutta naisilta naisille. Hehkuttakaa omaa naiseuttanne!
 
Viimeksi muokattu:
Mä itse en voi pohtia naisellisuuttani, ellen peilaisi sitä mieheni kautta, koska olemme olleet yhdessä 15-vuotiaista, kasvaneet yhdessä siitä saakka ja hän on minusta naisen tehnyt, kuten minäkin hänestä miehen. Mä olen miehelleni kukka kämmenellä ja kuningatar, hän on sankarini ja ritarini. Hän on nähnyt minut kaikenlaisissa mahdollisissa tyyleissä ja ilman rihmankiertämää, kuten minäkin hänet. Teemme yhdessä kaikenmoista alkaen kotitöistä, molemmat tekevät kaikkia. Tähän saakka hän on tosin ollut se, joka ajaa moottoripyörää ja perämoottoria, niihin en koske, enkä mä korjaa autoja. Työkaluja saatan ojennella. Usein hän sanookin, että tule kaveriksi ja kun kysyn mitä teen, niin hän sanoo, että riittää kun näytät nätiltä. Asusta riippumatta =) Toki mullakin on joitakin osa-alueita arjestamme, joihin hän ei puutu.

No, ehkä hiukan ohi aiheen, mutta menköön...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Mä lisään vielä, ettei ulkonäkö tai vaatetus edes ole se, joka tekee naisesta seksikkään tai naisellisen. Itsetunto, ryhti ja iloinen ilme ovat tärkeämpiä. Ja nämä ovat näitä olettamuksia ja yleistyksiä, sillä sehän riippuu ihan toisena osapuolena olevasta miehestä, onko se kumpparimuija ihana vai ei.


No kyllä mulle on! Ihanaa pukeutua seksikkäisiin ja hyviin alusvaatteisiin, ilman "takatissejä", ihanaa käyttää vaatteita ja koruja! Käytän meikkiäkin vaikka vaikka olen tumma kuin hiili..iho on tosin vitivalkoinen ja pisamia naama täynnä :)

Kynsilakat on mukavia ja kaikki tilpehööri :)
Mutta kaikkea tätä voi harrastaa vaikka haluaa olla poliittisesti valveutunut..ei naisellinen hörhöily tarkoita, että ei olisi vakavasti otettava.
 
Minä naisena inhoan kotitöitä. Hoivaaja olen. Toisaalta taas puran aggressiot harrastuksissa mättämällä vastustajaa turpaan/kuristamalla. Nostan punttia. En pukeudu minimekkoihin ja korkokenkiin. Ne on epämukavia. Legginssit ja tennarit/maiharit on mun vaatteet. En jaksa kikatteluja juoruilua (naisten perisynti?) Omaan harvoja hyviä naisystäviä ehkä juuri siksi että mielenkiinnonkohteissani on vikaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30187740:
No kyllä mulle on! Ihanaa pukeutua seksikkäisiin ja hyviin alusvaatteisiin, ilman "takatissejä", ihanaa käyttää vaatteita ja koruja! Käytän meikkiäkin vaikka vaikka olen tumma kuin hiili..iho on tosin vitivalkoinen ja pisamia naama täynnä :)

Kynsilakat on mukavia ja kaikki tilpehööri :)
Mutta kaikkea tätä voi harrastaa vaikka haluaa olla poliittisesti valveutunut..ei naisellinen hörhöily tarkoita, että ei olisi vakavasti otettava.
Onhan ne suuri osa naiseutta, toki ja ihania juttuja - käytänhän mä itsekin niitä välillä :) Mietin vain sitä, että jos nuo mainitsemani asiat puuttuvat, on huono ryhti ja nyrpeä ilme, ja vaikka olisi koristeltu kuin joulukuusi, niin pitäisikö sitä kukaan naisellisena?
 
Mä itse en voi pohtia naisellisuuttani, ellen peilaisi sitä mieheni kautta, koska olemme olleet yhdessä 15-vuotiaista, kasvaneet yhdessä siitä saakka ja hän on minusta naisen tehnyt, kuten minäkin hänestä miehen. Mä olen miehelleni kukka kämmenellä ja kuningatar, hän on sankarini ja ritarini. Hän on nähnyt minut kaikenlaisissa mahdollisissa tyyleissä ja ilman rihmankiertämää, kuten minäkin hänet. Teemme yhdessä kaikenmoista alkaen kotitöistä, molemmat tekevät kaikkia. Tähän saakka hän on tosin ollut se, joka ajaa moottoripyörää ja perämoottoria, niihin en koske, enkä mä korjaa autoja. Työkaluja saatan ojennella. Usein hän sanookin, että tule kaveriksi ja kun kysyn mitä teen, niin hän sanoo, että riittää kun näytät nätiltä. Asusta riippumatta =) Toki mullakin on joitakin osa-alueita arjestamme, joihin hän ei puutu.

No, ehkä hiukan ohi aiheen, mutta menköön...
tokkopa niin vaarallista:D
 
Mä jotenkin ajattelen, että kun teen niitä tyttöjen juttuja, hoidan itseäni samalla. SIIS se hän voi olla mitä tahansa kullekin. Minulle nää "pitsit, meikit ja vyöt" on sielunhoitoa, Pidän estetiikasta ja siksi mös vaatteista yms.

Ooteko naiset ajatelleet sitä mitä aikaisemmin heitin, että me tukitaan liikaa miesten reviirille? Ja nyt ei saa tarttua niihin työkaluihin kirjaimellisesti, vaan siihen asenteeseen.

Oonks mä ainut nainen, joka heittätyy miehen edessä avuttomaksi? Ihan mielelläni annan miehen auttaa, vaikka olisinkin selvinnyt itse.
Esim: kerran eräs kohtelias mies tuli auttamaan vaunujen kanssa ja kokosi ne jotenkin hullusti, ei ollut sdäntä asettaa häntä huonoon valoon, vaan kiitin ja kokosin ne itse kun oli poistunut paikalta.

Minusta se oli kaunis ele. Halusin kiittää häntä, sillä enää niin harvoin mies uskaltautuu auttamaan..tosin en missään hädässä ollu..ainakaan omasta mielestäni..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä olen pian 30 yhteisen vuoden aikana ollut myös avuton mieheni edessä taatusti monta kertaa, olen tarvinnut niin konkreettista apuakin ja välillä myös lujaa olkapäätä, johon nojata. Joskus myös jonkin verukkeen varjolla, myönnettäköön, mutta mieheni sen varmasti silloin tiesi :D
 
JA kutienkin
että muutenkin keskustelut ja toiminta tähtäisi rakentavaan ja tukevaan sukupuolesta riippumatta vähentäisi mielestäni mielenterveys ongelmia? saada ihmiset ylipäätään avoimiksi siinä onkin hommaa mutta mielestäni ainoostaan sillä päästään eteenpäinh yhteisenä rintamana. Äidin blogi lisäksi ei se että pitäisi olla siveyden sipuli ole mikään määräys ite säveltäisin sitä kohtuus kaikessa symboliikkaa mitä puhumisen saralla tulee :) yhen aiheen puhumuninen on jotenkin raskasta. Mutta ei se kielto ole toiselle ei koskaan :)
Toki että mies saa tuntea itsensä ritariksi tekee hyvää eikä aina sano että miten se olisi pitänyt. toki kannatan aian tota jälkimmäistä itse kun sillain oppii parhaiten. Sama homma pätee toisinkin päin kun Nainen kokee onnistumista niin ei siitä tarvii sanoo aina että niin ja näin.

Sit voi sitä aina välillä vetää stooria päästään ja kattoo mikä on tulos kertoohan se paljon miten muut sen ottaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30187778:
Mä jotenkin ajattelen, että kun teen niitä tyttöjen juttuja, hoidan itseäni samalla. SIIS se hän voi olla mitä tahansa kullekin. Minulle nää "pitsit, meikit ja vyöt" on sielunhoitoa, Pidän estetiikasta ja siksi mös vaatteista yms.

Ooteko naiset ajatelleet sitä mitä aikaisemmin heitin, että me tukitaan liikaa miesten reviirille? Ja nyt ei saa tarttua niihin työkaluihin kirjaimellisesti, vaan siihen asenteeseen.

Oonks mä ainut nainen, joka heittätyy miehen edessä avuttomaksi? Ihan mielelläni annan miehen auttaa, vaikka olisinkin selvinnyt itse.
Esim: kerran eräs kohtelias mies tuli auttamaan vaunujen kanssa ja kokosi ne jotenkin hullusti, ei ollut sdäntä asettaa häntä huonoon valoon, vaan kiitin ja kokosin ne itse kun oli poistunut paikalta.

Minusta se oli kaunis ele. Halusin kiittää häntä, sillä enää niin harvoin mies uskaltautuu auttamaan..tosin en missään hädässä ollu..ainakaan omasta mielestäni..
Sä olisit unelmavaimo eräälle palstamiehelle. :D
 
hyhaho
Olen varma että tää tyyppi on miesykkösen rakentama trolli. Löytyy muutama kohta mikä särähtää aika pahasti korvaan, että nainen sanoisi jotain tuollaista.

Hullujenhuoneeseen eloa taas, mikäs siinä. Popparit esiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
"Siis"
Mutta ap toisi monivivahteisuutta juuri sopivasti. :rolleyes:
otat muuten aiheen joka ois hyvä niinkuin yhteiskunnalisena tasona vaan henkilöinä?

se tosi seikka että miks miellumin räksyttää kuin yrittää nostaa tunnelmaa on nyky yhteiskunnan teemana? vaik toisenlainen suhtautuminen toisi mielestäni kevyttä tunnelmaa?

pysytään tiukasti pienissä piireissä jänittymällä ulkopuolisia? Mielikuvituksen puutetta näkyy kaikkialla? pysytään turvallisesti aihepiirissä?
 
[QUOTE="Siis";30187976]otat muuten aiheen joka ois hyvä niinkuin yhteiskunnalisena tasona vaan henkilöinä?

se tosi seikka että miks miellumin räksyttää kuin yrittää nostaa tunnelmaa on nyky yhteiskunnan teemana? vaik toisenlainen suhtautuminen toisi mielestäni kevyttä tunnelmaa?

pysytään tiukasti pienissä piireissä jänittymällä ulkopuolisia? Mielikuvituksen puutetta näkyy kaikkialla? pysytään turvallisesti aihepiirissä?[/QUOTE]

Sama suomeksi, kiitos. :confused:
 

Yhteistyössä