Nainen, kokonainen

mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30186898:
On kiva kuulla mitä miehet ajattelevat, mutta kivaa tietää myös mitä naiset itse ajattelevat.


Tämä ei ole sormi osoittamaan ketään, vaan perustuu tietenkin omaan kokemukseeni.

Seksuaalisuus naisen elämässä on jonkinlainen arka aihe. Vanhan naisen seksuaalisuus mukaan lukien. Seksuaalisuus, seksi, seksikkyys, ovat kaikki eri asioita, mutta kuuluvat samaan. Myös sukuelin, kukin kutsukoon millä nimellä haluaa.

Jos kertaa omaa seksuaalihistoriaa, ja varsinkin sitä, miten siitä on muodostunut estotonta ja helppoa, on tietenkin avoin luonteeni. Ekan poikaystävän stondis oli ihmeellisin ja kiehtovin siihen astisessa elämässäni.

Eli kokemukseni seksiin nuorena oli pakottamatonta, häpeämätöntä, viatonta ja nautinnollista. Koskaan vanhempani eivät osoittaneet millään tavalla että olisi häpeällistä olla tyttö ja nainen, että minun sukupuoleni olisi jotenkin vähemmän.
Isäni on huipputyyppi, vieläkin hän sanoo( kun olen joskus kysynyt että olisitko ollut onnellisempi, jos olisin ollut poika) että parasta elämässä ovat naiset ja heidän tyttäret.

No asiaan..koko elämäni minulla on ollut turvallisia miehiä ja poikia, jotka ovat pitäneet minua kauniisti ja arvokkaasti. Sen vuoksi osaan vaatia sitä miehiltä yhä, sillä tiedän olevani hyvän käytöksen arvoinen.

Väitän siis,että avoin suhtautumiseni miehiin, heidän flirttiin, ihailuun ja kosiskeluun on peräisin turvallisuuden tunteesta ja siitä että osaan puolustaa itseäni. Saadakseni ihailua ei tarvitse mielistellä.

Usein tulee valituksia että naiset pihtaavat. jne. Ja uskon että taustalla on monia vaikuttavia tekijöitä, joista miehen kannattaa olla kiinnostunut. Totta kai, ensin on syytä miettiä miten kumppanina toimii..ja äkkiseltään kaikki "helpot" vaihtoehdot.
Uskon että uskonollisuudella seksin syntisyydellä, naisten "moittimisella" ja tuomitsemisella ollaankin päästy tähän, että naiset pukeutuvat lenkkareihin ja kumisappaisiin, välttyäkseen olemasta "huora". Jollakin tavalla tässä yhteiskunnassa yhä, tehdään naisesta likainen ja naisesta joka pitää seksistä ja jopa nauttii siitä avoimesti, likainen lunttu.

Nousen tätä kaikkea syntisyyttä vastaan. Naisella on oikeus nauttia omasta ihanasta pimipistään, meillä on oikeus hehkuttaa ihanaa naiseuttamme. Meillä on upea ja kiehtova keho, jota taiteilijat ovat tutkineet ja pitäneet pyhänä. Me naiset olemme ihania ja miehet haluavat hunajaamme, olkaa ylpeitä ja kauniita. Olkaa ihania, hyvälle tuoksuvia ruususuita. Heitetään ne porakoneet nurkkan, miehet osaavat käyttää niitä ja jos eivät osaa opetelkoot.

Niin..siinä se. Aion tästä mennä punaamaan huuleni ja kuorimaan perunoita.. jos mieheni tulee, häntä sattaa odottaa yllätys esiliinan alla..
Olet palstan ehkä ihanin nainen näkemystesi pohjalta :) Vaatii varmasti vahvuutta jaksaa olla Suomessa tuollainen nainen, tämä palsta ääriesimerkkinä.
 
Nämä kommentit on valitettavasti just sellasia mitä niin pelkäsin.

Naisena ei saisi iloita kaikista niistä röyhelöistä sun muista mitä voin naisena olla. On kyllä kommentoitavaa siitä minkälainen minä olen naisena, siis juuriki te arvistelette minua ja minun kokemustani ja haluani olla tällainen. Mutta ette osaa tajota mitään vastineeksi. Olette ilkeitä akkoja, ette naisia. Melkein ämmiä.

Arvostella on helppoa. Negatiivisuus ei vaadi älykkyyttä. Mutta ei se mitään, olen ennen tätäkin tiennyt omaleimaisuuteni ja ihanuuteni. Olen tosi onnellinen nainen. Ja se että voin avoimesti kertoa ja kysellä muilta naisilta jutellakseni asioista, jotka olisivat voineet johtaa mukaviin nauruihin tai yhteisiin tuumailuihin, tyrmätään pilkalla ja halutaan olla ilkeitä. Olkaa vaan, te varmasti tyydytätte sillä jotakin sisäistä epävarmuutta itsessänne. Olette tietynlaisia kiusaajia, traumaattisia aikuisia, joilla ei ole itsenäistä käsitystä omasta naiseudestaan. Olen kyllä jopa harmissani, että selkäänpuukotus, haukkumis ja "nokkimisteema" onkin totta.

Avoin keskustelu ei ilmeisesti onnistu, en ihmettele että naisista tulee katkeria vanhana, happamuus on jo ilmassa.
 
vieras-
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188214:
Nämä kommentit on valitettavasti just sellasia mitä niin pelkäsin.

Naisena ei saisi iloita kaikista niistä röyhelöistä sun muista mitä voin naisena olla. On kyllä kommentoitavaa siitä minkälainen minä olen naisena, siis juuriki te arvistelette minua ja minun kokemustani ja haluani olla tällainen. Mutta ette osaa tajota mitään vastineeksi. Olette ilkeitä akkoja, ette naisia. Melkein ämmiä.

Arvostella on helppoa. Negatiivisuus ei vaadi älykkyyttä. Mutta ei se mitään, olen ennen tätäkin tiennyt omaleimaisuuteni ja ihanuuteni. Olen tosi onnellinen nainen. Ja se että voin avoimesti kertoa ja kysellä muilta naisilta jutellakseni asioista, jotka olisivat voineet johtaa mukaviin nauruihin tai yhteisiin tuumailuihin, tyrmätään pilkalla ja halutaan olla ilkeitä. Olkaa vaan, te varmasti tyydytätte sillä jotakin sisäistä epävarmuutta itsessänne. Olette tietynlaisia kiusaajia, traumaattisia aikuisia, joilla ei ole itsenäistä käsitystä omasta naiseudestaan. Olen kyllä jopa harmissani, että selkäänpuukotus, haukkumis ja "nokkimisteema" onkin totta.

Avoin keskustelu ei ilmeisesti onnistu, en ihmettele että naisista tulee katkeria vanhana, happamuus on jo ilmassa.
= jos ette ole samaa mieltä kanssani ja vastaa niinkuin minä haluan, olette katkeria kiusaajia, ämmiä, epänaisia ja muutenkin ihan tyhmiiiiiiiiiiii.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188214:
Nämä kommentit on valitettavasti just sellasia mitä niin pelkäsin.

Naisena ei saisi iloita kaikista niistä röyhelöistä sun muista mitä voin naisena olla. On kyllä kommentoitavaa siitä minkälainen minä olen naisena, siis juuriki te arvistelette minua ja minun kokemustani ja haluani olla tällainen. Mutta ette osaa tajota mitään vastineeksi. Olette ilkeitä akkoja, ette naisia. Melkein ämmiä.

Arvostella on helppoa. Negatiivisuus ei vaadi älykkyyttä. Mutta ei se mitään, olen ennen tätäkin tiennyt omaleimaisuuteni ja ihanuuteni. Olen tosi onnellinen nainen. Ja se että voin avoimesti kertoa ja kysellä muilta naisilta jutellakseni asioista, jotka olisivat voineet johtaa mukaviin nauruihin tai yhteisiin tuumailuihin, tyrmätään pilkalla ja halutaan olla ilkeitä. Olkaa vaan, te varmasti tyydytätte sillä jotakin sisäistä epävarmuutta itsessänne. Olette tietynlaisia kiusaajia, traumaattisia aikuisia, joilla ei ole itsenäistä käsitystä omasta naiseudestaan. Olen kyllä jopa harmissani, että selkäänpuukotus, haukkumis ja "nokkimisteema" onkin totta.

Avoin keskustelu ei ilmeisesti onnistu, en ihmettele että naisista tulee katkeria vanhana, happamuus on jo ilmassa.
Kyllä ainakin mulla on käsitys omasta naiseudestani. En ole epävarma omasta naiseudestani. Käytän joskus röyhelöitä.

Mutta jonkinlaista itseironiaa sun puolelta, kiitos? Koska onhan tää aika hauskaa että kun on väännetty mies1:n kanssa niin löytyi vastaava nainen, nyt syntyi täydellinen pari, harmi vaan että sulla taitaa olla ukko.
 
Vaan jos pyydän keskustelua en pyydä arvosteleeman minun ajatuksiani, vaan tarjoamaan OMA NÄKYMYKSESI. En ole kiinnostunut siitä ajatteletko samalla tavalla kuin minä, vaan siitä MITÄ sinä ajattelet, en sitä MITÄ SINÄ AJATTELET SIITÄ MITÄ TAI MITEN MINÄ AJATTELEN.
Keskustelu on kommunikointia, ei toisen henkilön mielipiteen arvostelua.
 
tää oli just
Kyllä ainakin mulla on käsitys omasta naiseudestani. En ole epävarma omasta naiseudestani. Käytän joskus röyhelöitä.

Mutta jonkinlaista itseironiaa sun puolelta, kiitos? Koska onhan tää aika hauskaa että kun on väännetty mies1:n kanssa niin löytyi vastaava nainen, nyt syntyi täydellinen pari, harmi vaan että sulla taitaa olla ukko.
sanoin on yhteiskunnalisia ongelmia ja sä viet sen parisuhdedraamaan! mitä se kertoo sinusta ?
 
ljhkljlök
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188214:
Nämä kommentit on valitettavasti just sellasia mitä niin pelkäsin.

Naisena ei saisi iloita kaikista niistä röyhelöistä sun muista mitä voin naisena olla. On kyllä kommentoitavaa siitä minkälainen minä olen naisena, siis juuriki te arvistelette minua ja minun kokemustani ja haluani olla tällainen. Mutta ette osaa tajota mitään vastineeksi. Olette ilkeitä akkoja, ette naisia. Melkein ämmiä.

Arvostella on helppoa. Negatiivisuus ei vaadi älykkyyttä. Mutta ei se mitään, olen ennen tätäkin tiennyt omaleimaisuuteni ja ihanuuteni. Olen tosi onnellinen nainen. Ja se että voin avoimesti kertoa ja kysellä muilta naisilta jutellakseni asioista, jotka olisivat voineet johtaa mukaviin nauruihin tai yhteisiin tuumailuihin, tyrmätään pilkalla ja halutaan olla ilkeitä. Olkaa vaan, te varmasti tyydytätte sillä jotakin sisäistä epävarmuutta itsessänne. Olette tietynlaisia kiusaajia, traumaattisia aikuisia, joilla ei ole itsenäistä käsitystä omasta naiseudestaan. Olen kyllä jopa harmissani, että selkäänpuukotus, haukkumis ja "nokkimisteema" onkin totta.

Avoin keskustelu ei ilmeisesti onnistu, en ihmettele että naisista tulee katkeria vanhana, happamuus on jo ilmassa.
Luovuit sitten siitä iloisesta positiivisuudestasi välittömästi, kun törmäsit erimielisyyteen. :)
 
"Jenis"
"Naisena ei saisi iloita kaikista niistä röyhelöistä sun muista mitä voin naisena olla. On kyllä kommentoitavaa siitä minkälainen minä olen naisena, siis juuriki te arvistelette minua ja minun kokemustani ja haluani olla tällainen. Mutta ette osaa tajota mitään vastineeksi. Olette ilkeitä akkoja, ette naisia. Melkein ämmiä."

Tähän on hirmu vaikea keksiä mitään sanottavaa.
 
iu
Nyt en kyllä yhtään ymmärrä, miksi ap vetäisit herneen nenään. Luin ketjun kahdesti, enkä silti ymmärrrä. Nähdäkseni naiset juurikin kuvasivat omaa tapaansa olla naisellinen ja nainen, en huomannut kenenkään MITENKÄÄN sinua haukkuvan tai arvostelevan.

Vedähän henkeä ja lue vaikka itsekin nämä viestit uudelleen. Mitä ihmettä oikein löysit rivien välistä?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ehkä odotin teiltä liikoja.

Tai ajattelin että osaatte keskustella.

Minusta miehillä on sellainen hieno piirre mikä meiltä naisilta puuttuu ja jotenkin peräänkuulutin sitä, lojaalisuutta. Eihän naiseus ole röyhelöitä, ei se ole niin yksinkertaista. Se on paljon monimutkaisempaa ja hienompaa. Naiseus on tosi arvokasta ja kaunista. Ja tiesittekö että niinkin ihmeellistä että meistä jokaisen genetiikassa on varma tieto( muistaakseni )neljän sukupolven taakse. Vain naisilla on näin upea omisaisuus. Miehillä sitä ei ole.
 
Mä en löydä ap:n tekstistä sitä otsikon lupaamaa "kokonaista" naista. Juu osaan mäkin olla ruususuu ja tarjota miehelle mun hunajata, rimpsunekot ja pitsi on ihania, osaan olla avuton - mutta osaan myös tehdä ns.miehisiä töitä, osaan tarvittaessa vaatia eri asioita ja näyttää kaapin paikan.
 
jklkölkj
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188332:
Ehkä odotin teiltä liikoja.
Petyit siis siihen, että täällä ei oltukaan joukolla täsmälleen samaa mieltä sinun kanssasi? :) Kun minusta keskusteluun kuuluu nimenomaan se, että pitää sietää myös omasta poikkeavia mielipiteitä. Yhteisen mielipiteen toistelu ei oikeastaan ole keskustelua ollenkaan.
 
"Rimpula"
Taitaa tämä "äiskä" nyt todellakin olla erittäin naisellinen nainen kaikkine oikkuineen? ;)

Ensin en ajatellut edes kommentoida mitään vaikka mieli teki hiukan kokeilla, olisiko pikainen luonneanalyysi hahmosta mennyt edes pikkupikkuriikkisen oikeaan.. ja ikävä kyllä näyttäisi siltä kovasti.
Jokin tarve korostaa omaa "naisellista naisellisuuttaan" ym itsestäänselvien asioiden hömpöttäminen paistoi läpi. :/

Itse kuljen sujuvasti se porakone vyötäisillä ja vaikka haulikko olalla kumppareissa, toisella kertaa keikistelen omalle ukolleni pitsiunelmissani piikkareilla. Heikkouteni ovat mm.korut, erityisesti valkokulta. Mutta tekeekö nuo em.seikat minusta jotenkin naisellisemman tai epänaisellisen silloin kun olen metsällä? EI.

Onnellinen, itseensä tyytyväinen Nainen voi olla välillä se Ämmäkin, joka ei tunne tarvetta hakea "keskustelua", jossa piilee omasta mielestään epänaisellisten naisten nokkiminen. En tarvitse paikkoa puutteita itsessäni (edes niitä alitajuisia) arvostelemalla muiden tapoja olla Nainen ja ihminen.

Olisi vilipittömästi ihanaa jos se ikävä "naisellinen piirre" alkaisi kadota maanpäältä eli muiden naisten arvostelu itseensä verraten.
Jokaisen tapa on oikea olla nainen omalla tavallaan.

Naiseus lähtee aina lopulta sisimmästä, näin koen. Siinä ei auta rimpsut ja röyhelöt, jos ei ole sinut itsensä kanssa. Ei vaikka sitä kuinka todistelisi.. :)
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188332:
Ehkä odotin teiltä liikoja.

Tai ajattelin että osaatte keskustella.

Minusta miehillä on sellainen hieno piirre mikä meiltä naisilta puuttuu ja jotenkin peräänkuulutin sitä, lojaalisuutta.
Siis? Eikö omien kokemusten, ajatusten ja mielipiteiden esiintuominen ole hyvää keskustelua? Olisiko keskustelu lojaalia sitten, jos kaikki myötäilisivät SINUN ajatuksiasi ja mielipiteitäsi? Vai miten tätä nyt pitäisi tulkita?

En halua v***illa, vaan ihan vilpittömästi olen nyt kovin, kovin ymmälläni.
 
mies1harm.
Mäkään en ole täysin vastaan sitä, että nainen esim. osaa puolustautua. Sitä "äijää" ei vaan saisi vetää överiksi. Naiseuden rikkaus on hyvä pointti ap:lta koska sitä harvoin Suomen nykynaiset pitävät arvossa tai korostavat valitettavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30188354:
Ja tästä on tulossa samanlainen kanojen nokkimisjärjestyskeskutelu kuin kaikista muistakin. Vasta kun olin hyökkäävä, agressiivinen ja negatiivinen, heräsi keskustelu.

Mielenkiintoista. Eikö?
:confused: Ei tässä kenenkään järjestyksiä olla määräämässä.
 
No siis
Siis? Eikö omien kokemusten, ajatusten ja mielipiteiden esiintuominen ole hyvää keskustelua? Olisiko keskustelu lojaalia sitten, jos kaikki myötäilisivät SINUN ajatuksiasi ja mielipiteitäsi? Vai miten tätä nyt pitäisi tulkita?

En halua v***illa, vaan ihan vilpittömästi olen nyt kovin, kovin ymmälläni.
äiti provosoi :) aihe että rankentavaan keskusteluun pyrittäisiin meni tekstissää ylitse. Tärkeintä on juuri oman mielepiteen tuominen esiin kasvattaa omaa luontoa. Tuo keskusteluun lennokkuutta ja elämisen meininkiä. Nopeesyo meni tiukaks väittelyks!
 
Mäkään en ole täysin vastaan sitä, että nainen esim. osaa puolustautua. Sitä "äijää" ei vaan saisi vetää överiksi. Naiseuden rikkaus on hyvä pointti ap:lta koska sitä harvoin Suomen nykynaiset pitävät arvossa tai korostavat valitettavasti.


No jotenkin rasittava, että sinä miehenä tunnut ymmärtäneen asian ytimen. Mielelläni olisin jakanut asiaa "naisten kesken".
Mutta kyllä..joskus olen harmissani siitä että naiset ovat turhaan epävarmoja, eikä ole mitään syytä. Suomalaiset naiset ovat kauniita ja kiinnostavia, mutta jotenkin jonkinlainen tukahduttamisen ilmapiiri on olemaassa. Olisi niin kiinnostava yleisellä tasolla keskustella miksi niin on. Mutta voikin olla että juuri sinulla on terävämpi näkemys siitä, sillä olet mies.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä