Näin tässä sitten kävi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä en pelkää Halla-ahoa (joku muu kirjoitti kai pelkäävänsä ). Mua kiinnostaa tämä temppuilija, sanakikkailija, joka vetää puoleensa ihmisiä, jotka eivät aina ymmärrä lukemaansa tai edes välitä sisällöstä, kunhan on tiettyä tematiikkaa. Halla-ahohan ei ole mikään Don Quijote, vaan hyvin suosittu tyyppi.
Tulihan se sieltä: Halla-ahon suosio peloittaa sinua.
Ai niinkö sanoin? Mua kiinnostaa yhteiskunnan ilmiöt. Myös tämä. En pelkää Halla-ahoa enkä hänen suosiotaan. Ihmettelen.
Rivien välistä paistaa sinun pelkosi. Pelkäät punavihreän arvomaailmasi saavan säröjä.
...käyttivät logiikan temppuja johtaakseen kuulijoita harhaan.
MOT.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Typeryys on rikos silloin, kun rikkoo lakia typeryytensä takia.

Sananvapaus pitää olla, mutta mun mielestä myös yleinen kohteliaisuus olisi suotavaa. Ihmisistä puhuminen kansana, joilla on tietyt ominaispiirteet, on aina ongelmallista, ja fiksut ihmiset eivät sorru siihen. Eikä islamia voi sanoa pedofiiliseksi uskonnoksi Aishan takia. Samalla logiikalla kristinusko on kannibalistinen uskonto.

Mites on, joudutko käräjille jos kerrot blogissasi kristinuskon olevan kannibalistinen uskonto?

En tiedä, mutta en aio olla niin typerä, että kirjoittaisin tuollaista ;) .

Mä en pelkää Halla-ahoa (joku muu kirjoitti kai pelkäävänsä ). Mua kiinnostaa tämä temppuilija, sanakikkailija, joka vetää puoleensa ihmisiä, jotka eivät aina ymmärrä lukemaansa tai edes välitä sisällöstä, kunhan on tiettyä tematiikkaa. Halla-ahohan ei ole mikään Don Quijote, vaan hyvin suosittu tyyppi.
Tulihan se sieltä: Halla-ahon suosio peloittaa sinua.
Ai niinkö sanoin? Mua kiinnostaa yhteiskunnan ilmiöt. Myös tämä. En pelkää Halla-ahoa enkä hänen suosiotaan. Ihmettelen.
Rivien välistä paistaa sinun pelkosi. Pelkäät punavihreän arvomaailmasi saavan säröjä.
MOT.

Juu, ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos on täyttä skeidaa ja jotkut siihen jopa uskovat:D

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:

Sananvapaus pitää olla, mutta mun mielestä myös yleinen kohteliaisuus olisi suotavaa. Ihmisistä puhuminen kansana, joilla on tietyt ominaispiirteet, on aina ongelmallista, ja fiksut ihmiset eivät sorru siihen. Eikä islamia voi sanoa pedofiiliseksi uskonnoksi Aishan takia. Samalla logiikalla kristinusko on kannibalistinen uskonto.

Jos Halla-aho olisi sanonut, että kaikki muslimit ovat pedofiilejä, hän olisi mielestäni ollut törkeä. Jos Halla-aho sanoi, että Muhammed oli pedofiili, hän on oikeassa. Sitten onkin tulkintakysymys miten suhtaudutaan esim. Saudien lainsäädäntöön ja sen suhteeseen uskontoon.

Itse asiassa se pedofiliakin on tulkinnanvaraista. Islamissa ja Suomen lainsäädännössä lapsuus määritellään eri tavalla.

Pedofiili on länsimaisen käsityksen mukaan ihminen, joka on seksuaalisesti kiinnostunut vain lapsista. Onko Muhammedin seksuaalisista mieltymyksistä tarkempaa tietoa? Lopahtiko kiinnostus aina noin 15v rajapyykkiin? No niin, menee irvailun puolelle, lopetan tähan :wave:

Jos Halla-aho olisi sanonut, että kaikki muslimit ovat pedofiilejä, hän olisi mielestäni ollut törkeä. Jos Halla-aho sanoi, että Muhammed oli pedofiili, hän on oikeassa. Sitten onkin tulkintakysymys miten suhtaudutaan esim. Saudien lainsäädäntöön ja sen suhteeseen uskontoon.

Itse asiassa se pedofiliakin on tulkinnanvaraista. Islamissa ja Suomen lainsäädännössä lapsuus määritellään eri tavalla.

Eli hyväksyt alle 16 vee lasten seksuaalisen hyväksikäytön?

Pedofiili on länsimaisen käsityksen mukaan ihminen, joka on seksuaalisesti kiinnostunut vain lapsista. Onko Muhammedin seksuaalisista mieltymyksistä tarkempaa tietoa? Lopahtiko kiinnostus aina noin 15v rajapyykkiin? No niin, menee irvailun puolelle, lopetan tähan :wave:

Liian tiukka paikka joten lopetat tähän=) :wave:

Voi toki olla, että jos Aishan kuukautiset olivat yhdeksänvuotiaana jo alkaneet, niin reilusti keski-ikäisen Muhammadin yhtyessä häneen kyseessä ei ollut pedofiilia vaan hebefiilia (vai mikä tuo on suomeksi)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hebephilia

Profeetta Muhammed oli 52-vuotias ja Aisha 9-vuotias, kun he solmivat avioliiton ja täydellistivät sen seksuaalisesti. Aisha oli Muhammedin toinen vaimo. Muhammed noudatti arabialaista tapaa avioituessaan tytön kanssa, jolla oli juuri ollut ensimmäiset kuukautisensa. Hän ei siis suinkaan ollut ensimmäinen, joka teki niin.

Muhammed ei osoittanut teollaan ainoastaan hyväksyvänsä asian, vaan myös varmisti, että tavan noudattamista jatkettaisiin, asettamalla oman "sunnansa", elämäntyylinsä jumaliseksi ihanteeksi, jota muslimien tulisi seurata. Muhammedin teko ja hänen opetuksensa avioliitosta loivat näin islamilaisen perinnäistavan: Tyttölapsia pidetään aikuisina ja näin ollen täysin valmiina avioliittoon ja seksuaalisuhteeseen heidän saatuaan ensimmäiset kuukautisensa.

Monien lännen muslimien on vaikea hyväksyä, että Aisha oli vasta 9-vuotias, kun heidän profeettansa oli seksuaalisuhteessa hänen kanssaan. Arvostetuimmat Hadithit sekä islamilaiset tiedemiehet historian aikana kuitenkin todistavat Aishan olleen 6-vuotias kihlautuessaan ja 9-vuotias aloittaessaan sukupuolielämän Muhammedin kanssa.

http://www.answering-islam.org/suomi/html/lapsimorsiamet.html

Voi Lilii sinua =) :hug:

Voi toki olla, että jos Aishan kuukautiset olivat yhdeksänvuotiaana jo alkaneet, niin reilusti keski-ikäisen Muhammadin yhtyessä häneen kyseessä ei ollut pedofiilia vaan hebefiilia (vai mikä tuo on suomeksi)

Kuten sanoin, tulkinnanvaraista. Ja koska se on tulkinnanvaraista niin ei kannata sanoa "Muhammed oli pedofiili" ilman etuliitettä "Suomen lainsäädännön mukaan..." tai muuta vastaavaa.

Mitä vikaa logiikassa on? Miksei sitä saisi käyttää? Onko se temppuilua?
Johtaakseen kuulijat harhaan. Se on se vika.

Täälläkin on tää yksi kikkailija, joka aina vetää omat johtopäätöksensä, ja ihan pieleen. Pilaa keskustelut, kun ei voi vastata asiallisesti, vaan typerän hymiön kera laittaa näitä "väännettyjä totuuksia": "eli siis pelkäät", "eli hyväksyt alle 16 v seksuaalisen hyväksikäytön" jne. Naurettavaa. Olisi mielenkiintoista keskustella, mutta tämä yksi pilaa fiiliksen näillä "hassuilla" kommenteillaan.

Mitä vikaa logiikassa on? Miksei sitä saisi käyttää? Onko se temppuilua?
Johtaakseen kuulijat harhaan. Se on se vika.

Täälläkin on tää yksi kikkailija, joka aina vetää omat johtopäätöksensä, ja ihan pieleen. Pilaa keskustelut, kun ei voi vastata asiallisesti, vaan typerän hymiön kera laittaa näitä "väännettyjä totuuksia": "eli siis pelkäät", "eli hyväksyt alle 16 v seksuaalisen hyväksikäytön" jne. Naurettavaa. Olisi mielenkiintoista keskustella, mutta tämä yksi pilaa fiiliksen näillä "hassuilla" kommenteillaan.

Toisesta sisään ja toisesta ulos. Mihin harhaan Halla-Aho kuulijat veti?

Kuten sanoin, tulkinnanvaraista. Ja koska se on tulkinnanvaraista niin ei kannata sanoa "Muhammed oli pedofiili" ilman etuliitettä "Suomen lainsäädännön mukaan..." tai muuta vastaavaa.

Kai nyt vielä Suomessa noudatetaan Suomen lainsäädäntöä, vai pitäisikö sharia olla käytössä?

Yhteistyössä