Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:jatkan vähän edelliseen:
Mutta kun ollaan jo yhdessä niin isot muutokset elämässä keskustellaan, siihen kuuluu myös tatuoinnit yms koska ne on periaatteessa ikuiset ellei ihonsiiroihin päädytä. yhtälailla kuin auton vaihdot tai kodin isommat ostokset.
Meillä mies saa ottaa ihan niin paljon tatuointeja kuin haluaa ja sellaisiakin joista mie en tykkää. Ja mies ei taasen tykkää hirveesti naamassa olevista lävistyksistä, mut kun sanoin haluavani kaks microdermaalia, ni sanoi, et omapahan on naamani. Ei mieskään tykkää kaikista miun tatskoista, mut ne onkin miun....vaikka mies niitä joutuukin katselemaan. AUton vaihdot ja kodin isot yhteiset ostokset kuuluu miusta ihan eri kategoriaan. Niistä keskustellaan yhdessä ja päätetään yhdessä. Tatskat, lävistykset ja pukeutuminen on kummankin oma asiansa.
kyllä sen toisen pukeutuminen tai toisen ajatus pukeutumisesta vaikuttaa. Jos minä vaikka tykkäisin kulkea kesän paljain varpain hellemekossa, niin kyllä varmaan pukisin muuta päälleni, jos mies pukeutuisi johonkin siskon tytön lakkiaisiin vaaleaan kesäpukuun. tai ihan minne vaan yhdessä mennään niin kyllä minusta on kiva että ollaan suht "samanlaisia" eikä tyyliin toinen muotilehdestä repäisty ja toinen lenkkareissa ja risoissa farkuissa.
tatuinti on elinikäinen ja se ei todellakaan kaikkeen sovi eikä esim minun miehelleni sopisi työhönsä jos käsivarret olisi kuin joku maailman kartta tai vaikkapa vielä jonkun alastoman naisen kuvin kuvioitu. Samoin ei hänen työhänsäkään sovi pitkät hiukset eikä lävistykset.
Mutta nämä on asioita missä arvomaailmat kohtaa eri tavalla jos arvomaailmat on erilaiset. jos joku tykkää rei´ittää naamansa ja toinen sitten tatuoi itsensä täyteen niin toki sellainen pari sopii yhteen, mutta jos molemmat on tylsiä tavallisesti pukeutuvia ja tavalliselta näyttäviä, niin ei siihen todellakaan sovi jos toinen vetää nahan täyteen tatskaa tms.
Ja mikähän on tällainen työ, jossa oikeasti tatuoinnit haittaisivat? Muita kuin ahdasmielisiä?
monikin työ missä ollaan ihmisten kanssa tekemisissä ja kunnioitetaan toisen ihmisen arvoja vaikka itsellä ei olisikaan mitenkään korkea arvomaailma.
Hmmm... Voiko tämän rivien välistä lukea, ettet pidä tatuointeja ottaneiden moraalia kovin kummoisena? Itse olen saanut töitä päiväkodista sekä bisnesmaailmasta (diplomaattitapaamisineen ja ministerivieraineen kaikkineen), vaikka minulla tatuointi onkin. Äidillänikin on tatuointi ja hän on työskennellyt erilaisissa työtehtävissä terveydenhuoltoalalla jo kolmenkymmenen vuoden ajan.
Olen itse kasvanut yhteisössä, jossa likipitäen kaikilla aikuisilla oli tatuointi ja minulle se on aivan luonnollinen tapa koristaa itsensä siinä missä toiset meikkaavat tms. Ihmisen luonteeseen sillä ei ole ollut vaikutusta.
entäs jotkut vanhemmat ihmiset?
bisnesmaailma... bisnestäkin on monenlaista ....
Oletko ministeri vai mikä jos olet ministeritapaamisissa ollut? minä varmaan sellaiseen jos vaikka tarjoilijatyttöjä palkkaisin, niin kunnioittaakseni muiden maiden vieraita joilla pukeutumissäännät on vielä tiukemmat kuin suomessa, niin en palkkaisi tarjoilijaa jolla on läväreitä naama täynnä yms-