Naimisiinmenosta; miehet erityisesti, kertokaa mielipide olkaa kilttejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viiva:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja että hän ajattelee, että voidaan hakkia lisää lapsia samoilla ajatuksilla kun hakittiin tämä ensimmäinenkin. Mistä sitä tietää.

Eikös se eka lapsi ollutkaan vahinko? Nyt puhuit itsesi pussiin, ap.

Whaat?

Samoilla ajatuksilla = Jos suhde ei ota tuulta siipiensä alle johtaakseen avioliitton asti, huolletaan lasta yhdessä hyvissä väleissä kaveripohjalta. Lapsen siitämistapa (eka vahinko, toinen olisi suunniteltu) ei liity noihin lapsen huoltoaisoihin mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Miksi sä "teit" sen ekan lapsen ennen naimisiinmenoa? Toi on vähän semmonen tilanne että tässä vaiheessa sun tarvii vaan sopeutua. Sä oot lähteny leikkiin mukaan, että mies ei ehkä halua naimisiin. Jos avioliitto sulle tärkeä, niin siitä ois kannattanu alkaa...

Kuten aiemmin olen kirjoittanut, ole oikein tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni yhden lapsen äitinä ja avopuolisona. Minun ei kuitenkaan miehen toiveesta tarvitse sopeutua ja tehdä lisää lapsia ennen naimisiinmenoa, jos en sitä halua. Minulla on yhtä suuri oikeus olla haluamatta suuremmalla todennäköisyydellä (= mies ei haluakaan tosissaan sitoutua = ei halua avioitua) kahden lapsen yh:ksi kuin miehelläni on oikeus mahdollisesti olla haluamatta naimisiin. Vai miten asia on sinun mielestäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Love and marriage:
En ole mies, mutta vastaan naisena näin. Jos itse haluaisin naimisiin joskus, niin en menisi kihloihin, jos mulle sanotaan, että en saa kysyä, koska mennään naimisiin. Milestäni kihlaus on lupaus avioliitosta ja mielestäni sen naimisiin menon soisi tapahtuvan noin kahden-kolmen vuoden sisään. Siksi en ole suostunut menemään kihloihin, koska en halua naimisiin, niin en näe pointtia olla vain kihloissa. No, en nyt varmaan yhtän auttanut, mutta ihmettelen vaan, miksi menit kihloihin noilla "ehdoilla".

Noh, siksi, koska en itsekään halunnut heti naimisiin. Ja koska "ehto" johtui siitä, että mieheni on hyvin perinteinen. Hän halusi olla se, joka kosii. Ja hän haluaa olla se, joka päättää häiden ajankohdan.

Lupauksen avioliitosta teimme kihlautuessamme. Ei lienee kuulu muille, kuinka pitkä kenenkin kihlaus on? En nyt odottanut ihan tällaista feedbackia... Mieheni ei ole sika, tai asettanut minua ikävään jamaan. Mieheni vain on perinteinen.

Olen mies ja olen siinä uskossa että tänä päivänä naiset ottavat ohjat jos mies on tumpula ja ei ymmärrä mitä kihlaus tarkoittaa. Se on lupaus avioliitosta ja ei siinä vuosia tarvii odotella.
Tosin olen ollut saman naisen kanssa 28 v ja emme ole naimisissa ja meillä on kohta kaksi aikuista lastakin mutta emme ole edes kihloissa ja en näe sitäkää mitenkään elämääni häirinneenä asiana .Näin pitkä suhde kun tuppaa menemään enemmän kaveri suhteeksi kuin muuksi.
Joskus asiaa kun mietin niin ajattelen että monista elämä alkaa kai tylsistyä kun on kauan saman naisen kanssa , sillä elämä ei enään juurikaan tuo yllätyksiä. Mutta asiaan kyllä mielestäni voit sanoa että ei lapsia jos ei häitä jos vaan sinusta niin tuntuu sillä itse olet se paras oman suhteesi tuntija ei siihen ole paljon muilla sanomista.

Kiitos arvokkaista ajatuksista.

No kysy siltä seuraavan kerran, että tarkoittaako tuo että olette menossa naimisiin lähiaikoina. Mä en kyllä pystyisi olla puhumatta tuollaisesta asiasta jos se on mielessä, en mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
No kysy siltä seuraavan kerran, että tarkoittaako tuo että olette menossa naimisiin lähiaikoina. Mä en kyllä pystyisi olla puhumatta tuollaisesta asiasta jos se on mielessä, en mitenkään.

Minä yritän hillitä itseni... Ja yrittää antaa sen miehen olla mies toiveensa mukaan. Mutta nyt alkaa jo itsestäkin omia kirjoituksia tässä lukiessa se toive kuulostamaan ihan tyhmältä. Mitäs kyselee sitten niistä lisälapsista:)?

Noh, minun mielestä tuollainen ehto on mahdoton tai vähintänkin kohtuuton.
Oletan että miehesi perimäinen tarkoitus on ollut se ettei hän halua kosinnallaan aiheuttaa jumalatonta hulabaloota, olet nyt ottanut tämän mielestäni turhan kirjaimellisesti. Toki voit kunnioittaa miehesi ehtoa tai sainoisin pikemminkin toivetta olla hössöttämättä asiasta. Kuinka kauan kosinnasta on aikaa? vuosi? viikko? Jos olette olleet kihloissa jo useamman kuukauden niin minun mielestä sinun kannattaa nostaa asia puheen aiheeksi. Kysy vaikka millaisia ajatuksia hänellä olisi häistä? miltä hänestä tuntuisi jos ensi kesänä olisi teidän hät jne...

Ymmärrän halusi olla painostamatta ja hyvä niin tuskin sitä kukaan täällä käskeekään tekemään! Luulen että sinua pelottaa ehkä se vastaan otto mitä mies saattaa sanoa tai reagoida. Mutta kyllä se kertoo miehen tunteista ja ajatuksistakin jos hän kokee täysin normaalin ja rakentavan keskustelun suhteenne tulevaisuudesta piinaamisena ja painostamisena!!!

Rohkeasti härkää sarvista... ai niin minäkin olin nainen, sori!

Yhteistyössä