Nähtiin tänään KYY

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Komea otus! Anoppi meinasi saada sätkyn, mutta minä ja taapero vaan ihasteltiin, turvallisen välimatkan päästä toki.

Ja pakko sanoa että en muista ennen nähneeni elävää käärmettä luonnossa, joten kiva kokemus oli =)
 
Me nähtiin taaperon kanssa ensimmäinen jo 2 viikkoa sitten :( Meillä on sellainen vakiometsälenkki mitä kierretään ja eikös oltu 20 metriä polkua kuljettu, kun siinä se oli. Ja takas ja muksulle kumpparit jalkaan :D
 
Mä en nää nykysin kyitä missään. Meidän mökilläkin näki vähintään kerran kesässä kyyn, mutta nyt en ole moneen vuoteen nähnyt :( Ja kuljen päivittäin luonnossa kuitenkin. Onkohan vähentyneet vai osaavatko olla pois jaloista..
 
Oliko varmasti kyy?
rantakaarme_rullalla.jpg
 
En minakaan niista valita. Jos pihapiiriin tulee joko mokilla tai kotona, niin tapan kylla. Koira meinasi kuolla kyynpuremaan muutama vuosi sitten. Selvisi tehohoidon ja koirien veripankin avulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Mulle on sanottu että kyyn yli pitää ajaa, niiden ei tarvii kuulua luontoon.

Jotkut typerät

Kyy on kuitenkin täysin harmiton mikäli sitä ei säikäytä tai kiusaa, jolloin se saattaa puolustautua puremalla. Yleensä kyy kuitenkin ennemmin yrittää paeta kuin puree. Tappamisen sijaan kyyn voi nostaa esim. haravalla ämpäriin ja viedä metsään, vähintään parin kilometrin päähän pihapiiristä, jolloin se ei enää palaa takaisin.
[muokkaa] Kyy Suomessa

Kyyt ovat vähentyneet Suomessa monin paikoin voimakkaasti rakentamisen, liikenteen ja vainon takia. Toisin kuin muissa Länsi-Euroopan maissa, kyy ei ole Suomessa rauhoitettu laji.[5]
 
Mun kaveria (siis ihan aikuista) oli kyy purrut varpaisiin, sairaslomalla likeemmäs puoli vuotta joista 3 kk pyörätuolissa :( Eli ei ne nyt vaan oo viattomia luontokappaleita...
 

Yhteistyössä