yksin yhdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Susana

Uusi jäsen
11.06.2007
2
0
1
Olemme mieheni kanssa olleet yli kymmenen vuotta yhdessä ja meillä on kaksi pientä lasta. Nyt koen olevani todella väsynyt ainaiseen suhteen ylläpitämiseen ja itsestäänselvyytenä olemiseen. Mieheni mielestä ei varmasti ongelmaa olekaan, kun minä hoidan kaikki kotityöt ja lapsiin liittyvät asiat (toki pyydettäessä on kotona esim. uintireissun aikana). Olen täällä silloin kun hän tarvitsee. Koen olevani niin yksin..
Mies ei ehkä osaa huomioida minua ja perhettä, sitä kuitenkin kaipaisin. Ja toisen jakamassa yleensäkin aioita. Eikä vain suorittamista ja hommien jakamista. Yleensä ei mies kotona vapaaehtoisesti koske mihinkään kotihommiin (saanut kotona kasvatusmallin jossa äiti raivaa astiatkin nenän edestä), toki ns. miehiset hommat tekee (esim auton laitto, kun on niin rikki ettei ajamaan pysty tai kun katosta vettä tulee jo sisälle asti..)
Miehellä on paljon harrastuksia ja kavereita, joten on näitä omia menoja päivittäin ja vapaapäivinä voi olla päivänkin poissa, välillä käy piipahtamassa kotona. Saan toki myös omaa aikaa, kun yksinkertaisesti vain lähden vaikka lenkille tms. Mitään yhteistä ei tunnu enää olevan. Ei keskustella, mies ei koskaan kysy mitä minulle tai lapsille kuuluu, ei olla lähekkäin (paitsi jos seksi mielessä, kohta ei sekään enää huvita..). Myös tuo huomioimisen puute tuntuu pahalle. En tarkoita, että pitäis olla yltiöromanttista hössöttämistä, mutta joskus olisi kiva nähdä että toinen välittää. Ei muista kihla-, syntymä,-äitienpäiviä...sellanen huoleton.
huoh, oikein valivali viesti... pakko vain ajatuksia saada päästä ulos... En tiedä auttaisko vaikka parisuhdeterapia, kun tuntuu ettei miksikään muutu.

Puhu, puhu ja puhu miehellesi näistä asioista. Yleensä kun toinen tekee aloitteen, niin kyllä ne asiat lähtee pikkuhiljaa rullaamaan. Kotitöiden alle sun ei tarvi jäädä, aikuinen mies osaa ja saa ottaa oman osansa niistä. Vaikeaa oli meilläkin, mutta mies on tsempannut huomattavasti ja nykyään menee paremmin kuin ikinä! Avoimuus on kaikea A ja O, kukaan kun ei osaa lukea toisen ajatuksia.

meillä on samanlainen tilanne sun kanssa,musta kanssa tuntuu että mies pitää ihan itsestään selvyytenä mua..oon kyl varmasti itekin siihen syypää kun alussa jo aloin passata,eli tein kaikki kotityöt..ja nyt tuntuu et me ollaan ihan umpikujassa..meillä kanssa kaksi lasta.oon koittanu puhua miehelleni,mut se on kovin kiivas luonteinen ja kaikki kodin asioista neuvotteleminen menee riidax..läheisyys on meilläkin vain seksiä..ja jos kahestaan ..ollaan aina pitäis lähtee jonnekin ystävien luo tai pyytää joitakin meille käymään,yhessä katellaan vaan telkkaa eikä oikeen puhuta mistään..oon tosi surullinen tästä,koska rakastan miestäni kuitenkin ja haluisin olla sen kanssa jo lastenkin takia mut en tiiä mitä pitäis tehä..et se viihtyis meijänkin kanssa :'(

Meilläkin on valitettavan usein ollut samanlainen tilanne.. Oon ratkaissut tilanteen sillä että olen vaan alkanut käskyttää ukkoo B) ..kun ei muukaan auttanut! Sitten jonkun ajan kuluttua olen häneltä kysynyt että tällaisen naisenko haluat minun olevan; joka nalkuttaa ja käskyttää ukkoonsa.. On ukko saanu mietittävää.
Tilanne tietysti helposti luisuu taas samaan ja itselle saattaa tulla olo ettei lapsi esim ole hyvin huollettu "äidinmalliin", mutta eipä se äiti todella voi aina olla se joka hoitaa kaiken.
Pienistä asioista se lähtee, ei voi heti olettaa että mies on naps vaan mukana kaikessa.

Kiitos viesteistä! Lohduttavaa että muitakin samassa tilanteessa (joskin ei tietysti toivottavaa). Itse myös aikoinani tein ehkä "hölmösti" kun hoidin kodin yksin mukisematta. Tein silloin sen mielellänikin, koska aikaa oli enemmän ja koska en rahallisesti voinut osallistua kodin menoihin samalla tavalla, asetin tavallaan itse itselleni velvollisuudeksikin. Tuo Veegan juttu oli hyvä! En usko kuitenkaan että aspergerista on kysymys, ei oikein täsmää muut jutut. Luulen että kasvatus ja perhetaustat on niin juurtuneet, että miehen on vain vaikea toisenlaista nähdä tai ajatella. No, tästä sitä "taistellaan" eteenpäin. Tämä viikko on ollut onneksi parempi. Kyllä tekis ihan kahdenkeskinen aika todella hyvää. Sais sitä parisuhdettakin hoidettua

kirjoituksesi on ku mun elämästä,tosin meil 4 pientä lasta .vanhin päälle 4v ja nuorin 2vko..Eronnu kerran jo olen ukosta mutta palattiin yhteen........meillä lisäksi vielä tapellaan ruokarahoista...kun mun pitäs elättää hänetkin ja lapset yksin pienil tuloillani..huh...asunto tosin kyl haussa TAAS kerran...........

miehesi pääsee kotona liian helpolla?
Älä tee kaikkea valmiiksi, varmasti mies huomaa ennen pitkää jos jätät hänen astiansa pöydästä korjaamatta ja pyykit koriin viemättä.

Mäkin teen kotityöt yksin , koska mies työn vuoksi paljon poissa, mut odotan kuitenkin että saa pyykkinsä koriin ja astiansa koneeseen asti jne..
Ja koska työn takia on paljon poissa kotoa en katsoisi hyvällä jos vielä harrastaisi monta kertaa viikossa "pitkin kyliä"
vapaata tarvitsee mieskin, tottakai. Mutta niin ettei perhe jää ihan heitteille.

Yhteistyössä