Näitä kirjoja ei kenenkään kannata lukea!

Mun mielestä Sofi Oksasen Puhdistus oli ihan törkeen hyvä...Sitten lainasin kirjastosta samaisen kirjailijan kirjan Stalinin lehmät.Surkee.Mä en tykkää jättää kirjoja kesken mutta nyt mä oon jo kerran uusinukin ton kun en vaan saa luetuks.|O

"Vieras"
Ellisin American Psyco. Sairasta tekstiä. Mä en kerta kaikkiaan pystynyt sitä lukemaan. Oksettaa vieläkin, kun tulee mieleen. Mulla on se kirja tuolla hyllyssä, mutta en mä sitä tule ikinä lukemaan :(

Lokki Joonatan on aivan mahtava. :)

Nuo "naistenromaanit" ei oikein mulle iske, en jaksa keskittyä sellaseen hölötykseen.
Oikein tosielämässäkään...
En ole tosi pitkään aikaan lukenut Lokki Joonatania, pitäisikin kokeilla uudelleen. =)

Minä sanon "säärikirjoiksi" niitä kevyitä naisten romaaneja, joku 10 vuotta sitten niitä alkoi tulla, yhden jos toisen kannessa oli naisen sääret ja korkeat korot=)

peesaan!
Alkuperäinen kirjoittaja jostain syystä;22565606:
Tolstoin Anna Kareninaa olen monta kertaa aloittanut, mutta en ole päässyt pitkälle vaan aina jää kesken.
musta se on pitkälti kioskitasoa. Se kohta missä Vronskin motiiveja kuvataan on loistava, mut siinä kohtaahan äijä tunsi aiheensa. Naisista tuo ei tainnu ymmärtää mittää

Iki-ihanaa TSH:ta on tässä ketjussa haukuttu niin paljon, että osuvampi nimi ketjulle olisi "Näille lukijoille ei kenenkään kannata antaa luettavaksi hyviä kirjoja!"
Ihana kommentti.
Tässä ketjussa joku jo mainitsi Paulo Coelhon. Yhden kirjan luin odottaen, josko se siitä kehittyisi johonkin suuntaan. Pelkkää jaarittelua alusta loppuun siitä aiheesta, että eälämä on matka.

ps.älkää hermostuko, vaikka nostan ikivanhaa ketjua. En vain nyt löytänyt palstalta mitään mielenkiintoista luettavaa.

"Lila"
Ihana kommentti.
Tässä ketjussa joku jo mainitsi Paulo Coelhon. Yhden kirjan luin odottaen, josko se siitä kehittyisi johonkin suuntaan. Pelkkää jaarittelua alusta loppuun siitä aiheesta, että eälämä on matka.

ps.älkää hermostuko, vaikka nostan ikivanhaa ketjua. En vain nyt löytänyt palstalta mitään mielenkiintoista luettavaa.
Mulla oli pitkään yöpöydällä Coelhon Alkemisti. Kesken jäi. Yleensä tämäntyyliset kirjat luen yhteen menoon, mutta Coelho jostain syystä tökki ja kunnolla.

"lukutoukka"
Mitään Anna-Leena Härkösen kirjoja. Sehän kirjoittaa vain omasta elämästään, omista neurooseistaan ja skitsoiluistaan. Ne ei ole edes kielellisesti mitään kummoisia, kuin lukisi jonkun päiväkirjaa. En ymmärrä miten sillä on sellainen suosio, kuin on. Kuka tahansa voisi kirjoittaa oman elämänsä kriiseistä, lapsettomuudesta, pettämisestä, läheisen itsemurhasta. Kun olin lukenut nämä ko asioita käsittelevät kirjat, minulle tuli sellainen olo, että en halua lukea enää yhtään Härkösen kirjaa, tuntuu kuin hän terapoisi itseään meidän lukijoiden kustannuksella.

"Poignant"
Arto Paasilinnan kymmenen riivinrautaa.
Viime kesän matkalukeminen ja mulla ei ole ikinä kestäny yhdenkään kirjan lukeminen niin kauaa kuin tuon ihan vaan siksi ku ei kolahtanu, mutta sain kuitenkin luettu loppuun asti.

Mun mielestä Sofi Oksasen Puhdistus oli ihan törkeen hyvä...Sitten lainasin kirjastosta samaisen kirjailijan kirjan Stalinin lehmät.Surkee.Mä en tykkää jättää kirjoja kesken mutta nyt mä oon jo kerran uusinukin ton kun en vaan saa luetuks.|O
Mulla on Puhdistus äänikirjana kännykässä, enkä saa sitä millään kuunneltua, kirjana oisin varmaan nakannut sen jo kiertoon. Stalinin lehmät taas oli aivan huippu! Tykkäsin siitä tosi paljon. :)

7 veljestä & TSH on jääneet mullakin kesken, mutta negatiivisia tunteita minussa on herättänyt varmaan eniten Pentti Holapan Ystävän muotokuva. En edes muista enää miks se oli niin inhottava lukea, jäi kesken. Myös Saatanalliset säkeet tyssäs alkusivuille, kun se oli vaan niin vaikealukuinen :)ashamed:), eikä Kärpästen herrakaan nyt niiiin hyvä ollut. Sen sentään luin loppuun asti.

"vieras"
Erilaisia mielipiteitä ja kirjallisuudenkin suhteen eri makuja on niin monia, että tämä on nyt vähän samanlainen aloitus kuin että "Ruokia joita ei kenenkään kannattaisi syödä" :D

Mun mielestäni TSH on todella hyvä, samoin Kärpästen herra, puhumattakaan Sinuhe Egyptiläisestä.

Sofi Oksasen Puhdistukselta odotin paljon enemmän kuin mitä se sitten loppujenlopuksi oli. Ei se huonokaan ollut, mutta ei nyt mikään järisyttävä lukukokemus. Dan Brownin kanssa kävi samoin, Da Vinci-koodi oli mielestäni korkeintaan ihan keskinkertainen kirja. Ei mitenkään sen kohun arvoinen, mikä siitä oli syntynyt.

Niin ja Milleriäkin olen lukenut, se on mielestäni suoraansanottuna ihan paskaa. Periaatteessa samanlaista paskaa kuin Juha Vuorinenkin, Miller vaan esittää saman shaiban vaikeammin ymmärrettävästi, mutta eipä se perusjuttu siitä mihinkään muutu.

Meitä on huijattu 70 vuotta
Luin muksuna (ehkä noin 10-12-vuotiaana) ensimmäisen kerran Anne Frankin päiväkirjan. Kirja teki minuun lähtemättömän vaikutuksen ja sai minut kiinnostumaan toisesta maailmansodasta.

Nyt aikuisena ja hieman sivistyneempänä lukiessaan tuota samaa "päiväkirjaa" huomaa selvästi miten se on myöhemmin kirjoitettu olisiko ollut tämän Annen isän vai sedän toimesta. Aivan älytöntä kuvitella että 12-vuotias tyttö olisi pystynyt kirjan kaltaiseen kirjoitustyöhön.

Ja by the way, eikö suurin osa juutalaisista kaasutettu tai tapettu muuten? Jännä, että Anne kuoli tautiin ja moni muukin sukulaisensa joko kuoli aliravitsemukseen tai sitten selvisi hengissä. Kukaan Annen sukulaisista ei tullut kaasutetuksi. Hmm... miksiköhän...

"anne"
Alkuperäinen kirjoittaja Meitä on huijattu 70 vuotta;29113361:
Luin muksuna (ehkä noin 10-12-vuotiaana) ensimmäisen kerran Anne Frankin päiväkirjan. Kirja teki minuun lähtemättömän vaikutuksen ja sai minut kiinnostumaan toisesta maailmansodasta.

Nyt aikuisena ja hieman sivistyneempänä lukiessaan tuota samaa "päiväkirjaa" huomaa selvästi miten se on myöhemmin kirjoitettu olisiko ollut tämän Annen isän vai sedän toimesta. Aivan älytöntä kuvitella että 12-vuotias tyttö olisi pystynyt kirjan kaltaiseen kirjoitustyöhön.

Ja by the way, eikö suurin osa juutalaisista kaasutettu tai tapettu muuten? Jännä, että Anne kuoli tautiin ja moni muukin sukulaisensa joko kuoli aliravitsemukseen tai sitten selvisi hengissä. Kukaan Annen sukulaisista ei tullut kaasutetuksi. Hmm... miksiköhän...
Anne frank oli todellinen henkilö. Kaikkia juutalaisia ei "ehditty" kaasuttaa. Isä on myöntänyt muokanneensa päiväkirjaa jälkikäteen.

"lukutoukka"
Onhan noita varmaan paljonkin, mutta en muista edes lemppareitni:) Mutta ainakin seuraavat:

Paolo Coelho (olen lukenut muistaakseni neljä, ihan herveää lässyä)
Taru Sormusten Herrasta
Virginia Woolfin Majakka (ja paljon muitakin ns. klassikoita on, jotka ovat mielestäni erityisen huonoja...)
Anna-Leena Härkösen tuotanto
Pikku Prinssi

yleensä en lue kauheasti "naistenkirjoja", mutta aloitin tuon 50 shades ja on paitsi tylsä, myös erittäin huonosti kirjoitettu. kirjan seksiaktitkaan eivät juuri reväytä, kirjailija on selvästi netistä hankkinut SM-tietoutta ja typerästi sisutanut niitä naiviin tekstiin.

Meitä on huijattu 70 vuotta
[QUOTE="anne";29113470]Anne frank oli todellinen henkilö. Kaikkia juutalaisia ei "ehditty" kaasuttaa. Isä on myöntänyt muokanneensa päiväkirjaa jälkikäteen.[/QUOTE]

Joo, väitinkö, ettei Anne olisi ollut todellinen? Se mitä väitän on ettei mitään kaasutuksia ikinä ollut. Voittajat kirjoittavat historian.

"peep"
[QUOTE="lukija";22557687]Riikka Pulkkisen Raja piti tahkota väkisin loppuun. Keskentekoinen juoni, kökkö loppu ja sen kielikään ei tehnyt vaikutusta. Mietin koko ajan, että se on kuin 15-vuotiaan kynästä. Ihmettelen suuresti miksi siitä kirjasta niin vauhkottiin.[/QUOTE]

Sama. Väkisin piti kahlata loppuun.

Yhteistyössä