Näistä tunnistan juntin kodin!

  • Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Junttimaisen kodin tekee siellä asuvat ihmiset, ei ne tavarat. Mä luen yhden sortin juntiks esim. ap kaltaisen immeisen joka määrittää ihmisen tavaran perusteella.
ASIAA!
Musta yks junttiuden määritelmä voisi olla myös se, että koti pitää sisustaa trendien mukaan. Ei sen mukaan mistä itse pitää.

Esim. minä inhoan ruskeita sohvia, jota joka paikassa on tyrkyllä. Samoin inhoan ruskeita kalusteita, joita on paljon tarjolla.

Sen sijaan pidän sinisestä väristä, ostan huonekalut kestämään, ja niitä ei vaihdeta, kun muoti vaihtuu ja ennen kaikkea, mulla ei ole yhtään tavaraa, huonekalua tai vaatetta vain siksi, että se on muotia.
 
suurperheen äiti
Lastulevykalusteet (pyökki ja kirsikka erityisesti väreinä tehosteena voi olla vielä jotain metallia)
Värimaailma päin p***että
Puolipaneelit/kokopaneelit seinillä (mäntyä- ja kulunutta sellaista)
viuhkat seinällä
valaisimet (riisipallo, laavalamppu, ufoviuhka)
Muovikukat (olipa sisällä tai parvekkeella)
Kukat muutenkin ällö muoviruukuissa
paskainen ja kulunut halpa pirttikalusto
poppanaliinat pöydällä
Anttilan kapat ja salusiinit keittiössä
Muka vitsikkäitä mukeja, esineitä jne "sisustuksessa"
Koriste-esineitä hyllyt pullollaan
Ovikello, joka soi miljoonalla eri tavalla
Tuoppeja lasihyllyssä esillä
Muovikalusteet ulkona
kalja/siideri yms. aurinkovarjot
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylitietoinen:
- sinistä ja mäntyä kalusteissa
- lastulevyhelvetti-kalusteita (tyyliin Sotka)
- lasivitriini (tietysti joku punertavan pähkinän sävyinen tai männyn sävyinen)
- vitriinissä esillä "kivoja" matkamuistoja ja muuta krääsää pölyyntymässä
- karseat tv-multiskene-kompleksit
- ei kirjahyllyä, tai ei kirjoja kirjahyllyssä (tai pari teosta, jotka saatu joululahjaksi, ei luettu)
- iittala-tarrat tallella
- karseat tv-reclinerit, joissa miljoona eri mekanismia ja joissa voi maata ja kasvattaa persettä
- paljon tuoppeja jne.
- parvekkeella/terassilla kalja-firman sponssaamia päivänvarjoja jne.

nämä nyt alkuun.

ei onneks mitää noista!!
:LOL:
 
AnneK
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Junttimaisen kodin tekee siellä asuvat ihmiset, ei ne tavarat. Mä luen yhden sortin juntiks esim. ap kaltaisen immeisen joka määrittää ihmisen tavaran perusteella.
ASIAA!
Musta yks junttiuden määritelmä voisi olla myös se, että koti pitää sisustaa trendien mukaan. Ei sen mukaan mistä itse pitää.

Esim. minä inhoan ruskeita sohvia, jota joka paikassa on tyrkyllä. Samoin inhoan ruskeita kalusteita, joita on paljon tarjolla.

Sen sijaan pidän sinisestä väristä, ostan huonekalut kestämään, ja niitä ei vaihdeta, kun muoti vaihtuu ja ennen kaikkea, mulla ei ole yhtään tavaraa, huonekalua tai vaatetta vain siksi, että se on muotia.
Näin mäkin ajattelen. Meillä sisustus ostetaan ihan oman maun mukaan. Mä en edes tiedä nykyisiä trendejä :). Meillä on yli 100-vuotias talovanhus ja minä sisustan sekoittamalla uutta ja vanhaa. Vanhat huonekalut valitsemme ihan omien mieltymysten mukaan. Uusia huonekaluja emme oikestaan osta nykyisin kuin pakon edessä. Kirppareilta ja huutokaupoista etsitään vanhoja - ja kun ne on jo vuosikymmeniä (osa yli vuosisadankin) kestäneet, niin eiköhän ne hyvässä kodissa vielä toisen mokoman kestä. Niitä ei vaihdeta trendien mukaan :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joop:
mutta tunnen ihmisiä jotka jättää TARKOITUKSELLA niitä iittala tarroja paikoilleen, että kaikki vieraat näkevät varmasti sen, että heillä on vara ostaa iitalaa
Ja kun ollaan kahvipöydässä niin käännetään se astia niin että se tarra on vieraaseen päin

 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joop:
mutta tunnen ihmisiä jotka jättää TARKOITUKSELLA niitä iittala tarroja paikoilleen, että kaikki vieraat näkevät varmasti sen, että heillä on vara ostaa iitalaa
Ja kun ollaan kahvipöydässä niin käännetään se astia niin että se tarra on vieraaseen päin

minulla on tuttu joka osti pentikin kehyksen (tavallisen valokuvan kokoisen) ja ei voi nyt laittaa siihen mitään valokuvaa, koska silloinhan se paperi siinä missä lukee PENTIK peittyisi :DD joten pitää sitä kirjahyllyssä sellaisenaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valoverhot! Ehkä pahin kaikista.
Mitä ne on?
Esimerkiks tämmönen

http://www.omillejaloille.fi/public/pictures/Raahen%20A-kilta%20ry.jpg
On muuten kivan näköistä. Mistähän tollasia saisi? Mä haluaisin keittiöön, kun tossa koko ajan kulkee väkeä ja katsoo sisään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
Lastulevykalusteet (pyökki ja kirsikka erityisesti väreinä tehosteena voi olla vielä jotain metallia)
Värimaailma päin p***että
Puolipaneelit/kokopaneelit seinillä (mäntyä- ja kulunutta sellaista)
viuhkat seinällä
valaisimet (riisipallo, laavalamppu, ufoviuhka)
Muovikukat (olipa sisällä tai parvekkeella)
Kukat muutenkin ällö muoviruukuissa
paskainen ja kulunut halpa pirttikalusto
poppanaliinat pöydällä
Anttilan kapat ja salusiinit keittiössä
Muka vitsikkäitä mukeja, esineitä jne "sisustuksessa"
Koriste-esineitä hyllyt pullollaan
Ovikello, joka soi miljoonalla eri tavalla
Tuoppeja lasihyllyssä esillä
Muovikalusteet ulkona
kalja/siideri yms. aurinkovarjot
Poppanaliinathan on ihania, oikein perinteistä suomalaista tyyliä ja taitoa. Mummun kutoma poppanaliina on aarteeni :heart:
 

Yhteistyössä