Näistä tunnistan juntin kodin!

  • Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jotenkin googlen kautta eksyin tänne, ja ihmettelin aihetta??? Siis arvostellaanko täällä muiden ihmisten koteja? Jos jollain sattuu olemaan vitsimuki niin hän on vai juntti? Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten kotinsa sisustaa, ja jos se on hänestä viihtyisä niin ei se tee hänestä sen enempää junttia kuin tämän topicin aloittajastakaan. Nimimerkillä suurperheen äiti, etköhän itse ole juntti kun netissä kirjoittelet jotain näin turhamaista, eiköhän tärkeämpää olisi vaikka huolehtia niistä omista mukeloista jos olet kerran SUUURPERHEEN ja oikeen arvomerkiltää ÄÄÄITI. Taidat olla juntti
Huumorin kukka on kaunein kukka.
 
Huh.
Meinasin jo säikähtää, kun en saanut yhtään rastia, vaikka niin kaipasin.
Mutta tulihan sieltä jotain minutkin juntiksi vapauttavaa eli tykkiseinän alla on seinään ruuvattuna ikean valkoisia keittiökaappeja joissa piilossa viihde-elektroniikka ja dvd:t.
Kiitos!
:)
Meillekkin on rantautunut Ikeaa :D On se kiva joskus edes kuulua porukkaan...
 
hepulis
Jotenkin googlen kautta eksyin tänne, ja ihmettelin aihetta??? Siis arvostellaanko täällä muiden ihmisten koteja? Jos jollain sattuu olemaan vitsimuki niin hän on vai juntti? Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten kotinsa sisustaa, ja jos se on hänestä viihtyisä niin ei se tee hänestä sen enempää junttia kuin tämän topicin aloittajastakaan. Nimimerkillä suurperheen äiti, etköhän itse ole juntti kun netissä kirjoittelet jotain näin turhamaista, eiköhän tärkeämpää olisi vaikka huolehtia niistä omista mukeloista jos olet kerran SUUURPERHEEN ja oikeen arvomerkiltää ÄÄÄITI. Taidat olla juntti
Tervetuloa kaksplussalle :) Höllää samalla nutturaa ;)
 
"vierailija"
Peesaan.

Nämä, jotka ovat kaikilla muillakin juuri tällä hetkellä, ovat sitä tulevaisuuden junttiutta (oikeasti jo tämän hetken) kun menevät pois muodista:
- valkeat korkeakiiltoiset keittiökalusteet
- pörrömatot
- harmaa/ valkea/ ruskea sävyinen sisustus
- laatikkomaiset isot sohvat
- tehostetapettiseinät
- rosteri/ alumiinikodinkoneet
- valkeat/ pähkinänväriset tv-tasot ja kaapistot
- jne...

minun mielestä ovat jo junttiutta. tulee oksoällötys kun katselee tiettyjä blogeja.
 
"jep"
Ihanko oikeesti teillä on niin pieni elämä, että arvostelette toisten sisustuksia? Toivottavasti meidän kodista ei koskaan tule niin täydellistä, että tarttis muita arvostella. Paljon kivempi meinaan kylässä käydessä on keskittyä niiden ihmisten seuraan :).
 
"jep"
Ikävä kyllä, pidän junttimaisina tosiaan ihmisiä, jotka eivät käytännössä osaa puhua muusta kuin siitä, mitä toisten sisustuksessa/vaatteissa/elämäntavassa on vikana, ja korkeintaan lisäksi siitä, mitä itse haluaisivat/aikovat seuraavaksi ostaa.
 
hijkl
Juntista kodista mulla ei ole tietoa, mutta erittäin juntteja kirjoittajia löytyi jonkun verrani ainakin tästä ketjusta, onneksi oli sentään niitä fiksujakin kirjoittajia. Tuossa mietin, että voikohan ollakaan juntimpaa ja pinnallisempaa kuin tämmöiset toisten kotien arvostelemiset, maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin materia. Jokaisen näistä arvostelijoista soisin miettivän edes hetken verran, että millaista ajatusmaailmaa ilmeisestikin äiteinä (tai iseinä) välitätte omille lapsillenne tämmöisillä ajatuksillanne ja arvosteluillanne. Entä jos lapsenne ei pääsekään sille tulotasolle, jolla ostellaan näitä kalliita ja sen hetken trendin mukaisia huonekaluja, voitteko sitten enää vierailla hänen kodissaan, käyttekö siellä samaan tyyliin arvostelemassa kuin täälläkin palstalla vai hylkäättekö kenties näin juntin lapsenne kokonaan. Ette ehkä tajuakaan miten ahdistavaa on yrittää täyttää vanhempiensa odotuksia ja vaatimuksia, etenkin jos niihin ei tule yltämään, ettekä ehkä tajua mitä tuollainen odotusten asettaminen saattaa tehdä vanhempi - lapsisuhteelle, mutta mitäs sen väliä sitten, jos juntisti sisustavaan lapseen katkeaa välit, onhan teillä onneksi ainakin se huippusisustuksenne ja materianne. Tämä maailma on oikeasti ihan jo sairas paikka, kun se maallinen mammona ja omaisuus määrää jo senkin minkä arvoinen ihminen on ja keitä voi tuttavikseen tunnustaa. Ja kuitenkin silti monesti onnellisempia ovat ihan tavalliset ihmiset ihan tavallisissa töissään ja ihan tavallisessa elämässään; ihminen itse luo onnen itselleen, ei se siitä materiasta ja juntittomasta sisustuksesta tule. Itse tulen iloiseksi siitä, kun vierailen ystävälläni, jonka kaikki huonekalut ovat kirppiksiltä tai muualta käytettynä ostettuja, siellä on ihanan erilaista ja uniikkia kuin missään, ihanan persoonallista ja jopa jännittävää ja ennenkaikkea arvostan sitä kierrätystä. Parasta on, että hän on kyllä hyvin toimeen tuleva ja voisi sisustaa vaikka miten rahakkaasti ja trendikkäästi, mutta hän ei voi sietää massan mukana menemistä ja materian ihannointia eikä hänelle ole tärkeää sukulaisten ja tuttavien mielipiteet sisustuksestaan, luultavasti tällekin ketjulle hän vain hymähtelisi eikä vaivautuisi tähän edes kirjoittamaan. Niin ja itsekin kuulun juntteihin ja olen ylpeä siitä, eipä tarvitse taas parin vuoden päästä olla vaihtamassa sisustusta trendikkäämpään, kun tämä ei koskaan mene muodista pois, kun ei ole sitä koskaan ollutkaan :)
 
"vieras"
Juntista kodista mulla ei ole tietoa, mutta erittäin juntteja kirjoittajia löytyi jonkun verrani ainakin tästä ketjusta, onneksi oli sentään niitä fiksujakin kirjoittajia. Tuossa mietin, että voikohan ollakaan juntimpaa ja pinnallisempaa kuin tämmöiset toisten kotien arvostelemiset, maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin materia. Jokaisen näistä arvostelijoista soisin miettivän edes hetken verran, että millaista ajatusmaailmaa ilmeisestikin äiteinä (tai iseinä) välitätte omille lapsillenne tämmöisillä ajatuksillanne ja arvosteluillanne. Entä jos lapsenne ei pääsekään sille tulotasolle, jolla ostellaan näitä kalliita ja sen hetken trendin mukaisia huonekaluja, voitteko sitten enää vierailla hänen kodissaan, käyttekö siellä samaan tyyliin arvostelemassa kuin täälläkin palstalla vai hylkäättekö kenties näin juntin lapsenne kokonaan. Ette ehkä tajuakaan miten ahdistavaa on yrittää täyttää vanhempiensa odotuksia ja vaatimuksia, etenkin jos niihin ei tule yltämään, ettekä ehkä tajua mitä tuollainen odotusten asettaminen saattaa tehdä vanhempi - lapsisuhteelle, mutta mitäs sen väliä sitten, jos juntisti sisustavaan lapseen katkeaa välit, onhan teillä onneksi ainakin se huippusisustuksenne ja materianne. Tämä maailma on oikeasti ihan jo sairas paikka, kun se maallinen mammona ja omaisuus määrää jo senkin minkä arvoinen ihminen on ja keitä voi tuttavikseen tunnustaa. Ja kuitenkin silti monesti onnellisempia ovat ihan tavalliset ihmiset ihan tavallisissa töissään ja ihan tavallisessa elämässään; ihminen itse luo onnen itselleen, ei se siitä materiasta ja juntittomasta sisustuksesta tule. Itse tulen iloiseksi siitä, kun vierailen ystävälläni, jonka kaikki huonekalut ovat kirppiksiltä tai muualta käytettynä ostettuja, siellä on ihanan erilaista ja uniikkia kuin missään, ihanan persoonallista ja jopa jännittävää ja ennenkaikkea arvostan sitä kierrätystä. Parasta on, että hän on kyllä hyvin toimeen tuleva ja voisi sisustaa vaikka miten rahakkaasti ja trendikkäästi, mutta hän ei voi sietää massan mukana menemistä ja materian ihannointia eikä hänelle ole tärkeää sukulaisten ja tuttavien mielipiteet sisustuksestaan, luultavasti tällekin ketjulle hän vain hymähtelisi eikä vaivautuisi tähän edes kirjoittamaan. Niin ja itsekin kuulun juntteihin ja olen ylpeä siitä, eipä tarvitse taas parin vuoden päästä olla vaihtamassa sisustusta trendikkäämpään, kun tämä ei koskaan mene muodista pois, kun ei ole sitä koskaan ollutkaan :)

Ajatonta sisustusta EI TARVITSE UUSIA! Samoja kalusteita voi käyttää loppuelämänsä ajan ja yleensä nämä modernit designklassikot ja arvokalusteet periytyvät myös jälkipolville.

Monet kritisoivat minimalistisesta, laadukaasta, ajattomasta ja modernisesta sisustuksesta pitävää ihmistä materialistipaskana ja massan mukana meniänä, vaikka totuus on jotain aivan muuta. Kallista designia ei osteta yleensä heräteostoksena, vaan pitkän harkinnan jälkeen, eikä sitä todellakaan heitetä roskiin. Tuotteissa arvo säilyy ja saattaa jopa ajan saatossa noustakkin, laadukas tavara kestää helvetin paljon kauemmin hyvänä kuin paska tavara.

Tiesitkö että sana moderni sisustus ei todellakaan tarkoita uusinta mahdollista tavaraa? Monet modernin tyylisuunnan kalusteista, valaisimista, kankaista jne. ovat tehty 30-60 luvuilla. Niitä löytyy myös kirppareilta, huutokaupoista että roskiksestakin.

Itse olen mm. löytänyt Aallon ja Tapiovaaran huonekaluja roskalavalta, kunnostanut ne ja ottanut käyttöön.
 
fluemieneism
Everywhere a person change there are reports in regards to the rough economic problems. Excessive redundancy, real estate fund problems in addition to small business downturns are generally generating for a difficult Christmas. michael zimmerman fund The actual hazards regarding intercontinental investing usually are not inherently more serious than along with home dealing, so long as there is right research, plus the benefits might be far greater. Due to the fact appearing areas could have got document growth within the first a long time, an amazing expense could lead to extraordinary profits. Globally licensed cash may offer an additional degree of confidence that a investment decision is being managed correctly, though still providing you the necessary freedom for you to take full advantage of the particular global current market along with the possibilities available.
 

Yhteistyössä