Näistä tunnistan juntin kodin!

  • Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Mikä siinä sinisessä on niin kauheeta?
Siihen ei ole kumma kyllä vieläkään saatu vastausta, vaikka se niin junttia kuulemma onkin....
Mulla oli sinivoittoinen sisustus noin 15 vuotta. Enää ei ole muuta kuin yksi sininen seinä, mutta sinisestä tykkään edelleen. Jos se jotain haittaa, niin so what. Eikä juntteudessa ole mitään vikaa, kaikenlaisille on tilaa. Kukin tyylillään, sanon minäkin, vaikka moni sitä sanontaa inhoaa. :D
 
julkijuntti
Ap on salajuntti tai ex-juntti, ehkä jopa kaappijuntti, koska osaa kirjoittaa listoja siitä mikä on (hänen mielestään) junttia. Junttia haukkumasanana käyttävät koittavat salata oman junttiutensa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos junttia on se, ettei koti ole senhetkisten trendien mukainen, niin kyllä, aion edelleenkin olla juntti sisustuksen(kin) suhteen. Trendikkyys kun ei ole mua, ei tippaakaan.
Peesaan.

Nämä, jotka ovat kaikilla muillakin juuri tällä hetkellä, ovat sitä tulevaisuuden junttiutta (oikeasti jo tämän hetken) kun menevät pois muodista:
- valkeat korkeakiiltoiset keittiökalusteet
- pörrömatot
- harmaa/ valkea/ ruskea sävyinen sisustus
- laatikkomaiset isot sohvat
- tehostetapettiseinät
- rosteri/ alumiinikodinkoneet
- valkeat/ pähkinänväriset tv-tasot ja kaapistot
- jne...

On junttia laittaa vaan samanlaista kuin kaikilla muillakin on.
 
hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja Tyylitietoinen:
- sinistä ja mäntyä kalusteissa
- lastulevyhelvetti-kalusteita (tyyliin Sotka)
- lasivitriini (tietysti joku punertavan pähkinän sävyinen tai männyn sävyinen)
- vitriinissä esillä "kivoja" matkamuistoja ja muuta krääsää pölyyntymässä
- karseat tv-multiskene-kompleksit
- ei kirjahyllyä, tai ei kirjoja kirjahyllyssä (tai pari teosta, jotka saatu joululahjaksi, ei luettu)
- iittala-tarrat tallella
- karseat tv-reclinerit, joissa miljoona eri mekanismia ja joissa voi maata ja kasvattaa persettä
- paljon tuoppeja jne.
- parvekkeella/terassilla kalja-firman sponssaamia päivänvarjoja jne.

nämä nyt alkuun.
Mun mielestä juttimaista on tehdä listaa moisesta!
Joka ikinen ihminen sisustaa kotinsa oman näköiseksi ja siten että viihtyy ja tykkää asua siellä. Junttimaista on mollata ja nälviä ja nimitellä toisten koteja. Eiköhän junttimaisempaa ole ostaa ihan halppis halppis kamaa jostain ikeasta, siellä on hirveän halpaa ja huonolaatuista!!!! sotkassa sentään kalusteet maksaakin jotain ja on laadukasta. Ikeasta ei voi puhua laadukkaana lainkaan, se on halppisketju, vähän kuin H&M nättiä ja halpaa ja laadutonta. Mikäli junttimaisuudesta puhut, niin kaikista pahinta on pitää jotain kirjahyllyä olohuoneessa, ei hyi olkoot...!!!! työhuoneeseen se kirjahylly kuuluisi...
 
asdf
- videotykki olohuoneessa (tai ylipäätään missään)
- TV makuuhuoneessa
- puupaneelikatto
- hautamonumenttia muistuttava harmaa vuolukivitakka
- hääkuva seinällä
- laminaattilattia
 
Ksantippa S.
Mun mielestäni junteinta on ensin "sisustaa" asunto kerralla katosta lattiaan ja sitten kärrätä koko sisustuksensa kaatopaikalle, kun se Lundia tai sininen tai valkoinen tai Ikea tai pähkinä tai rosteri ei yllättäen vastaakaan enää sitä yleistä käsitystä muodikkaasta sisustuksesta.

 
...
sehän olisikin kerrassaan hienoa jos kaikilla olisi samanlainen sisustus! ärsyttää ihmiset jotka haukkuvat ja arvostelevat pahalla muiden valintoja.yleensä nämä ihmiset ovat syystä tai toisesta kateellisia ja tyytymättömiä omaan elämään!
 
x
kylläpä nyt juntit ärsyyntyi tästä ketjusta =) (Vitsi) Ei tarvitse olla paljon rahaa että saa semmosen kodin että on hyvännäköinen. Mun mielestä kodikas koti on semmoinen missä ei oo hirveesti rojua että on tilaa hengittää ja suht siistiä. Ihan sama onko sitten tuvan penkit vai kiiltävät valkoiset tuolit... Ja musta kodista tekee myös kotoisan se että siellä saa elää eli ei tarvitse pelätä istua farkuilla sohvalle ym. Kyllä sen aistii jos isäntäväki sipsuttelee varovasti kalliiden mattojen päältä ja pidättää hengitystään jos kalliit astiat vähän kilahtaa. Musta se kodikkuus tulee siis perus siisteydestä ja ihmisistä joiden koti on kysymyksessä.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tässä kodissa on aika paljon perusjunttimaisia juttuja (niitä joita kaikilla on, joilla ei itsellä ole mitään tyylitajua) :

http://www.etuovi.com/kohde/935410
Mä olen varmaan oikein junttien juntti; musta toi on ihana koti!
 
miuu
tuo kuulostaa ekologiselta sisustamiselta. noi jutut oli in noin 10 vuotta sitten. eli jos silloin muutti omaan kotiin ja hankki ne, niin todellakin on ekologista käyttää ne loppuun asti. ei ole minusta junttia.
 
no mitäs nyt tehdään?
No voi vitalis! Meidän uudessa kodissa on nyt sit ne mäntyportaat, ihan siis männynväriset. Pitää varmaan pyytää et mies purkaa ne, kierretään sit ulkokautta tonne alakertaan. uusia kun ei nyt just oo varaa laittaa. Vähän ehkä epäkäytännöllistä näin rivitalossa ja kun kämppä on tässä keskellä niin joutuu naapurien pihojen läpi lampsimaan, mut eiköhän hekin ymmärrä et me ei vaan voida olla juntteja. Ja kirjahyllykin on tossa olkkarissa ja ihan täynnä kirjoja, eikä työhuoneessa kun ei sellasta oo. Pitäiskö rakentaa tohon partsille? Olkkariin vois sit laittaa flyygelin, vaikka meistä kukaan ei osaa soittaa, mut vähänkö se tekis ei-junttimaisen vaikutelman.
 
Meilläpä on kattotuuletinlamppu. Ja on ollut tarpeellinen. Asutaan kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, tasakatto. Kesäisin kun aurinko räydyttää yli 12 tuntia päivässä, kohoaa meillä sisälämpötila yli 30 asteen. :(

Avot kun laittaa tuulettimen päälle, niin johan helppaa. Ilma liikkuu ja kaikilla kivempi olla. Junttia tai ei, mutta tässä asunnossa tosi käytännöllinen. ;)
 
kumpi on juntimpaa, pirttikalusto, vai moderniuniikki ruokailuryhmä, jossa kakarat istuu sylikkäin? :D
käytännöllisyys on varmaan kans junttia. sekä köyhyys, tai varakkuus.

olet ja teet mitä tahansa, aina olet jonkun mielestä juntti.

mun mielestä junttia ei oo mikään muu, kun mun mutsin miesystävä. :saint:
 
pöö
mä kävin kerran (treffeillä) yhden juntin kanssa joka halusi esitellä mulle sen uutta taloa. Talossa ei ollut yhtään huonekalua jotta lattiat ei kuluisi. Makuuhuoneessa oli kuitenkin sänky ja taulutelkkari. Jääkaapissa ei ollut ruokaa koska hän omien sanojensa mukaan "tykkää käydä ulkona syömässä....yleensä pihvin tms." Huoh...!
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
mä kävin kerran (treffeillä) yhden juntin kanssa joka halusi esitellä mulle sen uutta taloa. Talossa ei ollut yhtään huonekalua jotta lattiat ei kuluisi. Makuuhuoneessa oli kuitenkin sänky ja taulutelkkari. Jääkaapissa ei ollut ruokaa koska hän omien sanojensa mukaan "tykkää käydä ulkona syömässä....yleensä pihvin tms." Huoh...!
ei ollut siis tarkoitus laittaa silmäniskumerkkiä vaan sulku! Sellaisen juntin kanssa ei tod. ollut mitään ;) puuhia!
 
just
Eli köyhät ovat juntteja?
Mekin laitoimme mäntyportaat kotiimme koska ne olivat halvimmat. ja tiedän että kuluminen niissä tulee näkymään ja niin pois päin.
vaan kun on monta muutakin rahareikää lapsiperheessä kuten esim. lasten harrastukset ja ihan ruoka.
mutta jos toisilla on perintöä ja rikasta sukua tai hyvinä aikana tehtyjä sijoituksia ja voi laittaa kaikessa kalleinta tai ei ainakaan missään tarvitse tyytyä edulliseen, niin on kyllä moukkamaista haukkua niitä junteiksi jotka kaiken maksavat omasta selkänahasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Eli köyhät ovat juntteja?
Mekin laitoimme mäntyportaat kotiimme koska ne olivat halvimmat. ja tiedän että kuluminen niissä tulee näkymään ja niin pois päin.
vaan kun on monta muutakin rahareikää lapsiperheessä kuten esim. lasten harrastukset ja ihan ruoka.
mutta jos toisilla on perintöä ja rikasta sukua tai hyvinä aikana tehtyjä sijoituksia ja voi laittaa kaikessa kalleinta tai ei ainakaan missään tarvitse tyytyä edulliseen, niin on kyllä moukkamaista haukkua niitä junteiksi jotka kaiken maksavat omasta selkänahasta.
Ei se nyt välttämättä köyhyydestä ole kiinni, vaan siitä että ostaa vähillä rahoillaan mielummin määrällisesti paljon kuin laadullisesti hyvää vähän. Elitisti voi olla köyhäkin (tunnen sekä juntteja että elitistejä, joiden tulotaso suunnilleen sama, jopa tosi pienituloisia elitistejä), esim. tyytyy pienempään asuntoon ja jättää viihde-elektroniikan ja pihatrampoliinit hankkimatta, että olisi varaa tyylikkäämpiin ja aikaakestävämpiin ratkaisuihin siinä vähässä, mitä on varaa hankkia. Juntti ostaa mielummin halpaa ja vaikka laadutontakin, kuin on kokonaan ilman jotain asiaa. Juntille on tärkeintä, että ravintola-annoksesta tulee vatsa täyteen ja mielellään saa vielä santsata, elitisti on valmis ilomielin maksamaan pikkiriikkisestä gourmet-annoksesta, jossa syötävää on tuskin nimeksi.

Maku- ja elämäntyyliasioitahan nämä ovat, ihmiset arvostavat eri asioita, ja kun ei mennä mihinkään kerskakulutukseen (johon juntit sekä elitistit voivat syyllistyä kumpikin ihan yhtä lailla), ei kummassakaan ole mitään pahaa.
 
x
mäntyportaat saa aika helposti maalattua eikä maksa paljon. juntit jutut saa niin helposti eliminoitua jos on vähääkään makua. Onneks huomasin että itsellä on aika sama käsitys junttiudesta kuin monella muulla.
sitä en tosin käsittäny miten videotykki tekee juntiks? Ollaan aateltu hommata ettei tartte pitää rillejä ku kattoo telkkaa =) Mut siinä oon kyl samaa mieltä et sininen on tosi persoonaton ja mauton väri.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Eli köyhät ovat juntteja?
Mekin laitoimme mäntyportaat kotiimme koska ne olivat halvimmat. ja tiedän että kuluminen niissä tulee näkymään ja niin pois päin.
vaan kun on monta muutakin rahareikää lapsiperheessä kuten esim. lasten harrastukset ja ihan ruoka.
mutta jos toisilla on perintöä ja rikasta sukua tai hyvinä aikana tehtyjä sijoituksia ja voi laittaa kaikessa kalleinta tai ei ainakaan missään tarvitse tyytyä edulliseen, niin on kyllä moukkamaista haukkua niitä junteiksi jotka kaiken maksavat omasta selkänahasta.
Ei se nyt välttämättä köyhyydestä ole kiinni, vaan siitä että ostaa vähillä rahoillaan mielummin määrällisesti paljon kuin laadullisesti hyvää vähän. Elitisti voi olla köyhäkin (tunnen sekä juntteja että elitistejä, joiden tulotaso suunnilleen sama, jopa tosi pienituloisia elitistejä), esim. tyytyy pienempään asuntoon ja jättää viihde-elektroniikan ja pihatrampoliinit hankkimatta, että olisi varaa tyylikkäämpiin ja aikaakestävämpiin ratkaisuihin siinä vähässä, mitä on varaa hankkia. Juntti ostaa mielummin halpaa ja vaikka laadutontakin, kuin on kokonaan ilman jotain asiaa. Juntille on tärkeintä, että ravintola-annoksesta tulee vatsa täyteen ja mielellään saa vielä santsata, elitisti on valmis ilomielin maksamaan pikkiriikkisestä gourmet-annoksesta, jossa syötävää on tuskin nimeksi.

Maku- ja elämäntyyliasioitahan nämä ovat, ihmiset arvostavat eri asioita, ja kun ei mennä mihinkään kerskakulutukseen (johon juntit sekä elitistit voivat syyllistyä kumpikin ihan yhtä lailla), ei kummassakaan ole mitään pahaa.
minä kyllä väitän että suomessa asuminen on niin kallista, että vaikka joutuu tehdä ne halvimmat valinnat, niin silti itse asumisensa maksava on tiukilla.
on eri asia puhua tavaran hankkimisesta kun se tavara ei ole pakollista. kuten astiat ym. voi säästää että saa sitä parempaa kuin ostaa tarjoustalosta halpaa.
mutta jos haluaa asua omassa kodissa niin aika moni joutuu ottaa ihan sitä halvinta, tai rakentaa vasta sitten kun lapset ovat jo muuttaneet kotoa pois.
 

Yhteistyössä