Naapurit nätisti sanottuna kummastuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Asutaan paritalossa... Seinänaapurin lapsi piilottelee meidän tavaroita ulos. Ne tavarat mitä meillä on ulkona, niin ne yhtäkkiä katoaa ja löytyy jostain puskan alta. Ensin toki ajattelin, että lapset nyt on vaan tuollaisia, eikä se maata kaada jos jotain hiekkalaatikon leluja piilottelee jonnekin...

Mutta tänä aamuna jo hieman hermostutti. Eilen iltana muistelin olenko muka jo vienyt vauvan ulkona olevista vaunuista makuupussin sisälle, ajattelin että olen varmaan sen ajatuksissani vienyt (kun tässä on mulla muutenkin päällä joku dementtia :D ). Tänään aamulla sitten totesin, ettei makuupussia löydy mistään ja sehän löytyi toiselta puolelta pihaa pusikosta märkänä! Rappuharja, esikoisen tuti ja auton lumiharjakin löytyi samalta suunnalta!
Meidän lapsi ei ole voinut niitä viedä, koska hän ei ollut enää eilen iltana ulkona. Vauvakin kävi nukkumassa ulkona silloin, kun jo esikoinen oli sisällä...

Naapurin lapsi käy vahtaamassa meidän pihalla meitä melkein päivittäin. Kerrankin kun nukutin vauvaa pihatiellä, niin näkyi vilahdus talon nurkalla.

Ja huomaa miten tuo nenä pystyssä oleminenkin periytyy sukupolvelta toiselle... Tai minusta vaikuttaa sille... Lapsen äiti, mummo ja lapsi käyttäytyvät niin kuin meitä ei olisi olemassakaan. Tänäänkin hain esikoisen harhailemasta heidän pihaltaan, vaikka juoksin eestakasin mummon nenän edessä, niin hän ei ollut huomaavinaankaan. Ryki ja luki lehteään, eikä vilkaissutkaan.

Meidän esikoinen on joskus yrittänyt tehdä tuttavuutta lapsen kanssa, kysellyt häneltä vaikka mitä ja yrittänyt jutella, niin ei, naapurin lapsi ei vastaa mihinkään. Ihan kuin kaikki puhe menisi ohi korvien. Isäni naisystäväkin yritti joskus kysyä, mikä tytön nimi on, niin ei vastannut, katsoi vaan eri suuntaan.

Lapsen äitikään, ei ole meitä huomaavinaan, vaikka ollaan yhtä aikaa pihalla...

Mulle tulee ahdistava ja ärsyttävä olo tuosta. Ei tiedä mitä ne meistä ajattelee, kun käyttäytyvät tuollalailla... Tuo makuupussi juttu sai mut jotenkin ärsyyntymään, että piti tulla avautumaan tänne. Teen nyt ehkä kärpäsestä härkäsen, mutta nyt pännii :D

'Mulle tulee ahdistava ja ärsyttävä olo tuosta. Ei tiedä mitä ne meistä ajattelee, kun käyttäytyvät tuollalailla... '

Ymmärrän kyllä, mutta mitä väliä sillä mitä ne ajattelee? Ei tuo niiden lapsen touhu oikein terveeltä kuulosta, mutta paha mennä niille siitä sanomaan jos tavallaan ei ole todisteita että niiden lapsi on ne tavarat piilottanut. No ei musta nyt oikeen apua ollut mut tsemppiä kuiteski, varmasti ärsyttävää.

Niin, ei sillä olekaan väliä mitä ne ajattelee... Käy tuota meidän esikoista sääliksi, kun se tykkää katsella mitä naapurin lapsi puuhaa ja haluaisi jatkuvasti mennä leikkimään hänen kanssaan... Ja toinen vaan tuijottaa kylmästi leikkiensä lomassa mun lasta, ihan kuin se olisi jotenkin huonompi kuin hän.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24564441:
Minulla ei ole kokemusta mutta henkilökohtainen hytinä on se että paritalo on kaikista asumismuodoista viimeinen mihin ikinä, milloinkaan tahi koskaan ryhtyisin.

Näin on. Poliisien kanta on, että paritalot pitäisi lailla kieltää.

No kyllä mä olisin mennyt heti sen makuupussin ja tutin kanssa naapurin juttusille! Tottakai. Siinä sulla olisi ollut todistetta, jos oma lapsi oli silloin nukkumassa. Kuka nyt itse vauvan pussin kastelisi?

Mitä muuten teidän esikoinen juoksentelee naapurin puolella?

[QUOTE="hjkl";24564515]sen vaan sanon että en kyllä sinne pihalle jättäis vauvaa nukkumaan. joku kerta löydät senkin jostain puskasta.[/QUOTE]

Viritä ainakin itkuhälytin ja kissaverkko suojaksi niin, ettei sitä naapurin kakara saa auki. Voihan se silti vaikka heitellä jotain vaunuihin. Pelottavaa suorastaan.

Minä menisin kyllä sanomaan pari valittua sanaa sinne naapureille.

Minulla ei ole kokemusta mutta henkilökohtainen hytinä on se että paritalo on kaikista asumismuodoista viimeinen mihin ikinä, milloinkaan tahi koskaan ryhtyisin.

Sille minustakin on alkanut tuntumaan! Ensin ajateltiin, että on varmasti mukavat naapurit, kun naapurin ukko on mun miehen vanha luokkakaveri. Eikä siinä miehessä "valittamista" olekaan, rento tyyppi, mutta tuo naisväki.... :$

Niin, ei sillä olekaan väliä mitä ne ajattelee... Käy tuota meidän esikoista sääliksi, kun se tykkää katsella mitä naapurin lapsi puuhaa ja haluaisi jatkuvasti mennä leikkimään hänen kanssaan... Ja toinen vaan tuijottaa kylmästi leikkiensä lomassa mun lasta, ihan kuin se olisi jotenkin huonompi kuin hän.

No selität vaan sun lapselle että jotkut on vähän outoja ja kerrot että naapureilla on ilmeisesti vähän ongelmia. Oikeesti tollanen käytös voi johtua esim. perheen ongelmista tms. Ja tosiaan, kuten joku jo sanoi, ei ehkä kannata jättää vauvaa valvomatta pihalle, mun mielestä on jo tosi friikkiä pölliä vaunuista jotakin ja jemmata se... joten ei ihme vaikka olisi niin friikki että sais päähänsä piilottaa vauvan. Kuinka vanha tää naapurin lapsi on?

Paritalo on hyvä, jos on kyseessä iso taloyhtiö, johon kuuluu monta asuntoa. Paritalon, jossa sovitaan kaikki vain seinänaapurin kanssa, kiertäisin minäkin kaukaa :D

Yksi vinkki vielä. Osta riistakamera. Se ottaa kuvia ylimääräisistä tunkeilijoista pihallanne huomaamattomasti. Sitokaa kiinni johonkin tolppaan niin, ettei kersa saa sitäkin varastettua.

[QUOTE="vieras";24564533]No kyllä mä olisin mennyt heti sen makuupussin ja tutin kanssa naapurin juttusille! Tottakai. Siinä sulla olisi ollut todistetta, jos oma lapsi oli silloin nukkumassa. Kuka nyt itse vauvan pussin kastelisi?

Mitä muuten teidän esikoinen juoksentelee naapurin puolella?[/QUOTE]

Noh, kyseessä on 2vuotias, joten ei aina ole niin hallittavissa. Oltiin ulkona ja lapsi halusi mennä katsomaan, mitä naapurin lapsi leikkii... Lähdin hakemaan samantien häntä pois, mutta esikoinen keksi alkaa juosta mua karkuun...

Meilläkin on kummalliset naapurit. Hyvä kun tervehdykseen vastaavat, minulle paremmin kuin miehelleni, joka joskus kävi pyynnöstä jopa tarkistamassa yh:n kattoa vuosia sitten. Pihat on pienet ja aita välissä, mutta pakenevat aina sisälle, jos kuulevat meidän tulevan ulos. Tai poika pompottaa palloa etupihalla, ja kun häntä tervehtii, pompauttaa pari kertaa ja menee sitten sisälle. Vähän ajan päästä palaa sitten pompottamaan. WTF?

Naapurin koira karkaili joku aika sitten meidän pihalle. Naapurin pihalta kuului huutoa ja hässäkkää, kun yrittivät ottaa sitä kiinni, ja sitten vilahti teini-ikäinen poika meidän pihalle koiran perään. Koskaan eivät ole kysyneet, haittaako jos juoksentelevat meidän pihan poikki (on vähän rauhatonta aluetta että pimeällä saattaisi mies mennä lapion kanssa tervehtimään puskissa juoksijaa) tai voisimmeko auttaa, kun koira juoksi meidän pihalle. Eivät edes tulleet ovelta hakemaan meille sisälle punkenutta koiraansa vaan se on pitänyt viedä etupihan poikki jalkakäytävällä odottaville naapureille, jotka sillä kohtaa ovat toki pahoitelleet. Kiva koira kylläkin, että ei ne vierailut sikäli ole haitanneet.

Tavarat on toki pysyneet paikoillaan eli loppujen lopuksi varsin harmitonta sakkia, mutta kummastuttaa tuollainen käytös!

eipä kuuri. pieni 2metriä leveä aitaus, joka on talon seinässä kiinni. Piha alue on yhteistä...

Tuo on varmaan aika vaikea järjestely. Toimii ehkä, jos seinän takana asuu lähisukulainen, mutta tässä tapauksessa uskon, että naapuritkin vois innostua siitä pihan jakamisesta erillisiksi alueiksi. Heillä selkeesti on melko vilkas pikkukaveri joten helpottais heidänkin elämää jos piha olisi aidattu.

Minkä ikäinen lapsi naapurissa on? En kyllä uskaltais jättää vauvaa ulos nukkumaan yksikseen jos noin sekopäinen mukula naapurissa.
Vie vielä joku päivä tavaroiden sijasta koko vauvan.

Olisin ehdottanut, että naiset eivät osaa suomea, mutta jos miehesi tuntee perhen isän? Visainen juttu. Leivo kakku ja vie heille tai kysele vaikka teille kahville, niin opit tuntemaan porukkaa lisää. Itse varmaan pyytäisin heidät meille kahville jos noin läheisesti asuttaisiin.

Yhteistyössä