Naapurit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivona

Vieras
Ihan raivona, mitä tehdä?

Meillä (lähinnä minulla) on iso ongelma, josta on tullut jo koko perheen ongelma.
Lähistöllä asuu mukavalle vaikuttava perhe joilla alakouluikäinen poika. Satunnaisesti nähtiin ulkona ja tervehdittiin ja jäätiin joskus juttusille. Pikkuhiljaa pariskunnan mies rupesi aika usein, varsinkin viikonloppuisin piipahtelemaan meillä mieheni luona juttusilla ja yleensä aina siinä hörppäsivät tölkin pari kaljaa. Pian he olivatkin meillä jo viikonloppuiltoja viettämässä (heidän oma lapsi oli silloin muualla hoidossa tai vaimo lapsen kanssa kotona ja mies meillä).

Naapurin miehestä tuntui tulevan miehelleni todella hyvä ystävä jonka kanssa on mukava jutustella rankan työpäivän ja viikon jälkeen (viinakset kuviossa poikkeuksetta aina viikonloppuisin) itse pidän miestä liian tungettelevana ja olen yrittänyt sanoa heille (omalle ja naapurin miehelle) etten pidä siitä että he jatkuvasti lotraavat viinasten kanssa meillä ja olen myös sanonut ettei minun ja meidän lasten tarvitse katsella tälläista touhua.
Pikkuhiljaa viikonloput on mennyt ihan hirveiksi minulle ja meidän lapsille, iskä usein jää saunaan "vielä vähäksi aikaa" kun lähden lasten kanssa sisälle iltahommiin. Kohta jo huomaankin että siellähän on taas naapurin "hyvä ystävä" kylässä miehelläni saunakaverina ja yleensä saunominen menee pikkutunneille ja viinakset mukana kuviossa voimakkaasti. Seuraavana aamuna on "mahatauti" tullut jostain.
Omat lapset ihmettelevät viikonloppuisin, kun iskä ei tulekkaan vaikka lupasi tulla iltaa viettämään meidän kanssa. Tämä heidä "saunominen" tapahtuu yleensä meillä, ettei naapuripariskunnan lapsi näe alkoholin käyttöä, eikä tiedä mitä iskä tekee.
Nyt viimeksi raivostuin todella varsinkin miehelleni ja sanoin heille isoon ääneen että nyt loppu ryyppääminen meillä.
Siitäkös naapurin mies oli "tyrmistynyt" ja on sittemmin vihjaillut miehelleni että tämä (ilmeisesti minun käytös) vaikuttaa heidän ja meidän lasten väleihin ja samalla muistaa kertoa miehelleni kuinka hyvä ja tärkeä ystävä mieheni on hänelle ja vielä vannoo heidän ikuista ystävyyttä. Miehellä on oikein hyvät puhelahjat.

Olen todella raivoissani tästä ja pidän naapurin miestä lähestulkoon lierona joka ilmestyy viikonloppuisin meille nykyisin jo vähän minulta salaa. Kun keskustellaan mieheni kanssa tästä asiasta hän ei näe asiassa mitään ongelmaa eikä hyväksy minun "pahaa sanaa" naapurin hyvästä kaverista.

Lapsille olen ollut asiasta rehellinen (ovat jo sen verran isoja, että tietävät ja ymmärtävät mitä tapahtuu) olen kertonut heille miesten alkoholin käytöstä (näkevät kyllä osan siitä itsekkin ja löytävät miesten viinakätköt).
Olen lasten kuullen keskustellut asiasta mieheni kanssa, joka on mieheni ja varsinkin naapurin mielestä tyrmistyttävää ja siitä tulee seuraamuksia (minulle? en tiedä mitä, mutta kuulema seuraamuksia)

Runsaasti alkoholia käyttävä isä on mielestäni jo ihan tarpeeksi paha asia lapsille ja koko perheelle ja se vielä puuttuisi että äiti valehtelee, sitä en tee omille lapsille.
Olen ollut jo monesti lähtemässä lasten kanssa, mutta omasta kodista en haluaisi lähteä, onko ainut keino pistää välit poikki totaalisesti naapuriin vai mitä tehdä tilanteessa joka on todella vaikea.

Ei sun auta kun puhua sen oman miehesi kanssa, kehotapa ne menemään seuraavaksi kuukaudeksi sinne naapurille ryyppäämään viikonloput, niin katsotaan kauanko hänen vaimonsa (naapurin siis) jaksaa sitä.

Olen sanonut kyllä, että seruaavat pari vuotta naapurissa juhlivat, ei meillä.
Mutta se vielä mikä on mielestäni todella alhaista, niin vihjailla lasten kaveruudella........

Sanot sille lierolle, että mun katon alla ei kukaan juo. On se sunkin ja ennen kaikkea lasten koti. Miehes on vaan vätys, joka vetoaa naapuriin, kummin kaiman lapsiin ja varmaan ihan mihin vaan, että saa juoda.

outoa... kerro että et jaksa enää viettää elämää katsellen hänen alkoholisoitumistaan. suosittelen että mietit miten pääset tästä surullisesta kierteestä irti nopeasti, ja lapset vain mukaasi. Lähteekö mies vai lähdetkö sinä, vai annatko vielä mahdollisuuden yrittää perhe-elämää, jota ei tarvitse hävetä?

Yhteistyössä