arghhh, naapurin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sitruuna

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
2 393
1
38
lapsi kinusi pihalla päästä meidän kanssa autoilemaan, oli jo luvan kysynyt hänen vanhemmiltaan ja se kävi.
Oltas käväisty samalla puistossa jne. Sanoin että autoon ei mahdu kuin meidän perhe.
Ja muutenkin mulla on periaate jos johonkin menen lasteni kanssa, ja jos sinne tulee naapurin lapsi mukaan, niin pitäisi olla lapsen vanhenpi/vanhemmat mukana..:/
No, tämä lapsi lähti kotiin itkemään kun ei päässyt meidän auton kyytiin.... :| :/ argh!

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
tuon ymmärrän, että jose ei mahdu, niin ei mahdu, mutta miksi pitää haalata mukaan aina koko perhe, voihan sen lasten kaverin ottaa joskus mukaan ilman isää ja äitiä

Niin voi ehkä ottaa mukaan joo.. Toi lapsi on välillä "rasittava", seuraa meitä, menimme sitten ihan mihin tahansa... Käyn kaupassakin, niin tämä lapsi tulee mukaan... Ja mä oon kai jotenkin outo, mutta musta voisi mennä oman äitinsä/isänsä kanssa :ashamed:
Hän on perheensä ainoa lapsi, ja on kaiken tottunut saamaan:/

Alkuperäinen kirjoittaja greippi:
Sitruuna o kyl tosi ilkee ihminen. Häpeä.

En oo mielestäni ilkeä ihminen.
Sekä samainen lapsi leikkii silloin lasteni kanssa kun hän on yksin, sekä samainen lapsi puhuu kaikille lapsille et älkää leikkikö noiden kanssa kun ne on tyhmiä jne.
Ja on vanhenpi mun lapsia, ja ei mun lapset oo tuollaisia.

Kyllä mä olisin ottanut, ja olenkin, jos kyytiin vaan mahtuu. Ehkä tää lapsi on yksinäinen, ja siksi haluaa mukaan. Mutta kyllä mä aina itse henk.koht. keskustelen vanhempien kanssa ja kysyn luvan, oli sitten joku lähdössä meidän mukaan tai meidän lapset jonkun mukaan.

Mäkin oon ehkä sitten ilkeä, mutta joskus haluen lähteä liikkeelle vain omien lasteni kanssa. Meidän autoon mahtuisi yksi ihminen enemmän, mutta haluan viettää siis aikaa IKI OMIEN lasteni kanssa enkä jaksaisi ottaa naapurin lasta piipittämään mukaan ja piste. *Avaan sateenvarjoni*

Eli olisit ottanut, jos lapsi olisi ollut kiva ja sun makusi mukainen (kriteerisi mm.perheestä, jossa vähintään 2 lasta). Mutta ärsyttävää kakaraa et viitsinyt ottaa. Ihan ymmärrettävää, mutta aika tollolta vaikutat.

Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
Eli olisit ottanut, jos lapsi olisi ollut kiva ja sun makusi mukainen (kriteerisi mm.perheestä, jossa vähintään 2 lasta). Mutta ärsyttävää kakaraa et viitsinyt ottaa. Ihan ymmärrettävää, mutta aika tollolta vaikutat.

Ottaisitko itse mukaasi "ärsyttävän kakaran", vaikka teen autoon ei edes mahtuis?

Minä en ymmärrä vanhempia, jotka antavat lapselle luvan lähteä-ennenkuin kysyvät lähtevän perheen aikuisilta onko asia heille ok.

Meillä 1 kaveri, joka aina tullessaan sanoi, että voin jäädä yökyläänkin, äiti jo lupasi. Muutaman kerran sitten sanoin, ettei käy, ja minulta kysytään ennen äitiä. Siihen sitten loppui se show.

että meille tulee sisälle lapsi, joka kertoo kauanko hän saa meillä olla... minusta se pitäiisi jättää minun päätettäväkseni, koska monet lapset on kauhean rasittavia, että voi tulla hetki jolloin haluan päästä heistä eroon aika piankin.

siis en tiedä miten päivkodissa kasvatetaan nykään, mutta niin kauheaa keskittymiskyvyttömyytä ja sellaista vastaan jäkätystä. Jos on kylssä jossain, voisi uskoa kaveria, jonka kotona on, että kaverin äidin ei tarvitse joka asiasta sanoa, mutta kun ei... joka asiasta väitetään vastaan ja "tuo on epäreilua" eikä usko että jokaisessa perheessä on omat säännöt.

Alkuperäinen kirjoittaja mustakin on hieman outoa:
e
siis en tiedä miten päivkodissa kasvatetaan nykään, mutta niin kauheaa keskittymiskyvyttömyytä ja sellaista vastaan jäkätystä.eikä usko että

Jaahas ja kodilla ja kodin kasvatuksella ei ole tekemistä näiden asioiden kanssa vaan päiväkodilla?! Mitäs paskaa tää nyt sitten on???

en minäkään välttämättä haluaisi ottaa mukaan toisten lasta...asia ei vielä ole niin meille ajankohtainen, mutta jos olen lähdössä lasteni kanssa viettämään aikaa, niin silloin en ota mukaan toisia lapsia ja piste vaikka autoon mahtuisikin..

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
en minäkään välttämättä haluaisi ottaa mukaan toisten lasta...asia ei vielä ole niin meille ajankohtainen, mutta jos olen lähdössä lasteni kanssa viettämään aikaa, niin silloin en ota mukaan toisia lapsia ja piste vaikka autoon mahtuisikin..

Ja sitä paitsi, olet siitä vieraasta mukelostakin vastuussa kun se on sun mukanas.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Alkuperäinen kirjoittaja mustakin on hieman outoa:
e
siis en tiedä miten päivkodissa kasvatetaan nykään, mutta niin kauheaa keskittymiskyvyttömyytä ja sellaista vastaan jäkätystä.eikä usko että

Jaahas ja kodilla ja kodin kasvatuksella ei ole tekemistä näiden asioiden kanssa vaan päiväkodilla?! Mitäs paskaa tää nyt sitten on???

joo, kun kotona vanhemmat eivä tnäytä viettävän lastensa kansa aikaa. ajattelin, että tuo käytös tulee päiväkodista.

Musta ap teki oikein. Minusta on outoa että vanhemmat antaa lapselle luvan että saa lähteä teidän auton kyytiin, ilman että vanhemmat tietää minne olette menossa tai että ei kysyisi sinulta ensin. Nyt lapsen silmissä sinä olet se pahis. Tosi sääli. Saanko kysyä että minkä ikäinen tämä naapurin lapsi on?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:

Ja sitä paitsi, olet siitä vieraasta mukelostakin vastuussa kun se on sun mukanas.

niinpä..lähinnä tällä hetkellä mukaan otettavia on veljen ja siskon lapset ja sovitaan aina ensin sisarusten kanssa jos joku haluaa ottaa jonkun mukaan... meillä ei naapurissa ole kavereita ollenkaan, mutta koulun pojalla alkaessa varmaankin tulee paremmin kavereita ja en ota mukaan jos ei ole erikseen sovittu vanhempien kanssa

En ottaisi mukaan toisten lasta, ainakaan jos autolla mennään. Meillä on istuimet vain omille lapsille, ja nekin isovanhempien autossa, omaa ei oo...

Joskus soitan kaverilleni ja kysyn saako heidän lapsi tulla meidän kanssa puistoon, ja joskus kaveri soittaa ja kysyy katsonko hieman hänen lapsensakin perään kun hän käy kaupassa tms. Se on mun mielestä eri asia kuin se, että joku toinen päättää mun puolesta että otan heidän lapsen mukaani. Uimarannalla ja maauimalassa riittää, että vahdin kahta omaa lastani, sinne en enempää huolehdittavia kaipaa, eli jos lasten kaverit haluaa mukaan niin heidän äitinsä tai isänsä saa myös luvan tulla.

Ja on tosi, tosi outoa luvata lapselle, että hän voi lähteä naapurin mukana jonnekin, jos ei ekana kysy naapurilta että sopiiko!

[quote="Sitruuna]
Lapsi on sellaisesta perheestä jossa paljon kyylätään ihmisten asioita, äiti on sellainen että kertoo asioita ja laittaa omaa maustetta paljon joukkoon.. Että jo noiden takia en oikein viitteis olla tekemisis.. :ashamed: :/ [/quote]

Eli se äiti olis halunnu sen muksun laittaa kyyläksi teen mukaan ja olis sit ehkä saanu tietää teistä jotain, mitä ei muuten saa. ;)

Yhteistyössä