Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ihan turha tuollaisia lappuja on kenenkään postilaatikoista tiputella. Vaikka osa talon asukkaista olisikin tälle väsyneelle äidille mieliksi ja koittaisi kunnioittaa heidän vappurauhaansa, niin kerrostaloon mahtuu myös paljon niitä jotka juhlivat pyynnöistä huolimatta järjestyssääntöjen puitteissa ja joskus säännöistä piittaamatta. Helpommalla tämä lapsiperhe pääsisi kun poistuisi itse vapuksi vaikka mummolaan.

No jaa, sentään tuli suoraan ovelle omalla naamallaan pyytämään tuota eikä vain valittanut nettipalstalla, kuinka naapuri leikkaa ruohoa meidän vauvan päiväuniaikaan... Ihan kivahan se on naapureiden kanssa jutella ja varmaan hyvä tietää tuokin, että naapurissa asuu väsyneet vanhemmat vauvan kanssa. Joka tapauksessa naapurin ei ole pakko a) aloittaa nukkumisen opettelua juuri vappuna tai b) olla kaupungissa vappuna, jos epäilyttää, että naapurissa on liian levotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä minun mielestäni yhden vapun voi olla juhlimattakin. Ja kun talossa asuu muitakin opiskelijoita, eli oletettavasti perheettömiä ihmisiä, voisivat talon asukkaat yhteistuumin, yhteishengen nostatuksena, järjestää esim vahtivuorot siihen talon eteen kadulle, josta ohjaavat sitten muutkin metelöijät ja liikenteen jotain toista kautta vapun ajaksi, että lapsi saa nukkua ja väsynyt äiti levätä. Vähän talkoohenkeä!

Samaa mieltä olen minäkin! Ihmiset ovat vaan niin itsekkäitä tänä päivänä. Ei tekisi opiskelijoillekaan pahaa rauhoittua edes joskus, voihan istä vaikka lukea tuleviin tentteihin jos on pakko väen vängällä olla silloin kotona. Kyllä niitä ystäviä ehtii toistekin nähdä.

Se idea kaupunkilehdessä ilmoittamisesta olisi ihan hyvä, saisi asian tietoon muillekin juhlijoille ja tietäisivät sitten vaikka päättäjätkin siirtää suunnitellun vappuohjelman mahdollisimaan kauas kyseisen perheen talosta.

Mun mielestä taas perhe vois siirtää sen nukkumisharjoittelun vauvan kanssa Vapun jälkeiselle viikolle. Mikä ihmeen pakko se on just vappuna tehdä? Jotain järkeä sentään.

Mikä ihmeen pakko on juhlia joka vappu, kun on vauva naapurissa? Vauvan nukkuminen on normaalia elämää, biletys ei ole mikään pakko. Tulee muitakin vappuja, sitten kun vauva on vanhempi ja kenties tämä perhe lähtee joku vappu muualle vapun viettoon, silloin voi juhlia sitten.

Ei pienen vauvan perustarpeita ja vanehmpien jaksamista voi odotuttaa, biletys taas ei ole perustarve ja hyvinvoinnin edellytys.

Ap:lla ei selvästikään ole lapsia tai empatiakykyä. Odottaapa vaan sitten kun hänelläkin on, niin voi olla vaikea saada ihmisiä lähtemään kodeistaan, kun pitäisi omaa vauvaa nukuttaa vappuna. Kun ei itse ole voinut sen vertaa ottaa toisia huomioon.

Itse asiassa ei olisi paljon vaadittu ap:lta vaikka infota tilanteesta naapuritalon asukkaille ja tuntemilleen ihmisille, jotka luultavasti tulevat kulkemaan vappuna kyseisen talon ohi. Tietäisivät valita toisen reitin. Ja jos ap:lla onn varaa järjestää bileet, niin hänellä saattaisi olla sitten varaa myös laittaa lehteen ilmoitus tämän äidin puolesta vauvan vapun aajan nukkumisesta tämän äidin puolesta. Nuorella vauvaperheellä on usein rahat tiukilla ja lehti-ilmoittaminenkin maksaa aika lailla.

Pitäiskö munkin pyytää, että Provinssirock siirretään johonkin muualle kun se meteli häiritsee meitä aika tavalla kun on niin lähellä. Lippujakaan ei tarvi sinne ostaa kun kuulee musiikin omalle terassille. Kyllä varmaan olis aihettaa siirtää se ihan toiseen kaupunkiin ettei vaan lasten yöunet häiriinnyt!!! :D NIin ja sama koskee Tangomarkkinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Pitäiskö munkin pyytää, että Provinssirock siirretään johonkin muualle kun se meteli häiritsee meitä aika tavalla kun on niin lähellä. Lippujakaan ei tarvi sinne ostaa kun kuulee musiikin omalle terassille. Kyllä varmaan olis aihettaa siirtää se ihan toiseen kaupunkiin ettei vaan lasten yöunet häiriinnyt!!! :D NIin ja sama koskee Tangomarkkinoita.

Pitääkö tuollaisia turhanaikaisia festareita järjestää ollenkaan? Pistettäisiin sekin raha ja energia vaikka kaivojen lähettämiseen kehitysmaihin. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minusta on muuten aika hassua kuinka aikuiset ihmiset pitävät jotain vapun juhlintaa maailman tärkeimpänä asiana. Minua hymyilyttää kun muistelen kuinka lukioikäisenä odotettiin vappua viikkotolkulla, ja maailma kaatui jos vappuna olikin huono ilma eikä viitsinyt mennä Ruusiksen rantaan heilumaan kännissä.

Nykyään vappu merkitsee minulle juhlan tekemistä lapsille ja mukavaa vappulounasta. Outoa että aikuisille ihmisille on niin tärkeää päästä saamaan osansa vappuhulinasta vappuaattona ja pitää jotain kotibileitä. Vai minkä ikäinen ap oikein olikaan?

Tästä taas nyt sain sen kuvan, että jos muille vappu ei merkitsekään vain lounasta ja aikaa lasten kanssa, niin on epäkypsä ja teinin tasolla.

Katsos kun perheettömillä nuorilla aikuisilla on tilanne ihan toinen ja heille se vappu saattaa merkitä syömistä ja juomista ja ajan viettämistä ystävien kanssa ja siitä kaupungille nauttimaan vapusta. Se ei tee heistä yhtään epäkypsempiä aikuisia.

Ihmeellinen kirjoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja voi että:
Minusta on muuten aika hassua kuinka aikuiset ihmiset pitävät jotain vapun juhlintaa maailman tärkeimpänä asiana. Minua hymyilyttää kun muistelen kuinka lukioikäisenä odotettiin vappua viikkotolkulla, ja maailma kaatui jos vappuna olikin huono ilma eikä viitsinyt mennä Ruusiksen rantaan heilumaan kännissä.

Nykyään vappu merkitsee minulle juhlan tekemistä lapsille ja mukavaa vappulounasta. Outoa että aikuisille ihmisille on niin tärkeää päästä saamaan osansa vappuhulinasta vappuaattona ja pitää jotain kotibileitä. Vai minkä ikäinen ap oikein olikaan?

Tästä taas nyt sain sen kuvan, että jos muille vappu ei merkitsekään vain lounasta ja aikaa lasten kanssa, niin on epäkypsä ja teinin tasolla.

Katsos kun perheettömillä nuorilla aikuisilla on tilanne ihan toinen ja heille se vappu saattaa merkitä syömistä ja juomista ja ajan viettämistä ystävien kanssa ja siitä kaupungille nauttimaan vapusta. Se ei tee heistä yhtään epäkypsempiä aikuisia.

Ihmeellinen kirjoitus.

Aivan. Ja kaikilla aikuisilla ei ole lapsia. Pitäisikö heidän sitten olla juhlimatta vappua, koska ei ole lapsia joille juhlaa järjestää? Eikö heillä ole yhtälainen oikeus kokoontua viettämään aikaa hyvien ystävien ja hyvän ruuan+juoman merkeissä? Ei se alkon nauttiminen kaikille tarkoita kännisekoilua...

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Laita se naapurin kirjoittama aijaan kautta näkyviin niin uskotaan vasta sitten.

Voihan ap äkkiä tekaista moisen lapun, ei se mitään todista.;) Itse uskon että tuollaisia mammoja voi ihan hyvin olla ja varmasti onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Laita se naapurin kirjoittama aijaan kautta näkyviin niin uskotaan vasta sitten.

Voihan ap äkkiä tekaista moisen lapun, ei se mitään todista.;) Itse uskon että tuollaisia mammoja voi ihan hyvin olla ja varmasti onkin.

Mammoja,mummoja,isejä,pappoja tälläisiä' on maailma pullollaan:D

Ap pidä istujaiset vain ja jos mamma tulee narisemaan sano että etsii järjestysäännöt(talon ei omiaan :D )ja lukaisee,tuskin se vauvan nukutus nyt yhdellä päivällä kauheasti voi maailmaa kaataa tai sitten ne olis ite halunnu lähteä juhliin ja ei pääse niin ei halua kuulla juhlimisen ääntä =)

Ja,palatakseni hieman taaksepäin kun jäi häiritsemään.. Ne KUKKARUUKUT ovat kyllä paloturvallisuuden kannalta suuri turvallisuusriski koko talolle, tuskin lupaa niiden laittamiseen on.

:laugh: :laugh: :laugh: Mä metelöisin sydämeni kyllyydestä. Kukaan ei kunnioittanut silloinkaan asiaa kun mulla oli pikkuinen. Nykyään kyseinen lapsi nukkuu, vaikka pommi putois samaan huoneeseen missä on nukkumassa. Itsekin saanut juhlia, vaikka millä metelillä kaverien kanssa kun on tietänyt, että oma lapseni on oppinut metelissä nukkumaan.

mä ehkä yrittäisin olla hiljaa, vauvan nukkuminen on kuitenkin aika tärkeä asia. luultavasti yrittäisin että jos ne illanistujaiset voisi siirtää jonkun toisen kaverin luo..

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
On oma valinta asua kerrostalossa.

Tarkalleen ottaen ei välttämättä ole, ainakaan pk-seudulla. Omakotitalon vuokraaminen tai varsinkaan ostaminen kun on aika monen nuoren perheen ulottumattomissa...

Nostan naapurin tädille edelleen hattua, että omalla naamalla tuli asian esittämään. Kuitenkin, jos olisin ap, menisin takaisin naapurin ovelle ja kertoisin, että ystävät ovat tulossa kylään, mutta juhliminen yritetään pitää hiljaisena ja poistutte viimeistään klo 22-23. Etkoilu pelkästään baarissa on aika kallista, ja kotona ollessa pystyy paljon paremmin juttelemaankin kuin kuppilan melussa.

Kysyisin myös, että miksi ei aloita nukkumisharjoituksia jo tänä yönä?? Ihan ihme juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja voi että:

Ihmeellinen kirjoitus.
Jälkimmäiseen AMEN. Kun ihmiset saa lapsia, niin joillekuille valitettavasti käy niin, että aika ennen omia mukuloita muuttuukin yhtäkkiä ei-arvostettavaksi, elämähän katsos alkaa vasta lasten synnyttyä...Toivottavasti mulle ei koskaan käy noin, ja lapsettomatkin edelleen säilyttävät ihmisarvonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Vappu on saatana työväen juhla eikä mikään lastenjuhla.

Indeed :D.

Minulle tulee työväestä kyllä mieleen hieman kypsemmät ihmiset kuin wanna-be-teinit, jotka odottavat vappua kuin kuuta nousevaa jotta voisivat pistää örinäbileet pystyyn. Ja elämä kaatuu jos ei syystä tai toisesta voikaan bailata täysillä juuri sinä Suurena Juhlapäivänä. Mutta nykyään onkin muodikasta olla vielä kolmekymppisenäkin vastuutonta ja villiä elämään elävä ikisinkku.

Grow up.

eka reaktio oli että voi hyvää päivää taas mikä provo. Sitten aattelin että ei jumankekka minkälainen äitee. Mut sitten tuli mieleen omat kokemukset kerrostaloasumisesta, sairastelevan ja herkkäunisen lapsen kans, yläkerrassa bilettävä nuoripari naapurina....

vaatii aika paljon pokkaa tulla pyytämään muilta apua, ja apuahan se tuossa nyt hakee. Jos ihan oikeasti siellä kotona ollaan aivan totaalisen rättipoikkiväsyneitä vaativan lapsen kans, niin olisin kyllä valmis ite antamaan sen hiljaisuuden omalta osaltani. Mulle oma napa ei oo niin tärkeä ettenkö tuntis empatiaa väsynyttä, pienen vauvan äitiä kohtaan.

Mutta nuo kirjalliset ohjeet meni jo vähän överiksi..

Yhteistyössä