Sangria
poika silitti sivulta päin koiran selkää IHAN NÄTISTI kun rakki päätti hyökätä naamalle! omistaja vieressä! te jotkut tyhmät saatana puolustatte sitä rakkia |O
SITÄ rakkia. Kuka sitä puolustaa? Koiria ehkä yleisesti.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:poika silitti sivulta päin koiran selkää IHAN NÄTISTI kun rakki päätti hyökätä naamalle! omistaja vieressä! te jotkut tyhmät saatana puolustatte sitä rakkia |O
tää olikin varmaan se ketjun pääasia!Alkuperäinen kirjoittaja juu:Mutta missä mukulan vanhemmat?lastensuojeluun ilmotus jos noin nuori yksin ulkona.Eivät paljoa varmaan välitä kun ei opetetakaan mitään ja yksin ulkona annetaan mennä.
minä en pekää tuttuja koiria eikä lapsetkaan...vieraita vapaana olevia kylläkin...ja eikö ole ihan asiallista vähän pelätäkin?Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:Tässä juoksemis asiassa ei voi ketään oikein syyttää eik tavitsekaan. Kumpikin on tahoillaan äyttäytynyt vaiston varaisesti. Lapsi pelännyt ja lähtenyt juoksemaan. Koira taas provsoitunut juoksemisesta ja napannut punttiin kiinni... Jos on tämmöisiä vartioivia koiria niin ne on kasvatettu ja jalostettu ettei ohi mennä ennen kuin omistaja on asian tarkistanut. En rupea tähän ottamaan kantaa kannattaako tälläisellä julkisella paikalla moista koiraa pitää irti koska tyhmäkin sen tajuaa ettei näin kuuluisi olla. Ikävää että pelkosi on tarttunut lapsiin, oletko koskaan miettinyt että opettelisitte yhdessä olemaan koirien läheisyydessä. Paikkakunnallanne on varmaankin jotain järjestötoimintaa ja ihmisiä mitkä voisivat varmojen koirien kanssa harjoitella pelon hallintaa. itse on ollut oman koirani kautta tekemisissä kahden koirapelosta kärsivän kanssa ja nykyään he kokevat tilanteet joissa on koiria miellyttävämmäksi. Pelko rajoittaa elämäänne tulevaisuudessa varmasti...
Täys peesi! :wave:Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:Kyllä vastuu on mielestäni ihan täysin koiran omistajalla, kun on vieraita lapsia pihassa eikä vahdi koiransa perään! Viisivuotias on kuitenkin aika pieni, eikä välttämättä muista, vaikka olisi kielletty menemästä yksin koiran luo.
niin olen yrittänytkin.....eikä enää juokse heti...mutta olen myös nykyään sanonut omistajalle että koira ei saa tulla minun tai lapsen lähelle.joskus uskoo joskus eiAlkuperäinen kirjoittaja koiramamma:Lumihiutalle anteeksi ymmärsin väärin, kyllä on hyvä olla varautunut irtokoiria kohtaan. Yrittäisin kuitenkin saada lapsen uskomaan ettei tilanteessa kannata juosta vaan pyrkiä olemaan rauhallinen ja paikallaan vaikka pelottaisi.
Mutta eihän lapsia ja eläintä pidä jättää keskenään ! ei edes hetkeksi.Alkuperäinen kirjoittaja Sinikka:Kyllä ne tututkin koirat voivat purra! Näin kävi meillä, kun viisivuotias lapseni oli leikkimässä tuttavilla. Koira ja lapset olivat pihalla hetken ilman valvontaa ja tytölle hurja määrä tikkejä kasvoihin ja melkein lähti näkö toisesta silmästä. Elinikäiset arvet toisessa silmäluomessa, otsassa ja päänahassa.
Oon tosi pahoillaan että meissä koiraihmisissäkin löytyy idiootteja jotka eivät ota kanssa eläjiään huomioon. Meillä koira lenkillä vapaana mutta välittömästi sen kytken jos vastaan joku tallustaa.Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:niin olen yrittänytkin.....eikä enää juokse heti...mutta olen myös nykyään sanonut omistajalle että koira ei saa tulla minun tai lapsen lähelle.joskus uskoo joskus eiAlkuperäinen kirjoittaja koiramamma:Lumihiutalle anteeksi ymmärsin väärin, kyllä on hyvä olla varautunut irtokoiria kohtaan. Yrittäisin kuitenkin saada lapsen uskomaan ettei tilanteessa kannata juosta vaan pyrkiä olemaan rauhallinen ja paikallaan vaikka pelottaisi.
Näytä mulle nyt yksikin nikki joka sitä poikaa syyttää! Näytä.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:se ei ollut ainakaan mikään ihan kevyt näppäisy, verta tuli aivan mielettömästi, oli tosi pahan näköinen haava nenässä ja suupielessä. no koiran KOIRAN vikahan tää ei sitten ole, vaan sen pojan näköjään. ja minä en ole koiran vihaaja. tämä vaan pisti vihaksi. mun vanhemmillakin on ollut koira, josta mun lapset tykkäsi hyvin paljon, ja minäkin :heart:
Ja sä päättelet sitten siittä, et sillä puolustetaan koiraa. Anteeks kun sulle on edes vastattu. Sori, mä kun en tienny valmiiks mitä vastata. Musta vaan on aika selviö, et vierasta koiraa ei mennä rapsuttaan ilman omistajan lupaa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:no monethan sitä koiraa tässä on puolustellut, että miksi poika meni sinne yms..
Lukisitko ajatuksen kanssa vielä tämän?!Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:En myöskään usko että kukaan täällä puremista oikeuttaa vaan yrittävät selittää eläimen käytöstä, se onko oikein vai väärin on varmasti ihan päivän selvä asia. Asiaa vaan kannattaa puida jotta tulevaisuudessa vastaaanlaiselta vältyttäisiin...
Ai, nyt vasta sanot et oli lupa..Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:heillä oli omistajan lupa. omistaja oli siinä kun menivätkin sinne. omistaja ei estellyt mitenkään rapsuttelua.
tässä sanoin että oli lupa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:omistaja oli siinä, heillä lupa leikkiä siellä. omat lapset eivät tosin siellä olleet.
Lupa leikkiä ja lupa koskea koiraan. 2 hieman eriasiaa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:tässä sanoin että oli lupa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:omistaja oli siinä, heillä lupa leikkiä siellä. omat lapset eivät tosin siellä olleet.
Niinpä. Lupa leikkiä ei tietääkseni tarkoita että toisen lemmikkiin saa koskea.Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:Lupa leikkiä ja lupa koskea koiraan. 2 hieman eriasiaa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:tässä sanoin että oli lupa.Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:omistaja oli siinä, heillä lupa leikkiä siellä. omat lapset eivät tosin siellä olleet.