naapurin rakki puri toisen naapurin 5v poikaa!

  • Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti
Sangria
olivat kavereiden kanssa leikkimässä naapurin pihalla, jossa on tommonen aika iso koira, poika meni vaan silittämään (satuin näkemään parvekkeelta) sitä hurttaa, kun rakki päättikin hyökätä kimppuun p*rkele! nenänpää halki pienellä pojalla :( varmasti tuo koira tulee tekemään jatkossakin jotain, ellei sitä lopeteta s**tana!!!! ja koiran omistaja oli siinä pihalla kun rakki hyökkäsi, varmaan omistaja ajatteli, ettei tuo nyt mitään tee??? lapset eivät millään tavalla ärsyttäneet koiraa. vaan ei noista koskaan tiedä, koirista nimittäin.
 
minua eilen hirvitti, kun olin tytön kanssa ratsastus tunnilla, tyttö ratsasti ja mä katsoin penkillä siinä kentän reunalla, siihen tuli sitten tallin omistajan jumalattoma suuri rotikka ja tälläs makaamaan mun varpaitten päälle. eipä tienny uskaltaako liikkua vai ei. onneksi omistaja meni siitä ohi ja sano, että se on ihan kiltti, ja kaipaa vaan rapsutusta. no mähän rapsutin ja hurtta oli tyykjtyväinen.
 
vieras
KOIRAN omistajan olisi toki pitänyt kertoa sellaisille lapsille jotka eivät ole koiriin tottuneita ( ja sun tekstistäsi päätellen omasi eivät koskaan totukkaan ) miten lähestytään koiraa.
Silittämisessä ei ole mitään pahaa mutta jos se käsi tulee koiran yläpuolelta suoraan alas niin koira tuntee olonsa uhatuksi ja puolustautuu, se luulee että ihminen lyö tai käy kimppuun.
Vastuu on koiran omistajalla joka ei tätä kertonut, toisaalta jokaisen lapsen vanhempien on syytä omilleen kertoa miten lähestytään koiraa + kieltää lähestymästä ilman lupaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei toisten koiriin mennä koskemaan...Ja mitä ton ikänen tekee edes yksin pihalla?
olen miettinyt usein tätä että toisten koiriin ei saa koskea jos koskee niin oma vastuu jos koira puree....entäs jos koira tulee ihmisen luokse ja ihminen ei tykkää,saako silloin tehdä koiralle jotain?
 
kyllä meillä ainakin opetetaan lapsille omille ja vieraillekkin(jos tulee kylään ja koiriin haluu mennä koskee)kuinka koiraa lähestytään..
Kaikki eivät sitä tiedä..
Ja varsinkin jos vanhemmat ovat ilmeisiä koiranvihaajia..
 
ja taas näyttää, että täällä aletaan syyttää lasta siitä, että koira hyökkäsi. kyllä se on koiran ja sen omistajan vika, jos koira hyökkää. olis voinut viedä sen kauemmaksi, jos kerta lapsilla oli lupa olla pihalla. tai sit huolehtia siitä, ettei lapset mene siihen koskemaan, jos lapsia ei kerta edes varoitewttu, niin ei kai ne osanneet edes varoa.
 
daa
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei toisten koiriin mennä koskemaan...Ja mitä ton ikänen tekee edes yksin pihalla?
olen miettinyt usein tätä että toisten koiriin ei saa koskea jos koskee niin oma vastuu jos koira puree....entäs jos koira tulee ihmisen luokse ja ihminen ei tykkää,saako silloin tehdä koiralle jotain?
No ehkä asialla on se pieni ero että ihminen on ihminen ja koira on eläin. Ihmisen ajatukset ehkä luistaa vähän enemmän kuin eläimen joka on lähinnä vaistojensa varassa.
 
Sinikka
Kyllä vastuu on mielestäni ihan täysin koiran omistajalla, kun on vieraita lapsia pihassa eikä vahdi koiransa perään! Viisivuotias on kuitenkin aika pieni, eikä välttämättä muista, vaikka olisi kielletty menemästä yksin koiran luo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei toisten koiriin mennä koskemaan...Ja mitä ton ikänen tekee edes yksin pihalla?
olen miettinyt usein tätä että toisten koiriin ei saa koskea jos koskee niin oma vastuu jos koira puree....entäs jos koira tulee ihmisen luokse ja ihminen ei tykkää,saako silloin tehdä koiralle jotain?
Ihminen on se ketä sillon ymmärtää poistua paikalta. Tietty jos koira hyppää vasten niin pukataan se polvella pois ja kielletään sitä koiraa.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
ja taas näyttää, että täällä aletaan syyttää lasta siitä, että koira hyökkäsi. kyllä se on koiran ja sen omistajan vika, jos koira hyökkää. olis voinut viedä sen kauemmaksi, jos kerta lapsilla oli lupa olla pihalla. tai sit huolehtia siitä, ettei lapset mene siihen koskemaan, jos lapsia ei kerta edes varoitewttu, niin ei kai ne osanneet edes varoa.
No eikö se oo sitten vanhempien vika jos pennut ei osaa varoa ja tiedä miten olla?
 
mikei lasten vanhemmat varoita omia lapsiaan,ettei vieraisiin koiriin saa koskee..
Ihan sama kuin tuolla kauppojen pihalla koira kiinni ja omistaja kaupassa ja muksut juoksee siihen ...jos jotain sattuis ni kuinkas sitten syyttäisitte omistajaa..kun ei se voi olla siinä varottamassa..
 
Kyllä se niin on,että jos koira nuin käyttäytyy,vika on siellä taluttimen toisessa päässä eli omistajassa.Muistakaapa se,että ihminen sen koiran kouluttaa tai jättää kouluttamatta.Koiran lopettaminen ei ole ratkaisu ongelmaan,vaan koiran oikeaoppinen kouluttaminen,eli jos käännettäis katseet siihen omistajaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei toisten koiriin mennä koskemaan...Ja mitä ton ikänen tekee edes yksin pihalla?
olen miettinyt usein tätä että toisten koiriin ei saa koskea jos koskee niin oma vastuu jos koira puree....entäs jos koira tulee ihmisen luokse ja ihminen ei tykkää,saako silloin tehdä koiralle jotain?
No ehkä asialla on se pieni ero että ihminen on ihminen ja koira on eläin. Ihmisen ajatukset ehkä luistaa vähän enemmän kuin eläimen joka on lähinnä vaistojensa varassa.
niin palstalaisethan ajattelee, että koira on kuningas, joka saa tehdä mitä haluaa. ja että joka sen hyökkäyksen kohteeksi joutuu, on itse syyllinen siihen.
 
Ja jos koira puree tai näykkää lasta ei tarkota et se koira on seinähullu jne..
Jos lapsi menee vauhdilla ja tuo kättään koiran päälle yläkautta..koira saattaa säikähtää ja puolustautua..varsinkin jos koira on kytkettynä ja lapsi riehnää siihen paikalle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
ja taas näyttää, että täällä aletaan syyttää lasta siitä, että koira hyökkäsi. kyllä se on koiran ja sen omistajan vika, jos koira hyökkää. olis voinut viedä sen kauemmaksi, jos kerta lapsilla oli lupa olla pihalla. tai sit huolehtia siitä, ettei lapset mene siihen koskemaan, jos lapsia ei kerta edes varoitewttu, niin ei kai ne osanneet edes varoa.
No eikö se oo sitten vanhempien vika jos pennut ei osaa varoa ja tiedä miten olla?
ei välttämättä,sitten jos menevät pihalle luvatta, niin silloin on vikaa myös niissä lapsissa. mutta tässä tapauksessa lapsilla on ollut lupa. ja koiran omistajakin on ollut paikalla. kyllä se on tässätapauksessa täysin koiran omistajan vika
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ei toisten koiriin mennä koskemaan...Ja mitä ton ikänen tekee edes yksin pihalla?
olen miettinyt usein tätä että toisten koiriin ei saa koskea jos koskee niin oma vastuu jos koira puree....entäs jos koira tulee ihmisen luokse ja ihminen ei tykkää,saako silloin tehdä koiralle jotain?
Ihminen on se ketä sillon ymmärtää poistua paikalta. Tietty jos koira hyppää vasten niin pukataan se polvella pois ja kielletään sitä koiraa.
mutta entäs jos lenkki polulla tulee koira vastaan ja alkaa hyppiä ja ihminen pelkää kuollakseen koiraa eikä pääse liikkumaan...omistajaako se silloin pitää tirvaista..mulle monesti käynyt silleen että koira tullut luokseni eikä lähde pois..edes omistajan kehoituksella..se on niin ärsyttävää :headwall: monesti myös koira tullut lapsiani kohti ja lapset pelkää...kerran poikani lähti juoksemaan karkuun niin koira hermostui ja yritti ottaa jalasta hampailla kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja jos koira puree tai näykkää lasta ei tarkota et se koira on seinähullu jne..
Jos lapsi menee vauhdilla ja tuo kättään koiran päälle yläkautta..koira saattaa säikähtää ja puolustautua..varsinkin jos koira on kytkettynä ja lapsi riehnää siihen paikalle..
Niimpä. Eläin ei ymmärrä ihmisen eleitä ihan samallalailla mitä ihminen ite.
 

Yhteistyössä