Naapurin koirasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Kyllä sä voit sen kirjeen nimettömänäkin tehdä.

Voin toki tehdä, mutta jotenkin epäilen, että osaa yhdistää sen siihen että nainen on lähettäny, ainakin jos käsin kirjotan.Vaikka asuuhan tässä talossa muitakin naisia, minä vaan olen ainut "nuori"
harmi kun ei oo tulostimessa mustetta

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tiedän että nyt tulee p*skaa niskaan ja olen kamala kyttääjä, mutta eipä voi mitään. Syitä voi olla miljoonia, mutta mietityttää.

Olen miettinyt tuota naapurin koiraa, alle vuoden ikästä, kun minusta tuntuu että se on viikot yksin kotona.
Sen tiedän, että asunnossa asuva mies on nyt armeijan leivissä, naista en ole nähny tosi pitkiin aikoihin.

Enhän toki voi tietää, jos nainen vaikka tekee sellasta työtä, että vaikka nukkuu päivät, ja siksi ei näy.
Mutta se mikä minua mietityttää, on se että koira haukkuu siellä joka vuorokauden aikaan. Luulis, että jos siellä joku on, niin kieltäisi koiraa haukkumasta tuntejakin putkeen.
Eilenkin räykytti taas vielä 23 aikaan, niin että hermo oli mennä.
Ja se miksi epäilen, että on yksinään, on se että siellä käy melkein aina eri ihminen "ulkoiluttamassa" koiraa.
Oven eteen karauttaa auto, tyyppi hakee koira, käyttää sitä tien vieressä kusella, vie sisälle ja lähtee.
Ja tätä ei tapahdu kuin kerran, korkeintaan kaksi päivässä.

inhoan ite kyttämistä yli kaiken, ja nyt olen syyllistynyt siihen itekkin.
Käy vaan sääliksi koiraa, jos asia oikeasti on näin.
Ja se miksi olen pystynyt seuraamaan juttua, on siinä että olen ite nyt saikulla ollu parisen viikkoa

Mitäs jos se nainen itse on myöskin sairaslomalla vaikkapa sairaalassa? Älä viranomaisia tähän nyt vielä sotke, vaan ole yhteydessä ensin isännöitsijään.

Mulla on koira ja mä olisin ikionnellinen, jos joku epäillessään koiran olleen jo päiviä yksin tekisi siitä ilmoituksen, jos meillä ei kukaan avaisi ovea. Ilmoituksen ihan mihin tahansa. Koska oikeastihan junnulle ja mulle olisi voinut sattua jotain ja siksi koira olisi jäänyt yksin. Paljon kamalampaa musta olisi, että meidän ruffe olisi täällä yksin, ilman vettä ja ruokaa eikä kukaan välittäisi. Kyllä koirastakin saa olla huolissaan eikä vain lapsista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on koira ja mä olisin ikionnellinen, jos joku epäillessään koiran olleen jo päiviä yksin tekisi siitä ilmoituksen, jos meillä ei kukaan avaisi ovea. Ilmoituksen ihan mihin tahansa. Koska oikeastihan junnulle ja mulle olisi voinut sattua jotain ja siksi koira olisi jäänyt yksin. Paljon kamalampaa musta olisi, että meidän ruffe olisi täällä yksin, ilman vettä ja ruokaa eikä kukaan välittäisi. Kyllä koirastakin saa olla huolissaan eikä vain lapsista =)

Jos nyt minun kommenttiini viittasit, niin toki olet oikeassa. Mutta asunnossa käy säännöllisesti joku ulkoiluttamassa koiraa, joten siitä ei nyt ole kysymys. Edelleen olen sitä mieltä, että syytä olisi ensin ottaa yhteyttä isännöitsijän kautta. Heti ei kannattaisi lähteä viranomaisten kanssa liikenteeseen, kun kukaan meistä ei tiedä, mitä siellä taustalla on.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jos nyt minun kommenttiini viittasit, niin toki olet oikeassa. Mutta asunnossa käy säännöllisesti joku ulkoiluttamassa koiraa, joten siitä ei nyt ole kysymys. Edelleen olen sitä mieltä, että syytä olisi ensin ottaa yhteyttä isännöitsijän kautta. Heti ei kannattaisi lähteä viranomaisten kanssa liikenteeseen, kun kukaan meistä ei tiedä, mitä siellä taustalla on.
En viitannut sun kommenttiin ja huomasin lukeneeni ap:n kirjoituksenkin vähän huonosti. Eli joku siellä kuitenkin käy.

Vähän lisää päivitystä.

Eli siis viitaten ylempiin kommentteihin, siellä käydään hyvinkin epäsäännllisesti.esim.tänään en ole nähnyt siellä käyvän ketään.ja olen ihan asiasta tehden sitä kytännyt.

Toivoin, että poika tulee armeijasta lomille, mutta ei ainakaan vielä ole tullut.
kämppä on pimeänä, ja koira haukkuu taas.
Sieltä galleriasta kun naisen bongasin, niin huomasin hälle annetuista kommenteista, että ilmeisesti on muuttanut pois asunnosta,ja hakee omaa asuntoa.

sydämeen tuulee, kun niin huolettaa koira.
Jos poikaa ei näy viikonlopun aikana, niin mitä sitten teen?

Hei,

Tee jotain NYT! Ei tarvitse miettiä kehtaako tai voiko. Eläinsuojeluvalvojalta outo kommentti. Soita poliisille ja kerro, että koira on ollut siellä yksin todella pitkään ja kaikki ei ole nyt kunnossa! Toimi pliis!!

Soita jollekin toiselle eläinsuojeluvalvojalle. Mielestäni aika oudosti neuvoi tekemään tämä ensimmäinen. Eläinsuojeluvalvojat ovat mielestäni velvollisia menemään tarkastamaan tilanteen jos heille on ilmoitus tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Useita ilmoituksia tehnyt:
Soita jollekin toiselle eläinsuojeluvalvojalle. Mielestäni aika oudosti neuvoi tekemään tämä ensimmäinen. Eläinsuojeluvalvojat ovat mielestäni velvollisia menemään tarkastamaan tilanteen jos heille on ilmoitus tehty.
Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Useita ilmoituksia tehnyt:

Just näin! Jos et toista itse löydä, niin soita vaikka poliisille ja ilmoita huolesi asiasta, että kun ketään ei kotona käy ja koira huutaa siellä vaan yksinään. Pääasia, että laitat rattaat pyörimään niin että jotain koiran hyväksi tapahtuukin! Hatunnosto sinulle, että olet asiaan tarttunut ja on joku auttamassa koiraa. Nyt vaan homma loppuun asti hoitaa.

Noniin.Soitin toisellee valvojalle, ja hänen kanssa puheltiin pitkät tovit, ja hän oli sitä mieltä että homma ei ole oikein.
Että koiraa ei saa jättää pitkikisi ajoiksi yksin.
Tilannehan voi olla se, että poika on luottanut koiran hoidon jollekkin armeijan ajaksi, joka ei sitä kunnolla kuitenkaan tee.
saattaa olla autuaan tietämätön tilanteesta.
En vienyt sitä kirjettä, kun ei siellä ketään ole ollut, ilmeisesti pojalla ei nyt ole armeijasta lomia.

Valvoja käski soittaaisännöitsijälle, että jos hänen kanssa oltaisiin käyty tilanne tarkistamassa, mutta sietä ei vastattu.
On siellä tänään kuitenkin joku käynyt, näin nuoren kaverin kun se lähti asunnosta.Sitä en nyt tiiä, käyttikö koiran ulkona.Toivottavasti.
Vähän kuitenkin on parempi olla, kun tiedän että joku on käynyt ja antanut mahollisesti ruokaa ja vettä.

Valvoja aikoi huomenna käydä ite paikalla, ja koittaa tavoittaa omistajaa, että kysyy tilanteesta.Lupasi ilmoittaa minulle myös, kunha tietää enemmän.

Toisaalta on hyvä mieli, että asiaa tutkitaan, mutta toisalta pieni huono omatunto siitä, että olen sotkeutunut ventovieraitten asioihin.
Sanoin kyllä valvojalle, että ilkeyttäni en soittele, vaan huoli on aito.
Mutta kunhan tarkistavat, ja jos siellä kaikki on ok, niin hyvä sitten.

Noniin.Soitin toisellee valvojalle, ja hänen kanssa puheltiin pitkät tovit, ja hän oli sitä mieltä että homma ei ole oikein.
Että koiraa ei saa jättää pitkikisi ajoiksi yksin.
Tilannehan voi olla se, että poika on luottanut koiran hoidon jollekkin armeijan ajaksi, joka ei sitä kunnolla kuitenkaan tee.
saattaa olla autuaan tietämätön tilanteesta.
En vienyt sitä kirjettä, kun ei siellä ketään ole ollut, ilmeisesti pojalla ei nyt ole armeijasta lomia.

Valvoja käski soittaaisännöitsijälle, että jos hänen kanssa oltaisiin käyty tilanne tarkistamassa, mutta sietä ei vastattu.
On siellä tänään kuitenkin joku käynyt, näin nuoren kaverin kun se lähti asunnosta.Sitä en nyt tiiä, käyttikö koiran ulkona.Toivottavasti.
Vähän kuitenkin on parempi olla, kun tiedän että joku on käynyt ja antanut mahollisesti ruokaa ja vettä.

Valvoja aikoi huomenna käydä ite paikalla, ja koittaa tavoittaa omistajaa, että kysyy tilanteesta.Lupasi ilmoittaa minulle myös, kunha tietää enemmän.

Toisaalta on hyvä mieli, että asiaa tutkitaan, mutta toisalta pieni huono omatunto siitä, että olen sotkeutunut ventovieraitten asioihin.
Sanoin kyllä valvojalle, että ilkeyttäni en soittele, vaan huoli on aito.
Mutta kunhan tarkistavat, ja jos siellä kaikki on ok, niin hyvä sitten.
Pois nyt heti se huono omatunto :hug: Olet toiminut aivan oikein. Minä haluaisin sinun kaltaisesi ihmisen naapurikseni. =)

Tulin äsken koiran kans ulkoa, niin justiin sattui tulemaan se paikalle, joka koiraa ulkoiluttaa välillä.

Kysyin hältä kohteliaasti, että onko hän tietonen siitä, että koira haukkuu siellä,varsinkin myöhään yöllä.ja että se häiritsee lasten nukkumista,sanoi olevansa tietonen, ja selitti, että omistaja on nyt armeijassa, ja että koira on sillon tällön yöt heidän vanhemmillaan (oli ilmeisesti omistajan velipoika)
Aikoi sanoa kotonaan poruloillensa, että ottavat koiran tykönsä joka ilta.
Hyvä homma.
Mitenhän sen eläinsuojeluvalvojan kanssa nyt?
arvaahan ne että minä olen ilmon tehny, kun haukkumisestikin mainittin.
pitääkö peruttaa ilmo?

Tulin äsken koiran kans ulkoa, niin justiin sattui tulemaan se paikalle, joka koiraa ulkoiluttaa välillä.

Kysyin hältä kohteliaasti, että onko hän tietonen siitä, että koira haukkuu siellä,varsinkin myöhään yöllä.ja että se häiritsee lasten nukkumista,sanoi olevansa tietonen, ja selitti, että omistaja on nyt armeijassa, ja että koira on sillon tällön yöt heidän vanhemmillaan (oli ilmeisesti omistajan velipoika)
Aikoi sanoa kotonaan poruloillensa, että ottavat koiran tykönsä joka ilta.
Hyvä homma.
Mitenhän sen eläinsuojeluvalvojan kanssa nyt?
arvaahan ne että minä olen ilmon tehny, kun haukkumisestikin mainittin.
pitääkö peruttaa ilmo?

Ehkä on kuitenkin hyvä että valvoja tarkistaa tilanteen...

melko mielenkiintoinen kuvio, mies armeijassa ja koira 24/7 yksin kotona.. poikkeuksena ne kerrat kun pääsee yökylille miehen vanhemmille..
ei paljoo auta jos siellä joku käy 2 kertaa päivässä ulkoiluttamassa jos koira on muuten yksin koko vuorokauden.. järkyttävää ja tosissaan eläinsuojeluvalvojan pitää toimia tässä tilanteessa...

Hei ja KIITOS kun soitit toiselle valvojalle. Koira on täysin ihmisen järjettömien tekojen ja tekemättä jättämisien armoilla ja tällä koiralla ei ole kaikki kunnossa. Älä ihmeessä peruuta valvojan juttua, hänen on hyvä tarkistaa tilanne. Äläkä hyvä ihminen koe huonoa omaa tuntoa, että olet puuttunut toisten asioihin. Sinulla oli velvollisuus puuttua! Hyväähän sinä tarkoitit!!! KIITOS :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos sinulle!:
Hei ja KIITOS kun soitit toiselle valvojalle. Koira on täysin ihmisen järjettömien tekojen ja tekemättä jättämisien armoilla ja tällä koiralla ei ole kaikki kunnossa. Älä ihmeessä peruuta valvojan juttua, hänen on hyvä tarkistaa tilanne. Äläkä hyvä ihminen koe huonoa omaa tuntoa, että olet puuttunut toisten asioihin. Sinulla oli velvollisuus puuttua! Hyväähän sinä tarkoitit!!! KIITOS :)

kiitoksia tästä=)
hyvähän se tosiaan on tarkistaa, tehään niitä turhempiakin tarkistuksia.

Olen vain niin äärettömän epävarma ittestäni, että alan heti epäilemään, tuliko nyt munattua.*häpeää*

Yhteistyössä