Naapurin äiti huusi lapselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmistus

Vieras
Poika oli ulkona ja katosoin sen tekemisiä ikkunassa. Poika leikki itseään pari vuotta nuoremman pojan kanssa joku 4-5 vuotias hippaa. Näin ja kuulin tilanteen koko ajan. Siinä sitten sattui vahinko niin, että tämä pienempi poika rupes itkemään. Noh tää poika lähti parkuen kotiin, että mun poika LÖI häntä. Se hoki sitä monta kertaa. Naapurin äiti tulee karjumaan mun pojalle täyttä kurkkua, että "Anna olla viimeinen kerta kun lyöt" ja ainakin kaksi kertaa huusi nuin.
Minä ymmärrän kyllä, että asiasta sanotaan, mutta tämä oli vahinko ja ei nyt huutaa tarvii toisten lapsille. Omilleen se karjuu joka päivä tossa pihassa ja ne ei koskaan tee mitään pahaa muille. Raskaana ja vetää tupakkaa kuin viimestä päivää.
Ei tollasilla pitäis lapsia olla.

Miks ihmeessä ei voinu normaalisti mennä ja sanoa ettei saa lyödä. Mun poika meni ihan lukkoon siitä huutamisesta eikä osannut sanoa, että oli vahinko. Joo ois kait mun pitänyt mennä sille mammalle jotain sanoa, mutta ei sille uskalla kun on aina niin pahalla tuulella.

ja sä katsoit ikkunasta mut et puuttunut tilanteeseen? :o ja vaikka olisi vahinko niin kyllä sinä olet vastuussa lapsesi tekemisistä ja pitää käskeä ottamaan rauhallisemmin jos alkaa vahinkoja sattumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmistus:
Mun poika meni ihan lukkoon siitä huutamisesta eikä osannut sanoa, että oli vahinko.

Poikasi kuitenkin löi tätä toista?
No en minäkään hyväksy sitä, että ensimmäisenä aletaan huutaa ja mesoomaan. Sen olen kolmen lapsen äitinä oppinut (jotain edes ;) ) , että AINA pitää kysyä kantelijalta, että "mitäs sinä itse teit?" Monesti kun se syyllinen löytyykin siitä toisesta... Meillä ainakin keskimmäinen härnää joskus isompaa ihan uhallaan ja sitten vinkuu kun esikoinen "kostaa".

Jospa tuo äiti on yliväsynyt, pinna katkeaa pienimmästäkin vastoinkäymisestä?

Muoks. Ja lyömistä en hyväksy koskaan, se tapahtuu aina tahallisesti. Mutta tokihan sinä itse olisit voinut tilanteeseen puuttua, kun kaiken ikkunasta näit...

Alkuperäinen kirjoittaja Musta:
Älä naurata. Jos lyö se ei ole vahinko. Sillä ei voi lyödä vahingossa. Se on aina tarkoituksella tehty. Jos et itse kasvata lasta täytyy jonkun muun se tehdä

Huuda sinä vaan lapsille ja vieraidenkin muksuille, mutta minun mielestäni hutaminen ei ole oikea tapa vaan puhuminen.

mä vaan ihmettelen edelleen sitä et jos näit tilanteen niin mikset mennyt heti sinne? ennen kuin naapurin muksu juoksi äitinsä luokse ja palasivat yhdessä. jos lapsesi ei tehnyt mitään väärää niin mikset puolustanut häntä?

Mitenkäs hippaa leikitään? Siinähän siis juostaan ja otetaan toista kiinni, toista koskettamalla tästä tulee vuorostaan hippa. Minä kyllä ymmärrän, että tuossa leikissä juostessa kosketuksesta voi tulla vahingossa rajumpi, ja tuossa vahingossa voi toista sattuakin.

Minusta olisit voinut kyllä kertoa toiselle äidille tapahtuneesta.

Mun mielesta sunkin olsi pitanyt menna pihalle setvimaan tapausta. Ja vaikka vahinko olisikin ollut, olisin ma pyytanyt lastani pyytamaan anteeksi, ja kaskenyt kysymaan, etta sattuiko kovasti tms. Ja samalla olisit saanut selitettya etta mita tapahtui.

Yhteistyössä