Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tänään olit rukousketjussa. Parempi provo keksi.
Kerrotko nyt tarkemmin mitä ihmeen rukousketjua tarkoitat, en ole tänään enkä muutenkaan pitkään aikaan käynyt täällä kirjoitelemassa mihinkään muuhun kuin tähän ketjuun? Joten en nyt ihan pysy kärryillä miksi jankkaat siitä rukousketjusta?
Ja niinkuin sanoin niin mulla ei ole tapana tarinoida omia juttuja vaan tämä on totisinta totta tässä meidän pihalla. Monen monta tilannetta samaisen perheen toiminnasta voisin kertoa, mutta kerroin nyt tämän yhden joka tänään kävi.
Nuorin pojista leikkii usein meidän nuorimmaisen kanssa ja siinä sitten samalla katson hänenkin perään. Se poika on kyllä tosi kiltti, ei siis tee pahojaan. Muistan tosin nähneeni tämän pojan jo viime kesänäkin isoman siskon kanssa ilman vanhempia ja silloin poika oli kova karkailemaan ja sisko etsi häntä milloin mistäkin. Nää keskimmäiset pojat on sitten isompi ongelma koska tekevät pahojaan, varastelevat ja rikkovat toisten tavaroita jne.
Samoin lapset näyttävät olevan usein parvekkeella vaarallisen näköisesti, eli tämä pieninkin seisoo jonkun korokkeen päällä ja mielestäni voisi jopa tippua parvekkeelta kun kurottelee reunan yli, eikä äitiä näy eikä kuulu.
Ja tosiaan tän alueen neuvolassa kerran puhuin tästä asiasta, ja kyllä se terkkari kuunteli ja ymmärsi mun huolen. En sitten tiedä tekikö asialle mitään tai voiko edes.
Tän asian lisäksi äiti ei muutenkaan noudata taloyhtiön sääntöjä vaan esim. pesee pesutuvassa toisten vuorolla pyykkiä ja vie pesutuvan puhtaan pyykin korit kotiin asti eikä palauta niitä jne. Hänelle ollaan käyty selittämässä säännöt ja hän kyllä puhuu ihan ok suomena, joten luulis ymmärtävän, mutta aina rupeaa kiroamaan ja haukkumaan rasistiks
Kyllä tää mua nyt niin paljon vaivaa että ainakin soitan lastensuojeluun, koska en voisi antaa itselleni anteeksi jos esim. tälle vauvalle jotain sattusi.