Naapurin mummu sanoi että sen käy niin sääliksi yhtä naapurin tyttöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
Asutaan siis kerrostalossa, tässä on sellanen herttainen mummu joka aina jaksaa olla tuolla pihalla ja jutella ja leikkiä lasten kanssa. Tänään olin yhtä aikaa sen kanssa ulkona kun mun lapset oli siellä leikkimässä ja se sanoi mulle että sen käy niin sääli yhtä meidän naapurin 5v tyttöä. Se tyttö oli kertonu tälle mummolle että hän on tosi tyhmä. Mummo oli ihmetelly että miten niin niin se tyttö oli sanonu että kun hänen äiti aina lyö häntä ja sanoo että hän on tyhmä lapsi. Rupesin vaan miettimään että pitäiskö asialle tehdä jotain. Sanoin tolle mummolle että nykyäänhän lyöminen on laitonta ja siitä pitäis ilmoittaa jos sellaista tapahtuu, mummo ei oikein kommentoinu mitenkään sitä asiaa. itse oon huomannu että se tyttö pelkää äitiään ja aika tuimasti se komentaa sitä aina. Se äiti on uusissa naimisissa jonkun ulkomaalaisen kanssa ja niillä on yhteinen lapsi tämän tytön lisäksi. Niin että miten tähän nyt suhtautuis ja mitä tekis??

Lastensuojeluilmoitus. Lyömistä, kun nyky laki ei salli! Tosin sitähän ei tiedä puhuuko tyttö totta, mutta kannattaa tehdä ilmoitus, koska silloin saadaan varmistus asialle. Jos et halua, nimeäsi mainittavan niin voit tehdä joko nimettömän ilmoituksen tai pyytää että nimeäsi ei sanota perheelle. Sinulla tai oikeastaan sillä mummolla on velvollisuus tehdä ilmoitus kun tuollaista on kuullut. Mutta varmaankaan se mummo ei uskalla, joten koska hän on sinulle kertonut on sinun velvollisuus se tehdä.

[QUOTE="vieras";23926288]Seuraavaksi kun näet sen tytön ulkona, niin juttele sille tytölle ja yritä kysyä jotenkin ovelasti että lyökö se äiti sitä.[/QUOTE]

Niin, olis kiva kyllä ensin kuulla omin korvin asia ennenkuin tekee mitään ilmoituksia...jos se tyttö sepittääkin omiaan niin vähä nolo tehdä ilmoitusta. Mutta sen oon huomannu että se pelkää äitiään. Ja kerran kävi niin, että se kävi mun tytön kanssa rypemässä yhdessä lätäkössä ja ne oli ihan kurassa kun tulivat meille niin se tyttö katteli tosi pelokkaana mua ihan kuin se ois oottanu jotain hirveää raivokohtausta ja päälle karkaamista. Toki nuhtelin omaa tyttöäni asiasta mutta ei mulla nyt oo tapana lyödä lapsiani eikä ees huutaa niille.

Yhteistyössä