Naapurin 8v. tyttö taas lapsenvahtina :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyylä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eipä oo totta tämä tarina! ei kukaan äiti jätä puoli vuotiasta 8vuotiaan hartioille! keksi parempi tarina ens kerral :D

En keksi, mulla ei ole tapana keksiä tarinoita. Itse voisit nostaa katsettasi sieltä pumpulin seasta ja huomata mitä kaikkea voi tapahtua, tämä tapaus tuskin on pahimmasta päästä.

Enpä usko. Uskon, että vauva 6kk menee mukana rattaissa kauppaan: näin mullakin. Käydään vieläkin usein kaupassa kuopuksen kanssa, kun isommat jäävät kavereiden kanssa leikkimään - 7- ja hieman alle 6-vuotiaat. Ei mitään ongelmaa tuossa.

En minäkään jättäisi 3- ja 4-vuotiasta kahdestaan ulos, mutta jos näkisin jonkun tekevän niin, ilmoittaisin lastensuojeluun (jos ei ole kyse omakotitalosta, jonka piha aidattu tms.).

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Enpä usko. Uskon, että vauva 6kk menee mukana rattaissa kauppaan: näin mullakin. Käydään vieläkin usein kaupassa kuopuksen kanssa, kun isommat jäävät kavereiden kanssa leikkimään - 7- ja hieman alle 6-vuotiaat. Ei mitään ongelmaa tuossa.

En minäkään jättäisi 3- ja 4-vuotiasta kahdestaan ulos, mutta jos näkisin jonkun tekevän niin, ilmoittaisin lastensuojeluun (jos ei ole kyse omakotitalosta, jonka piha aidattu tms.).

Mitä et usko? Sitä että joku voi jättää vauvan 8-vuotiaan kanssa? Tervetuloa meidän pihalle tilanteita katsomaan jos tuo nyt on niin uskomatonta. En käsitä mikä tässä nyt on niin jotenkin uskomatomnta että provoksi huudellaan heti. Maailmassa tapahtuu vaikka mitä, mutta eihän nyt kukaan vauvaa voi 8-vuotiaan kanssa jättää, jättäähän jotkut vauva yksinkin kun lähtevät dokaamaan tms. Äh, olkoon. LÄhinnä vaan kysyin että voiko täälläisestä ilmoittaa lastensuojeluun. Äidin kanssa en pääse puheväleihin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Niin se maailma muuttuu: nykyään tuo on (syystäkin) tuomittavaa, mutta ennen aivan normaalia. Mun äiti vahti veljeään neljävuotiaana, useamman vuorokauden keskellä metsää sijainneessa kotimökissä. Kerran päivässä kävi joku naapuri vilkaisemassa..

ja koska ennen tehtiin noin niin sen pitäisi olla nykyäänkin ihan normaalia ja hyväksyttyä?

Luepa uudestaan ajatuksen kanssa erityisesti tämä kohta: "nykyään tuo on (syystäkin) tuomittavaa"

Mikä teitä oikein vaivaa kun kaikkia nyyään epäillään provoksi...elättekö jossain kuplassa ettekä huomaa mitä ympärillä tapahtuu..niin ikävää kun tuo onkaa niin sitä tapahtuu nykyään kaikkialla, tässä meidän talossa asu kans yks perhe missä lapset ulkoilevat keskenään..vauvasta kouluikäisiä. Ja joo sossut ymon asiasta tietoisia mut ei siihen puututa kun ne ei oo suomalasia ja niiden kulttuurissa lapset hoitaa lapsia :(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tänään olit rukousketjussa. Parempi provo keksi.

Kerrotko nyt tarkemmin mitä ihmeen rukousketjua tarkoitat, en ole tänään enkä muutenkaan pitkään aikaan käynyt täällä kirjoitelemassa mihinkään muuhun kuin tähän ketjuun? Joten en nyt ihan pysy kärryillä miksi jankkaat siitä rukousketjusta?
Ja niinkuin sanoin niin mulla ei ole tapana tarinoida omia juttuja vaan tämä on totisinta totta tässä meidän pihalla. Monen monta tilannetta samaisen perheen toiminnasta voisin kertoa, mutta kerroin nyt tämän yhden joka tänään kävi.
Nuorin pojista leikkii usein meidän nuorimmaisen kanssa ja siinä sitten samalla katson hänenkin perään. Se poika on kyllä tosi kiltti, ei siis tee pahojaan. Muistan tosin nähneeni tämän pojan jo viime kesänäkin isoman siskon kanssa ilman vanhempia ja silloin poika oli kova karkailemaan ja sisko etsi häntä milloin mistäkin. Nää keskimmäiset pojat on sitten isompi ongelma koska tekevät pahojaan, varastelevat ja rikkovat toisten tavaroita jne.
Samoin lapset näyttävät olevan usein parvekkeella vaarallisen näköisesti, eli tämä pieninkin seisoo jonkun korokkeen päällä ja mielestäni voisi jopa tippua parvekkeelta kun kurottelee reunan yli, eikä äitiä näy eikä kuulu.
Ja tosiaan tän alueen neuvolassa kerran puhuin tästä asiasta, ja kyllä se terkkari kuunteli ja ymmärsi mun huolen. En sitten tiedä tekikö asialle mitään tai voiko edes.
Tän asian lisäksi äiti ei muutenkaan noudata taloyhtiön sääntöjä vaan esim. pesee pesutuvassa toisten vuorolla pyykkiä ja vie pesutuvan puhtaan pyykin korit kotiin asti eikä palauta niitä jne. Hänelle ollaan käyty selittämässä säännöt ja hän kyllä puhuu ihan ok suomena, joten luulis ymmärtävän, mutta aina rupeaa kiroamaan ja haukkumaan rasistiks
Kyllä tää mua nyt niin paljon vaivaa että ainakin soitan lastensuojeluun, koska en voisi antaa itselleni anteeksi jos esim. tälle vauvalle jotain sattusi.

Yhteistyössä