"nää on ihan kilttejä".. koirista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainen koiranomistaja

Vieras
Ettekö te jotkut koiranomistajat tajua, että teidän koiran otsassa ei lue "kiltti sesse"??!! Ne sekunnit kuulkaa kun kaksi susikoiran kokosta koiraa juoksee kohti ja omistajaa ei näy missään, voi saada vähän rohkeammankin ihmisen puntit tutisemaan! Äsken metsässä kaksi tälläistä loikki vapaana, ja syöksyi samantien kohti kun näki minut ja hihnaan kytketyn koirani. Omistaja lumpsuu jostain kaukaa, ja vihdoin kun älyää koiriaan komentaa luokse niin koirat ei loksauta käskyille korvaansa. Siinä ne sitten leikkimielisesti jahtaa mun chihua, joka juoksee karvat pystyssä henkihieverissä pakoon! Enhän mä voinut juuri muuta kuin päästää remmistä irti, ja toivoa parasta...

Omistajan kommentti oli vaan joku letkautus että "ne on ihan kilttejä", ja hymy perään. Ootko ihan idiootti? ei edes anteeksipyyntöä! Itsekin tärisin kuin haavanlehti vaikka koiriin tottunut olenkin, ja ties mitkä traumat oma koira sai moisesta hyökkäyksestä. Onko ihme jos chihut rääkyy remminpäässä, kun ne saa tollasia traumoja? Mitä jos koirani olisi pelästynyt kunnolla, juossut karkuun ja eksynyt/juossut auton alle??! kuka korvaa? ei vaan rahan, vaan sen kaiken mielipahan? ONNEKSI oma koira tulee kutsusta luokse, eikä lähtenyt omille teilleen vaan pyrki takaisin luokseni.

Mitäs jos siellä metsässä tulee vastaan ihminen joka pelkää koiria ja esim. pieni lapsi?

Koiria ei pidetä vapaana missä sattuu, etenkään kun ne ei ole edes PERUSkoulutettu! >/

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Joo ja olihan ne kilttejä juu, ei ne mun koiraa purru, mutta kun sitä ei MINÄ eikä MUN KOIRA tiedetä, paitsi ehkä vasta sitten sen helvetinmoisen sydärin jälkeen, kun huomaa että "huh, se ei ainakaan purrut". Silloin minusta on jo vahinko tapahtunut, jos ihmisiä ja koiria tuollain säikytellään. Ei semmoisia koiria voi vapaana pitää, jotka hyökkii päälle edes ystävällisessä mielessä.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Kyllä tää angstia herättää myös minussa.
Mun äiti(pienikokoinen nainen) säikähti kerran pahasti kun saksanpaimenkoira juoksi kohti ja nousi vasten.
Sen jälkeen on säpsähdellyt pienempiäkin irrallaan olevia koiria.

Höh, olet ap huono laumanjohtaja koirallesi! SINUN pitää ajaa vieraat koirat pois eikä päästää irti koirasi hihnasta ja toivoa parasta!

Höh höh, menin kyllä koirani eteen ja yritin murista näille koirille, mutta ei se auttanut yhtään... olisi pitänyt olla joku kolinapurkki taskussa tms, kun ei tälläisen pienen naisihmisen murinayritys aina ihan riitä..... Olen kyllä joskus harjoituksissa tehnyt "häätöjäkin", mutta silloin on ollut purkki mukana.

Höh höh, menin kyllä koirani eteen ja yritin murista näille koirille, mutta ei se auttanut yhtään... olisi pitänyt olla joku kolinapurkki taskussa tms, kun ei tälläisen pienen naisihmisen murinayritys aina ihan riitä..... Olen kyllä joskus harjoituksissa tehnyt "häätöjäkin", mutta silloin on ollut purkki mukana.

Ei siihen purkkia tarvita, uhkaava asento ja kunnon meteli, ja olit metässä, oishan siellä ollu kaikkea kättä pitempää tarvittaessa avuksi.

[QUOTE="vieras";29155298]Missä se sun metsä ap sijaitsee kun siellä on vaara jäädä auton alle :O[/QUOTE]

Olitko sä kyseinen omistaja, vai mistä vittuilu?

Pieni metsäpläiskä keskellä taajamaa, ei siitä monta minuuttia tarvi koiran jolkotella niin on toisella puolen metsää kuule ihan isokin tie missä ajetaan 100km/h.... jos koira pelästyy ja lähtee juoksemaan esim. kotiin, se voi matkalla jäädä auton alle.

[QUOTE="vieras";29155298]Missä se sun metsä ap sijaitsee kun siellä on vaara jäädä auton alle :O[/QUOTE]

Et kysynyt multa mutta voin valaista että esim mun lenkki meneepi sellaista tietä joka kulkee metsän keskellä...

Ei siihen purkkia tarvita, uhkaava asento ja kunnon meteli, ja olit metässä, oishan siellä ollu kaikkea kättä pitempää tarvittaessa avuksi.

Kuule, niinkuin sanoin, olen häätöjä tehnyt, noihin koiriin ei tehonnut mun metelini. En todellakaan ehtinyt mitään keppejä siinä kaivelemaan niin nopeasti, pöhkö. Ne koirat oli parissa sekunnissa mun selän takana. Ja loppupeleissä, ei edes ole muiden tehtävä kaitsea muiden koiria, vaan omistajan.

Luulenmpa, että kaksi täysikasvuista sakemannia ei millään kepillä lähde karkuun jos ovat tosissaan laumana "metsästämässä" pikkukoiraa :kieh: siinä joutuu chihun omistajakin ruokalistalle :)

Kuule, niinkuin sanoin, olen häätöjä tehnyt, noihin koiriin ei tehonnut mun metelini. En todellakaan ehtinyt mitään keppejä siinä kaivelemaan niin nopeasti, pöhkö. Ne koirat oli parissa sekunnissa mun selän takana. Ja loppupeleissä, ei edes ole muiden tehtävä kaitsea muiden koiria, vaan omistajan.

Seli seli seli seli! Turhaan selität, toimit tilanteessa väärin, ei auta selittelyt vaikka olisit häätöjä jossain harjoituksissa tehnytkin!

[QUOTE="vieras";29155346]Luulenmpa, että kaksi täysikasvuista sakemannia ei millään kepillä lähde karkuun jos ovat tosissaan laumana "metsästämässä" pikkukoiraa :kieh: siinä joutuu chihun omistajakin ruokalistalle :)[/QUOTE]

Nojoo, nää ei onneksi ollut vihaisia. En todellakaan olisi saanut niitä pideltyä omalla karjunnalla ja jollain kepinkäppyrällä....

Ja kun niitä oli kaksi ja ne oli isoja, pelästyin vähän itsekin. Ei mulla ollut siinä ruhtinaallisesti aikaa pohtia mitä tehdä, kaikki mitä tein tuli aika spontaanisti. Olisin voinut tehdä vielä tyhmemminkin, esim. ottaa oma koira syliin tai muuta pöhköä.... Toivon vaan ettei oma koira saanut kovia traumoja, raukka oli ihan selkäpii pystyssä ja tärisi kun luimi mun luokse takaisin.... onneksi osasi esittää alistuvia elkeitä ja toimia niinkuin koira, kun päästin remmistä irti. Turkkikin oli jossain mudassa, kun oli heittäytynyt selälleen ja ties mitä. Kyllähän se koira itsekin tietää, jopa paremmin kuin minä, miten toimia että säilyy hengissä... :/

Nää jutut tuppaa kääntymään aina näin päin...uhrista tulee syyllinen..että jos joutuu koiran uhkaamaksi tai jopa puremaksi niin oma syy..:(

Se on asioiden vääntelemisen taito.

Tällaista ikävä kyllä sattuu..ja aina ne on sitten niitä "kilttejä jotka ei mitään tee".

Tällainen "ei ne mitään tee" irlanninsusikoira-pari on aiheuttanut esikoiselleni pahan koirakammon, ja kyllä muuten vituttaa. Ei ne mitään tee, paitsi juoksee haukkuen kohti kaksivuotiasta poikaa, joka leikkii rauhassa hiekkalaatikolla :kieh:

Eikä tietenkään tottele omistajaansa. Vaikka ne on niin kilttejä.

Koirat jotka juoksevat vapaana,eivätkä ole omistajan käskyn alla pitäisi mielestäni ottaa pois vastuuttomilta omistajilta.
Juuri eilen tälläinen "ei se mitään tee " koira kävi nilkkaani kiinni kun yritin häätää sitä laumani kimpusta omistaja pyöräili vaan eteenpäin ja aikansa reuhattuaan irto koira lähti omistajansa perään.
Ei kiinnostanut omistajaa edes käydä katsomassa koiransa tuhoja.

Tällainen "ei ne mitään tee" irlanninsusikoira-pari on aiheuttanut esikoiselleni pahan koirakammon, ja kyllä muuten vituttaa. Ei ne mitään tee, paitsi juoksee haukkuen kohti kaksivuotiasta poikaa, joka leikkii rauhassa hiekkalaatikolla :kieh:

Eikä tietenkään tottele omistajaansa. Vaikka ne on niin kilttejä.

Niinpä...tätä on vaan niin loputtoman vaikea näille koiraihmisille saada menemään perille...edelleenkään maailmasta ei löydy niin paljon rautalankaa...

Nojoo, nää ei onneksi ollut vihaisia. En todellakaan olisi saanut niitä pideltyä omalla karjunnalla ja jollain kepinkäppyrällä....

Ja kun niitä oli kaksi ja ne oli isoja, pelästyin vähän itsekin. Ei mulla ollut siinä ruhtinaallisesti aikaa pohtia mitä tehdä, kaikki mitä tein tuli aika spontaanisti. Olisin voinut tehdä vielä tyhmemminkin, esim. ottaa oma koira syliin tai muuta pöhköä.... Toivon vaan ettei oma koira saanut kovia traumoja, raukka oli ihan selkäpii pystyssä ja tärisi kun luimi mun luokse takaisin.... onneksi osasi esittää alistuvia elkeitä ja toimia niinkuin koira, kun päästin remmistä irti. Turkkikin oli jossain mudassa, kun oli heittäytynyt selälleen ja ties mitä. Kyllähän se koira itsekin tietää, jopa paremmin kuin minä, miten toimia että säilyy hengissä... :/

Joo juuri oikein toimit. Eikä siinä tilanteessa oo paljon aikaa tehdä suunnitelmia.. koira remmissä ja et sen vielä ottaa syliin on sellainen tilanne jossa just niitä puremia syntyy. Vapaana koira osaa yleensä toimia niin, että se toinen ymmärtää ettei ole uhka tai saaliseläin. Ihan varmasti pelästyttää tollanen. t. sakemannikkeen omistaja

[QUOTE="Huh";29155532]Melkoisen hullulta kuulostaa, että sinä päästät pienen koirasi vapaaksi ja toivot parasta :/ se siitä luottamuksesta[/QUOTE]

Mitä sinä ko. tilanteessa tekisit?

[QUOTE="Huh";29155532]Melkoisen hullulta kuulostaa, että sinä päästät pienen koirasi vapaaksi ja toivot parasta :/ se siitä luottamuksesta[/QUOTE]

Et taida tietää koirista mitään kun noin sanot. Se oli juuri oikein toimittu, pääsi koirat itse hoitamaan tilanteen ilman vaikeasti tulkittavaa (koiran silmiin siis) ihmistä.

Yhteistyössä