Naapurille viresti, kuinka sen sanoisin? ( kyse koirista )

  • Viestiketjun aloittaja M-M
  • Ensimmäinen viesti
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja VeRa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Siis edelleen kysyn, että miten ne naapurin koirat tulevat teidän aidatulle pihallenne?
sakamanni loikkaa todella korkeanki aidan yli :) t. entinen sakun omistaja :wave:


.
No se on kyllä totta. Mutta kyllä aita se vähäsen menoa hillitsee...Harva sakemanni kai jättää oma pihansa vartioimatta? Nuo koirat tosin käsittävät selvästi myös ap:n pihan omaksi alueekseen...
Näin saattaa olla. Villiksestä ei ole vastusta joten isommat ovat ottaneet "ohjat" teidän pihassa. Toivotaan että naapurit ottaa pian yhteyttä!!
No kyllä meidän ´koirastamme löytyy myös se suojeluspuoli, esim tänään kun tulivat heti ovella vastaan niin koiramme suojeli minua ja naapurin sakemannit juoksi äristen omalle pihalle, kauas meidän portista.
 
Älä jätä asiaa tuohon jos koirat vielä tulevat pihallenne. Valitettavasti sakemanneja on tuollaisilla nestepäillä todella paljon. He luulevat voivansa tehdä mitä vain, omistavathan he kunnon jatkeen. Säännöt koskevat vain muita ihmisiä koirineen :headwall: Tälläisten vatipäiden takia rodun maine laskee laskemistaan ja päätyy lopulta aina lööppeihin. :(
 
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja pikku koiran omistaja:
varmaan toi 10 kg villis ei tartte niin korkeita aitoja ku saksanpaimenkoira jotan ne naapurin koirille ei ole ongelma ylittää aitaa.Näin kuvittelisin.

Hyvä kun veit viestin.Ihan ystävällisessä sävyssä se oli.Ymmärrän ettei naapureiden kanssa haluisi riitaa.
toivottavasti ei vedä herneitä nenään.
Aitamme on 120cm korkea ja alhaalta ihan kiinni!
Luonamme käy saksanpaimenkoiraa ja bernhandilaista omaava uroskoira.. siksi aitamme on korkea. Kiltti kun mikä ei edes hauku naapurinkoirille mutta silti olemme ottaneet myös siitä vastuun ettei ole aidattomalla pihalla meillä ollessaan.

Porttimme on kiinni kun olemme ulkona tai koira on ulkona. Vaikka koiramme olisi hihnassa kiinni mutta kumminkin ulkona on porttimme kiinni. Siitä vasta tappelu syntyis jos meidän koira kiinni, portti auki ja naapurin koirat meidän pihalla..
 
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja ciera:
Minun on kyl pakko kysyy, että miksette pidä sitä porttia kiinni?
Miksi pitäisin porttia kiinni kun pihallamme ei ole ketään. Miksi?

Minun ei kuulu pelätä ja katsoa ympärilleni milloin naapurinkoirat ei sattumoisin ole pihalla tai meidän suljetulla portilla odottamassa että avaan portin ja pääsen autolla pihasta...

Ne naapurinkoirat on portilla tai pihallamme teimme sitten mitä vaan!

Mutta usko huvikses, en aio enää tätä asiaa vatvoa.
 
vieras
sanoppa et voisivat he myös tehdä aidan omalle pihalle..eihän se teidän tehtävä oo pitää niitten koiria poissa pihalta....viä tahallaan pitävät irti...ja viä luonnevikanen..tiiä vaik se joskus käy jonkun päälle..huh huh noit immeisii
 
Hitto soikoon te pidätte porttianne kiinni pitääksenne teidän oma koira omalla pihallanne. Ei sitä porttia tartte naapureiden hurttien takia kiinni pitää!
Jos heillä on ongelma omien rakkiensa kanssa niin HE hankkivat aidan. Niin helppoa ja yksinkertaista se on!
Voi tsiisus et pistää vihaksi tollaset idiootit!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Jos asia ei mene perille ilmoituksenkaan jälkeen niin pyydä miestäsi ottamaan sakemannit kiinni ja toimittamaan löytöeläinkotiin, jos tulevat pihallenne. Eiköhän niiden omistajat rupea huolehtimaan koiristaan kun joutuu maksumieheksi lunastaessaan koirat takaisin löytölästä.
Näin jos ei muuten asia mene perille niin joka kerta toimittaa löytöeläinkotiin!
Minunkaan mielestä ap saa pitää porttia kiinni tai auki niin silti ei ole mitään asiaa naapurinkoirilla tontille asiaa.

 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Jos asia ei mene perille ilmoituksenkaan jälkeen niin pyydä miestäsi ottamaan sakemannit kiinni ja toimittamaan löytöeläinkotiin, jos tulevat pihallenne. Eiköhän niiden omistajat rupea huolehtimaan koiristaan kun joutuu maksumieheksi lunastaessaan koirat takaisin löytölästä.
Näin jos ei muuten asia mene perille niin joka kerta toimittaa löytöeläinkotiin!
Minunkaan mielestä ap saa pitää porttia kiinni tai auki niin silti ei ole mitään asiaa naapurinkoirilla tontille asiaa.

Ei olekaan, mutta voisi se portin kiinni pitäminen omaa elämää hieman helpottaa ja kannattaa tehdä moniakin asioita, vaikka ne eivät oman oikeustajun mukaan niin menisikään. Naapurien kanssa on kurja olla riidoissa. Nimimerkillä kokemusta on.
Mutta toivotaan, että asiat selviävät riitelemättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M-M:
Alkuperäinen kirjoittaja ciera:
Minun on kyl pakko kysyy, että miksette pidä sitä porttia kiinni?
Miksi pitäisin porttia kiinni kun pihallamme ei ole ketään. Miksi?

Minun ei kuulu pelätä ja katsoa ympärilleni milloin naapurinkoirat ei sattumoisin ole pihalla tai meidän suljetulla portilla odottamassa että avaan portin ja pääsen autolla pihasta...

Ne naapurinkoirat on portilla tai pihallamme teimme sitten mitä vaan!

Mutta usko huvikses, en aio enää tätä asiaa vatvoa.
Ei helvetti mitä naapureita teillä on!!!! Teidän EI todellakaan tarvii pitää porttia kiinni naapureitten koirien takia! Voi luoja mitä idiootteja sitä onkaan naapureissa. Soita poliisit seuraavaksi ja he selventäkööt naapureille, että mitkä ovat säännöt. huh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Jos asia ei mene perille ilmoituksenkaan jälkeen niin pyydä miestäsi ottamaan sakemannit kiinni ja toimittamaan löytöeläinkotiin, jos tulevat pihallenne. Eiköhän niiden omistajat rupea huolehtimaan koiristaan kun joutuu maksumieheksi lunastaessaan koirat takaisin löytölästä.
Näin jos ei muuten asia mene perille niin joka kerta toimittaa löytöeläinkotiin!
Minunkaan mielestä ap saa pitää porttia kiinni tai auki niin silti ei ole mitään asiaa naapurinkoirilla tontille asiaa.

Ei olekaan, mutta voisi se portin kiinni pitäminen omaa elämää hieman helpottaa ja kannattaa tehdä moniakin asioita, vaikka ne eivät oman oikeustajun mukaan niin menisikään. Naapurien kanssa on kurja olla riidoissa. Nimimerkillä kokemusta on.
Mutta toivotaan, että asiat selviävät riitelemättä.
Ja mä en ymmärrä tällästä hissuttelua ollenkaan. Jokainen saa tehdä OMALLA PIHALLA mitä haluaa. Pitää porttia auki tai kiinni. Miksi pitää alkaa elämään naapureitten sääntöjen mukaan. Voi taivas!
Rakentakoot naapuri aidan ja pitäkööt portin kiinni tai koirat kiinni, kun pihalla ovat. argh..... :eek:
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Jos asia ei mene perille ilmoituksenkaan jälkeen niin pyydä miestäsi ottamaan sakemannit kiinni ja toimittamaan löytöeläinkotiin, jos tulevat pihallenne. Eiköhän niiden omistajat rupea huolehtimaan koiristaan kun joutuu maksumieheksi lunastaessaan koirat takaisin löytölästä.
Näin jos ei muuten asia mene perille niin joka kerta toimittaa löytöeläinkotiin!
Minunkaan mielestä ap saa pitää porttia kiinni tai auki niin silti ei ole mitään asiaa naapurinkoirilla tontille asiaa.

Ei olekaan, mutta voisi se portin kiinni pitäminen omaa elämää hieman helpottaa ja kannattaa tehdä moniakin asioita, vaikka ne eivät oman oikeustajun mukaan niin menisikään. Naapurien kanssa on kurja olla riidoissa. Nimimerkillä kokemusta on.
Mutta toivotaan, että asiat selviävät riitelemättä.
Ja mä en ymmärrä tällästä hissuttelua ollenkaan. Jokainen saa tehdä OMALLA PIHALLA mitä haluaa. Pitää porttia auki tai kiinni. Miksi pitää alkaa elämään naapureitten sääntöjen mukaan. Voi taivas!
Rakentakoot naapuri aidan ja pitäkööt portin kiinni tai koirat kiinni, kun pihalla ovat. argh..... :eek:
Ei se ole mitään hissuttelua. Ei sitä ehdoin tahdoin kannata naapureiden kanssa ruveta riitoihinkaan, jos se on vältettävissä. Itse toivon ainakin nyt parin vuoden vihanpidon jälkeen, että olisi pitänyt suuni kiinni naapurin koirasta, kun olisin sen asian kanssa voinut elää. Jos siis olisin tiennyt, mitä seurauksia siitä on.
No, ap tekee mitä ap tekee, ei se meille kuulu.
 
M-M
Kiitos kaikille kommenteista. Naapuri ei suostu tekemään aitausta omalle tontilleen koska se tuo tukalan olon tmv.

Ja jokainen joka koiran tai muun eläimen itselleen hommaa on sen siitä pidettävä huolta.
Me ainakin omalta osaltamme olemme vastuun ottaneet että kun koiramme tai hoitokoiramme on pihallamme on portti kiinni.
Emme ole muutenkaan naapureita joten minua ei "vihanpito" haittaa mutta sieppaa pahasti kun syyt ovatkin meidän niskassa kun emme pidä porttia kiinni.

Poliisia ei kiinnosta tämmöiset tapaukset yhtään.

Minua pelottaa kahta kauheammin kun tiedän miten naapurin koiria etenkin tuota narttua koulutetaan.. Laitetaan se käsi tai jalkapehmuste ja opetetaan koira puremaan ja käymään kiinni! Ja jos niiden koira ei käskystä irroita purentaa niin hakkaa sitä nyrkillä päähän ja koira vinkuu! Joten mietin vaan että milloin tuo koira tosiaan käy jonkun päälle. Koskaan en ajatellut sanovani tätä, mutta tässä tilanteessa on luojan lykky että meillä ei ole lapsia, mutta pelkään oman hengen puolesta. Ja en kait turhaan kun näen mitä tää touhu on.

Meidän kahden talo on päättyvän tien viimeiset talot, tiellämme on 5 taloa ennen meitä, joissa vain kahdessa asutaan ympärivuoden, ja yhdestä talosta tullut meille kysely naapurin toiminnasta koiriaan kohtaan kun kuuluu välillä kauheeta vinkumista ja haukkumista. Eivät ole itse meidän naapurille sanoneet mutta ovat valmiita nk. todistajiksi jos ilmoiotan eläinsuojeluun.

Meillä on tonttia 2500neliötä ja naapurilla noin puolet siitä. Johan tuo aitaus on meille maksanut 800? joten ihan huvikseen emme ole sitä tehneet.

Voi että tätä tilannetta.

Silloin ihan ensimmäisen kerran kun niiden koirat oli meidän pihalla ja meidän koira sisällä vauhkosi kun ikkunasta näki terassille niin olin yksin kotona ja naapurit oli ulkona omalla pihallaan mutta eivät huutaneet koiriaan pois, eivät tee sitä koskaan kun ovat meidän puolella.
Soitin silloin miehelle ja mies ajoi töistä ( ei ollut silloin naapurin numeroa enkä itse uskaltanut mennä ovesta ulos ) ja meni naamatusten sanomaan että ja näki että koirat meidän pihalla että voisitteko katsoa koirienne perään, meillä emäntä ei uskalla koirakammoisena tulla ulos edes. Olin silloin töihin lähdössä vaan jäipä menemättä. Silloin naapurinmies sanoi että tossa hänen numero laita viestiä seuraavan kerran niin ei tarvitse ajaa tänne. Asia ok.
Mutta nyt kun minä ensimmäistä kertaa laitoin omasta numerosta viestin niin heti sanottiin että miksen soita. Ja pidä portti kiinni.

Kiehuu yli. Kiitos kun jaksatte lukea ja "kuunnella" .

On tääkin kun joutuu omalla pihallaan miettii askeliaan..
 
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiahan olis niin, että jos teillä ei olis aitaa, niin ne koirat olis aina teidän pihalla.
Kyllä ne koirat on naapurien vastuulla. Kuulaa kalloon vaan.....

No näinhän se menee että koirat ovat naapurin vastuulla ja jos ei tosiaan olis aitaa niin sekä meidän koira että heidän koirat olis alvariinsa toistensa pihalla.

Luulis että me miehen kanssa ( minä 22v ja mies 25v ) oltais ne veemäisemmät ja lapsellisemmat naapurit kuin nuo jossa mies 29v ja nainen 27v..

Mutta ei se ikää katso kun puomi tippuu, valot vilkkuu mutta juna ei vaan kulje ohi...

"kuulaa kalloon vaan" Muuten hyvä mutta ei, ei edes leikillä.
Eihän se periaatteessa ole koirien vika jos isäntä ja emäntä ei valvo niiden perään, mutta silti en missään nimessä pitäisi luonnevikaista irtonaisena, valvomatta.

Josta tulikin mieleen että kesällä tämän naapurin isännän vanhemmat oli viikon vierailulla niin mun isä sitten alkoi jutustaa miehen äitiä ja tämä äiti kertoi että silloin kun he ovat kylässä eivät koirat ole vapaana tai lähettyvilläkään. Koska hänkin pelkää koiria ja kun tietää millainen luonne pojan narttukoiralla on ja kuulemma ei sillä toisellakaan kaikki ole kotona.

En yhtään ihmettelekään kun naapuri kouluttaa koiraansa esim ; vierellä kulkemaan. Jos narttu ei kulje vierellä niin mies ottaa poskista sitä kiinni nostaa ylös ja paiskaa maahan tai raahaa sitä kaulapannasta vierellään maassa.

Siis ihan selvää eläinrääkkäystä. Mutta millä sen todistaisin.

tosin näkihän meidän 40 häävierastakin miten koiria koulutetaan tai annetaan olla toisen portilla haastamassa riitaa meidän koiralle..
 

Yhteistyössä